10.000 de bulgari au manifestat pentru introducerea religiei in scoli

de Cristina Bobe     HotNews.ro
Vineri, 24 septembrie 2010, 23:42 Revista Presei | Internaţional

Bulgaria:Patriarhul in fruntea marsului
Foto: novinite.com
10.000 de persoane au manifestat vineri la Sofia in cadrul unui mars organizat de Biserica Ortodoxa Bulgara pentru introducerea religiei ca disciplina obligatorie in programa scoala. In fruntea marsului de protest s-a aflat Patriarhul Bulgariei care a oficiat o slujba religioasa pentru copiii bulgari si pentru introducerea religiei in scolile din aceasta tara, relateaza Novinite.

Potrivit Patriarhului Bulgariei aceasta masura este menita sa contribuie la protejarea valorilor morale si la mentinerea unui climat spiritual in randul tinerilor bulgari.

Ministrul Educatiei din Bulgaria, Sergey Ignatov, s-a aratat sceptic fata de cererea Bisericii Ortodoxe. Acesta este de parere ca religia nu poate fi predata in maniera academica, ci trebuie promovata in sanul familiei.




















1780 vizualizari

  • -6 (16 voturi)    
    Cand au vazut ca fara religie, infractionalitatea (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 0:19)

    Creator [utilizator]

    a explodat, s-au gandit sa le faca o educatie si o morala sanatoasa macar copiilor .
    Mai bine mai tarziu decat niciodata
    • +3 (19 voturi)    
      Da, da (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 2:48)

      Sfantu' [anonim] i-a raspuns lui Creator

      Da, asa. Moralitate :))
      Religie ? =)) Ma tavalesc pe jos de ras. Suntem in secolul 21 prietene.

      Cand spui religie, eu nu ma pot gandi decat la popi batausi, neplatitori de taxe, evazionisti, violatori, etc.

      Guess what. Aia sunt tot oameni, si o demonstreaza faptele lor. Moralitate? Prin religie? Hai sa fim sanatosi.

      Religia este doar o alta modalitate de a tine sub lacate mintile oamenilor. Mai bine s-ar introduce cursuri de bun simt si moralitate, ca atare.

      Tu poti sa ramai cu gandul la dumnezeu si alti sfinti. Te poti ruga pana nu mai poti sa iti dea de mancare si sa iti dea sanatate. Te asigur, cand iti moare un copil in brate, nu mai dai doi bani nici pe dumnezeu, nici pe biserica, nici pe sfinti. Minciuni ordinare.

      Dumnezeul tau esti tu. Daca intelegi ideea asta, e bine, daca nu... e cam nasol.
      • +1 (7 voturi)    
        .... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 8:55)

        ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui Sfantu'

        Am incercat sa fac un profil al omului "destept", dupa criteriile exprimate in comentarii, dupa plusuri si minusuri:

        -Face ce vrea si ce ii vine;
        -Nu critica pe altii care fac ce le "vine", pentru ca ei sunt "deschisi" si "fara prejudecati";
        -Desi sunt deschisi, nu sunt deschisi sa invete din istorie, au impresia ca parerile lui "destepte" nu le-a mai avut nimeni pana la el.
        -Orice lege sau norma e o prejudecata pentru el;
        -Nu are principii, principiile sunt prejudecati ale oamenilor "ingusti";
        -Pentru ei, conteaza doar banii si sa faci ce vrei ("Germania e inaintea Romaniei") Daca au bani, inseamna ca sunt un model de urmat in toate.
        -Suntem in 2010 si asta e un argument foarte tare pentru el.

        Oare ce se intampla daca la fiecare "ne vine" sa facem altceva, sau ceva in opozitie cu ce "le vine" la alti "destepti" deschisi la minte?

        Asta cu "fara prejudecati" imi aduce aminte de niste anunturi de prin ziare: "Fete fara prejudecati oferim servicii de...".

        Sfat: Daca ai mintea prea deschisa, iti poate cadea creierul afara...
        • 0 (2 voturi)    
          Am ajuns sa fiu plagiat... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 13:34)

          George [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

          Prietene, ma bucur ca ti-a placut opinia mea, dar puteai sa pui ghilimele cand imi copiezi cuvant cu cuvant comentariul din alta parte.
      • +2 (6 voturi)    
        Dumnezeul tau ... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 9:37)

        Ciprian [anonim] i-a raspuns lui Sfantu'

        Daca tu esti cel la care te raportezi in permanenta, cum mai poti progresa, evolua? Daca nu ai alt sistm de referinta decat tu insuti, o sa crezi ca soarele se invarte in jurul Pamantului. Daca insa te ridici, avand o alta perspectiva si nemaicrezandu-te tu buricul Universului ai sa vezi lucrurile mai clar. Biserica - ca ne place sau nu si indiferent de greselile unor membrii ai ei (mireni. preoti, episcopi) - deci Biserica a infintat spitalele, Sf Vasile cel Mare le-a organizat si se numeau din secolul 4 Vasiliade. Iata ca nici putenricul imperiu roman, nici iluminatul stst grec, nici imperiul asirian, ci un om umil, care vorbea cu Sfintii si se ruga la Dumnezeu. Primele sute de scoli de la noi si de pretudinteni au fost facute de Biserica, primele tipografii aduse in tara, primele carti tiparite tot Biserica le-a facut. Deci asta cum ca ne tine mintea inchisa, etc sunt niste clisee preluate fara sa cercetam putin istoria.
      • +3 (5 voturi)    
        fa ce zice popa... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 10:31)

        roger moore [anonim] i-a raspuns lui Sfantu'

        draga sfantule, am auzit de multe ori argumentul conform caruia daca popii sunt pacatosi credinta in Dumnezeu e o prostie. De parca am zice ca fotbalul nu e un joc frumos pt ca nus ce fac unii prin federatie sau prin liga, sau unii membri ai galeriilor, etc. Pentru multa lume 'normala', ramane totusi o pasiune frumoasa.

        Sigur ca religia, sau mai degraba credinta este un lucru mult mai important.
        Existenta lui Dumnezeu nimeni nu o poate infirma sau confirma (in ciuda faptului ca mi se pare cam aiurea ca aceasta minunata complexitate a macro si a microcosmosului sa fie rodul pur al intamplarii - adica atata s-au ciocnit si s-au agitat particulele alea care au tzushtit din big-bang ca, ale naibii, au reusit sa ne formeze pe noi in toata complexitatea noastra fizica si psihica!).

        Deci daca ai dubii in privinta existentei lui Dumnezeu, si esti un om intelept, nu te apuci sa hulesti spunand ca nu dai 2 bani pe El, pentru ca nu se stie niciodata...

        Aa, iar cu popii e alta socoteala, unii din ei nu-si vad de treaba si pe chestia asta vor capata si ei rasplata ce li se cuvine.

        Dar noi nu vom fi judecati dupa faptele si atitudinile altora ci fiecare dupa ale noastre proprii.

        Poporul roman intelept a decantat de-a lungul timpului (pt ca nu e nimic nou sub soare) zicala: Fa ce zice popa nu ce face popa...

        Sa fii iubit
        • 0 (0 voturi)    
          iar cu pascal?.. (Luni, 27 septembrie 2010, 9:05)

          elwing [anonim] i-a raspuns lui roger moore

          "nu te apuci sa hulesti spunand ca nu dai 2 bani pe El, pentru ca nu se stie niciodata..."

          Daca nu se stie niciodata atunci tu de ce ignori ce zice Buddha, Zeus, Thor, si celelalte mii de religii? Ca nici ele nu pot fi infirmate, nu?

          Daca am trai mereu cu gandul "dar daca totusi exista X" n-am mai putea trai, pentru ca la cate religii au fost inventate de oameni, se bat cap in cap intr-un asemenea hal ca si oamenii.

          De ce preferi tu sa gandesti ca "nu se stie niciodata" doar vizavi de religia in sanul caruia s-a intamplat sa te nasti?
      • +3 (5 voturi)    
        N-ai inteles nimic,nici nu ma asteptam (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 11:20)

        Creator [utilizator] i-a raspuns lui Sfantu'

        Religie sta la baza codului civil, moral si penal. Nu a spus nimeni sa te rogi sa "ti se dea". Dar bunatatea si buna conduita,in frageda pruncie, se absoarb foarte bine din lectiile de religie.

        Dar de ce nu vezi si actele de caritate ale religiei? Cate milioane de oameni din toata lumea sunt hraniti prin implicarea bisericii?Stii cumva?Stii cumva ca activitatile Bisericii Catolice(desi eu sunt ortodox) rivalizeaza cu cele ale Crucii Rosii?

