Israelul incepe publicarea online a arhivei Holocaustului

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:35 Revista Presei | Internaţional

Memorialul evreiesc Yad Vashem impreuna cu Google au publicat miercuri pe internet peste 130.000 de fotografii din arhiva de documente a Holocaustului. Imaginile sunt disponibile pe site-ul Yad Vashem sau pot se pot accesa direct pe Google folosind cuvinte cheie. Pe viitor se doreste extinderea colaborarii astfel incat si alte componente ale arhivei sa fie transferate online, anunta The Guardian.

Langa imagini internautii pot lasa comentarii, pot evoca sau pot publica documente legate de persoanele ce apar in fotografii. Purtatorul de cuvant al memorialului, Avner Shalev a declarat ca desi exista posibilitatea ca mesajele postate alaturi de fotografii sa aiba caracter antisemit au preferat o retea interactiva pentru beneficiile pe care le poate aduce celor ce isi cauta rudele disparute.

Digitalizarea fotografiilor a inceput cu 3 ani in urma la sediul operational al Google din Tel Aviv. Proiectul a fost inspirat si sustinut de o initiativa a Google care si-a incurajat angajatii sa petreaca 20% din timpul programului implicandu-se in proiecte de suflet.

Proiectele online par sa fie prioritare pentru Yad Vashem: tot saptamana aceasta a fost lansata o versiune a contului de YouTube in limba persana Farsi dedicata educarii iranienilor asupra Holocaustului. Urmatorul proiect vizeaza digitalizarea testimonialelor diversilor supravietuitori ai lagarelor naziste.


Citeste mai multe despre   






















1400 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    dar... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:34)

    dan [anonim]

    Cum vom sti din pozele alea nationalitatea oamenilor. Noi suntem invatati ca evreii au fost marcati pt exterminare in holocaust si ca peste 6.000.000 au fost omorati in 3 camere cu o capacitate de 40 de persoane. In Polonia se spune ca polonezii au avut de suferit cel mai mult in lagare. Realitatea este ca peste 95% din gazul numit Zyklon B era folosit pt dezinsectia paturilor si a saltelelor (probleme cu paduchii care transmiteau febra tifoida). Inainte de a vota negativ acest comentariu urmariti documentarul "The Truth Behind the gates of Auschwitz" facut de un evreu care a avut acces la mai multe documente legate de holocaust doar pt ca este evreu. Merita 40 de minute,
    • +1 (5 voturi)    
      3 camere? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:53)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui dan

      Omule, tu suferi de un retard mental sau esti doar rau intentionat?
      Adica toate lagarele de concentrare imparteau 3 camarute?
      Fascinant cum functioneaza mintea lichelelor ca tine. Daca o lume intreaga vorbeste despre genocid, spui ca sunt minciuni de-ale evreilor, ca doar stim cu totii ca evreii mint de ingheata apele.
      Daca insa un evreu sustine contrariul, pai vere, ala e om cinstit, evreii nu minte.
      Sunt curios cam ce te-ar convinge pe tine ca intr-adevar au murit milioane de evrei. Exista ceva? Ar trebui sa ii mirosi? Sa le verzi corpurile in putrefactie? Sa vezi cadavrele arzand? Spune 'dane', exista ceva ce te-ar putea convinge?
      • -1 (3 voturi)    
        reply (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:28)

        simplex [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Deci ii dai omului cu paru in cap ca a prezentat un documentar care prezinta lucrurile altfel in ceea ce priveste holocaustul.

        De ce nu critici documentarul ?
        Pareai mult mai inteligent. In schimb asa......
        • +1 (3 voturi)    
          uau... (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:05)

          Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui simplex

          eu zic ca orice ar fi zis ar parea mai inteligent decat unu al carui argument, atunci cand vine vorba de nevoia nebuna de a nega holocaustul, este ca in sute de lagare prin toata europa, au fost doar 3 camere de gazare cu capacitate de 40 de persoane. Mi se pare foarte funny cum poti crede cu asa usurinta un evreu cand zice ca zyklon b (cautati pe wiki) era folosit in cantitati enorme pt dezisenctie (pt prizonieri evident, ca stafful nu avea nevoie de asa cantitate, 95% !! ), dar sa negi pana la refuz cand ti se zice ca a fost folosit la gazat, fiind si prezentat cu dovezi documentate si redactate de nazisti, si filmari si poze cu mii de cadavre.

          Sa va fie rusine, serios.
    • +1 (3 voturi)    
      nu (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:11)

      dan [anonim] i-a raspuns lui dan

      Merita 40 de minute... Cata larghete..... La statistica ta poate ar fi trebuit sa adaugi cate minute a durat procesul fiecarei victime in parte, indiferent de nationalitate....si ai fi ajuns la capatul timpului, daca ar fi fost sa fie proces.
      Daca lipsa unui proces, a unei vine si a unei condamnari pe baza unei legi ce se constata incalcata, nu te clinteste din statistici si incredere oarba...te cunosc, esti derbedeul de la coltu' strazii, ce se leaga de copii si batrani...Daca nu, esti doar prost informat.
    • +1 (3 voturi)    
      trist (Joi, 27 ianuarie 2011, 15:01)

      zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Daca filmul se numeste "The Truth..." nu inseamna ca si spune adevarul. Eu te invit sa vorbesti direct cu unul din supravietuitorii Holocaustului si sa-i spui lui, in fata, ca toate amintirile lui din lagar etc. sunt de fapt fictiune, iar numarul de pe brat si l-a facut de fapt la salonul de tatuaje din mall (scuzata sa-mi fie gluma cam sinistra).
  • +3 (5 voturi)    
    hm (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:58)

    Ion Ion [anonim]

    M-am uitat si eu pe poze.
    Am cautat sa vad ce gasesc cu termenul "Romania". Printre altele, am gasit o imagine pe care o stiam - maresalul Antonescu si ceilalti din lotul lui, mergind spre locul executiei, escortati de jandarmi.
    Explicatia pozei - "Romanian policemen leading Jews" - adica politisti romani escortind evrei. Ce sa mai comentezi la o asa absurditate?
    Cite din imagini mai au explicatii de calitatea asta?
    • 0 (2 voturi)    
      Ionut (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:14)

      OnePiece [utilizator] i-a raspuns lui Ion Ion

      m-am uitat si eu peste poza aia, si nu inteleg de ce nu ai lasat acolo comentariu in care sa zici ca te supara o asemenea absurditate ?
      • 0 (0 voturi)    
        uite de ce (Joi, 27 ianuarie 2011, 15:58)

        Ion Ion [anonim] i-a raspuns lui OnePiece

        Am incercat sa las un comentrariu, dar nu am vazut nicaieri pe acolo vreun loc une sa il pot lasa - nici un link, nici o casuta unde sa pot scrie... Daca ai vazut tu asa ceva, spune-mi si mie, te rog, chiar o sa le semnalez eroarea...
    • -1 (1 vot)    
      ai dreptate (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:54)

      dan ionescu [anonim] i-a raspuns lui Ion Ion

      ion ion ...ai perfecta dreptate am vazut si eu poza....mai au mult de lucru lecat de corectitudine
    • +2 (2 voturi)    
      Antonescu. (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:12)

      Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui Ion Ion

      Sunt si eu curios, in afara de mama, tata, bunicu, si probabil profesorul frustrat de Istorie, unde ati vazut voi documente oficiale intr-o arhiva sau carte de istorie, care sa zica ca Antonescu NU a deportat evrei, si ma refer la una credibila nu citate inventate. Pentru ca sunt documente clare care atesta ca desi intr-un final Antonescu NU a vrut sa deporteze evrei (se intampla prin 44-45, cand Germania incepuse sa isi ia bataie si Antonescu stia ce il paste daca pierde Germania si se aude ca a deportat civili nevinovati), el a omorat sute de evrei in moldova (3 morminte comune s-au gasit pana acum a caror oase s-au demonstrat ca apartineau evreilor, si alea au fost "plantate" ? va pica usor sa credeti asta, nu?) sunt documente, declaratii si marturii din UCRAINA cu privinta la ce au facut trupele romanesti cu evreii din ODESSA.

      Istoria e istorie, nici o generatie nu poate fi invinuita de ce a facut generatia precedenta, iar motivul pt care Israelul a cerut despagubiri Germaniei este ca nu era corect ca proprietati, piese de arta, bani din trezoreria nationala si bijuterii sa existe in continuare in trezoreria Germaniei si dupa infrangerea nazismului si formarii statului evreu, umplut cu victime/rude ale victimelor.
      • +1 (1 vot)    
        Deportati evrei (Joi, 27 ianuarie 2011, 14:45)

        jewish deportation [anonim] i-a raspuns lui Yahve 2.0

        Intradevar, Antonescu a deportat evreii. Bunica-mea (din bihor), imi zicea cum veneau si ii luau pe evrei, ii puneau in trenuri si-i duceau in transnistria. Acu cati evrei au ramas in zona si cati au murit acolo din cauza lui Antonescu e de discutat. Eu unu nu cred cifrele de pe wiki. Parerea mea e ca daca ne-am bagat in barca cu nemtii in ww2 Antonescu nu prea a avut ce sa faca in privinta asta.
      • 0 (0 voturi)    
        usurel (Joi, 27 ianuarie 2011, 15:56)

        ion ion [anonim] i-a raspuns lui Yahve 2.0

        Stai calm, omule, nu a zis nimeni ca Antonescu e nevinovat. E posibil sa stiu chiar mult mai multe decit tine in privinta asta. Tot ce am zis a fost ca explicatia atasata pozei aleia nu e reala - si nu e.
        Daca Antonescu ar vede-o, i s-ar parea probabil ironic sa fie prezentat drept evreu...
        Iar in legatura cu ce a facut sau nu Antonescu, cu responsabilitatile legate de crimele din perioada aia, treburile sint mai complicate, sa stii...
  • 0 (4 voturi)    
    Ahavat Israel (Joi, 27 ianuarie 2011, 14:15)

    andra [anonim]

    Dumnezeu să binecuvânteze poporul Israel şi tot El să vindece rănile supravieţuitorilor Holocaustului!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...


Life
Bancul zilei: Doar tu contezi
- Bine ati venit la Clubul Ignoratilor, pot sa fac ceva pentru dvs.? - Da, m-am saturat sa fiu ignorat!!
citeste mai multe articole din LIFE

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri