Un elev bulgar a rezolvat o problema complexa propusa de revista de specialitate "Mathematical Reflections"

de Cristina Bobe     HotNews.ro
Luni, 17 ianuarie 2011, 22:44 Actualitate | Internaţional

Un elev de clasa a opta din orasul bulgar Kardzhali a rezolvat o problema de matematica ce implica un grad de complexitate ridicat pentru nivelul sau. Problema a fost publicata in revista americana de specialitate "Mathematical Reflections", iar solutia acestei a fost oferita in numai doua saptamani de catre elevul bulgar Ivan Gerganov, informeaza Novinite.

Ivan Gerganov si-a vazut numele publicat in capul listei ce anunta persoanele care au gasit raspunsul pentru problema lansata de revista "Mathematical Reflections", moment care a coincis si cu ziua lui de nume.

Ivan Gerganov este elev in clasa a opta la scoala "P. R. Slaveykov" din orasul Kardzhali, Bulgaria.

Problema rezolvata de acesta este solutionata, de regula, de catre studentii inscrisi la universitatile din Europa si din America, Ivan fiind cel mai tanar dintre acestia.

Elevul a precizat ca in prima instanta problema i s-a parut dificila, dar in urma unei reanalize, a hotarat sa incerce totusi sa o rezolve, oferindu-i solutia in numai doua saptamani.

In luna noiembrie Radko Kolev, un elev in varsta de 19 ani, a rezolvat o veche problema de geometrie (problema lui Apollonius) intr-o maniera noua si unica.

Ultima solutie oferita la aceasta problema dateaza din secolul 19 si ii apartine lui Joseph Gergonne. Solutia construita de tanarul bulgar pentru problema lui Apollonius este a cincea din istorie.

Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

• +12 (14 voturi)
    amazing! (Luni, 17 ianuarie 2011, 22:59)

Bogdan Enescu [anonim]

Eu sunt unul dintre cei care propun probleme pentru Mathematical Reflections, dupa cum puteti usor verifica (http://awesomemath.org/mathematical-reflections)

Stirea dv. e echivalenta cu una de gen "Elevul Zgabearta Iftode din Vascauti a rezolvat o problema complexa din Gazeta Matematica".

Hai sa fim seriosi... Nu mai scrieti despre chestii despre care nu aveti habar, doar traducand din alte surse.
    • -2 (16 voturi)
      Nota 10 (Luni, 17 ianuarie 2011, 23:12)

Viktor [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

Nota 10 pentru preocupari si performanta.
      Nota 4 pentru aroganta.
      • +14 (16 voturi)
        aroganta (Luni, 17 ianuarie 2011, 23:20)

Bogdan Enescu [anonim] i-a raspuns lui Viktor

Cer scuze, nu asta a fost impresia pe care am vrut sa o las. Pur si simplu, pe Math Reflections sunt sute de rezolvitori (inclusiv multi din Romania). Performanta elevului bulgar poate fi impresionanta doar pentru cei care nu stiu despre ce e vorba si care sunt cetateni bulgari (adica citesc novinite.com).
        Eu m-am referit la faptul ca un jurnalist ar trebui sa faca o minima investigatie inainte de a publica traducerea unei stiri de pe un anumit site. De exemplu, ar fi fost interesant de mentionat ca revista in cauza a fost infiintata-si acum este condusa- de prof. Titu Andreescu, fost profesor la liceul Loga din Timisoara, fost lider al echipei USA la olimpiada internationala, actual profesor la UT Dallas.
        • +5 (5 voturi)
          scuze (Marţi, 18 ianuarie 2011, 0:56)

Viktor [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

V-am inteles gresit. In general jurnalistii nu sunt specializati in zecile de domenii pe care trebuie sa le acopere, si adeseori nici cititorii. Matematic nu e posibil:), si cand ai de scris zeci de stiri pe zi....
          Felicitari pentru rezultate, ma bucur sincer ca pot sa va spun asta. Si ma bucur sincer ca exista oameni ca dumneavoastra si ca cei pe care ii pregatiti. Sunteti, cu totii, mult mai importanti decat toti politicientii, fotbalistii si multi altii la un loc.
          Mult succes!
          • +1 (1 vot)
            hai lasa (Marţi, 18 ianuarie 2011, 3:13)

Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Viktor

Un ziarist poate sa citeasca mult in cateva domenii, cum nu este singur la redactie, intre toti pot acoperi majoritatea domeniilor,"zecile de domenii " cum spui tu. Daca un om nu se pricepe intr-un domeniu, atunci nu are prea are dreptul moral sa incarce mintea celorlalti cu informatie gunoi. Nu de putine ori am vazut ziaristi straini care scriau despre ro si nu pareau prea informati. M-am intrebat daca si informatiile despre africa sau asia sunt tot la fel de precise ca in cazul tiganilor din romania, atunci traim intr-o lume falsa.
    • -1 (5 voturi)
      Matematica (Luni, 17 ianuarie 2011, 23:12)

kolo [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

Trebuie sa recunosti ca e o variatie fata de "elevii romani iau kilograme de medalii la olimpiadele de... " (matematica, fizica, latina, franceza, chimie..)

Macar din punctul asta de vedere si tot e ceva!
      • +11 (11 voturi)
        kilograme (Luni, 17 ianuarie 2011, 23:40)

Bogdan Enescu [anonim] i-a raspuns lui kolo

Recunosc ca nu am inteles sensul postarii dv. Anul trecut am condus echipa Romaniei la Balcaniada de matematica. Nu au fost "tone" de medalii, dar, in final, am obtinut primul loc in clasamentul neoficial pe tari (http://www.math.md/bmo2010)

Altfel, daca vrem stiri interesante (pentru ca elevul bulgar era in clasa a 8-a), exista: http://www.emaramures.ro/stiri/22803/OMER-CERRAHOGLU-OLIMPIC-Cel-mai-tanar-medaliat-cu-aur-la-Olimpiada-Internationala-de-Matematica-2009-este-baimareanul-Omer-Cerrahoglu
    • +2 (2 voturi)
      Bogdane fliecitari! ai de ce sa fii mandru (Marţi, 18 ianuarie 2011, 0:22)

wachild [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

"Early in life I had to choose between honest arrogance and hypocritical humility. I chose the former and have seen no reason to change."
      - Frank Lloyd Wright
    • -3 (5 voturi)
      de ce te iei ma de mine? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 0:45)

zgabearta iftode [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

adica si ce, daca io nu prea stiu mate, acuma trebuie sa ma iei la misto sau ce? de unde ma cunosti tu pe mine?
    • 0 (0 voturi)
      ... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:43)

cvi [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

off topic: va saluta un fost elev din Hasdeu.
  • +5 (5 voturi)
    sursa (Luni, 17 ianuarie 2011, 23:02)

Bogdan Enescu [anonim]

Am gasit si sursa: http://www.novinite.com/view_news.php?id=124230
    • +1 (7 voturi)
      bulgaromatematica romaneasca (Luni, 17 ianuarie 2011, 23:18)

kanopus [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

Bravo tipului din Bulgaria si celui de la noi care propune probleme.....treaba sa mearga....insa ,ca venii vorba,BUNA EDUCATIA ASTA INSA CE PACAT CA NU SCHIMBA BIOLOGICUL......
    • 0 (0 voturi)
      problema (Marţi, 18 ianuarie 2011, 0:29)

MihaiC [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

Poţi posta un link către enunţul problemei menţionate în articolul curent, sau măcar numele?
      • 0 (0 voturi)
        link (Marţi, 18 ianuarie 2011, 13:29)

Bogdan Enescu [anonim] i-a raspuns lui MihaiC

E problema J178 de aici: http://awesomemath.org/wp-content/uploads/reflections/2010_5/MR5_2010_Solutions.pdf
    • 0 (0 voturi)
      uau link gasit (Marţi, 18 ianuarie 2011, 3:10)

Daniela [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Enescu

Ce descoperire fantastica ptr stiinta domnule profesor. Cum ai cautat mata bibicule un link care era inserat in articol inca de la inceput mai rar asa stimabile...
      Nu va contest pregatirea in domeniu, rezultatele obtinute (din contra, mii de felicitari), dar imi displace profund cand vad oameni inteligenti care nu pot purta/argumenta cu calm ci musai tre' sa fim noi "dastepti" si sa aruncam o ironie acolo...
      Ati gasit si dumneavoastra o stire banala (semnalata ca atare) pe domeniul in care in profesati si ati facut un adevarat circ: ca de ce nu a stat jurnalistul inca doua ore sa adune informatie si sa completeze articolul, ca de 'asa' si de ce pe dincolo... Jurnalistul semnaleaza o problema, o descopererire stiintifica etc (speta se numeste jurnalism de reflectare. mai exista jurnalism de investigatie si speta documentarului) iar cititorul ia cunostiinta de ea si o poate aprofunda pe site-urile de specialitate daca doreste...dovada si dezbaterea creata aici.. Apropo, daca jurnalistii astia v-ar fi cerut un abonament minim de cate ori mai intrati pe ziar? "dastepti", dar niciodata profunzi...boala noastra veche... In rest, felicitari ptr. munca depusa si va doresc sa aveti rezultate la fel de bune ca si pana acum
  • +4 (4 voturi)
    Draga Bogdan (Marţi, 18 ianuarie 2011, 0:53)

lui Bogdan Enescu [anonim]

Multumiri ptr lamuriri, e foarte util sa citesti informatii care lipseau din articol..ptr ca fara ele ai o perspectiva trunchiata.

Imi cer eu scuze ptr comentariile "istete" ale persoanelor de mai sus..nu de alta, dar sper ca oamenii care au ceva valoros de adaugat sa nu fie descurajati ptr ca altfel ramanem numai cu acest tip de comentatori, si nu am vrea asta :)

apoi..stirile despre Bulgaria isi fac loc foarte des pe Hotnews... este clar o politica a site-ului..poate primesc ceva foloase de la autoritatile bulgare? Nu scriu ca sa critic neaparat..poate sa sugerez ca trebuie totusi facuta-selectia- pe criterii de relevanta. Dimpotriva, sper ca asemenea aranjamente se fac si in Bulgaria de catre cineva/autoritati NGO ?de la noi, pentru ca si noi avem nevoie de promovare, pana si in Bulgaria..nu ne ar strica sa ne fie aliat.

Întâlniri on-line | #deladistanță