        Bineinteles ca nu, tu vezi doar partea negativa...
        Apropo nu e asa ca esti cununant la biserica si ca ti-ai botezat copilul?
        Nu e asa ca sarbatoresti Pastele si Craciunul?
        • -1 (1 vot)    
          bine ca stii tu mai bine ca mine ce fac (Luni, 27 septembrie 2010, 9:13)

          elwing [anonim] i-a raspuns lui Creator

          In primul rand am citit codul civil si penal, si nu au la baza nicio religie sau credinta, si niciun zeu inchipuit. Faptele condamnate in cele doua coduri sunt pentru protectia cetatenilor unui stat, si nu pentru multumirea vreunei zeitati.

          Cat despre codul Moral(?!?!) nu stiu de unde ai scos-o, pentru ca nu exista asa ceva. Moralitatea este subiectiva.

          Actele de caritate ale Bisericii pot fi indeplinite si in lipsa acesteia, precum cele ale Crucii rosii, care nu cauta alte mase sa indoctrineze si sa-si faca reclama.

          Ceea ce facem noi e sa strigam Lupul! Lupul! si tu vii sa ne spui ca uite totusi pare a fi o oaie..de ce ne incapatanam sa vedem dincolo de aparente?

          Uite eu de exemplu nu sunt cununat in biserica desi sunt cununat civil, si am 3 copii nebotezati, care n-au patit nimic de la niciun deochi, diavol, demon sau mai stiu eu ce bazaconii. Nu adopt lasitatea de judecata ca "las' sa-i botez, ca nu se stie niciodata.."
      • -1 (3 voturi)    
        Atat stii tu... si e cam nasol (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 13:43)

        George [anonim] i-a raspuns lui Sfantu'

        "Suntem in secolul 21 prietene."

        Si ce-i cu asta, prietene? Daca suntem in sec. 21 de ce nu inveti nimic din ce s-a petrecut in secolele de pana acum? Se minte mai putin acum decat in secolul trecut? Se fura, se omoara mai putin? Ia gandeste-te mai bine la ce spui...

        "Cand spui religie, eu nu ma pot gandi decat la popi batausi, neplatitori de taxe, evazionisti, violatori, etc."

        TU nu te poti gandi decat la asta? Altii se poti gandi SI la altceva. Sau in primul rand la altceva. Poate ca problema e ca tu nu cunosti si altceva. Si cea mai mare problema e ca generalizezi lipsa ta de cunostinta.

        Sunt de acord cu tine ca nu avem nevoie de o religie a unor popi care fac diverse fapte urate, n-avem nevoie de o religie care "tine sub lacate mintile oamenilor", dar exista o religie care nu face asta. Dimpotriva.

        Cat despre "cursurile de moralitate"... Ma tavalesc pe jos de ras. A cui moralitate? Cine o stabileste? Ce motivatie ar avea cineva sa o respecte? Nu cumva se ajunge la un fel de comunism?

        Suntem in sec. 21 dar inca n-am invatat nimic din istorie...
  • 0 (4 voturi)    
    da (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 8:12)

    mihnea [anonim]

    Eu sunt un om religios cu dragoste pt D-zeu dar nu sunt de acord cu religia ca materie obligatorie ci doar optionala...Ce facem acum ne intoarcem la inchizitie?
    • 0 (2 voturi)    
      Hai sa fim seriosi (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 13:48)

      George [anonim] i-a raspuns lui mihnea

      Nici eu nu sustin neaparat obligativitatea religiei ca materie obligatorie, dar mergi prea departe cu "inchizitia". Daca limba romana e materie obligatorie inseamna ca scoala e "inchizitie"?

      Faptul ca e materie obligatorie inseamna ca trebuie sa fii prezent la ore si ca trebuie sa inveti materia.

      Ramane de discutat cum si ce anume sa se predea la orele de religie.

      Morala trebuie totusi invatata in familie, in primul rand.
  • -5 (7 voturi)    
    Bulgari (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 9:07)

    drak latinu [utilizator]

    O sa fie number one la prostie pentru eternitate. Avem noroc ca au intrat si ei in UE ca de nu eram noi number one la prostie tot timpul!! Rusine sa le fie la bulgari care imi arata ca isi merita soarta.
  • 0 (6 voturi)    
    Foarte bine (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 9:07)

    Razvan007 [utilizator]

    Bulgarii se intorc la Dumnezeu! Fara Dumnezeu nimic nu are un viitor.
  • +1 (7 voturi)    
    bulgari inapoiati, retrograzi (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 10:28)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    sa nu facem ca ei. Sa luam exemplu de la nea sfintu' si camarazii dumnealui, sa fim baieti destepti, sa ducem omenirea pe ''noi culmi de progres si civilizatie''
    Educatia ateist-stiintifica e baza moralei moderne.
    Progresisti din toate tarile uniti-va, asta daca n-ati facut-o deja.
  • +2 (4 voturi)    
    Religia ne face mai buni, dar ... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 15:14)

    neagoe [utilizator]

    ...dar dogmele si preotii sunt cei care ii indeparteaza pe oameni de Dumnezeu. Per ansambul, abia cand preotimea va intelege sa-si armonizeze dogmele cu descoperirile incontestabile ale stiintelor se va intoarce lumea in biserici. In Romania insa (si probabil si in Bulgaria) nu dogmele sunt cele neaparat vinovate pentru decaderea morala a societatii romanesti. Aceasta decadere se datoreaza intr-o proportie covarsitoare preotimii. Oare ce invata cel care se duce in biserica si nu este spovedit daca nu plateste taxa de spovedanie? Sau cel care nu este casatorit daca nu plateste taxa de casatorie? Oare cati oameni ai strazii sunt inmormantati cu o ceremonie de 10 secunde sau chiar deloc, precum cainii, pentru ca nu are cine sa plateasca pentru ei? Este oare cineva in tara asta care nu stie cum se comporta preotii atunci cand au de-a face cu cei cu bani? Cum se pot erija in indrumatori morali acesti indivizi?
    • 0 (0 voturi)    
      Dogme (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 20:14)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui neagoe

      Poti sa dai exemplu de dogma care ar trebui actualizata?
      • 0 (0 voturi)    
        hello? (Luni, 27 septembrie 2010, 9:17)

        elwing [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        cea cre(s)tin-ortodoxa...

        cum ar fi sa nu isi mai bage capul in nisip cu privire la originea omului sau la crearea planetei pe care toti locuim?

        A si un pasaj despre homosexuali ca fiind si ei inclusi in "aproapele" pe care ar trebui sa-l iubim, si nu sa-l omoram cu pietre, ar fi sublim..
  • 0 (0 voturi)    
    Petre Tutea (Luni, 27 septembrie 2010, 4:21)

    Ardelean [anonim]

    ... din cugetarile lui Petre Tutea



    1. Se spune că intelectul e dat omului ca să cunoască adevărul. Intelectul e dat omului, după părerea mea, nu ca să cunoască adevărul, ci să primească adevărul.

    2. Am avut revelatia că în afară de Dumnezeu nu există adevăr. Mai multe adevăruri, zic eu, raportate la Dumnezeu, este egal cu nici un adevăr. Iar dacă adevărul este unul singur, fiind transcendent în esentă, sediul lui nu e nici în stiintă, nici în filozofie, nici în artă. Si cînd un filozof, un om de stiintă sau un artist sînt religiosi, atunci ei nu se mai disting de o babă murdară pe picioare care se roagă Maicii Domnului.

    3. Acum, mai la bătrînete, pot să spun că fără Dumnezeu si fără nemurire nu există adevăr.

    4. O babă murdară pe picioare, care stă în fata icoanei Maicii Domnului în biserică, fată de un laureat al premiului Nobel ateu - baba e om, iar laureatul premiului Nobel e dihor. Iar ca ateu, ăsta moare asa, dihor.

    5. Eu cînd discut cu un ateu e ca si cum as discuta cu usa. Între un credincios si un necredincios, nu există nici o legătură. ăla e mort, sufleteste mort, iar celălalt e viu si între un viu si un mort nu există nici o legătură. Credinciosul crestin e viu.
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Luni, 27 septembrie 2010, 11:09)

      elwing [anonim] i-a raspuns lui Ardelean

      ateii sunt ca o usa pentru tine, pt ca nu stii sa discuti rational, asa cum o fac ei.

      stiinta a dovedit ca pamantul e rotund, si ca nu e in centrul universului, nu plat si imobil cum scrie in biblia crestina. iar adevarul asta nu a venit de la dumnezeu, ci de la cunoasterea in afara lui

      nu poti fi decat de o ignoranta crasa sa afirmi ca nu exista adevar fara dumnezeu, cand cele mai mari descoperiri de pe lumea asta se datoreaza stiintei, si stiinta nu necesita vreo zeitate pe spatele careia sa-si justifice afirmatiile.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...


Life
citeste mai multe articole din LIFE

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă