VIDEO Mircea Geoana, despre zvonurile referitoare la nominalizarea sa ca premier: Ambitia mea este sa desemnez prim-ministri, si nu sa fiu desemnat ca prim-ministru/ Dezmintirea presedintiei: "Domnul presedinte le solicita politicienilor sa nu-l implice in niciun fel in eventuale dispute din interiorul Uniunii Social-Liberale"

de Red. stiri     HotNews.ro
Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:16 Revista Presei | Politic

Mircea Geoana ar fi avut mai multe intalniri cu membri USL pentru a incerca sa isi creeze o majoritate, dupa ce presedintele Traian Basescu i-ar fi oferit postul de premier, relateaza Romania TV. Purtatorul de cuvant al presedintiei a precizat, ulterior, ca presedintele "le solicita politicienilor sa nu-l implice in niciun fel in eventuale dispute din interiorul Uniunii Social-Liberale" si "face un apel la jurnalisti ca, atunci cand primesc o informatie neoficiala care-l implica pe presedintele Romaniei sau Administratia Prezidentiala, sa o verifice in mod oficial inainte de difuzare pentru a evita, astfel, lansarea unor dezinformari in spatiul public".
  • Surse apropiate de Mircea Geoana au declarat pentru HotNews.ro ca fostul lider PSD s-a intalnit in ultimele doua luni cu fostul premier, Calin Popescu Tariceanu, dar ca nu ar fi discutat despre ruperea PSD in vederea formarii unui guvern.
  • Senatorul PSD, Mircea Geoana, a declarat, citat de B1 TV: "Ambitia mea este sa desemnez premieri si nu sa fiu desemnat ca prim-ministru."

Potrivit RTV, intre acestia se numara Calin Popescu Tariceanu si Marian Vanghelie.



UPDATE Purtatorul de cuvant al presedintiei:

Referitor la zvonurile, vehiculate de o parte a presei in cursul diminetii de miercuri, potrivit carora presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu, ar fi implicat in eventuale dispute din interiorul Uniunii Social-Liberale (USL), purtatorul de cuvant al presedintelui Romaniei, domnul Bogdan Oprea, face urmatoarea declaratie:

"Domnul presedinte Traian Basescu le solicita politicienilor sa nu-l implice in niciun fel in eventuale dispute din interiorul Uniunii Social-Liberale. De asemenea, domnul presedinte Traian Basescu face un apel la jurnalisti ca, atunci cand primesc o informatie neoficiala care-l implica pe presedintele Romaniei sau Administratia Prezidentiala, sa o verifice in mod oficial inainte de difuzare pentru a evita, astfel, lansarea unor dezinformari in spatiul public." face un apel la jurnalisti ca, atunci cand primesc o informatie neoficiala care-l implica pe presedintele Romaniei sau Administratia Prezidentiala, sa o verifice in mod oficial inainte de difuzare pentru a evita, astfel, lansarea unor dezinformari in spatiul public."

Presedintele PNL Crin Antonescu a declarat marti seara, la Romania TV, ca presedintele Traian Basescu a incercat si alte variante de prim-ministru abordand mail multi oameni din PSD cu pentru a le propune functia. Liderul liberal a refuzat sa dea nume.

Crin Antonescu:
  • Traian Basescu e un om inteligent care intelege repede si pesemne ca a luat decizia a cautat alte variante, a explorat alte posibilitati, nu le-a gasit, asta este parerea mea.
  • Sunt convins in acest moment ca il va desemna pe dl Victor Ponta si probabil ca in cateva zile va cauta conditiile cosmetice ale unei asemenea desemnari.
  • Pe mine nu m-a sunat.
  • Intrebat daca a sunat pe altii din USL: Cred ca da, dupa informatiile, dar repet, neconfirmate in sens juridic asa, a sunat, a trimis vorba.
  • Intrebat daca a sunat oameni din PSD sau din PNL: Din PSD, din PNL nu se punea problema de la bun inceput.
Pe 7 decembrie, cu doua zile inainte de alegeri, seful statului a detaliat, intr-o conferinta de presa, profilul pe care premierul Romaniei ar trebui sa il aiba: "Trebuie sa fie un proeuropean si un proatlantist. Sigur, asta nu exclude relatia cu Rusia sau cu China sau cu India sau cu oricine vreti, dar domiciliul acestei tari este in Uniunea Europeana si in NATO. Aici ne construim si securitatea si prosperitatea. Aici, in Uniunea Europeana si in NATO. Deci, mi-as dori ca primul-ministru sa aiba un profil proeuropean, proatlantist, pentru ca acestea sunt interesele nationale vitale ale Romaniei."





















8594 vizualizari

  • -7 (27 voturi)    
    Sa presupunem (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:22)

    evoque [utilizator]

    ca ar fi adevarata propunerea, insa oricat de prost ar fi geoana nu cred ca ar fi acceptat dupa cum a fost umilit de basescu.
    Toata povestea asta cred ca nu este decat intoxicare si arata, oarecum, disperarea presedintelui, insa fum fara foc nu iese.
    • +6 (14 voturi)    
      sunt convins ca propunerea e pe bune (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:29)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      si Geona a acceptat imediat....dar nimeni nu se mai uita la Geoana in USL,....la revedere.....Mircea Geoana, cred ca nici 10 adepti nu a strans.
    • +9 (11 voturi)    
      think again! (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:33)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      geoana nu are sentimente, el vrea functii si putere, nu are orgolii.

      Insa eu tot cred ca la Geoana se referea Basescu cand spunea ca unii dintre ofiterii acoperiti au facut greseli in momente importante pentru ca erau "teleghidati"

      In final, nu prea cred ca geoana va fi prim ministru.
    • +2 (8 voturi)    
      "disperarea presedintelui"? (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:25)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Evoque, cred ca acum presedintele Basescu este cel mai linistit dintre toti politicieni. Intotdeauna a respectat deciziile poporului si a institutiilor statului. Daca asta a vrut poporul asta va avea. Ponta nu va fi premier doar daca el singur renunta. Ceva similar cu cazul Diaconu. In ce ma priveste imi pare rau ca vom avea premier pe Ponta si tinichelele lui.
      In schimb imi doresc ca presedintele si partidele sa respecte Constitutia si Legea partidelor. Presedintele sa primeasca la Cotroceni partidele separat si nu la gramada.
      • -2 (2 voturi)    
        Ramane (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:10)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ty

        de vazut.
        Cat despre respectarea legilor la noi am mari indoieli.
    • +7 (9 voturi)    
      esti culmea (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:50)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      crin minte cu nerusinare, o data spune ca a sunat, apoi revine si spune ca crede el, dar nu stie sigur dar pt tine tot intoxicarea presedintelui este.
      cat puteti fi de irationali cand faceti asfel de comentarii?
      adica crin urla minciuni, apoi revine si tu ajungi la concluzia ca presedintele este disperat...
      dummnezeule, mare ti-e gradina...
      ca sa-l parafrazez si pe becalii si pe crin: USL e "mandrii" de tine. :))
  • +2 (20 voturi)    
    ... (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:26)

    dragos234 [utilizator]

    mda, macar Geoana are niste relatii pa la Washington. Tot ar fi mai bine decat Ponta.
  • -10 (30 voturi)    
    Delirul lui Basescu atinge noi culmi. (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:26)

    Gigi66 [anonim]

    Regula de baza a oricarei democratii este ca acea forta politica (partid sau alianta politica inregistrata la tribunal) trimisa de cetateni in majoritate in parlament desemneaza premierul si guvernul, iar daca dictachiorul se face ca nu intelege asta va fi apostrofat dur de toata lumea civilizata, nu va mai asculta nimeni minciunile lui ca in vara.
    Ce poate să însemne coabitare civilizată şi stabilă dacă nu respecţi voinţa poporului şi nu ţii cont de prevederile constituţionale? Poate să existe coabitare civilizată şi stabilă fără respectarea Constituţiei şi a votului cetăţenilor care vin pe 9 decembrie? Cum poate fi gândită o coabitare stabilă şi civilizată dacă majoritatea în Parlament decide că Victor Ponta va fi prim-ministrul României şi tu te opui majorităţii din Parlament pentru că tu eşti Băsescu şi nu vrea muschiul tau.
    Dictachiorul securist si comunist e in stare de orice pentru a se agata de putere.
    In opinia lui de scelerat delirant, democratia si votul nu valoreaza nici cat o ceapa degerata, el pune prim-ministru si la guvernare pe cine vrea muschiul lui, il doare undeva de cine a castigat alegerile, de cine a obtinut votul poporului roman.
    • +11 (23 voturi)    
      USL-amistii (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:41)

      Adrian_US [utilizator] i-a raspuns lui Gigi66

      Sunt in America de 8 ani (am familie si copii aici), Parintii sunt in Spania din 1999 dar am incercat din rasputeri sa ii fac pe romani sa inteleaga ca realitatea se vede din afara cel mai bine. Le-am spus ca numai partidele de dreapta, asa cum sunt ele, pot scoate tara din perioada grea prin care trece. Am incercat sa ii fac sa intereaga ca numai cu pomeni si cu bani aruncati nu faci mare lucru si va veni o zi a scadentei. Sa le spun ca numai punand mana de la mana si prin munca se poate face prosperitate. Dar tot degeaba …..

      Vorbeam cu mama zilele astea si imi zice: “de ce te tot chinui, lasa-i doi ani si apoi vom merge si vom cumpara proprietati in Romania la jumate pretul la cat sunt acuma. treaba lor”.

      Toata saptamana m-am gandit la conversatia cu mama mea si sa stiti ca are dreptare. E dureros de adevarat. Veti vedea in perioada urmatoare ca nimeni nu mai imprumuta Romania, o tara corupta pana in maduva oaselor. O tara in care pana si prim ministru este un hot notoriu.

      De unde credeti ca for face rost de bani ca sa acopere ce vor fura si ce au furat ei? Din taxe si impozite bineinteles. Cum de la cine? De la romani. Care romani? Cei ramasi in tara bineinteles. Cei care au votat 60% USL.

      Mai vortim intr-un an sau doi si o sa ii intreb de sanatate pe cei care au votat USL. Sunt foarte curios. Pana atunci le doresc la romani numai succese si spre un viitor glorios cu partidul stat, USL

      Adrian US
      • +7 (17 voturi)    
        Foarte bine ai spus. (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:01)

        Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_US

        Cresterea taxelor si minciuna USL o poti vedea aici:

        http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13799920-guvernul-vrea-aprobe-astazi-cresterea-impozitelor-taxelor-locale-16-1-ianuarie.htm

        Cu toate aceste lucruri, tot pe Basescu se arunca vina ca face nu stiu ce prin USL. La munca PONTA! MARS LA MUNCA si NU mai creste taxele alea!
      • +3 (7 voturi)    
        fabulezi (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:20)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_US

        Romania se mai poate inca imprumuta muuuult din strainatate, si deficitul bugetar si cel al contului curent al balantei de plati mai pot fi muuult marite. Sa nu uitam ca Italia are un deficit bugetar de peste 1000 mld EUR...asa ca mai e loc de imprumuturi noi.
        Este fara cap sa te mai imprumuti, mai ales ca nimeni nu ne va mai da la dobanda mica, dar o vor face. Vai de generatiile care vor plati datoria externa..
        • 0 (0 voturi)    
          Noi (Miercuri, 12 decembrie 2012, 14:49)

          Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ne imprumutam si cand economia duduie si cand este in recesiune....cine va plati aceste datorii grecii?
      • -2 (4 voturi)    
        Ai dreptate, dar... (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:29)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_US

        ... ar trebui sa stii ce inseamna "drepata" pentru partidele din Romania, fiindca, daca iei la puricat ideologiile si modul de transpunere in practica a acestora, toate actiunile partidelor converg, fara deosebire. Poate doar UDMR sa faca nota discordanta, dar cat reprezinta acesta, nu influenteaza cu nimic.
        "Dreapta" este doar pentru imagine, pentru exterior, pentru afise etc. Fiindca in confruntari electorale toti ofera cadouri, toti maresc salarii si pensii, toti micsoreaza taxa si impozite, toti fac autostrazi si locuri de munca, toti vor da vize de America si multe altele... Cu alte cuvinte, toti vor sa castige voturi prin promisiuni... de stanga!
      • +4 (4 voturi)    
        Total de acord cu tine (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:51)

        The Special One [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_US

        Dar care e partidul ala de dreapta care sa il votam? alianta DA ? PDL? au fost votati si au cam condus tara 8 ani, in 8 ani ar fi trebuit sa vedem si niste rezultate unei politici de dreapta .din pacate nu se vad, coruptie este si a fost si in PDL, pomeni au dat si PDL ( mai tineti minte galetile, si geaca cu pnl de la sinistratul ala )

        La fel ca si cu CDR, din pacate nu avem o dreapta autentica si europeana in Romania, is doar niste securisti/comunisti vopsiti in alta culoare politica de dragul alternativei.
      • -4 (10 voturi)    
        nu cresc taxele ci se ajusteaza la inflatia PDL (Miercuri, 12 decembrie 2012, 12:03)

        busola [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_US

        E atata de simplu!

        Stiu ca ura diasporei la adresa USL este mare, le intuneca ratiunea, fiind tributari resentimentelor: au plecat din tara de saraci si de incapabili sa aiba aici viata pe care si-o doreau. Majoritatea au frustrari ca sunt acolo slugile unor straini, ca nu primesc respect. Denigrarile lor la adresa modului in care au votat romanii, de exemplu, nu au sens cata vreme au preferat sa lupte cu neajunsurile din tara prin abandon.

        Este dezgustator si modul in care o parte a postacilor basisti care se dau din diaspora apreciaza scaderea viitoare a activelor din Romania. De fapt cei cu adevarat plecati la munca in straiantate pentru a face rost de un capital nu comenteaza aiurea pe siteuri macroeconomia tarii si evolutia pietelor ci in chip absolut uman, adica egoist, se bucura pe tacute si se motiveaza mai mult la munca atunci cand proprietatile si salariile din Romania scad. Si le-ar placea sa scada suficient de mult astfel incat sa reduca la minim timpul petrecut la munca in imigratie pentru a strange un ban care sa valoreze la maxim odata intorsi.

        Culmea e ca tinta ascunsa a USL este exact pe dos si anume relansarea consumului iar asta va fi facuta doar prin relaxarea taxelor pentru a reporni creditarea. Lucru care inseamna de fapt CRESTEREA ACTIVELOR!
        • 0 (6 voturi)    
          e atat de simplu (Miercuri, 12 decembrie 2012, 13:24)

          Aramis [utilizator] i-a raspuns lui busola

          ca habar n-ai despre ce vorbesti
    • +2 (6 voturi)    
      vrei sa spui (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:24)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Gigi66

      delirul lui Crizel.
      n-am vazut nicaieri in stire decat declaratiile aberante ale lui Crizel.
      e la mintea cocosului, chiar si pentru un copil de gradinita, ca Base nu putea nominaliza un paria ca Geoana, ci mai degraba o personalitate din sfera finantelor, gen Daianu, Tanasescu etc ...
      acestia SUNT in PSD si la un eventual accept al functiei, ar putea fi sustinuti de partid,
      chiar daca Ponta va trebui sa inghita cateva noduri si sa renunte la cutia cu spanac de dimineata.
  • +6 (16 voturi)    
    gionel ar fi bun (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:30)

    un domn [utilizator]

    chiar daca la prezidentiale a muschat din buza Mihaelei..sa fim pragmatici
    1 gionel e de N ori mai bun in locul lui copy lot
    2 gionel are usi deschise la US, copy lot NU
    3 gionel a lasat usa intredeschisa si la urss
    4 gionel e necesar sa recontruiasca imaginea statului de drept si cred ca se pricepe la asta
    5 guvernul nu va fi numit de gionel ci de felix, kkrau si copy paste deci guvernarea in Romania pana la prima motiune in Parlament, capabila motiunea sa il remanieze..e cale lunga..deci gionel ar fi solutia
  • +6 (18 voturi)    
    victorie fara GLORIE !!! (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:36)

    SRA [utilizator]

    Ce inseamna VICTORIA usl ISTA :

    USL a câştigat :

    58,63%% din voturile pentru Camera Deputaţilor şi

    60,10% la Senat,

    Mai precis aceste mari procente sunt mult mai mici decât credeti.
    Iata explicatia :
    41,76 % au votat din 18280000 cu drept de vot adica 7'629'552 votanti.

    Dintre acestia si-au exprimat votul pentru USL :

    Camera deputatilor ; 4'473'206
    Senat ; 4'585'360

    Daca se raporteaza cât a revenit din aceste voturi PSD ului vom avea :

    Plecam de la ideea ca 55 % si 45 % este repartitia dintre PSD si PNL

    Deci
    Camera deputatilor PSD 2'460'260 voturi
    Senat PSD 2'521'948 voturi

    Ce inseamna acest rezultat :

    Cei care au votat pentru PSD :

    La camera reprezinta 13 %
    La senat cca 13 %

    Deci acest Victor PONTA nu are dece se lauda cu victoria fara GLORIE deaceea a facut apel la sluga de casa Doru BUSCU .

    Si inca ceva, rezultatul acesta confirma ca REFERENDUMUL a fost FRAUDAT !!!

    incercati sa analizati cei 7,4 milioana de la referendum
    • +2 (10 voturi)    
      ! (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:46)

      fdan [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Ai facut socoteala si pentru ARD?
      • +3 (11 voturi)    
        Cât va dura ??? (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:05)

        SRA [utilizator] i-a raspuns lui fdan

        Pentru ARD este si mai jos, dar mai trist este pentru NATIUNE cara a câstigat GAURA COVRIGULUI !!!

        SCRIZOFENIA transmisa de USL a contagiat NATIUNEA !!!

        FASCISMUL DEMOCRATIC se instaleaza odata cu iarna in ROMANIA, cât va dura ???
        • 0 (10 voturi)    
          Ho (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:11)

          JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui SRA

          Nu e nevoie sa urli la noi cu CAPS LOCK! Intelegem ca suferi. Felicitari, ai ramas cu gaura covrigului.
    • +3 (15 voturi)    
      zero barat (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:49)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Ati uitat un calcul, va rog sa il faceti ca mie mi-e sila: Numarul de votanti ai ARD de la alegerile parlamentare versus numarul de votanti pro-Presedintele Masa Verde de la Referendum, desi acesta i-a rugat sa stea acasa si sa apere democratia din pat. Din toate aceste calcule rezulta faptul ca distrusii mor de grija altuia.
    • -2 (18 voturi)    
      clar .. si pdl a castigat .. nu ? (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:49)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      oricum consolarea voastra sa fie ca usl a pierdut .

      cat despre fraudarea referendumului ... schimbati placa !
      milioanele de atunci se impart intre USL ,PPDD, absenti , ARD , si alte formatiuni .

      milioanele de atunci nu erau simpatizanti usl , erau doar satuli de basescu .

      si referitor la referendum , unde sunt cei 11 milioane de simpatizanti ai lui basescu (aia care deaia au stat acasa) ? cum de nu au venit sa il sustina pe basescu votand ARD ?

      adevarul e ca sustinatorii lui basescu sunt mai putini decat cei ai ARD .

      bafta !
  • +2 (8 voturi)    
    un plus pentru onirism (Miercuri, 12 decembrie 2012, 10:44)

    the [utilizator]

    adica dumneata crezi ca exista niste nevinovati mintali care sa puna orgoliul mai presus decat un pahar de apa vie , care sa-i scoata din coma politica ?
    geoana ar accepta, daca i-ar reveni satelitii si finantatorii in numar suficient , ca sa contracareze tripleta si pe ciracii lui pinocchio, kkr si felix
  • -7 (9 voturi)    
    Ce parere aveti de numele Dragnea - premier? (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:06)

    mithrill [utilizator]

    Mie mi se pare o varianta puternica la numele ponta, desi nu rezolva problema pro europeana. Si nici nu cred prea tare in ea, doar de dragul jocurilor de imaginatie. Daca nu vrea cu nici un chip ponta, dragnea ar intruni relativ usor majoritatea, plus ca e si sustinut de antonescu. Ce ziceti?
  • +4 (6 voturi)    
    alegeri (Miercuri, 12 decembrie 2012, 11:25)

    sfinxuldinbucegi [utilizator]

    USL a obtinut cu 100000 voturi mai putine decat la locale (asta desi sunt pe val, desi au adus pe Becali si altii). Problema e la ARD sau PDL, cei care la locale au avut acelasi numar de votanti precum in 2008 (desi impactul guvernarii din criza, cu toate masurile de austeritate, era proaspat), dar au pierdut 900000 de voturi pana la generale, desi erau in opozitie si au schimbat sigla. Daca era dezgust antiPDL trebuia sa se reflecte la locale. Acum a fost demobilizare generala, plus pierderea atator primari (din prostie alegerii intrun singur tur; nu optezi pentru asa ceva cand lupti impotriva unui colos USL, aveau sanse ca in turul 2 sa faca coalitie antiUSL). Dar, pentru ARD e bine, caci au nevoie sa se curete, desi am vazut ca paradoxal ai succes mai mare cu cat ai dosare mai multe. Rau e pentru tara, caci nu exista opozitie si democratie fara opozitie puternica e un non-sens. Opozitia va fi Uniunea Europeana, pe modelul vizavi de Ungaria lui Orban.
  • +1 (3 voturi)    
    Geoana si ambitia (Miercuri, 12 decembrie 2012, 14:49)

    the [utilizator]

    of, Crin si-a gasit opozantul la preafericirea prezidentiala
    ...
    oricum, daca usl ajunge sa schimbe la timp constitutia epocii de aur reloaded,
    chiar ca nu mai conteaza cine e presedinte, Crin, Mircica sau Leonida Lari ...
  • +1 (1 vot)    
    auzi Geoana.. (Miercuri, 12 decembrie 2012, 17:41)

    Tomis [utilizator]

    Da' azi noapte la Vantu ti-a placut?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri