Scandalul "mita de la Daimler" face valuri in Rusia. DNA tace. In timp ce Ungaria, China si, mai nou, Rusia au declansat investigatii ca urmare a raportului DoJ, DNA nu poate da informatii nici dupa sapte luni, pentru ca "nu sunt publice". Conform Washington Post, Yuli Nisnevich, membru al biroului din Moscova al Transparency International, a declarat ca "este un eveniment foarte interesant. Am asteptat o reactie logica destul de mult timp. Ce se afla in spatele acestei investigatii este greu de ghicit. Aceasta reactie poate fi o incercare a liderilor tarii de a se reabilita in ochii poporului". Pe de alta parte, conform lui Nisnevich, este posibil ca totul sa nu fie decat o razbunare a lui Medvedev impotriva primarului incomod al Moscovei, scrie Capital.

Business reportFoto: Colaj foto

Topul celor mai profitabile companii energetice din Europa de Sud-Est: Romgaz, lider pe gaze, firmele din electricitate pierd in fata rivalilor. Una dintre putinele companii active in domeniul gazelor naturale care mai sunt controlate de statul roman ocupa primul loc in clasamentul celor mai profitabile firme de profil din Europa de Sud-Est. Este vorba despre Romgaz, companie a carei profitabilitate (profit net/cifra de afaceri) o depaseste pe cea a firmelor privatizate, cum este cazul Petrom sau al fostelor Distrigazuri. Nu la fel de bine stau lucrurile cand vine vorba de energie electrica, domeniu unde companiile de stat sunt cele care fac legea. Cea mai profitabila companie de profil din Romania este Nuclearelectrica, scrie Ziarul Financiar.

Prima statie unde-ti faci singur plinul. Patru ex-manageri ai Rompetrol au lansat pe piata benzinariile complet automatizate. Compania Bioromoil Automatic Stations, parte a grupului Bioromoil, a inaugurat ieri, la Craiova, un nou concept de statie de carburanti. Aceasta functioneaza fara personal, iar alimentarea se face in circa 90 de secunde. Benzinariile AutoMat dispun de sase pistoale de alimentare, care comercializeaza trei tipuri de carburanti. Clientii pot plati cu cash, card bancar, dar si cu card AutoMat. Se introduc intai banii/cardul, se asteapta citirea bancnotei sau a cardului, apoi se poate alimenta, iar bonul fiscal se tipareste singur, scrie EVZ.ro.

Gazprom: Constructia South Stream prin Romania este fezabila. Gazprom si Transgaz au ajuns la concluzia ca este fezabila construirea unei parti a gazoductului South Stream prin Romania, a anuntat compania rusa joi. La 13 octombrie, Gazprom si Transgaz au semnat un memorandum de intentie pentru a pregati un studiu de fezabilitate privitor la construirea unui tronson din South Stream prin Romania. Urmatoarea etapa ar fi ca Rusia si Romania sa semneze un acord pentru construirea unei sectiuni din South Stream prin Romania, scrie Money.ro.

Cresterea salariilor nete ale bugetarilor cu 15% costa statul 1,4 mld. euro. Un bugetar care are astazi un salariu net de 1.000 de lei va incasa incepand cu luna ianuarie a anului viitor un salariu net de 1.150 de lei, cu 15% mai mare? Surse din Ministerul Finantelor spun ca da, iar Valentin Mocanu, secretar de stat in Ministerul Muncii, spune doar ca este vorba de o crestere a salariilor brute. Dar tot surse din Finante spun ca statul are nevoie de 1,4 miliarde de euro in plus pentru majorarea salariilor nete ale bugetarilor si este foarte greu de lamurit de unde vor veni acesti bani suplimentari, scrie Ziarul Financiar.

Toamna guvernatorilor. Bancile centrale au intrat singure intr-o fundatura a istoriei prin ignorarea legilor economice, iar mandatul lor, de asigurare a stabilitatii preturilor, a devenit irelevant pe fondul tiparirii masive de bani. Majoritatea acestor institutii si-au asumat si rolul de supraveghere a sistemelor bancare, un alt "succes" de rasunet, reflectat de criza bancara internationala din ultimii ani. Convingerea cu care se promoveaza tiparirea banilor ca solutie a crizei ne face sa ne intrebam daca bancile centrale au inteles vreodata ca banul si dobanda nu reprezinta fenomene monetare, ci reflecta fenomene strict legate de economia reala, scrie Bursa.

Cea mai veche afacere din lume. V-ati intrebat vreodata care este cea mai veche companie din lume si care este obiectul de activitate al acesteia? Cea mai veche afacere din lume a debutat in anul 578 d.Hr si se numeste Kongo Gumi. Aceasta este o companie japoneza de constructii care a functionat mai bine de 1.400 de ani, inainte sa fie preluata de o alta companie din domeniu. Cu sediul in Osaka, Japonia, compania a luat nastere in anul 578, atunci cand unul dintre inginerii adusi din Coreea de printul Shotuku sa construiasca templul budist Shitennoji, a decis sa isi pornesca propria afacere in domeniul constructiilor, scrie Capital.

Frontier Market Asset Management: O piata de frontiera, asa cum este Romania, este ineficienta si subevaluata, insa poate oferi randamente mari. "O piata de capital de frontiera, asa cum este si cea din Romania, atrage tot mai multi investitori, pentru oportunitatile pe care le ofera. Economiile din tarile cu piete de frontiera au un potential imens de crestere, iar avansul va fi mai mare decat in economiile dezvoltate. Eu sustin cresterea increderii pe pietele de capital. O piata de frontiera este ineficienta si subevaluata, insa poate oferi randamente mari" a declarat Lawrence S. Speidell, chief investment officer, Frontier Market Asset Management, prezent la CFA Charter Award, citeaza EconomicTimes.ro.

MP4-12C GT3 de la McLaren si pretul noului model. McLaren a facut public pretul noului MP4-12C. Acesta va fi disponibil de anul viitor si va avea un pret de pornire de 200.000 de euro pentru Europa. In comparatie cu rivalul sau direct, Ferrari 458 Italia, va fi mai ieftin cu cateva mii de euro. Ron Dennis, seful companiei, a declarat ca McLaren va oferi cea mai rapida masina care se incadreaza in aceasta suma, dar si cel mai ridicat nivel al calitatii si al serviciilor post-vanzare, dintre toti producatorii auto, scrie Adevarul.

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante este un supercar decapotabil, cu pavilion clasic soft-top, propulsat de acelasi motor V10 de 5,2 litri folosit la Gallardo Superleggera. Furnizeaza 570 CP la 8.000 rot/min si un cuplu maxim de 540 Nm la 6.500 rot/min. Puterea este trimisa la toate rotile prin transmisia automata in 6 trepte cu launch control. La dorinta clientului, aceasta poate fi inlocuita cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, fara costuri suplimentare, scrie 24 auto.ro.