VIDEO Gandul: Proiectul de lege care prevede obligativitatea votului a trecut tacit de Senat. Mircia Giurgiu (initiator): Oamenii nu ar trebui lasati sa decida. Si acum sunt lasati si nu participa la vot

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 12 aprilie 2012, 20:55 Revista Presei | Subiectele Zilei

Un proiect de lege care prevede ca "votul este obligatoriu pentru toti cetatenii romani cu drept de vot", depus in 2011 de deputatii Tudor Ciuhodaru (UNPR, fost PSD si PC) si Mircia Giurgiu (independent, fost PDL), a fost aprobat tacit de Senat, informeaza ziarul Gandul. Potrivit proiectului legislativ, cei care nu isi exercita dreptul de vot vor fi amendati cu 1.000 de lei,  sanctiunile ulterioare mergand pana la retragerea acestui drept.

Proiectul a fost aprobat tacit de Senat, printre alte zeci de legi, din lipsa de cvorum, si a ajuns in dezbaterea Camerei Deputatilor, care este forul decizional. Intr-un punct de vedere trimis senatorilor, Guvernul reaminteste ca aceasta lege contravine Constitutiei Romaniei, unde se arata ca votul este un drept al cetatenilor, nu si o obligatie.

Cei doi deputati au propus ca cei care nu se prezinta la vot sa fie amendati, in prima faza, cu 1.000 de lei. Apoi, la a doua abatere, o noua amenda si restrictionarea accesului la facilitati fiscale, ajutoare si indemnizatii acordate de statul roman. La a treia abatere, amenda se aplica din nou, doar ca acum romanul care nu voteaza va primi interdictie sa mai voteze vreodata.



"A fi un cetatean al acestei tari este un drept, dar si o obligatie (...) Vreti sa se schimbe ceva in tara asta? Aveti dreptul si obligatia sa va prezentati la vot. Este un minim de implicare cetateneasca, ce nu costa nimic, dar care arata ca putem sa ne determinam cu adevarat viitorul. Este singura sansa de a schimba ceva. Se creste reprezentativitatea si se elimina frauda electorala", a explicat deputatul iesean Tudor Ciuhodaru pentru Gandul.

Intrebat daca nu ar fi mai adecvat spiritului democratic ca cetatenii romani sa fie lasati sa decida singuri daca voteaza sau nu, deputatul clujean Mircia Giurgiu a raspuns pentru Gandul: "Nu ar trebui lasati sa decida. Si acum sunt lasati sa decida si nu participa la vot. Daca nu participa, atunci o mana de oameni hotaraste pentru ei. Avem parlamentar cu 34 de voturi, primari cu cateva zeci de voturi".


Citeste mai multe despre   



















6071 vizualizari

  • +24 (36 voturi)    
    Păi și dacă n-am ce vota? (Joi, 12 aprilie 2012, 21:11)

    Adrian [anonim]

    Eu acum nu vreau să mă duc la vot că n-am ce vota, aceiași politicieni fără viziune și fără bun simț. Dar sunt d-acord să fiu obligat să votez dacă îmi dau posibilitatea să îi "amendez" pe politicieni, adică să pot să aleg să fie excluși din viața politică toți cei care conduc acum și să vină alții pentru că ăștia de acum nu reprezintă o opținune pentru mine. Așadar, să fie obligatoriu dar să aibă șansa opiniei și să se întâmple ceva și dacă eu aleg că niciunul nu merită. De exemplu, dacă la primăria Bucureștiului am de ales între Prigoană și Oprescu să pot să mă duc și să spun că niciunul nu este bun și dacă 50% dintre votanți spun asta atunci maimuțoii ăștia doi să nu mai aibă voie să mai candideze și să vină alții. Oamenii de calitate nu se implică în politică pentru că sunt lăcustele asta de politicieni de care nu mai putem scăpa.
    • +2 (14 voturi)    
      Daca nu votezi poti sa dai vina pe altii, ha, ha. (Joi, 12 aprilie 2012, 21:59)

      PoneiulTroian [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      dar daca peste 50% din populatia Romaniei se duce la vot si se "abtine" , atunci se schimba cuantumul problemei... suedezii (si prietenii) stiu de ce...
      Deci eu sunt pentru: nu votezi = taxe duble locale, ca au altii grija de tarlaua ta.
      • 0 (4 voturi)    
        Haha (Vineri, 13 aprilie 2012, 17:43)

        Closed [anonim] i-a raspuns lui PoneiulTroian

        Deci, daca esti intr-o excursie, vacanta, ceva, si te pune dracu' sa n-ai unde sa votezi, ai pus-o. Halal gandire.
      • 0 (0 voturi)    
        aha (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 11:44)

        calin [anonim] i-a raspuns lui PoneiulTroian

        Pai sa vedem. Avem o zi in care trebuie sa votam la alegerile locale, apoi pentru parlamentul European, apoi pentru presedinte si in final pentru parlament.
        Deci exista 4 zile de vot in decurs de 4-5 ani. Ok nu e mult DAR daca eu mi-am programat concediul atunci, daca sunt plecat in strainatate la munca (votul prin corespondenta/electronic nu e posibil), daca sunt bolnav si stau in spital internat in stare grava? Exemplele ar putea continua. Ar trebui sa existe o stimulare pozitiva nu negativa... Vii la vot ti se reduce impozitul pe ceva cu X %.
        Nu mergi la vot nu pierzi nimic. Mergi la vot castigi X% reducere la impozit.
    • +6 (6 voturi)    
      pai atunci... (Joi, 12 aprilie 2012, 22:00)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Daca ne consideram oameni de calitate, ar cam fi momentul sa ne apucam de politica;)
      Altfel ne lasam calariti.
    • +11 (11 voturi)    
      Corect (Joi, 12 aprilie 2012, 22:11)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Subscriu la cele spuse de Adrian mai sus.
      Mai mult, optiunea "Nici unul" ar trebui sa existe si astazi pe buletinele de vot, daca dorim sa avem alegeri cu adevarat democratice.
      Observ insa ca politicienii sunt mai degraba preocupati de constrangerea oamenilor decat de o solutie civilizata de stimulare a prezentei la vot.
      • 0 (0 voturi)    
        Evident! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 19:49)

        Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Optiunea "nicunul" trebuia sa exuste de mult.
        OK, deci eu, alegatorul, imi faca datoria civica, ma prezint la vot, dar daca din lista, indiferent daca contine doua nume sau o suta, nu imi convine nicunul, nu am incredere in nimeni? Trebuie sa existe o modalitate ca eu sa pot SPUNE asta! Daca anuleze votul, punind stampila pe TOATE casutele, nu e concludent, se pozte zice ca am fost neserios sau cretin. Dar, daca un procent SEMNIFICATIV din populatie vine la vot si stampileaza patratelul "niciunul", asta ar trebui sa aiba consecinte pentru clasa politica!
    • +8 (10 voturi)    
      pai e simplu (Joi, 12 aprilie 2012, 22:24)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      daca nu ai cu cine vota, te duci la vot, iei buletinul si-l anulezi (pui mai multe stampile, ca daca lasi foaia alba se va gasi unul mai descurcaret).

      legea asta n-ar trebui sa existe intr-o tara democrata, dar Romania mai are mult pana la democratie si s-ar putea sa-i pice bine (desi sigur nu trece de camera deputatilor). daca tot stii ca esti obligat sa votezi s-ar putea sa te informezi mai bine.. iar cei care cumpara voturi pentru 10 lei sau un kil de faina vor avea o mica problema de logistica.. prezenta 100% la vot inseamna foarte multe kilograme de faina!
      • +9 (9 voturi)    
        de acord, cu trei conditii (Vineri, 13 aprilie 2012, 10:40)

        ginel cotroceanu [anonim] i-a raspuns lui pehash

        -sa existe varianta votului negativ cu o caseta in alb pentru alta propunere decat cele de pe lista;

        -sa se organizeze alegeri preliminare ca in america, de catre fiecare partid in parte si sa fie lasat electoratul sa aleaga candidatul cel mai capabil/potrivit;

        -sa se poata vota prin corespondenta, pentru ca, la locale si parlamentare tre' sa fii in localitatea de destinatie. daca esti plecat undeva, in afara localitatii, in concediu, la munca, la scoala, tre'sa cheltui bani pe transport sa fii la vot.
        • -3 (3 voturi)    
          asta e ca la fotbal (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:31)

          Xu [anonim] i-a raspuns lui ginel cotroceanu

          Toti din tribuna sunt arbitri, antrenori, jucatori, mai buni decat cei de pe teren.

          Ce o sa facem acum? Sa contorizam propunerile de genul "nea ghita de la birt e o alegere mai buna?"

          Votul prin corespondenta, desi ar fi o idee buna, este sensibil. Poate fi folosit de oricine pentru a influenta voturile. In plus, tu ai vrea sa trimiti o scrisoare din Dubai cu votul tau. Si te-ai astepta sa stie lumea ca tu esti cel care ai votat.
          Intr-o tara despre care propria populatie sustine ca este corupta, un astfel de sistem ne-ar duce multi ani inapoi.

          Votarea candidatilor este treaba partidelor si membrilor de partid. Daca ei nu aduc in fata un candidat bun, atunci ii vei penaliza la vot.
          • +4 (4 voturi)    
            cauti nod in papura... (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:52)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Xu

            Care este problema cu votul prin corespondenta? Cum poate cineva sa influenteze alegerile? Cine te obliga sa pui pe scrisoare expeditorul?

            Votul prin corespondenta poate functiona aproape perfect, cam asa:
            1. cei care doresc sa voteze prin corespondenta se inregistreaza din timp (cu cateva luni inainte).
            2. se tiparesc buletine de vot prin corespondenta cu aceleasi metode de securizare ca la bancnote in numar fix, egal cu nr celor inregistrati si se trimit prin posta.
            3. se completeaza buletinul si se returneaza in plic special (fara numele celui care voteaza) care poate fi pus in alt plic normal cu adresa expeditorului... serviciile postale livreaza corespondenta normala, plicurile speciale se desigileaza separat de primele, in fata comisiei care numara voturile.

            intrebari?
            • -1 (3 voturi)    
              caut coruptie in papura (Vineri, 13 aprilie 2012, 15:21)

              Xu [anonim] i-a raspuns lui pehash

              Studiul de caz numarul 1:

              1. Eu ma inregistrez cu cateva luni inainte
              2. Se tipareste buletinul de vot securizat
              3. Votez acasa, cu banul pe masa, ce mi-a zis nea sefu de partid (sau il las pe el sa puna stampila), incasez banu si ma duc linistit la culcare


              Daca votul e obligatoriu, atunci apare studiul de caz 2:
              1. Se tiparesc TOATE buletinele de vot pentru toti romanii plecati
              2. Se pierd in drum spre gara
              3. Se stapileaza si se trimit de la OP nr1 Gherla


              Intrebari?
              • +3 (3 voturi)    
                si numarul 3 (Vineri, 13 aprilie 2012, 15:34)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Xu

                se ia urna de vot dupa alegerile din noiembrie, tinute pe sistemul actual, se pune pe foc si se inlocuieste cu una 'agreata' de pdl si usl.
                si numarul 4? vin extraterestrii si schimba voturile.

                tu vrei sa fii gica contra? pai daca esti membru de partid trebuie sa-ti mai dea partidul bani ca sa votezi? si romanii astia plecati, ca mine, care s-au inscris sa voteze, crezi ca sunt atat de prosti incat ca nu observe ca n-au venit buletinele de vot?
                • -3 (3 voturi)    
                  da, gica contra coruptiei (Vineri, 13 aprilie 2012, 17:06)

                  Xu [anonim] i-a raspuns lui pehash

                  Eu stiu ce le poate capul. Ce o sa faci tu daca milioane de buletine de vot nu vor ajunge la cei catre trebuie sa voteze, dar vor fi inregistrate voturile?

                  Iti spun eu: in functie de cine iese, ai sa razi sau ai sa plangi la declaratii de genul "probleme aduse cu camionul"

                  Hai sa prevenim problemele. Daca e chiar atat de important pentru tine ce se intampla in tara, da-i bice si plateste un bilet de tren si mergi la vot. Sau cere-i ambasadei sa instaleze o urna de vot si la tine in sat.
          • +2 (4 voturi)    
            si-atunci ce sa fac domu ? (Vineri, 13 aprilie 2012, 17:01)

            zu zu zu [anonim] i-a raspuns lui Xu

            sa platesc amenda, sa ma intorc de la munca din spania sau italia, sau sa'mi fac bagajul si s'o tai vest?

            in forate multe tzari, din lumea asta larga, se voteaza prin corespondenta.
            cum ar putea vota soldatul din afganistan, pentru parlamentarul din pitesi, localitatea sa de rezidenta ?
            cum crezi ca voteaza sutele de mii de soldati americani de pe mari, oceane, baze prin strainatate ?
            sau alte sute de mii/milioane plecate in lumea larga, la afaceri, la munca?

            oprim tot, ne tragem toti la vatrea, ca asa a propus pupu de la upu ?!
            e bine asa ?

            si dece n'ar fi si nea mitica de la birt pe lista ?
            poate ca ar fi mai bun ca ala din galati/kenya, ca ciuhodaru sau frunzalata.
            sa nu mai vorbim de respectabilul domn senator, voicu !

            conf. constitutiei, pe care ne'o arata base la fiecare shuieta pe sticla, orice cetatean roman, care are o varsta, poate catinda la un loc in fotoliile din dormitorul national.
            in bunul obicei romanesc, s'a catindat si de la mititica.:))

            prefer un nea mitica da la birt, onest, care merge zilnic la munca, decat pe anteneski, care nu da pe acolo, de parca ar avea ace scaunul ala din deal.

            mai cujeta.

            pai preliminarele se organizeaza de partide, si voteaza membrii de partid.
            io cred ca e treaba celor care voteaza, caci, aia votati, se mai numesc si alesii neamului.
            si ca e si dreptul membrilor simplii sa'si dea cu parerea si votul, nu numai madam udrea, chiliman, pontacu, oltean, anteneski si toti rahatii aia uscati.

            alesi neamului....pana acum, ai neamului de traista...
        • 0 (0 voturi)    
          corect... (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 9:57)

          resita31 [utilizator] i-a raspuns lui ginel cotroceanu

          si subscriu!
        • 0 (0 voturi)    
          in special punctul doi! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 19:54)

          Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui ginel cotroceanu

          Sunt de acord cu toate propunerile, in special punctul doi ar fi trebuit realizat de mult: pina acum, din lista furnizata de partide noi alegem :"raul cel mai mic" - de ce?
          Cat despre votul prin corespondenta, frauda nu este o problema serioasa, ca la transferurile de bani, exista metode de securizare, iar banala scrisoare recomandata garanteaza nu doar primisre, ci si identitatea celui care a trimis-o, se face pe baza de buletin si semnatura ...
    • 0 (6 voturi)    
      te duci (Vineri, 13 aprilie 2012, 9:06)

      kappy [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      super frumos ..sa iasa tot poporul la vot sa nu mai spuna ca el nu a votat ,sa isi asume rezultatul viitorului romaniei. ce este popor roman ,va e rusine sa fiti partasi la soarta romaniei? va e frica sa hotarati viitorul vostru ?...popor ingrat ,vesnic nemultumit si frustrat !
      • +3 (3 voturi)    
        n-ai inteles... (Vineri, 13 aprilie 2012, 11:57)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui kappy

        omul doreste sa se tina cont de voturile anulate, altfel politicienii actuali nu fac altceva decat sa se legitimeze in fata poporului, spunand ca au castigat alegerile in conditiile in care participarea la vot a fost de 95 % sa zicem, chit ca iei au cateva zeci, sute sau mii de voturi....
        • -4 (4 voturi)    
          acelasi lucru e si acum (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:33)

          Xu [anonim] i-a raspuns lui lucyan

          Domnul basescu a fost ales cu voturile a aproximativ 27% din cei inscrisi pe listele de vot, iar asta nu-l impiedica sa ne spuna ca e presedintele Romaniei (desi e mai mult presedintele pdl).
        • +3 (3 voturi)    
          voturile anulate (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:53)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

          se numesc abtineri. asa functioneaza democratia. ai de ales: candidatul x, y, z... sau te abtii.
          daca nu-ti convine nici un candidat mai ai o optiune! poti sa candidezi chiar tu!!!
          • 0 (0 voturi)    
            abtineri (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 19:58)

            Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            CU optinunea de "abtinere" imi amintesc de cand eram in UTC, desi a trecut mult timp de atunci. Era echivalentul casutei "nicunul", care LIPSESTE de pe buletinele de vot actuale. Abtinrea arata ca ai fost prezent la sedinta, ai ridicat mina la votare, dar pt candidatul X, nu ai fost nici PENTRU, nici IMPOTRIVA, ci te-ai abtinut.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu sunt de acord cu acest proiect dar... (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 12:57)

      Sting [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      ...nici cu scuza lui Adrian. Daca nu ai ce vota mergi acolo si anuleaza buletinul de vot, scrie ce vrei tu pe el (de mama, de tata etc.). Daca nu mergi acolo sa-l anulezi le oferi sansa sa comita frauda electorala.

      Nici nu stii de cate ori ai votat fara sa fi dat pe la sectia de votare. Este simplu pentru ei sa-ti treaca acolo datele si o semnatura sau datele vreunui decedat (pe buletinul tau de vot, ramas liber).
  • +41 (41 voturi)    
    De acord (Joi, 12 aprilie 2012, 21:12)

    Adrian [anonim]

    De acord, cu o conditie ! Pentru lipsa de la parlament, la fiecare absenta, parlamentarii sa fie amendati tot cu 1.000 lei. Votol in locul colegilor de parlament sa constituie infractiune si sa se faca puscarie. Mama lor de nesimtiti !
    • +14 (14 voturi)    
      Ar da ei din buzunar, numa' sa stea la butoane (Joi, 12 aprilie 2012, 22:52)

      Pantaloni scurti [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Eu as face cateva lucruri simple:
      1) Vot continuu. Tu votezi, un calculator stie cum ai votat si oricand te poti duce sa-ti retragi votul dat lui X si poti sa i-l dai lui Y sau nimanui. Mai mult, nu trebuie sa votezi cu candidatii partidelor, poti sa votezi cu oricine din circumscriptia ta
      2) Cand nu e cvorum in parlament, 10 parlamentari cu cele mai multe absente sunt demisi automat
      3) Aleator (cu probabilitate 5%) parlamentarii dau test din legile aflate in dezbatere in ziua testului. Cei care nu stiu legile in discutie, sunt demisi automat.
    • +17 (17 voturi)    
      Parlamentarul turmentat (Vineri, 13 aprilie 2012, 2:39)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      De acord cu tine.

      M-as fi asteptat sa sesizeze si altii ironia :
      Obligativitatea votului trece prin Parlament pentru ca nu sunt parlamentari care sa voteze.

      Romania, tara absurdului...
      • +7 (7 voturi)    
        exact asta ma pregateam sa scriu (Vineri, 13 aprilie 2012, 4:03)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

        noroc ca am vazut comentariul dumitale... da! e culmea!
  • -2 (26 voturi)    
    Excelent!!! (Joi, 12 aprilie 2012, 21:13)

    anar1975 [utilizator]

    Sper sa treaca si de Camera Deputatilor. Chiar daca isi anuleaza votul, romanii trebuie sa se prezinte la vot. Motivele ar fi mai multe sacrificiul celor morti in 1989 nu ar fi degeaba si, nu in ultimul rand, s-ar evita santajul permanent al ungurilor prin neintrarea lor in Parlament. Explicatie: ungurii se prezinta mai mereu cam in acelasi nr la vot (sa zicem, prin absurd, 700 mii). Dar intr-un fel inseamna acesti 700 mii la o prezenta la vot de 8 milioane (de ex) si in alt fel la o prezenta de 15 milioane....
    • -1 (11 voturi)    
      Constitutia imi garanteaza DREPTUL (Joi, 12 aprilie 2012, 22:02)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui anar1975

      la vot, pana si bolsevicii care au facut-o erau mai departe decat esti 'mneata acum! un sincer HUO din partea uneia care tre' sa calatoreasca ore intregi ca sa voteze!
      • +1 (1 vot)    
        Nu are sanse sa treaca aceasta lege (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:40)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui zaboo

        Pe langa faptul ca nu cred ca va fi votata (in timp util), daca trece de parlament, va fi intoarsa de CC. Garantarea dreptului de vot este prevazut in Constitutie si nimeni nu il poate lua (pe ce termen?)

        Ca de obicei, noua ne place sa facem legile cu bastonul.

        De ce nu dam o zi libera nationala (sau punem alegerile intr-una) si cei care merg la vot primesc acea zi liber de la stat, ceilalti merg la lucru. Somerii sau pensionarii nu primesc indemnizatia in luna respectiva daca nu merg la vot.
        De ce sa nu acordam reducere de 5% la plata impozitelor daca votezi?
        De ce sa nu decidem bugetele locale si in functie de prezenta la vot?

        Sunt multe altele care pot fi facute. Important e sa se faca. Chiar ar prinde bine o prezenta la vot de 95%
  • +29 (31 voturi)    
    Da,bine... (Joi, 12 aprilie 2012, 21:14)

    traian [anonim]

    Legea este foarte buna dar numai la pachet cu un act normativ care sa prevada pedepse privative de libertate pentru parlamentarii care nu participa la program si absenteaza la vot! Ceva de genul un an de puscarie pentru o zi de absenta de la parlament!
    • +10 (10 voturi)    
      si puscaria se tine (Joi, 12 aprilie 2012, 22:03)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui traian

      tot din bani publici; propun la ocna!
    • +12 (12 voturi)    
      Cu asa zisul drept al prlamentarilor la greva (Joi, 12 aprilie 2012, 22:41)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui traian

      Ce facem cu el?
      Daca un parlamentar tine neaparat sa faca greva sa-si piarda mandatul.
      Dar cu respectarea de catre parlamentari a voiontei romanilor exprimata prin referendum?
      Parlamentul sa fie dizolvat in termen de 3 luni de la data referndumului daca vointa romanilor nu a fost transpusa in lege de catre parlamentari.
      • +6 (6 voturi)    
        ty ai pus degetu pe rana (Vineri, 13 aprilie 2012, 6:16)

        Florin J. [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Parlamentarii astia sunt niste nesimtiti.

        Referendumul practic ar trebui sa fie mai tare ca o initiativa legislativa.

        Deasemenea si ironia cu trecerea tacit prin parlament a unei legi care forteaza poporul sa voteze este culmea absurdului.

        Sanctiunile nu ar trebui date in contrapartida cu obligativitatea la vot - ar trebui date oricum.
        • 0 (0 voturi)    
          sigur ca da! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 20:06)

          Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui Florin J.

          Ai spus ca sanctiunile pentru absente ar trebui aplicate parlamentarilor ORICUM, si asa este!
          Indiferent daca prezenta la vot este de 99% sau de numai 20 %, faptul ca un anumit parlamentar a fost ales insemna ca zeci de mii de cetateni i-au acordat votul. Implicit, au facut un contract cu dumnealui, sa ii reprezinte, si il platesc pentru asta, cu salariul de parlamentar. Daca alesul NU isi indeplineste obligatiile, nu se cheama incalcare de contract?!
    • 0 (0 voturi)    
      nu este neaparat nevoie de pushcarie! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 20:03)

      Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui traian

      Eu m-as multumi cu varianta in care, asa cum se face la orice loc de munca NORMAL, daca lipsesti nemotivat o zi, ti se taie din salariu, iar la trei absente consecutive, poti fi dat afara!
      Eu l-am votat pe parmlentarul X ca sa ma reprezinte, este mai greu sa controlez CALITATIV activitatea sa, dar macar sub aspect cantitativ, al prezentei la dezbaterea si votarea legilor se poate!
      Si da, se incadreaza la "incalcare de contract "- eu l-am angajat sa ma reprezinte si l-am platit pentru asta, deci daca nu isi face treba ar putea fi si caz penal ...
  • 0 (14 voturi)    
    corect... (Joi, 12 aprilie 2012, 21:17)

    LytHical1308069842483 [anonim]

    dar mai intai trebuie sa avem cu cine vota, asta e problema de fapt
    • +4 (4 voturi)    
      variante (Joi, 12 aprilie 2012, 22:55)

      unu [anonim] i-a raspuns lui LytHical1308069842483

      1. fie printre optiunile de vot sa fie si optiunea : nu sunt de acord cu nici un candidat , cer sa se repete scrutinul cu alti candidati si daca optiunea asta are un anumit procent de voturi atunci se repeta scrutinul cu alti candidati
      2. daca nu sunt de acord cu nici unul atunci stampilez in afara casutelor anuland votul si daca sunt un anumit procent de voturi nule atunci se repeta scrutinul cu alti candidati
  • +1 (5 voturi)    
    Neconstitutional (Joi, 12 aprilie 2012, 21:24)

    Daniels22026 [utilizator]

    E o lege neconstitutionala. Nu va fi validata.
  • 0 (12 voturi)    
    Doamne ajuta ! (Joi, 12 aprilie 2012, 21:34)

    hot news [utilizator]

    Sper sa treaca si de camera deputatilor
  • -1 (7 voturi)    
    votul (Joi, 12 aprilie 2012, 21:38)

    grigs1981 [utilizator]

    O mare tampenie!De ce sa ma obligi sa votez?Poate nici-un partid nu ma reprezinta.Ce urmeaza?Sa fiu oblgat sa votez cu cine "trebuie"?Faptul ca sunt multi care nu voteaza exprima clar ceva si nu numai la noi!
  • -1 (7 voturi)    
    VOT Obligatoriu? (Joi, 12 aprilie 2012, 21:40)

