Business report: Care sunt consecintele legii falimentului personal; Neimpozitarea profitului nu mai apare in legea "starter"; Efect de criza: Cartele alimentare in Rusia; Mahidra Renault lucreaza la o versiune fara portbagaj a modelului Logan

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 24 martie 2010, 4:56 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
Care sunt consecintele legii falimentului personal. Legea insolventei persoanelor fizice va reprezenta un risc suplimentar pentru banci si se va traduce in cresterea costurilor la creditele pentru persoane fizice, in special ipotecare, iar aplicabilitatea se va reduce la clientii cu credite mari, a declarat vicepresedintele ARB, Steven van Groningen. Totusi, daca aceasta va fi acceptata ea va aduce mai multe avantaje clientilor bancilor din Romania. Astfel, cei care nu reusesc sa isi mai achite ratele la banci nu vor mai fi in situatia sa isi piarda casele din vina unor restante acumulate in timp, scrie capital.ro.

Neimpozitarea profitului nu mai apare in legea "starter". Proiectul de lege al Ministerului Economiei privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii pana in 35 de ani prevede mai multe obligatii pentru debutantii in afaceri decat facilitati si nu va duce la incurajarea deschiderii de noi firme, spun tinerii care intentioneaza sa deschida o afacere. Unul dintre putinele stimulente care ar fi sprijinit initiativa antreprenoriala, scutirea de la plata impozitului pe profit pe o perioada de trei ani, a fost scos din proiectul initial de lege, scrie Ziarul Financiar.

Gica Popescu “trage” pentru liga intai de business. Si‑a facut mana vanzand și cumparand proprietați in Palma de Mallorca și Ibiza – locurile in care și‑a investit mare parte din banii caștigați in fotbal –, dar „perioada spaniola“ s‑a incheiat de mult. Gica Popescu, in varsta de 43 de ani, are acum, dincolo de real estate, afaceri in industria de cauciuc, in mobila și design, in energia eoliana, transporturile fluviale și cele aeriene. Face afaceri folosind cam aceleași arme cu care și‑a construit reputația de sportiv de performanța: pregatire temeinica, rabdare – faptul ca ii place pescuitul ar putea fi un indiciu – și instinct. Și daca locul sau in așa‑numita „generație de aur“ era in fundul terenului, in aparare, in business joaca pe alt post. Cel de atacant, scrie Money Express.

Ghidul cumparatorului istet de casa veche. Inainte de a cumpara o locuinta, orice cumparator trebuie sa verifice cateva aspecte, pentru a se asigura ca nu va scoate mai multi bani din buzunar in viitor. Indiferent de vechimea cladirii, cumparatorul trebuie sa fie atent la instalatiile sanitare, tehnice si electrice, dar si la structura de rezistenta a cladirii, mai ales ca Bucurestiul este unul dintre orasele cu risc seismic. “Cea mai buna locuinta este cea pe grinzi de beton cu pereti din BCA sau caramizi. Rezistenta acestor blocuri este centrata pe grinzi. Daca un locatar renunta la anumiti pereti si se produce un cutremur ulterior, riscul este mai mic decat in cazul unui bloc din placi”, considera Dan Tofan, specialist in renovari si amenajari interioare pentru evz.ro.

Mahidra Renault lucreaza la o versiune fara portbagaj a modelului Logan. Un exemplar a fost deja surprins pe strazi. Mahindra Renault lucreaza in prezent la dezvoltarea unei versiuni mai scurte a modelului Logan, pentru piata din India, care sa coste cu 10 procente mai putin decat actualul model. Dovada este fotografia publicata de bsmotoring.com. Motivul modificarii berlinei ar fi reprezentat de vanzarile scazute, luna trecuta spre exemplu fiind comercializate doar 250 de unitati Logan pe piata interna, comparativ cu cele 3.000 de unitati vandute la debutul modelului pe aceasta piata, in urma cu doi ani, scrie StiriAuto.ro.

Statul isi vinde pachetele minoritare din agricultura. Statul vrea sa-si vanda pachetele minoritare de actiuni pe care le detine in sectorul agricol ca sa-si consolideze veniturile bugetare. Initiativa vine in contextul in care statul a anuntat, deja, ca vrea sa-si verse participatiile minoritare pe care le detine Ministerul Economiei (ME) si Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), intr-un nou fond de investitii national, scrie Bursa.

Efect de criza: Cartele alimentare in Rusia. Criza economica i-a obligat pe cetatenii rusi sa-si reduca drastic consumul de produse alimentare, ceea ce a subminat cresterea industriei alimentare a tarii. Pentru a restabili cererea in domeniu, producatorii au propus din nou guvernului sa implementeze cartele de alimente pentru cetatenii nevoiasi. Autoritatile tarii nu sprijina implementarea sistemului de cartele, in conditiile in care acesta ar necesita o suma cuprinsa intre 3 si 4,6 miliarde de dolari. La randul lor, expertii au opinii diferite: unii considera ca aceste cartele vor duce la cresterea preturilor si amplificarea coruptiei, altii sunt convinsi de eficienta lor, scrie Romania libera.

Mall-ul Atrium din Arad, vandut in ziua deschiderii, din cauza unor datorii de 39,8 mil. euro. Fondul britanic de investitii Carpathian, fostul Dawnay, Day Carpathian, a decis sa vanda mall-ul Atrium Center din Arad, a carui deschidere este programata pentru astazi, din cauza unor datorii de 39,8 mil. euro, care se preconizeaza ca vor fi extinse, pana la incheierea efectiva a lucrarilor, la 59,2 mil. euro. Compania estimeaza ca veniturile nete operationale ale mall-ului nu vor depasi 3 mil. euro pe an, drept urmare directorii consiliului de administratie nu considera ca sunt sanse reale de acoperire a datoriilor pe termen mediu, scrie capital.ro.

Un recuperator: Creditele neperformante se vand cu maximum 8% din valoare, fata de 25% acum un an. Creditele neperformante se recupereaza din ce in ce mai greu de companiile specializate, astfel ca acestea nu mai sunt dispuse sa plateasca bancilor decat maximum 8% din valoarea nominala a creantelor pe care le cumpara, fata de 20-25% in trecut. "Daca vorbim de credite de retail fara garantii, cu valori de pana la 30.000 - 40.000 de lei, tarifele erau in 2008 la nivelul de 20 - 25% din valoarea creantei. In prezent, tarifele sunt de maximum 5 - 8%. Principalul motiv este o rata foarte scazuta de succes, scrie Ziarul Financiar.

Crossoverul Volvo XC30 va fi lansat in 2012. Audi se pregateste sa lanseze noul Q3, care se va pozitiona in gama sub foarte bine primitul Q5, iar Mercedes ia in calcul o versiune crossover derivata din viitoarea generatie a Clasei B, care s-ar putea numi BLK. In fine, Volvo vrea sa-si completeze oferta cu un model compact din aceasta categorie, care sa fie plasat in gama sub CUV-ul XC60. Viitorul crossover compact de la Volvo va fi creat pe platforma utilizata la hatchback-ul C30 si s-ar putea numi XC30, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   






















3627 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version