Someri cu credite? Sa plateasca asiguratorul! Cateva banci se tem mai putin decat altele ca disponibilizarile vor inmulti creditele neperformante. Sunt protejati, cel putin o perioada, bancherii care au impus asigurari de somaj la acordarea creditelor de consum. Asigurarea de somaj poate fi obligatorie sau optionala, platita de banca sau cu costuri suportate de client, fie prin includerea primelor de asigurare in ratele lunare, fie prin scaderea costului politei de la inceput din suma imprumutata, scrie Capital.ro.

Business reportFoto: Colaj foto

Google SRL, venituri de 120.000 de euro. Google, numarul unu mondial in cautarea si publicitatea pe internet, a obtinut anul trecut din Romania venituri de 121.416 euro si un profit brut de putin peste 2.000 de euro arata datele de la Registrul Comertului pentru Google Bucharest SRL, firma pe care gigantul american a infiintat-o in ianuarie 2008. Datele nu reflecta amploarea businessului Google, spune insa Calin Fusu, seful Neogen - una dintre cele mai mari companii locale online. "Au venituri de cateva milioane de euro", estimeaza Fusu pentru Ziarul Financiar.

Proprietari de case, ajunsi chiriasi la Fisc. Cateva sute de sibieni ar putea deveni chiriasi in apartamentele pe care le-au achizitionat de la dezvoltatori imobiliari persoane fizice. La aceasta situatie s-a ajuns in urma unui control al Fiscului care a pus sechestru pe bunurile mai multor dezvoltatori acuzati ca nu si-au platit darile catre stat. Specialistii in drept sustin ca persoanele care au platit, chiar si numai un avans, ar trebui sa aiba castig de cauza prin intermediul actului de vanzare-cumparare, scrie evz.ro.

Cum era CFR sa aiba un singur pasager in trenul spre litoralul bulgaresc. Pentru al doilea an consecutiv, incercarea societatii CFR Calatori de a duce turistii romani pe litoralul bulgaresc a esuat. Un singur calator a facut rezervare pentru vagonul cuseta Arad - Varna. Dupa ce anul trecut ruta directa Bucuresti - Varna a fost anulata in plin sezon, din lipsa de clienti, o a doua incercare de a transporta pe calea ferata turistii romani catre statiunile de pe litoralul bulgaresc a esuat. De data aceasta, vagonul cuseta care trebuia sa lege Aradul de Varna si Burgas nici nu a mai fost pus in circulatie, scrie Gandul.

Chiar repeta Dow Jones evolutia de pe timpul Marii Depresiuni? Analistii Bespoke: Noi nu vedem asta pe grafice. Daryl Guppy, CEO la Guppytraders.com spune ca, desi cauzele au fost diferite, colapsul pietei americane la inceputul lui 2008 a urmat aceleasi tipare ca si caderea din 1929, iar revenirea care a avut loc in 2010 este foarte similara cu cea din 1930. Potrivit acestuia, o analiza foarte pesimista, care se bazeaza pe comportamentul din 1930, ar sugera ca Dow s-ar putea retrage pana la circa 7.500 de puncte in 2010. Analistii de la firma britanica de investitii Bespoke Investment Group spun totusi ca "poate ne uitam noi gresit pe grafice, dar pentru noi patternul din 1929 arata complet diferit fata de cel din prezent", scrie EconomicTimes.ro.

Kiwi de Romania. O companie din Dobrogea vrea sa-si transforme plantatia experimentala de kiwi in scop comercial si sa vanda fructe, sucuri si conserve pe piata interna. In timp ce alte productii traditionale au fost decimate de ploi, culturile de kiwi sunt rezistente si nu necesita tratamente fito-sanitare. Tot mai multi producatori agricoli au inceput sa cultive culturi exotice, experimental, pe fondul incalzirii climatice din ultimii ani, scrie Bursa.

Alan Roe: "In urmatorul an aflam daca avem o criza in doua valuri". "Am invatat cu totii lectia. Dar sigur se va intampla din nou", afirma, intr-un interviu acordat revistei Capital, Alan Roe, fost economist-sef in cadrul Bancii Mondiale, acum director al companiei britanice Oxford Policy Management, referindu-se la invatamintele crizei economice mondiale. Cert este ca, spune el, in urmatorul an aflam, cu siguranta, daca avem o criza in doua valuri. Despre masurile anticriza luate in tara noastra in ultimele luni prefera sa nu comenteze punctual, dar spune ca directia acestora pare sa fie cea corecta pentru rezolvarea problemei, scrie Capital.ro.

Cum poate fi oprit lungul sir de insolvente in imobiliare cand mii de apartamente stau goale. In ultimele saptamani inca doua cazuri noi de insolventa au zguduit piata locuintelor: Impact, unul dintre cei mai importanti dezvoltatori locali, a ajuns in insolventa dupa un litigiu cu un furnizor, in timp ce dezvoltatorul proiectului Planorama a ajuns in aceeasi situatie la solicitarea unui cumparator. In acelasi timp, alte mii de apartamente din Bucuresti sunt goale, in ciuda faptului ca romanii stau ingramaditi in case. Suprafata medie a unui locuinte este de 39 mp, in timp ce spatiul mediu ce revine fiecarei persoane este de 15,2 mp. Cum poate fi reglata situatia? se intreaba Ziarul Financiar.

Piata placilor ceramice a pierdut aproximativ 100 de milioane de euro in doi ani. Jucatorii ce activeaza pe piata de placi ceramice cred ca aceasta se va diminua cu 10% comparativ cu 2009, ajungand la o valoare de 100 de milioane de euro. Anul trecut, piata de profil din Romania a avut o valoare de 110 milioane de euro, mai mica cu 40% fata 2008. Comprimarea sectorului constructiilor, scaderea numarului de proiecte rezidentiale si non rezidentiale cat si blocarea creditarii sunt principalele motive care au determinat scaderea pietei de placi ceramice, scrie Business Cover.

Alvis va relua productia unui model din anii '30. Alvis Car and Engineering Company Ltd a produs automobile, motoare de avioane si vehicule militare incepand din 1919 si pana in 1967. Productia de vehicule militare a continuat multi ani dupa oprirea fabricii de automobile. Cel mai cunoscut model de automobil realizat de constructorul britanic a fost Alvis 4.3 Litre. La vremea sa, prin anii '30, acesta era cel mai rapid automobil dotat cu un motor aspirat. Cei care detin in prezent marca Alvis si-au anuntat, de curand, intentia de a relua productia de automobile. Marea surpriza consta in faptul ca Alvis ar urma sa produca din nou celebrul model 4.3 Litre, respectand schitele originale, scrie 24auto.ro.