    Cetateanul Scandalizat [anonim]

    Si daca nu pot sa votez ca nu sunt in tara si chiar daca este centru de votare la 300 de km de unde am resedinta?Unde e societatea civila?E scandalos ce se intampla!Nu mai au nici o masura! Sunt de-a dreptul desantati complet.Pot sa votez prin corespondenta?Pot sa votez electronic?Au inebunit de tot?
    • 0 (4 voturi)    
      exista si CCR (Vineri, 13 aprilie 2012, 3:46)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanul Scandalizat

      ca n-am ajuns (sper!!) ca doi neispraviti (zic de initiatori) sa se vada cu legea asta in vigoare; cat despre cum altfel poti sa votezi, lasa ca vine Ponta si te lasa fara vot de tot, ca ii incurca diaspora... le strica socotelile!
  • -5 (7 voturi)    
    Ce tampiti! (Joi, 12 aprilie 2012, 21:41)

    goco [anonim]

    Atunci cand voi fi obligat sa votez, voi bifa pe toate partidele si pe toti candidatii. Sa vedem ce-or sa faca apoi. Or sa puna camere de filmat in cabina de vot?
    Romania tara tampitilor!
  • 0 (6 voturi)    
    Incalca Constitutia Romaniei!! (Joi, 12 aprilie 2012, 21:44)

    lili [anonim]

    Habarnistii !!
    Dreptul de vot este un drept constitutional si una dintre caracteristicile lui prevazuta in Constitutie este: votul liber exprimat !!
    Asta inseamna ca prin nici o lege nu poate fi impusa obligativitatea exercitarii acestui drept de catre titularul sau in lipsa unei reglementari constitutionale, cetateanul fiind liber sa hotarasca modalitatea de exercitare a drepturilor constitutionale.
    Dreptul la vot este un drept subiectiv, optional, care se exercita in functie de constiinta fiecaruia si nu in functie de impunerea unei obligativitati.
    Probabil, dupa ce incearca aberatia asta, maine poimaine necunoscatorii Constitutiei Romaniei, adica politicienii nostri o sa incerce sa legifereze si cu cine sa votam !!!
    Cititi Constitutia si daca NU o intelegeti mai STUDIATI, cum recomanda mai zilele trecute Prim Ministru Mihai Razvan Ungureanu !!!
    • 0 (4 voturi)    
      asa nu se mai poate (Vineri, 13 aprilie 2012, 8:24)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui lili

      Proiectul asta a trecut pe la vreo comisie? Ar fi interesant de aflat cine erau cei care au avizat. asa ceva. Nu cunosc nici legea fundamentala. Te ia cu frig ce analfabeti fac legi in tara asta?!!
      • -1 (1 vot)    
        Editorialul din Ev zilei explica....frica de esec! (Vineri, 13 aprilie 2012, 10:09)

        lili [anonim] i-a raspuns lui gigi

        "EDITORIALUL EVZ: Obligaţi-mă să votez, dar spuneţi-mi: cu cine!?

        Votul obligatoriu a trecut tacit de Senat. Există o explicaţie: pierderea majorităţii face ca arcul guvernamental să amâne deocamdată dezbaterile în acest for, lăsând lucrurile serioase să se decidă în Camera Deputaţilor.
        Mai poate fi ceva, din arsenalul teoriilor care încearcă să explice chiar şi ceea ce nu există: nevoia stringentă a PDL de a produce un scurtcircuit pe scena politică, pentru că 60% din românii cu drept de vot spun în sondaje că nu se vor prezenta la urne. Cum ar arăta viitorul Parlament dacă acest 60% din electorat ar fi obligat să voteze?
        E foarte greu să evaluezi cine câştigă şi cine pierde din introducerea votului obligatoriu. UDMR are un electorat disciplinat şi, pe lângă asta, s-a arătat refractară la orice măsuri revoluţionare în lunile rămase din actuala guvernare. UDMR e deja cu gândul la viitorul ciclu electoral, refuzând, de exemplu, să ia în serios scoaterea unei noi Legi a Sănătăţii până la alegerile din toamnă. Fără sprijinul UDMR, introducerea votului obligatoriu n-are cum să facă parte din planurile PDL, mai ales că, în degringolada în care se află, acest partid pare tot mai puţin capabil de un artificiu spectaculos care să-i creeze un avantaj.
        Şi partidul lui Dan Diaconescu ar avea de câştigat, pentru că doar votul obligatoriu îi poate garanta că vor veni la urne toţi cei care acum îi asigură un scor cu două cifre în sondajele de opinie. Şi poate că aceştia, oricum ar fi, dar mulţi, ar rupe ceva mai mult din voturile pe care mizează PSD. Calculele UNPR, care a şi iniţiat legea, s-ar putea baza pe creşterea bazinului electoral în urma unei campanii foarte intense şi potente financiar în anumite circumscripţii. UNPR nu duce lipsă de mijloace, ci de notorietate, astfel că votul obligatoriu ar servi raţionamentului: "Dacă tot cheltuim o groază pe campanie, măcar să-i obligăm să voteze".
        http://www.evz.ro/detalii/stiri/editorialul-evz-obligati-ma-sa-votez-dar-spuneti-mi
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Joi, 12 aprilie 2012, 21:50)

    Octavian [anonim]

    Pot sa accept ca suntem condusi de o mana de mafioti. Credeam ca spun tare si raspicat asta prin faptul ca nu ma prezint la vot. Daca aveam cu cine vota, votam.

    Daca se aproba asa o lege, ies in Piata Constitutiei si pornesc revolutie. Voi pregati si 400 de tepe metalice, sau cate or fi nevoie, prin care sa-mi arat recunostinta fata de iubitii conducatori care nu se mai multumesc sa fie lasati in pace, acum vor sa ni se bage si pe gat. Metalice ca sa ramana acolo si dupa ce le putrezesc iubitilor actuali oaselor, poate le mai vin si altora idei geniale.

    Am zis

    Iubitul vostru,
    Cetateanul
  • -1 (5 voturi)    
    corect (Joi, 12 aprilie 2012, 21:53)

    vercingetorix [utilizator]

    "Mircia Giurgiu (initiator):" Oamenii nu ar trebui lasati sa decida"

    Trebuie sa decideti voi care oricum nu ati facut nimic in Parlament, decat sa luati salarii si sa va votati privilegii cat mai multe!

    Daca Parlamentul ar fi fost o institutie privata, ati fi fost dati afara de mult, eventual si dati in judecata pentru incompetenta si nerespectarea sarcinilor de serivici.

