Ponta nu vrea investitii si locuri de munca la Rosia Montana. La o saptamana dupa ce Nokia si-a anuntat plecarea, Victor Ponta spune ca proiectul de exploatare aurifera va fi in continuare blocat. Economistii sustin ca acesta ne-ar aduce bunastare. Uniunea Social-Liberala se opune crearii de bunastare si de noi locuri de munca in Romania. Victor Ponta, co-presedintele USL, a declarat, ieri, la lansarea "Viziunii USL pentru mediu", ca proiectul Rosia Montana "va fi in continuare blocat, pentru ca nu toti politicienii pot fi cumparati, asa cum e cumparat presedintele Traian Basescu, cum sunt cumparati altii din toate partidele". Afirmatia este facuta in contextul in care ne ameninta al doilea val de criza, iar Nokia, unul dintre cei mai mari investitori straini, a anuntat recent ca va inchide fabrica din judetul Cluj, scrie EVZ.

Politic ShowFoto: Colaj foto

Cine salveaza alesii incompatibili si contractele lor cu statul. Comisiile pentru licitatii, al caror scop este sa asigure transparenta alocarii banilor publici, tac malc daca vad nereguli. Iar dupa ce contractele incheiate cu firmele alesilor locali sunt descoperite, sansele ca acestea sa fie anulate sunt aproape de zero. Din cei peste 1.300 de consilieri judeteni ai Romaniei, 747 sunt actionari la 1.200 de firme, iar aproximativ 10% dintre ei cu o mana voteaza bugetele locale, iar cu alta dau contracte propriilor firme. Iar aceasta statistica, prezentata ieri de secretarul general al Agentiei Nationale pentru Integritate, nu include sotiile, fratii, copiii si parintii alesilor locali, pe numele carora sunt adesea trecute firme abonate la licitatii publice. Integral in Romania Libera.

Liderul PRM C.V. Tudor, evacuat si de pe Internet. Dupa ce a fost evacuat, cu tot cu partid, din sediul pe care-l ocupa, liderul PRM, Corneliu Vadim Tudor, s-a trezit gonit si din paginile online ale celor doua publicatii de partid: "Romania Mare" si "Tricolorul". Motivul? Un SMS jignitor adresat principalului sustinator al publicatiilor, actualul viceprimar al Capitalei, Victor Iovici. Iovici a dictat blocarea oricarei activitati online pana nu se primesc explicatii. Pe site-urile celor doua publicatii este afisat un mesaj care precizeaza ca echipa tehnica va relua postarea articolelor numai dupa ce Vadim Tudor va da unele explicatii cu privire la un SMS jignitor pe care l-ar fi trimis de pe telefonul sotiei lui Marius Marinescu, anunta EVZ.

Ludovic Orban crede ca Antonescu ar trebui sa fie candidat la functia de premier, nu de presedinte. Deputatul PNL Ludovic Orban este de parere ca liberalii ar trebui sa fie cei care sa conduca un viitor guvern USL si sa impuna politici pregnant de dreapta, iar Crin Antonescu ar trebui sa-si asume o candidatura la pozitia de premier, nu de sef al statului. "Romania are astazi nevoie de o guvernare liberala, toti analistii spun ca masurile de austeritate, de reducere a cheltuielilor publice nu sunt suficiente pentru iesirea din criza, ci e nevoie de masuri liberale, de stimulare economica, a investitiilor, consumului. PNL ar trebui sa se bata pentru pozitia de prim-ministru", a sustinut Orban, adaugand ca spera ca liderul PNL Crin Antonescu sa fie potential candidat la functia de premier, nu de presedinte. El a subliniat si ca, potrivit protocolului USL, partidul care nu da prim-ministru, desemneaza candidatul la presedintie, sugerand ca presedintele PSD ar putea prelua aceasta pozitie, informeaza Adevarul.

Plati fara documente la CNADNR. Bataie de joc in Compania Nationala de Autostrazi pe tema gestionarii banilor europeni, pe fondul numirilor politice de la conducerea institutiei. Un raport al Companiei de Autostrazi scoate la iveala "matrapazlacurile" fostilor sefi din cadrul CNADNR cu privire la gestionarea banilor nerambursabili alocati de Comisia Europeana pentru modernizarea infrastructurii rutiere. Surprinzator, "locotenentul" ministrului Anca Boagiu, Daniela Draghia, actual director general al CNADNR, s-a ocupat in acea perioada exact de fondurile nerambursabile cuprinse in programul ISPA. Cheltuirea sumei de aproximativ 840 milioane de euro fonduri nerambursabile cuprinse in programul ISPA, gestionat de Comisia Europena, alocate Romaniei in perioada 2000-2006 pentru modernizarea drumurilor nationale, s-a realizat cu incalcarea crasa a celor mai elementare norme de protejare a banilor publici si de respectare a legislatiei in vigoare, conform unui raport intern al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) realizat in 2006. Integral in Puterea.