Cercetatorii chinezi au descoperit o modalitate de aflare a tuturor caracteristicilor genetice ale unui fetus prin analizarea unei mostre din sangele mamei, anunta AFP.

Pana in acest moment, testele asupra fetusului in vederea descoperirii de boli si anomalii prezentau un risc pentru copilul nenascut intrucat medicii trebuiau sa extraga o bucatica din tesutul fetal printr-o incizie la nivelul uterului.

Femeile care raman gravide la o varsta mai inaintata prezinta un risc mai mare de a aduce pe lume un copil cu deficiente cromozomiale care pot duce la aparita numeroaselor maladii si infirmitati (ex. Sindromul Down). Un procent insemnat dintre aceste mame refuzau testele de teama riscurilor.

Odata cu descoperirea cercetatorilor de la Hong Kong, structura genetica a copilului poate fi citita de medici in sangele mamei. ADN-ul fetusului ocupa aproximativ 10% din plasma aflata in sangele femeii gravide. Moleculele de ADN din plasma exista sub forma de fragmente, iar recompunerea acestora era pana in acest moment o problema.

Descoperirea va servi si la diagnosticarea cancerului si va ajuta in problema transplanturilor de tesut.