    Cum sa obligi pe cineva sa mearga la vot? Puneti pe buletinul de vot casuta alba, semn ca nu sunt de acord cu nici un candidat, si veti avea surpriza ca peste 50% vor vota casuta alba!
    • -1 (1 vot)    
      votul obligatoriu (Vineri, 13 aprilie 2012, 9:08)

      eci [anonim] i-a raspuns lui vercingetorix

      dar sfantul mircia daca incalca legea sa nu mai faca legi pentru oameni in vecii vecilor!
  • +2 (6 voturi)    
    eu ma duc.... (Joi, 12 aprilie 2012, 21:53)

    eraser [anonim]

    ....si nu am lipsit niciodata de la vot-insa cind nu-mi convine oferta,cum cred ca se va intimpla anul asta,ca sa nu supar pe nimeni,pun stamplila pe toti 3-asa macar particip la calcularea procentului de participare,nu-mi poate fenta nimeni votul si stiu ca daca in zona mea nu a fost nici un vot anulat,e bai....
  • -1 (1 vot)    
    incalca clar constitutia... (Joi, 12 aprilie 2012, 21:54)

    bo [anonim]

    votul este drept si nu obligatie....dar si asa...as fi de acord...daca ar venii la pachet cu cele mentionate mai sus....plus...o rublrica care sa spuna..."niciunul de mai sus" pe buletinul de vot...plus... sa nu mai fie posibil sa sprijini pe cel ce trece in turul doi...practic sa vinzi increderea ce ti-au oferit-o oamenii pt a musca si tu din placinta
  • -3 (3 voturi)    
    !!! (Joi, 12 aprilie 2012, 22:05)

    Cris [anonim]

    Este o aberatie!
    Normalitatea trebuie cautata in alte proiecte de lege care sunt taraganate pana la alegi ca poate nu trec :)

    O lege care impune o chestie si restricitineaza un drept, deja nu mai are legautra cu libertatea de a alege.
    NU are sens sa dezbatem subiectul. Este neconstitutional sa nu pot sa aleg faptul ca nu vreau sa votez.

    Va rog frumos sa propuneti un proiect de lege care sa ajute sistemul medical romanesc, un proiectd e lege care sa restrictioneze cresterea pretului la combustibili daca petrolul este romanesc, o constitutie noua care sa reflecte situatia social economica actuala....
  • +1 (3 voturi)    
    Cum sa nu ai cu cine vota??? (Joi, 12 aprilie 2012, 22:19)

    bosbac [anonim]

    Eu ii votez pe toti,sa nu se supere nici unu si nici nu mint cand le spun,domnule ti-am dat votul,indiferent cine iese.
    • 0 (0 voturi)    
      nu e o solutie. (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 9:17)

      rica venturiano [anonim] i-a raspuns lui bosbac

      solutia este statul acasa, in lipsa alternativei votului negativ.
      voturile anulate se impart, in final, in functie de procentele realizate de partide/catindati.
      stiu ei sa intoarca in favoarea lor.
      cum spunea marele tatuc gruzin, conteaza cine numara.
      si numara ei, nu noi !

      mai ales dupa votarea din comitzia sulfina.
  • 0 (6 voturi)    
    taxa pe vot (Joi, 12 aprilie 2012, 22:20)

    virus [anonim]

    Eu as face invers: vrei sa votezi? Platesti 100 lei. Plus ca daca n-ai terminat liceul n-ai drept de vot.S-ar face o minima triere. Ma indoiesc atunci ca oameni ca vanghelie ar mai lua macar un vot. M-am saturat ca destinul tarii sa fie hotarat de analfabeti si cersitori de mici si bere la pomeni electorale
    • +2 (4 voturi)    
      stai linistit ca le-ar da si banii pentru taxa (Vineri, 13 aprilie 2012, 4:04)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui virus

      pomanagiilor care-i voteaza
  • +1 (5 voturi)    
    Sunteti ridicoli (Joi, 12 aprilie 2012, 22:23)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Puteti sa votati obligativitatea votului, in cabina de vot TOT EU SUNT SUVERAN! Si acolo...o sa pun stampila pe langa sau o sa votez mai multi, sa nu fie clara optiunea mea si votul se va anula!

    Va place asa?

    Papagalilor, ce democratie e asta in care UN DREPT DEVINE OBLIGATIE???

    Sau drepturile sunt DOAR PENTRU VOI SI OBLIGATIILE PENTRU TOTI CEILALTI?

    Cat de prosti ne credeti?
  • +1 (5 voturi)    
    Drept=obligatie ??? (Joi, 12 aprilie 2012, 22:24)

    cir [anonim]

    Dupa cum se vede mergem in pas vioi spre o noua dictatura. Cand dreptul devine obligatie, democratia e o gluma proasta.
  • -2 (4 voturi)    
    transformare (Joi, 12 aprilie 2012, 22:25)

    El Condor [anonim]

    din cersetori politici, prin aceasta lege domnii " alesi ai poporului " s-au transformat automat in hoti de buzunare cu acte lgale. chiar ca aceasta tara a fost transformata intr-un stat politienesc.
  • 0 (2 voturi)    
    cu minte (Joi, 12 aprilie 2012, 22:28)

    neprezentatu,nereprezentat [anonim]

    asha.....si dak tot mergem ca vitele (auzi neamule:nu ar trebui lasati sa decida....Doamne ....)ar fi bine sa votam si ce ni se spoone ,nu?Am simtit ca n-a fost revolutie,am auzit apoi de stupid people,dar nu credeam c o sa se ajunga aici.Este incredibil ,pierdem drepturi,pierdem libertati acum,am pierdut casele,locurile de munca,linistea in familii si traiul decent,oare cit suntem dispusi sa pierdem???Celor care au propus legea,celor care au comentat inaintea mea si celor care vor comenta ,le spoon asha:REFUZUL DE A VOTA ,ESTE UN VOT!
  • 0 (2 voturi)    
    Vot impotriva tuturor (Joi, 12 aprilie 2012, 22:29)

    Agamemnon [anonim]

    Ar trebui ca pe buletinul de vot sa apara rubrica:"Impotriva tuturor"
    Daca nu apare scriem noi in diagonala,si punem stampila.
    Daca numarul unor asemenea voturi este suficient de mare,ceva trebuie sa se intample...
    • +2 (4 voturi)    
      se va intampla (Vineri, 13 aprilie 2012, 4:07)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Agamemnon

      sa vina in parlament un mahnit de pe locul trei pe care l-au votat doi insi mai slabi de inger =)) =))
  • 0 (2 voturi)    
    Cata nesimtire! (Joi, 12 aprilie 2012, 22:33)

    goco [anonim]

    Adica eu sa fiu obligat sa ma duc la vot, si sa aleg niste cretini, porci si nesimtiti care trag dupa ai chiulul. Auzi dom'le greva parlamentara! Cretinii astia trebuiesc masacrati. Intai sanctiuni pentru parlamentari si apoi pentru baba surda care se poate duce ori nu la vot. Huuuuuuuuuuoooooooooooooooo!
  • 0 (4 voturi)    
    răspundere morală (Joi, 12 aprilie 2012, 22:34)

    turmentatu' [anonim]

    Alegătorul care l-a votat pe Boldea nu-i cumva şi el vinovat moral pentru infracţiunile parlamentarului? Cel care l-a votat pe primarul Apostol nu-i vinovat moral şi el de infracţiunile aceluia? Cel care l-a votat pe Severin şi pe Becali ca parlamentari europeni nu mai bine îşi tăia mâna? Stimaţi legiuitori, de ce mă obligaţi să fac acte pe care conştiinţa mea, câtă este, nu mă lasă? De ce vreţi să mă simt şi eu vinovat, părtaş fără parte, la mizeriile aleşilor noştri? Chiar nu pot rămâne cinstit în faţa ochilor mei?
    • 0 (0 voturi)    
      Partidele care i-au sustinut sunt primele vinovate (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:10)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui turmentatu'

      Alegatorii aleg din ceea ce se ofera. Vina principala este a partidelor care i-au sustinut in campaniile lor si dupa aceea
    • 0 (0 voturi)    
      Mea culpa! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 20:27)

      Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui turmentatu'

      Ba da, suntem vinovati!
      Nu, nu l-am votat pe Boldea sau pe primarul Apostu, dar nu m-am prezentat la alegerile europarlamentare. Datorita absentei mele si a multor altora, au ajuns ca reprezentati ai nosti in Parlamentul UE: Jiji, Laslo Tokes, EBA si Adrian Severin. Daca ma duceam la vot, si vedeam lista cu astfel de nume, cel putin anulam votul, stampilam toate casutele in semn de protest ...
  • +1 (3 voturi)    
    Cum adica? (Joi, 12 aprilie 2012, 22:41)

    Adrian [anonim]

    ,,La a treia abatere, amenda se aplica din nou, doar ca acum romanul care nu voteaza va primi interdictie sa mai voteze vreodata." Pai asta e din Stan si Bran sau ce? Adica eu nu vreau sa votez, iar ei o sa-mi interzica sa votez? Pe sistemul cine e mai a dreacu? Astia-s legiuitorii nostri?
  • +3 (5 voturi)    
    Ironic (Joi, 12 aprilie 2012, 22:49)

    funny [anonim]

    Dementiala ironia:

    Asadar, "proiectul (privind obligativitatea votului) a fost aprobat tacit de Senat, printre alte zeci de legi, din lipsa de cvorum".

    Bestial! Numai in Senatul Romaniei se putea intampla asa ceva! Deci cei care nu vin sa voteze (votatul fiind parte din atributiile slujbei lor) aproba tacit o lege privind obligativitatea dreptului la vot (cu sanctiuni care merg pana la retragerea acestui drept).

    Din ciclul: "I don't want to live on this planet anymore!"
    • 0 (0 voturi)    
      cel mai tare... (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:05)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui funny

      comentariu...
  • 0 (2 voturi)    
    Cum il cheama? Mircia? Asa nume stramb, asa lege (Joi, 12 aprilie 2012, 22:54)

    K Terinca [anonim]

    LOL
  • 0 (2 voturi)    
    lista cu boi (Joi, 12 aprilie 2012, 23:08)

    kkciosuldelahamangia [anonim]

    daca va fi obligatorie, in contradictie cu prevederile din constitutie, voi stampila tot, dar absolut tot...da pt. ei, ce sanctiuni isi dau in caz de absenteism ?
  • +1 (3 voturi)    
    .. (Joi, 12 aprilie 2012, 23:10)

    dan [anonim]

    Deci un traseist politic pe numele sau Tudor Ciuhodaru (UNPR, fost PSD si PC) vrea sa ma oblige pe mine sa merg la vot pt a vota cu aceeasi politicieni care fura prin rotatie de 22 de ani in coace?
  • -1 (5 voturi)    
    TERORISM ELECTORAL (Joi, 12 aprilie 2012, 23:12)

    ing.Die Nicolae Alexandru [anonim]

    ASOCIATIA "ROMENI DI PADOVA"
    Proiectul de lege constituie un act de "TERORISM ELECTORAL" ce face parte din ecuatia complexa ,deja rodata , a fraudarii alegerilor .
    Regimul mafiota ,aflat la putere la Bucuresti ,se inspira din regimul comunit , unde era obligatorie prezenta la vot .
    Actiunea legislativa va contribui cu siguranta la largirea prapastiei intre cei de la putere si "prostime".
    Poate auzim si de bine !
    De la Padova
    ing. Die Nicolae Alexandru-Presedintele Asociatiei
    "Romeni di Padova".
  • +1 (3 voturi)    
    Incredibil (Joi, 12 aprilie 2012, 23:15)

    Parol [anonim]

    Toti vor sa fure.
    Nu vreau sa votez pe nimeni.
  • 0 (2 voturi)    
    sunt de acord daca (Joi, 12 aprilie 2012, 23:19)

    jack [anonim]

    pe buletinul de vot am optiunea prin care sa pot spune ca nu sunt de acord cu nici unul din cei inscrisi. Vreau si eu sa pot amenda clasa politica. Daca pe buletin ar fi doar Becali si Diaconescu, cum sa ma obligi sa aleg unul din ei? Ce-ai fumat doctore?!
  • +1 (3 voturi)    
    Usor cu pianul... ca se varsa clapele (Joi, 12 aprilie 2012, 23:38)

    Radu [anonim]

    Idee buna, dar...

    Sintem citeva milioane de romani in strainatate, unii cu mai multe cetatenii.

    Daca e obligatoriu si nu exista vot prin corespondenta:

    1. Cine imi plateste deplasarea la primul loc de votare (consulat / ambasada) ? OK, guvernul Romaniei, ii voi trimite factura si in caz de neplata, voi actiona in instanta.

    2. Cum ramine cu cei care din imposibilitatea de a se deplasa sau vota la un consulat / ambasada nu pot vota ? Ce hirtii vor trebui sa prezinte sau ajunge o fotografie in fata consulatului / ambasadei din ziua votului ?

