Dacia si Porsche Romania domina autoritar piata autohtona a masinilor. Companiile Automobile Dacia si Porsche Romania controleaza impreuna peste jumatate din piata autoturismelor noi. Aproape 20 de firme se bat pe procentele ramase Profunzimea crizei vanzarilor de autoturisme din Romania nu a fost corect estimata de nimeni. An dupa an, reculul se adanceste, in ciuda faptului ca majoritatea pietelor din Europa inregistreaza cresteri. Conform statisticii Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA), in primul semestru al acestui an, Romania a avut o scadere de 13,3% a inmatricularilor de autoturisme, in timp ce reculul mediu al pietei UE a fost de numai 2,1%. Doar Portugalia (-20,3%) si Spania (-26,8%), state aflate intr-o situatie financiara extrem de dificila, au avut in perioada mentionata reduceri mai importante ale numarului de automobile inmatriculate, scrie Capital.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

OMV si E.ON construiesc un terminal de gaze lichefiate in Croatia. Dupa Romania, Bulgaria, Ucraina si Republica Moldova, Croatia este urmatoarea tara care intentioneaza sa construiasca un terminal de gaze lichefiate in aceasta regiune a Europei. Companiile care dezvolta acest proiect sunt nemtii de la E.ON, austriecii de la OMV, francezii de la Total si slovenii de la Geoplin, reuniti in consortiul Adria LNG. Alte companii sunt asteptate sa se alature investitorilor din acest proiect, anunta Money.ro.

Firefox 6 disponibil la download. PC Magazine a descoperit ca Mozilla a urcat deja toate fisierele verisunii finale a browserului Firefox 6, care urmeaza sa fie lansat oficial maine (seara, la ora Bucurestiunlui). Fara a aduce modificari majore la interfata grafica, se pare ca noua versiune este cu 20% mai rapida decat Firefox 5, mai ales in ceea ce priveste executia multiplelor taburi. De asemenea, dezvoltatorii promit un startup mai bun - in sfarsit! - pentru popularul browser, cel putin la inaltimea rivalilor Opera si Chrome. Tot ca la rivalii mentionati, precum si la Internet Explorer, numele domeniilor din adress bar vor fi de acum evidentiate mai bine si in Firefox, asta ca o masura suplimentara de securitate menita sa atraga atentia utilizatorului asupra domeniului pe care il acceseaza, daca este cel dorit sau browserul nu a fost cumva "deviat" de la adresa initiala, informeaza Business Cover.

Cu o cota de 24%, concuram la TVA cu tari in care salariul minim este de 1.000 de euro. Tara noastra ocupa in continuare al doilea loc in UE in ceea ce priveste Taxa pe Valoarea Adaugata, imediat dupa tari precum Danemarca, Ungaria sau Suedia, care au o cota de TVA de 25%. Cea mai mica taxa este perceputa de Cipru (15%) si Luxemburg (15%). Din punct de vedere al taxelor, Bulgaria pare mai atractiva decat Romania, avand TVA de 20% si o cota unica de 10%. Romania concureaza la cota de TVA cu tari precum Danemarca, Ungaria, sau Suedia, unde Taxa pe Valoarea Adaugata ajunge la 25%, potrivit datelor Comisiei Europene. Insa puterea de cumparare a acestor tari este mai ridicata decat la noi. De exemplu, in Danemarca salariul minim net lunar este de aproximativ 1.000 de euro, in schimb la noi nu depaseste 140 de euro, scrie Financiarul.

Leul romanesc, francul estului. De ce tin strainii 9 miliarde de euro in bancile de la noi? La jumatatea anului 2011, soldul total al depozitelor pe termen mediu si lung detinute de persoanele straine in Romania era de peste 8,6 miliarde de euro, cu peste 5 miliarde de euro mai mult decat la jumatatea anului 2008, arata datele BNR. Aceasta crestere nu se datoreaza insa vreunui reviriment in economia reala ci unei alte realitati: in acest moment, leul romanesc ofera cele mai bune dobanzi dintre toate monedele din Uniunea Europeana ajungand si pana la 8% in conditiile in care dobanda de politica monetara a BNR este cea mai mare din UE adica 6,25%. In Cehia de exemplu, dobanzile medii la depozite in coroane nu depasesc 2,5%, in Polonia zlotul prespune dobanzi de 4-5%, in Ungaria un depozit in forinti aduce randamente anuale de maximum 6,5% iar in Bulgaria economiile in leva nu aduc castiguri mai mari de 5%. Despre depozitele in euro nu mai vorbim, ele aflandu-se la niveluri minime istorice. In aceste conditii, leul romanesc, mai precis depozitele in lei capata, pastrand proportiiile, calitatile francului elvetian adica acelea de moneda de refugiu. Mai ales ca evolutia cursului de schimb euro/leu a fost una stabila in ultimii 2 ani de zile, anunta Capital.ro.

VW Heritage Collection, cu noile Bulli si Beetle. Volkswagen si-a propus sa inagureze o categorie speciala in portofoliul sau de modele, formata din doua nume de legenda - Beetle si Bulli. Revista Autocar vorbeste despre asa-numita Heritage Collection, in care se vor regasi interpretarile moderne ale modelelor care au facut istorie pentru VW. Alaturti de noul Beetle, recent lansat in cea de-a doua generatie, cel mai indreptatit sa fie inclus in aceasta categorie este minivanul Bulli. Prefigurat de conceptul prezentat in primavara acestui an, la Salonul de la Geneva, modelul de serie ar putea prelua platforma tehnica de la noua generate Beetle, cu motorizari in 4 cilindri, amplasate in fata. Aparitia pe piata ar trebui sa se produca in cursul anului 2014, sustin cei de la Autocar, informeaza 24auto.ro.

Recesiunea nu revine, dar cresterea e slaba. Industria a slabit in ultimele luni, ceea ce a facut ca economia sa franeze in al doilea trimestru, dupa ce crescuse cu 1,7% in primele trei luni fata de aceeasi perioada din 2010. "Productia industriala si constructiile au franat cresterea economiei din trimestrul doi", a declarat Ionut Dumitru, economistul-sef al Raiffeisen Bank, pentru EVZ. Exista, insa, domenii care preiau o parte din rolul jucat anul trecut de industrie, iar economia locala continua sa avanseze. Astfel, agricultura a avut o contributie im portanta la cresterea economica din al doilea trimestru, spune Ionut Dumitru. Istvan Szekely, negociatorul sef al Comisiei Europene la Bucuresti, spune ca investitiile publice ar putea tura din nou motoarele economiei, opinie sustinuta si de Ionut Dumitru, scrie EVZ.

Cum va arata Logan 2012. Reprezentantii Renault au prezentat vineri noul model Logan, Renault Logan 2012, care a preluat multe dintre caracteristicile modelului Sandero, informeaza Novidades Automotivas. El va putea fi achizitionat in una dintre cele doua versiuni, Authentique si Expression. Versiunea Expression, cu transmisie automata, va dispune de un motor care va dezvolta 107 CP si de un propulsor de 1.600 cmc, cu patru supape pe cilindru. Noul model Renault se va baza, asemenea modelului Sandero, pe cutii de viteze cu transmisie automata si va putea fi dotat, la alegere, cu sistem multimedia. In cazul modelelor ce dispun de transmisie manuala motorul va fi unul de 1.000 de cmc, cu patru supape pe cilindru, pentru versiunea Authentique si de 1.600 cmc in cazul versiunii de echipare Expression, anunta Gandul.

Care va fi pretul apartamentelor in 2012. Consultantii imobiliari spun la unison ca anul viitor nu va aduce modificari semnificative ale pretului apartamentelor. "Independent de potentialul enorm pe care il are piata din Romania si mai cu seama piata din Bucuresti, este dificil sa vorbim de o crestere a numarului de tranzactii, nemaivorbind de preturi, in viitorul apropiat", spun reprezentantii Jones Lang LaSalle. "Nu sunt optimista in privinta unei cresteri a preturilor proprietatilor rezidentiale in 2012. Mai mult, sper doar ca actualele preturi sa se mentina", a declarat pentru "Adevarul" si Ruxandra Cleciu, presedintele Asociatiei Romane a Agentiilor Imobiliare. Ca urmatoarele luni nu vor aduce "nicio schimbare notabila" in ceea ce priveste preturile din rezidentialul autohton cred si specialistii de la Colliers International. O opinie discordanta este exprimata de reprezentantii companiei de consultanta DTZ Echinox, informeaza Adevarul.