Politic Show: PSD propune 18 metode de fraudare a votului; Basescu a dat startul retragerii din Irak; Coalitia PDL-PSD guverneaza prin ordonante de urgenta, iar Adriana Saftoiu vrea vot obligatoriu

de M.C.     HotNews.ro
Vineri, 5 iunie 2009, 1:28 Revista Presei | Politic

Politic Show
Basescu a dat startul retragerii din Irak. „Misiune indeplinita in Irak”, a anuntat, ieri, presedintele Traian Basescu, in fata soldatilor romani dislocati in Camp Dracula, Tallil. Anuntul, urmat de o ceremonie care l-a facut pe seful statului sa izbucneasca din nou in lacrimi, reprezinta, de fapt, startul operatiunilor de retragere a Romaniei din Irak. Purtatorul de cuvant al Ministerului Apararii (MAp), maiorul Constantin Spanu, a confirmat, pentru EVZ, ca „de astazi incepe, practic, retragerea din Irak”, noteaza EvZ.

In editorialul "Frectie la piciorul de lemn al absenteismului", Silviu Sergiu comenteaza afirmatia lui  Traian Basescu care le-a cerut romanilor sa vina la vot, in numar cat mai mare, la alegerile pentru Parlamentul European. "Un gest firesc. Inaintea oricarui scrutin, a devenit o cutuma ca seful statului sa transmita alegatorilor acest mesaj: democratia este participativa, iar soliditatea ei este data de gradul de implicare a cetatenilor. De la scrutin la scrutin insa, mobilizarea cetatenilor la urne este o misiune din ce in ce mai grea pentru seful statului, indemnul sau este tot mai gol de continut, pe masura ce gradul de insatisfactie fata de clasa politica este mai ridicat. Din aceasta perspectiva, presedintele este de admirat. Nu este deloc simplu sa inviti alegatorii la urne, cand prestatia candidatilor a fost lamentabila in campania electorala. E ca si cum ai legitima mediocritatea". Integral in EvZ.

Adriana Saftoiu vrea vot obligatoriu. Politicienii spun ca nu e cazul. Deputatul PNL, Adriana Saftoiu, a declarat ieri pentru Gandul ca votul obligatoriu a devenit o necesitate in Romania si ca va initia un proiect de lege: „O democratie serioasa presupune si existenta unor reguli, iar acestea trebuie create”. De partea cealalta a baricadei, liderii partidelor politice spun ca nu este momentul. Crin Antonescu: „Nu cred ca e cazul. In partid, nu am discutat nicio secunda pe aceasta tema”; Mircea Geoana: „Romanii nu raspund la constrangeri, ci, mai degraba, la convingeri”, noteaza Gandul.

Coalitia PDL-PSD guverneaza prin ordonante de urgenta. Parlamentul a ramas o masina de vot a ordonantelor emise de Guvern, in ciuda promisiunilor ca Legislativul dominat de o majoritate de peste 70% va reusi sa-si exercite suprematia in elaborarea legilor. In primele cinci luni, Cabinetul Boc a emis 110 acte normative, dintre care 59 ordonante de urgenta, mai multe decat a elaborat Guvernul Tariceanu in ianuarie-mai 2005 si de trei ori mai multe decat Executivul CDR. Din numarul total de ordonante emise, doar 27% au reprezentat proiecte din programul sau legislativ. Guvernul Boc este depasit numai de Guvernul Nastase la avalansa de ordonante de urgenta – nu mai putin de 80 in perioada ianuarie-mai 2001. Chiar ministrul Relatiei cu Parlamentul, Victor Ponta, a criticat emiterea numarului mare de ordonante emise de Guvernul Boc, scrie Romania Libera.

PSD propune 18 metode de fraudare a votului. PSD ii invata pe militantii partidului cum se poate fura la vot. Metodele de fraudare sunt descrise pe larg in cadrul unui ghid de “proceduri antifrauda” care a fost distribuit catre reprezentantii PSD din sectiile de votare, cu scopul de a preintampina posibile incercari ale adversarilor de frauda la urne. Ghidul poate reprezenta insa si un foarte bun material de inspiratie pentru cei care ar dori sa inmulteasca artificial numarul de voturi din dreptul PSD, informeaza Cotidianul.

Cristian Pirvulescu, in editorialul "Singuratatea alegatorului de cursa lunga", afirma ca “de la Caragiale incoace, alegatorul roman tot incearca sa iasa din starea de turmentare, dar nu-i prea reuseste. Insa la alegerile europene din acest an nu mai este singur; nici alegatorul european nu prea stie ce sa faca. Intr-o astfel de circumstanta, cei care inca mai valorizeaza datoria civica de a participa la scrutin sunt pusi in fata unei duble dileme: sa mearga sau nu la vot? si daca raspunsul la precedenta dilema e "da", sa voteze protestatar sau nu? Nu intamplator, la alegerile europene din acest an doar alegatorii de cursa lunga se vor prezenta la vot. Cel putin aceasta va fi situatia in toate statele in care votul nu este obligatoriu”. Integral in Romania Libera.


Citeste mai multe despre   



















1424 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    obligatoriu? (Vineri, 5 iunie 2009, 8:21)

    xy [anonim]

    saftoiu, parvulescu si altii care tot fac aluzii la votul obligatoriu ar trebui sa recunoasca unde e problema, la politician, nu s-o deplaseze la alegator si sa dea vina pe o presupusa iresponsabilitate a alegatorului, fiindca asa le convine lor. de unde reflexele astea de ceausesti, sa obligi omul sa vina la vot?
    daca pe piata exista o gama variata de produse proaste, ele nu sunt cumparate si au de suferit producatorii si vanzatorii. daca ma duc intr-un magazin de mobila si nu-mi place nimic si la fel ca mine fac multi altii si magazinul cu furnizorii lui cu tot e pe cale sa dea faliment, nu inseamna ca eu trebuie sa fiu obligat sa aleg o mobila anume din oferta lor, ca sa-i salvez de la pieire, ci ca ei trebuie sa-si imbunatateasca oferta. iar eu am nevoie mare de mobila in casa, deci daca vad ca isi imbunatatesc oferta o sa-mi cumpar cu siguranta ceva de la ei, nesilit de nimeni.
  • -2 (2 voturi)    
    vot obligatoriu (Vineri, 5 iunie 2009, 9:29)

    Ana Armanca Ardeleanu [anonim]

    Sunt mai multe ţări care au prevazută prin lege obligativitatea participarii la vot :Grecia, Belgia, Olanda, Australia, Cipru. Să presupunem că un cetăţean, nu este de acord cu nici un partid aflat în competiţie. El are două posibilităţi : fie să se ducă la sediul de votare şi să-şi anuleze buletinul, fie să nu se ducă şi să accepte să plateasca o amendă, de regulă mică. La noi, nu păţeşte nimic.Cine pierde şi cine caştigă din asta ? Societatea, adica chiar şi el, alegatorul, câstiga din obligaţia participării. Căci nu există limită de procent pentru anularea alegerilor, deşi în joc este vorba despre felul în care va fi condusă naţiunea în urmatorii ani şi rezultatele alegerilor sunt valabile. Indiferent de faptul că milioane de alegatori nu vor vota, sau vor scrie NICI UN CANDIDAT, ei vor suporta totuşi consecinţele unei guvernări ce poate va declanşa războaie, va introduce legi favorabile celor bogaţi în dauna celor săraci, care va aloca sume enorme pentru înarmare şi prea puţine pentru sănătate, protecţie socială, şcoală. Vrea, nu vrea, într-o democraţie cetăţeanul trebuie obligat să se preocupe de politică şi aibă o opţiune, pe care e liber să şi-o schimbe la urmatoarele alegeri.
    • +1 (1 vot)    
      Nu au nicio legatura cu noi (Vineri, 5 iunie 2009, 13:02)

      paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

      In Grecia, Belgia, Olanda, Australia si Cipru oamenii politici se ocupa de scopurile fundamentale (protectia cetatenilor, apararea drepturilor lor, cresterea nivelului lor de trai etc) cu aceeasi "ravna" cu care se "ocupa" mioriticii de noi?

      Sa fim seriosi, nu poate incapea nicio comparatie intre ei si noi. Si aici vorbesc despre calitatea oamenilor politici, inclinarea lor de a respecta sau nu legalitatea etc etc.
    • 0 (0 voturi)    
      prea corect frate (Vineri, 5 iunie 2009, 14:17)

      premiu doi [anonim] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

      bine, daca ne mulam pe constitutia olandei atunci sa se legalizeze si marijuana. mie-mi convine. esti de treaba pina la urma.
  • +1 (1 vot)    
    Optiunea "nici un candidat" (Vineri, 5 iunie 2009, 9:47)

    Nici un candidat [anonim]

    Daca apare aceasta optiune pe buletinul de vot, cu siguranta ma voi duce cu placere la vot.
  • -1 (1 vot)    
    Intrebare pt. cei care nu au cu cine vota (Vineri, 5 iunie 2009, 9:59)

    bobo [anonim]

    Domnilor, daca nici unul de pe liste nu corespunde asteptarilor, de ce nu candidati dumneavoastra?! Este singura dumneavoastra solutie pentru a nu fi considerati ipocriti si infumurati!
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns de bun simt: (Vineri, 5 iunie 2009, 12:54)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui bobo

      Pentru ca nu am nici timp nici bani si nici sanse sa fiu ales.... banuiesc ca lucrezi la stat si te duci la 9 la serviciu si vii acasa la 2, banuiesc ca tot din motivul asta pui intrebari asa stupide, si propui solutii de genul "N-aveti paine? Mancati cozonac!"
    • +1 (1 vot)    
      nu inteleg (Vineri, 5 iunie 2009, 13:05)

      paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui bobo

      Conform carei logici "este singura solutie"?
  • +1 (1 vot)    
    Saftoiu si votul obligatoriu (Vineri, 5 iunie 2009, 10:01)

    vasile [anonim]

    Sunt de acord cu Adriana Saftoiu, dar cu o singura conditie: Sa fie obligatoriu si votarea cu PNL-ul.
  • +1 (1 vot)    
    Saftoiu aiureaza ca intotdeauna (Vineri, 5 iunie 2009, 10:09)

    Anait [anonim]

    participarea la vot, in cazul in care nu stiai cucoana, este un drept si nicidecum o obligatie. am dreptul sa particip la vot nu obligatia de a vota. iar eu nu vreau sa-mi exercit acest drept. care-i treaba ta? de ce nu vreau sa votez? pentru o mie de motive. unul din ele? dispretul pentru clasa politica din romania. te-ai lamurit?
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. XY (Vineri, 5 iunie 2009, 10:18)

    Ana Armanca Ardeleanu [anonim]

    ...şi dacă merg la piaţă şi nu cumpăr, vâzătorul rămâne cu marfa, deci trebuie să aibe marfă atractivă, da?
    În principiu ai dreptate, nu uita că alegi sau nu, tot cumperi marfa, doar că iei ceea ce vor vota alţii...
    Nu e mai bine să alegi singur?
    • 0 (0 voturi)    
      ok (Vineri, 5 iunie 2009, 11:16)

      xy [anonim] i-a raspuns lui Ana Armanca Ardeleanu

      bineinteles ca analogia mea e valabila numai pana la un punct. eu personal ma duc la vot tocmai pentru ca nu vreau sa aleaga altii "mobila" pentru mine. dar daca saftoiu vorbeste de votul obligatoriu (saftoiu care este deputat si a fost consultant de marketing politic), este exact ca si cum omul de marketing de la magazinul de mobila ar cere o lege prin care cumparatorii sa fie obligati sa cumpere. de asta mi se pare incorect apelul asta venind de la unii ca ea.

      iar referitor la postarea ta de mai sus, cu ce ar ajuta societatea si individul daca votul e facut obligatoriu? unii vor vota ca si pana acum, altii vor prefera amenda, altii vor merge si vor pune stampila aiurea, oriunde, "fiindca e obligatoriu sa venim la vot" (sau va creste nr optiunilor de protest gen vadim-becali - "ma obligi sa votez? na vot!"), iar altii vor merge si vor da vot nul, sau alb (probabil in pondere mai mare decat se intampla acum, pt ca multi din cei care acum nu ies la alegeri opteaza pentru "nimeni"). deci cu ce ar ajuta asta constiinta democratica, civismul etc? ar da doar bine la imaginea tarii, ca uite, voteaza lumea... daca e ordin, cu placere.
  • +1 (1 vot)    
    Alta vedere deformata (Vineri, 5 iunie 2009, 12:56)

    paulmateescu [utilizator]

    Doamna Saftoiu nu cred ca intelege ce inseamna absenta de la vot: probabil, in dorintza de auto-protejare mentala, "oamenii politici" (ghilimele intentionate) care deformeaza viatza Romaniei si a romanilor de 20 de ani incoace considera ca absenteismul inseamna lene si vointza de a nu se conforma "unor reguli".

    Ar fi bine sa i se explice urmatoarele:

    1. Lipsa "unor reguli" este ceea ce caracterizeaza pseudo-actul de guvernare roman actual, nicidecum actul de vot. Romania este tara unor abuzuri si incompetente incredibile cronicizate pe fondul unei justitii debile, scumpe, lente si ineficiente pentru omul de rand, dar rapide si precise in a apara pe omul politico-economic post-decembrist din "sistem".

    2. Absentza de la vot este un vot in sine: inseamna faptul ca romanii au constiinta unei lipse de putere in calitate de cetateni. Daca tot nu au nicio importanta (decat in calitate de platitori de impozite din ce in ce mai aberante, crescand direct proportional cu apetenta pentru lux a functionarilor publici) si daca "statul de drept" nu ii respecta si nu le protejeaza drepturile asa cum se intampla la nivel european, de ce sa mai voteze?

    Este un act de cinism si cruzime o atitudine de genul "va obligam sa veniti la vot, desi experienta voastra personala din ultimii 20 de ani arata ca nu ne interesati si nu contati pentru noi. Dar trebuie sa veniti la vot ca sa dam noi bine in exterior si ca sa aratam ca sistemul bine pus la punct in ce ne priveste, intentionat rau pus la punct in ce va priveste se numeste democratie".

    Un act de cinism care este egalat numai de impunerea platii impozitelor pana la o anume data, insa neasigurarea unui mediu coerent pentru asta si obligarea oamenilor sa stea la cozi enorme in toiul iernii, afara in frig, ca animalele. "Aveti obligatia sa platiti impozitele pana la data de ..., dar vrem sa o faceti ca niste animale, ca sa va stiti locul".
  • +1 (1 vot)    
    Trist... (Vineri, 5 iunie 2009, 17:26)

    paulmateescu [utilizator]

    Cat de putine comentarii pe niste subiecte serioase!

    Daca era vorba de Dudu Steel precis erau sute de comentarii pana acum.

    Pana la urma, nivelul nostru de interes si de maturitate politica este reflectat si in cantitatea si calitatea acestor comentarii, iar rezultatul este sinistru. Inca o data se vede ca avem exact tzara si conducatorii pe care ni-i meritam.
    • 0 (0 voturi)    
      nu te grabi (Vineri, 5 iunie 2009, 19:43)

      xy [anonim] i-a raspuns lui paulmateescu

      multi comenteaza pe Gandul, la articol.
      un comentator de acolo spune ca o propunere similara avea prigoana, dar ca el voia si amenzi contraventionale consistente, incat cu ocazia asta sa mai stranga si niste bani la buget. nu stiam. am cautat si vad ca asa e:
      http://tinyurl.com/qjmpjd
  • +1 (1 vot)    
    "Ministrul relatiei cu Parlamentul"?????? (Vineri, 5 iunie 2009, 17:32)

    plictisitu' de serviciu [anonim]

    "Ministrul relatiei cu Parlamentul"??????

    Pentru orice aspect al functionarii Guvernului instauram acum functii de ministri?

    Buuun, atunci propun si eu:

    - Ministrul Cheii De La Usa Principala A Guvernului

    - Ministrul Aprovizionarii Cu Benzina A Masinii Primului Ministru

    - Ministrul Insarcinat Cu Verificarea De Seara A Inchiderii Geamurilor De La Parter (mult mai ocupat si mai important decat Ministrul Insarcinat Cu Verificarea De Seara A Inchiderii Geamurilor De La Etajul 1)

    Mai baietzi, voi chiar v-ati terminat problemele si nu mai stiti ce posturi sa inventati? Va faceti de rasu' curcilor cu chestiile astea

    =)) =)) =))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică