Business Report: Primul spital evadat de la buget isi schimba proprietarul; Cum se prefac bancile ca reduc costul creditelor; Petrom vinde ultimul petrolier romanesc la mica publicitate; KPMG: 31% dintre romani ar plati in anumite conditii accesul la informatie online

de Stefan Popovici     HotNews.ro
Luni, 20 septembrie 2010, 2:51 Revista Presei | Business

Business Report
Foto: Colaj foto
Primul spital evadat de la buget isi schimba proprietarul. Operatorul de servicii medicale Centrul Medical Unirea (CMU), controlat de fondul de investitii Advent Inter national, va realiza prima fuziune pe piata serviciilor medicale private, cu Euroclinic Hospital & Medical Centers. Miscarea are loc dupa ce Advent a preluat de la grupul olandez Eureko, joia trecuta, 99,9% din actiunile spitalului. Valoarea tranzactiei semnate in cursul zilei de joi nu a fost facuta publica. "Pentru piata serviciilor medicale private este un lucru bun ceea ce s-a intamplat (fuziunea dintre Euroclinic si CMU - n. red.). Pe de o parte intareste pozitia CMU in piata, iar pe de alta parte se creeaza o alternativa mai buna la serviciile publice. Oamenii pot sa compare si sper sa se poata intoarce fluxul celor care pleaca in afara pentru tratament. Din punctul de vedere al concurentei nu este o problema pentru ca nevoia este extraordinar de mare si multi jucatori vor putea sa intre si tot nu se va acoperi", a spus Robert Serban, unul dintre actionarii clinicilor private Gral Medical. Integral pe ZF.ro.

Blue Air a ramas fara cinci avioane, dar vrea sa faca aeroport de 200 mil. de euro. Gheorghe Racaru, directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme care include companiile Blue Air si Romstrade, sustine ca grupul va incepe anul viitor investitii de 200 de milioane de euro in constructia unui aeroport in localitatea Adunatii-Copaceni din apropierea Capitalei. "Am achizitionat 200 de hectare si avem aproape toate avizele necesare pentru a demara constructia aeroportului, care ar putea incepe cel mai devreme in primavara anului viitor. Va dura doi ani pentru a deveni operational, investitia totala urmand a se ridica la aproximativ 200 de milioane de euro", a declarat Racaru. Integral pe ZF.ro.

Duster se bate cu VW Tiguan si Audi Q5 in topul celor mai bine vandute SUV-uri din Germania. Dacia a avut in august o cota de 2,3% pe piata din Europa de Vest, potrivit statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), astfel ca aproape trei clienti occidentali din 100 cumpara o masina fabricata la Mioveni. Vanzarile marcii autohtone au inregistrat in august o crestere de aproape 1% si de 4% in iulie comparativ cu perioada similara a anului trecut, la aproape 15.700 de autoturisme, dupa ce la inceputul verii Dacia a inregistrat un usor declin. Constructorul autohton a urcat in august pe locul 16 in topul celor mai bine vandute marci din acest an la nivel european, depasind Suzuki. Integral pe ZF.ro.

Cum se prefac bancile ca reduc costul creditelor. Bancile au mentinut sau chiar au marit valoarea comisioanelor percepute la credite, odata cu adaptarea acestora la noile reglementari legale, schimbandu-le doar numele sau comasandu-le. Comisioanele de risc si cele de depunere a dosarelor sunt deja istorie. Chiar daca au disparut, costurile suportate de clienti la contractarea unui credit nou nu sunt mai mici decat in urma cu cinci luni, potrivit unei analize "Capital". Dimpotriva, cateva banci au marit valoarea comisioanelor percepute. De exemplu, in primavara, CEC Bank percepea un singur comision in cazul creditelor de nevoi personale: un comision lunar de gestiune in valoare de 0,3% din suma ramasa de rambursat. In prezent, la acest tip de imprumuturi oferite potentialilor clienti, banca percepe un comision de analiza a dosarului de 2% din valoarea creditului aprobat, iar fosta taxa de gestiune a devenit comision de administrare a creditului, valoarea ei fiind mentinuta la acelasi nivel.

Noul Cod al muncii va fi mai dur cu angajatii. Concedierea mai simpla a angajatilor neperformanti, perioade mai lungi de proba si contracte cu durata determinata mai usor de incheiat sunt principalele modificari ale Codului Muncii, aflat in dezbatere. Criza forteaza reasezarea raporturilor de munca. Performanta, productivitatea angajatilor la costuri cat mai scazute sunt acum, mai mult decat inaintea crizei, in atentia angajatorilor. Criteriile economice trebuie sa stea inaintea celor de ordin social pentru ca afacerea sa ramana in picioare. De aceea, si presiunile companiilor pentru a obtine o legislatie a muncii mai flexibila au crescut in ultima vreme. Integral in Capital.

Petrom vinde ultimul petrolier romanesc la mica publicitate. OMV Petrom si Navexim scot la vanzare petrolierul Histria Topaz, fosta Bucsani, si cer pentru ea 3,5 milioane de dolari. Anuntul, care a aparut la rubrica de mica publicitate dintr-un ziar central, specifica ca vanzarea se va face, in 10 octombrie, prin licitatie cu strigare la sediul Petrom din portul Constanta. Documentele necesare participarii la licitatie si taxa de participare de 500 de dolari trebuie depuse la sediul companiei din port. Histria Topaz este una dintre ultimele nave de transport maritim care se mai afla sub pavilion romanesc din cele peste 300 care compuneau flota Romaniei inainte de Revolutie. In prezent mai exista doar sase astfel de nave. Alaturi de petrolier, "buletin" romanesc mai au doar feriboturile Eforie si Mangalia, RO-RO-urile (nave de transport autovehicule) Sammarina A si M, precum si cargoul Albatros. Integral pe money.ro.

Cum controleaza statul exodul medicilor: doar cei mai disperati pot pleca! Personalul medical care vrea sa munceasca in Uniunea Europeana trebuie sa obtina de la Ministerul Sanatatii un certificat de conformitate prin care ii sunt recunoscute in statele UE diplomele obtinute in Romania. Timpul de procesare a dosarului unui candidat poate sa ajunga si la un an de zile, desi actul solicitat de medic ar trebui sa fie eliberat in 30 de zile lucratoare de la depunerea dosarului. Pentru cei care au nevoie urgent de acest act, Ministerul a pus la punct un sistem de prioritizare a urgentelor: celor care demonstreaza ca sunt disperati li se elibereaza actul pe loc. Integral pe money.ro.

Internet Explorer 9, un browser care depaseste viteza legala. Microsoft s-a razbunat in sfarsit. In Evul Mediu, iertarea era cumparata sub forma de indulgente; in vremuri contemporane, Steven Anthony Ballmer (nume de cod: developers-developers-developers) ne-o serveste sub forma de update-uri. Mult-hulitul Internet "Exploder" 6 si-a luat vreo cateva perechi de palme dupa ceafa si-a invatat sa numere. A ajuns la 7. A mai pus un 1 langa si-a iesit de-un 8. Dupa care s-a impiedicat de-a aterizat cu susul in jos. Ce va-sa-zica-asta? Pai Microsoft Corp. a lansat la San Francisco o noua versiune a browserului Internet Explorer si anume 9 beta. Cititi mai mult pe Business Cover.

KPMG: 31% dintre romani ar plati in anumite conditii accesul la informatie online. Cea mai mare problema, daca vorbim de internetul pe mobil, este temerea legata de protectia datelor cu caracter personal, respectiv a securitatii acestora. Cu toate acestea, utilizatorii adopta rapid la nivel mondial internetul pe mobil, datorita modului usor si convenabil de rezolvare a problemelor zilnice, precum derularea tranzactiilor bancare sau efectuarea de cumparaturi, potrivit unui studiu al KPMG. In doar un an si jumatate, utilizarea de echipemente mobile pentru efectuarea de tranzactii bancare a inregistrat o crestere de la 19% la 46%, in timp ce procentajul celor care au achizitionat servicii si produse de pe mobil a crescut de la 10% la 28%. La nivel global, 43% dintre respondenti s-au declarat dispusi sa plateasca pentru continutul informational pe care-l acceseaza frecvent. In tarile din Asia-Pacific, acest procent creste la 59%, India si China fiind lideri globali incontestabili cu 63%, si, respectiv, 65%. Cei mai putin dispusi sa plateasca sunt consumatorii din Olanda cu 6% urmati de irlandezi cu 12% , canadieni cu 15% si germani cu 17%. Integral in Business Cover.

Care este chiria pentru 100 mp de retail in Iasi, Constanta, Cluj, Brasov si Arad. "Chiriile solicitate in cazul spatiilor stradale in orase precum Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara, Constanta si Brasov variaza intre 30 de euro - 35 euro/mp/luna, in Arad acestea atingand nivelul de 25 de euro - 30 de euro/mp/luna", spune pentru startups.ro reprezentantul DTZ Echinox. Chiria pentru spatiile stradale depinde de zona, de vadul comercial, deschiderea la strada, vecinatati, suprafata vitrata, amplasare in cadrul zonei (pe colt, la o trecere de pietoni etc.), nivelul veniturilor locuitorilor, apropierea de mijloace de transport in comun si traficul pietonal. In centrele comerciale, chiria este influentata de pozitionarea spatiului in centru (parter, intrare, vecinatatea cu o ancora puternica - n.red - magazin care atrage un trafic ridicat), vizibilitate, eficienta  sau forma spatiului, gradul de ocupare al centrului comercial si traficul mediu zilnic.


Citeste mai multe despre   



















5625 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică