Business Report: Soferii vor plati amenzile in functie de salariu - proiect de lege; Topul salariilor executivilor din companiile de productie; Scandalul de la Adevarul, mana cereasca pentru blogurile de media; Citroen Revolte surprins in Paris

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 1:31 Revista Presei | Business

Business Report
Foto: Colaj foto
Topul salariilor executivilor din companiile de productie. Sefii de fabrica sunt executivii cel mai bine remunerati in companiile care activeaza in zona de productie, cu salarii lunare brute care ajung, in medie, la 5.750 de euro, potrivit studiului AIMS Human Capital Romania care a analizat peste 76.000 de angajati din companii care opereaza unitati de productie in nordul, vestul si centrul tarii. In general, functia de director de fabrica este asimilata celei de manager general al companiei. Pe locul doi in topul castigurilor se afla executivii care ocupa pozitii de director financiar in fabrici, cu un salariu mediu lunar de 2.910 euro brut, urmati de directorii de productie, care incaseaza lunar salarii brute de 2.500 de euro, scrie ZF.ro

Scandalul de la Adevarul, mana cereasca pentru blogurile de media. Inainte sa apara in presa, scandalul demisiilor de la Adevarul Holding a fost acoperit de principalele bloguri de media de la noi, respectiv Reporter Virtual, detinut de Tiberiu Lovin, si Pagina de Media, aflat in posesia lui Petrisor Obae. Astfel, conform datelor furnizate de trafic.ro, unde sunt contorizate cele doua bloguri, numarul de utilizatori unici a explodat in cursul zilei de ieri fata de media zilnica obisnuita, scrie Capital.ro

Soferii vor plati amenzile in functie de salariu: proiect de lege. Nivelul minim al punctului de amenda va fi de 10% din salariul minim brut pe economie daca ai venituri de sub 30.000 de lei pe an. In cazul in care castigi mai mult vei plati cu procente din venitul total. Odata ce ai fost sanctionat, ai doua saptamani la dispozitie sa te prezinti cu fisa fiscala, pe anul anterior, acolo unde iti platesti amenda, scrie Money.ro

Am vazut cum se asambleaza Dacia Duster. Dacia si-a deschis portile uzinei de la Mioveni pentru o scurta vizita. Am putut vedea cu ochii nostri cum prinde forma Dacia Duster precum si celelalte modele ale gamei. Ziua a inceput cu o intalnire matinala la sediul Dacia din cartierul Militari. O ora si ceva mai tarziu eram la poarta uzinei din Mioveni. Am intrat in mini orasul Dacia si dupa cateva ture pe strazile intortocheate din interior ne-am oprit langa departamentul de caroserie, scrie ZF.ro

Cea de‑a doua criza auto sau despre efectul pervers al scaderii vanzarilor de masini noi. In 2009, anul de cosmar al pietei auto, 38 de dealeri de masini noi, in mare showroomuri fara parte de service – asa‑zisele magazine de bloc -, si‑au completat actele de lichidare si‑au inchis. Cel putin asa arata statisticile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) citate de Brent Valmar, vicepresedintele institutiei si director general al Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata, scrie Money.ro

Culita Tarata a transferat afacerile din agricultura pe numele unuia dintre fii. Deputatul de Neamt Culita Tarata a transferat participatia de 90% pe care o detinea la compania TCE 3 Brazi, cu activitati in agricultura, catre unul dintre cei trei fii, Mihai, in varsta de 25 de ani. Cesiunea a avut loc in luna martie a acestui an. Restul de 10% din actiunile firmei se afla in posesia Elvirei Tarata, sotia deputatului, scrie Mediafax.

Oul de ciocolata, o afacere profitabila, indiferent de nationalitate sau religie. In locul frumoaselor oua incondeiate sau al celor vopsite in fiertura de coji de ceapa, romanii pun in cosulete tot mai multe oua din ciocolata, contribuind astfel la dezvoltarea unei industrii de cateva milioane de euro. Producatorii si analistii se aseapta ca vanzarile de oua din ciocolata sa scada anul acesta, comparativ cu anii precedenti, pe fondul reducerii consumului, ca urmare a crizei financiare. Totusi, oamenii vor continua sa cumpere ciocolata de calitate pentru a face o mica atentie celor dragi, scrie EVZ.ro

Citroen Revolte surprins in Paris. Conceptul Citroen Revolte a fost surprins pe celebrul bulevard Champ Elysees in timpul filmarilor. Citroen Revolte este reincarnarea moderna a celebrului 2CV, model ce a facut istorie la vremea sa. Acesta a fost lansat in 1949 fiind o masina mica si economica pentru cei mai putin instariti. Productia a continuat pana in 1990 existand o serie intreaga de versiuni, inclusiv vehicule militare. Cand au aparut primele imagini cu acest concept se credea ca va prefigura noul C3, dar este destul de clar ca avem in fata noul 2CV, scrie Voom.ro


Citeste mai multe despre   





















3434 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Cretinatate! (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 10:27)

    x [anonim]

    Daca te loveste cu masina un sarac e mai bine decit te loveste unul bogat?

    Daca intri pe rosu in intersectie, sarac fiind, e mai putin grav?

    Atunci de ce piinea pentru saraci nu e mai ieftina decit pentru cei bogati?

    De ce mielul de Pasti nu costa 5 lei/kg pentru saraci si 100 lei/kg pentru bogati?

    PS. Sint pensionar simtzit.
    • +1 (3 voturi)    
      pt ca (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 13:49)

      Adrian Ursu [anonim] i-a raspuns lui x

      cel care are venit mare isi permite sa calce legea la bordul unui ferrari fara sa ii pese ca va trebui sa plateasca 600 de lei amenda, dar daca amenda va fi proportionala cu venitul o sa ii calmeze (in teorie :)
      • +1 (1 vot)    
        Parerea mea (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 19:35)

        x [anonim] i-a raspuns lui Adrian Ursu

        AMENZILE sa creasca exponential, in functie de gravitatea incalcarii legii rutiere.
        De exemplu, VITEZE FOARTE MARI nu pot fi atinse decit decit de masini scumpe ...
    • 0 (2 voturi)    
      nu minti? (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 17:21)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui x

      sigur esti "pensionar simtzit" ? ca din ce emani nu prea iese (daca aplicam axioma "pensionarii sunt saraci", ca altfel nu se pune).
      treaba asta cu amenda in functie de venit este foarte buna - pe mine ma doare daca gresesc si iau o amenda de 100 lei... pe altu' (nu dau nume ca sunt destule) - 100 lei e prea putin si sa se stearga undeva - deci - logic, poa' sa "greseasca" lejer de fo' cateva mii de amenzi.
      de fapt - comparatia intre amenda si pretul mielului de pasti nu e buna, deoarece nu amenda trebuie comparata ci fapta. amenda e consecinta faptei/greselii. de aici intentia (laudabila) de a corela aceasta consecinta cu "puterea" faptasului.

      si, apropo, nu e inventie locala - ci e copiata dupa finlanda (parca)
      • 0 (0 voturi)    
        nesimtzitul-numai-pentru-tine (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 19:58)

        x [anonim] i-a raspuns lui danzigk

        1. Cred o marire exponentiala a amenzilor si/sau pedepselor in functie de gravitatea incalcarii legii rutiere poate constitui un punct de plecare.

        2. Tu ai dreptul sa te indoiesti de starea mea pecuniara.
        Dar nu cred ca starea mea are vre-o legatura cu masura supusa dezbaterii; si nici anonimatul nostru.

        3. S-a postulat: in functie de salariu (probail in functie de pensie la pensionari).
        Dar ce te faci cu cei ce nu au salariu/pensie dar au AVERE MARE (sub orice forma)?
        Sau: copiii beizadelelor & interlopilor probabil nu au chiar nimic; pe hirtie.
        Dar cu masinile lor (pe care majoritatea nu ni le vom permite niciodata) fac destule rele pe strazi/sosele.
        Tot ei vor face cele mai mari accidente si vor plati MINIMUL!!!
        Abia aici te rog sa finisezi legea pentru a fi eficienta, PENTRU PREVENIRE, nu ca pe O NOUA SURSA DE VENITURI LA BUGET!

        PS. Chiar iti astept (pe acest site) un raspuns logic, documentat si fundamentat la cele scrise mai sus.
    • 0 (0 voturi)    
      zxc (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 18:18)

      zzz [anonim] i-a raspuns lui x

      E o mare prostie oricum pentru ca cele mai multe probleme si ce mai agresivi si violenti soferi sunt cocalarii si interlopii cu x5-uri si q7-uri care nu au nici salarii si nici venituri declarate, pentru ei se vor aplica in continuare amenzi minime chiar si dupa noua lege (in exceptionalele cazuri in care sunt prinsi, si in care politistul are tupeu sa-i dea amenda)
      O alta prostie este pentru ca e regresiv, cu cat esti mai sarac cu atat platesti mai mult din cat castigi.
      Aveam o parere buna despre Urban... ma cam dezamageste cu gandirea asta egala cu 0.
  • +1 (1 vot)    
    ideea e buna (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 17:07)

    catelu [utilizator]

    Ideea in sine e buna intr-un stat normal. Dar la noi in fisele fiscale ale smecherilor cu masini scumpe va aparea probabil salariul minim pe economie. Statul asta trebuie desfiintat sau reformat de la baza.
    Cand va fi si aici ca in Elvetia si Suedia va fi perfecta noua lege.
  • 0 (2 voturi)    
    ce chestie negandita (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 17:45)

    floroa [anonim]

    de ce sa nu platesc painea prtoportional cu cat castig? de ce sa nu platesc curentul proportional cu salariul. si cata nesimtire. eu sa ma duc la militainul burduhos cu fisa fiscala. cata lipsa de respect pentru cetatean. pe cine am ales in parlament !!!!!!!! saraca Romania de ce esti atat de urgisita.
  • 0 (0 voturi)    
    ce tampenie (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 21:09)

    Vuck [utilizator]

    PDLul a luat-o razna cu populismul.
    Pentru te mir ce greseala o sa trebuiasca sa alergi pe la politie cu fisa fiscala, sa stai la nustiu ce cozi (fisa fiscala care oricum nu a re nici o valoare pentru aia cu Ferrari care au cate un Offshore sau sunt angajati la propriul srl cu salariu minim).
    Alternativa este sa-ti ridice carnetul la un nr de puncte asa cum se si face.
    Frate, m-am saturat de imbecilii astai care-si spun parlamentari. Sa-i reduca la 41 cate judete sunt ca oricum toaca banii nostri degeaba.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia : sanctiuni progresive (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 21:10)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Cea mai justa forma de sanctionare a incalcarii legislatiei rutiere este cea progresiva, pentru ca la un moment dat oricine se autocontroleaza, mai devreme sau mai tarziu, in functie de venituri...
    De exemplu, pentru depasirea vitezei, acum se prevad puncte amenda, puncte de penalizare, iar daca s-a depasit cu +50 km/h, suspendarea dreptului de a conduce pe 1-3-9 luni, in functie de cazierul auto...

    PROPUNERE pentru "potolirea" celor care platesc, dar nu se linistesc:
    - la prima abatere, sanctiunea asa cum este prevazuta acum in lege
    - la a doua abatere, sanctiunea inmultita cu 2
    - la a treia abatere, sanctiunea inmultita cu 4
    - la a patra abatere, sanctiunea inmultita cu 8
    - s.a.m.d.

    In acest fel, daca depasesti viteza a 6-a oara, amenda va fi inmultita cu 32, ceea ce devine semnificativ pentru 99% din soferii romani.

    La fel, suspendarea dreptului de a conduce trebuie sa fie progresiva ca numar de luni, asa incat, dupa ce a stat "pe bara" 12 luni, orice sofer se gandeste de 2 ori daca mai trece pe rosu, stiind ca urmatoarea suspendare va fi de 2 ani...

    Astept cu interes argumente contra acestor propuneri...
  • +1 (1 vot)    
    Nu raportat la venit (Duminică, 4 aprilie 2010, 0:20)

    Aussie [anonim]

    Ci raportat la valoarea bolidului, Asa ca, daca treci pe rosu cu un q7 sa platesti mai mult decat daca ai condus logan. Cred ca e si mai eficient, dar si mai simplu, avand in vedere ca se poate folosi valoarea masinilor in vama ca baza de calcul, nu trebuie sa pierzi vremea pe la alte cozi, etc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri