Participatia statului la Romtelecom: 46% din actiuni, 30% din voturi in CA. O decizie a Adunarii Generale a Romtelecom prevede ca, pentru ca deciziile Consiliului de Administratie (CA-ul) sa fie valabile, este nevoie de participarea a cel putin sase membri, cifra egala cu numarul de membri numiti de actionarul elen. Statul roman, care detine in continuare 45,99% din actiunile Romtelecom are doar trei membri in consiliul de administratie al companiei, din totalul de noua membri, iar prezenta acestora nu reprezinta o conditie necesara pentru validarea hotararilor Cosiliului, scrie capital.ro.

Criza financiara din Grecia amana perspectivele de largire a zonei euro – analiza Reuters. Criza financiara cu care se confrunta Grecia a amanat perspectivele largirii zonei euro, evidentiind dificultatile de administrare a acesteia, si a amplificat criticile oficialilor germani si europeni la adresa Romaniei si Bulgariei, tari care au multe din problemele statului elen, potrivit unei analize Reuters citate de Mediafax. Romania si Bulgaria au servicii de statistica nesigure, coruptie si evaziune fiscala extinse, dar si un sector public supradimensionat, considera oficiali din Germania si Uniunea Europeana, citeaza Ziarul Financiar.

Cum se fabrica o masca CEO de succes. De ce se vorbește atat de puțin pe piața romaneasca despre brandul de CEO, care – potrivit unui studiu facut printre 600 de executivi globali in 2008 – contribuie cu 50% la imaginea unei companii? Unul dintre raspunsuri il da William Arruda, unul dintre cei mai cunoscuți experți internaționali in brandingul personal, care in 2007 a susținut in Romania o conferința la invitația MONEY Express. „Sa vorbești despre construcția brandului tau personal e ca și cum ai recunoaște ca ți‑ai facut operație estetica“, spune el. Un alt raspuns e ca Romania nu e America: nici ca anvergura a businessurilor, nici ca transparența in raportarea performanțelor companiilor, nici ca notorietate a oamenilor din business.

O noua solutie pentru micii patroni. Micii patroni care au firme si au platit, pana la finele anului trecut, un impozit de 3% pe venitul microintreprinderilor isi pot continua activitatea ca intreprindere individuala, ii sfatuiesc consultantii. EVZ desfasoara o campanie care isi propune sa-i indrume pe acesti intreprinzatori sa gaseasca cele mai bune solutii pentru a-si desfasura afacerea cu cele mai mici costuri. Spre deosebire de persoana fizica autorizata (PFA), intreprinderea individuala poate face angajari. Acest lucru reprezinta un mare avantaj pentru afacerile mici, cu un numar mic de angajati, dar care nu pot fi continuate doar de patron.

Chevrolet Aveo, in varianta sport. Prototipul are aspectul unui hot hatch dinamic si ofera o perspectiva asupra noii generatii a modelului Aveo. Mai lung, mai lat si mai spatios decat modelul curent de serie Aveo, prototipul Aveo RS dispune de caracteristici de design moderne atat in interior, cat si la exterior, si prezinta numeroase optiuni de personalizare ce ar putea fi disponibile pentru modelul din noua generatie, scrie StiriAuto.ro.

Noul Volvo S60, prezentat oficial. Volvo a prezentat in detaliu noul S60, limuzina care va fi lansata in premiera mondiala peste putin timp, in cadrul Salonului de la Geneva. Din punct de vedere al motorizarilor, gama este larga, de la 115 CP si pana la 304 CP (versiunea T6). Retine atentia noul motor pe benzina de 2.0 litri in 4 cilindri GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection), de 203 CP si 320 Nm la 1.750 rot/min, scrie 24auto.ro.

Bijuteriile de autor - o afacere care straluceste in criza. Designerii de bijutierii spun ca anul trecut nu au fost afectati de criza economica si ca vanzarile le-au crescut fata de anul precedent. Ei estimeaza aceeasi evolutie si in acest an, bijuteriile de autor fiind percepute acum ca o buna investitie. In Romania, exista mai multe generatii pe piata bijuteriilor de autor, dar s-au afirmat public cei care au intre 20 de ani si 40 de ani, dintre care unii au cucerit premii internationale de design (n.red. - de exemplu, David Sandu). Karl Heinz spune ca in Romania sunt peste 50.000 de bijutieri, dintre care 10 - 15 fac bijuterie de autor, cativa fiind membri PBR, scrie startups.ro.

Batalia pentru mall-uri continua. Cate mai „suporta“ Capitala dupa lansarea in februarie a celui mai mare mall, Sun Plaza. "Estimam ca Bucurestiul ar putea atinge nivelul de saturatie al celorlalte capitale din zona (in privinta suprafetei de spatii comerciale moderne, n.r.) in aproximativ cinci ani prin comparatie cu Budapesta sau in circa zece ani, in relatie cu Varsovia", au declarat pentru Gandul reprezentantii companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox. Simplu spus, in urmatorii ani, dezvoltatorii vor avea ce sa faca in Bucuresti, pentru a ajunge de la o medie de 0,26 mp de spatii comerciale pe cap de locuitor la 0,49 de mp - ca la Budapesta, ori la 0,83 mp, valoarea de la Varsovia. Daca se numara cele mai importante centre comerciale din Capitala, bucurestenii au la dispozitie 11 asemenea spatii, din care opt mall-uri.

Top 5 previziuni pentru piata imobiliara in 2010. Dupa ce anul 2009 a fost considerat cel mai greu an pentru piata imobiliara, nici 2010 nu da semne ca ar putea fi cu mult mai bun. Cererea pentru locuinte va stagna, doar doua centre comerciale vor fi inaugurate in Capitala, iar numarul birourilor goale va continua sa creasca, arata cel mai recent raport al companiei de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle (JLL). In anul 2010, la nivel national, piata spatiilor comerciale se va imbogati numai cu cinci noi proiecte si doua extensii, cu o suprafata aproximativa de 240.000 mp, se arata in raportul citat, scrie wall-street.ro.

Ce inselatorii fac magazinele in perioada promotiilor. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a anuntat ca mare parte dintre magazinele verificate in ultima perioada cu privire la respectarea prevederilor legale de protectie a consumatorilor in cadrul vanzarilor de soldare, promotionale sau de lichidare au prezentat nereguli. In ceea ce priveste vanzarile promotionale cele mai multe neregului au fost in ceea ce priveste anuntarea de promotii care in realitate nu se reflecta in pretul de vanzare. Mai mult chiar produsele aflate la oferta erau amestecate cu produse la pret normal, inducand in eroare consumatorul, scrie capital.ro.