    3. Cum ramine cu cei din tara care vor striga sa ni se retraga dreptul de vot, noua celor plecati peste hotare ?

    Va rog raspunsuri la intrebarile mele (poate ar fi si altele, dar acestea imi vin in minte acum). Cei care nu au raspunsuri, ii rog sa se abtina.

    Va multumesc.

    Cu drag, de departe,
    Radu.

    P.S. Cu asemenea idei relativ timpite, departe de prevederile Constitutiei Romaniei, fara lege de vot prin corespondenta, dati-mi voie sa spun doar atit... "asa tara, asa popor, asa conducatori, asa legi"... negindite ! Adica, un MARE R...H...T !
    • +1 (3 voturi)    
      care e ideea buna (Vineri, 13 aprilie 2012, 4:10)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      totusi??
    • 0 (0 voturi)    
      Legea cu votatul (Vineri, 13 aprilie 2012, 18:43)

      crystal [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Salutare.Radule,ai perfecta dreptate si sant total de acord cu tine.Pai daca e un DREPT nu poate sa fie o OBLIGATIE.Eu locuiesc la 400 km distanta de ambasada Romaniei si tot cam atata pana la consulatul Romaniei.Deci cine a-mi plateste mie cheltuielile de deplasare? Si cine-mi da mie liber de la seviciu?Si eu lucrez intr-un domeniu "cu foc continuu".Daca nu e posibilVOTUL PRIN CORESPONDENTA,atunci n-am nici o sansa sa votez.Paste fericit tuturor,oriunde va aflati.
  • +3 (7 voturi)    
    vot (Joi, 12 aprilie 2012, 23:55)

    grigs1981 [utilizator]

    votez sa mearga in iad parlamentul din prima zi cand ar vota o asemenea lege,mai ales trecuta tacit...pana acum am votat mereu,dar nu as mai vota daca as fi obligat !
  • +4 (6 voturi)    
    ce lebre r (Vineri, 13 aprilie 2012, 1:30)

    Creste Mania [anonim]

    Sper ça Base sa mai aiba putina minte si sa nu promulge legea fara dezbatere publica.Sper ca a ramas fidel poporului si toate semnele arata ca asa e...
    Trebuie alternativa pentru orice situatie in care s-ar afla un cetatean la data votului.In mod normal ar trebui sa poata vota pentru Parlamentul Romaniei cu telefonul mobil in timp ce merge cu autobuzul sau trenul la lucru undeva in Italia dar asa ceva pare de domeniul SF-ului in zilele noastre.Exista alternative? Votul prin corespondenta? Delegarea votului? Votul electronic? Toate astea exista implementate in UE. De ce sa platesc amenda daca la data votului in romania cetateanul este la lucru in tura de dimineata sau dupa amiaza iar Consulatul este la 300km departare de locatia sa?Chiar daca ar vrea sa voteze n-ar avea cum in conditiile actuale?Cum sa institui amenda daca este imposibil sa votezi?
    • 0 (0 voturi)    
      nu este de loc SF! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 20:34)

      Cristi-M [utilizator] i-a raspuns lui Creste Mania

      Daca ar exista vointa politica, "votul mobil" prin 3G+ ar fi usor de realizat. Ca doar in domeniul tranzactiilor financiare exista de mult astfel de posibilitati, de la plata cu cardul sau i-banking la achitarea de pe mobila a parcarii sau a accesului la metrou. Evident ca astfel de modalitati sunt SECURIZATE, altfel nu le-ar folosi nimeni!
      Asa ca, din punct de vedere tehnic, SE POATE si nu costa mult sa votezi de pe mobil, oriunde te-ai afla ...
  • 0 (2 voturi)    
    Dezbatere (Vineri, 13 aprilie 2012, 1:39)

    demonstratia de strada [anonim]

    Votul obligatoriu atenteaza la libertatile cetatenesti.
    O mana de mafioti din parlamentul romaniei doreste instaurarea dictaturii unei clase privilegiate.De fapt s-ar putea ca sa se fi si instaurat.Ce DUmnezeului face acum Opozitia?Doarme?Si Piata Universitatii?
  • 0 (4 voturi)    
    Imposit diferentiat (Vineri, 13 aprilie 2012, 4:20)

    Marius [anonim]

    Daca nu mergi la vot te situezi in afara. Traiesti in Romania si nu iti pasa?....ai acest drept, dar ptr asta platesti un impozit mai mare si nu se supara nimeni ptr asta. Daca tinerii nu merg la vot, vor hotari bunicii si parintii ptr viitorul lor. Sa li se explice oamenilor asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Da, da, da (Vineri, 13 aprilie 2012, 17:55)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Sa li se explice. Sa li se dea. Sa fie bine. Sa fie paine. Super. Cine... sa? Ca mi-e putin neclar. Tot banditii sa explice ce e bine si ce nu? Oh, sfanta inteligenta.
  • +1 (1 vot)    
    Intre Iliescu si Vadim (Vineri, 13 aprilie 2012, 8:11)

    aniod [utilizator]

    Suntem din ce ince mai mult in situatia de a face alegeri absurde. Ma surprinde nesimtirea fatisa si prostia celor care au propus legea. In conditiile actuale ale Romaniei, furturi din pamanturile tarii ( vezi primarul Snagov si multi altii), vanzarera pe nimic a avutiilor subsolului, retrocedarea unor mii de hectare de padurile razesilor urmasilor asa-zisei Case Regale etc etc, o participare masiva poate duce si la manifestari de strada si violente.
    Mult succes!
  • +1 (5 voturi)    
    Va bateti joc de noi? (Vineri, 13 aprilie 2012, 8:21)

    Demigod [utilizator]

    O sa merg la vot, cand o sa am cu cine vota.

    Faptul ca sunteti acolo, si propuneti astfel de ineptii, e dovada esecului politicii romanesti. Imi pare rau ca n-am plecat din tara mai demult. Acum nu mai am chef. Am invatat sa nu imi mai pese.
  • +2 (2 voturi)    
    Proshti de bubuie! (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:39)

    neagoe [utilizator]

    Cine i-a trimis pe incompetentii astia in Parlament?

    "Legea" va cadea la Curtea Constitutionala! Pentru ca dreptul de vot este garantat prin Constitutie si nu poate fi ingradit prin nicio lege. Doar in cazul unei condamnari penale dreptul de vot ar putea fi restrictionat pentru o perioada limitata, dar in niciun caz definitiv!

    Care sunt meseriile de baza a celor doi? Nu m-as mira sa fie juristi ...
  • -2 (2 voturi)    
    Cat voteaza analfabetii, votul meu nu are valoare. (Vineri, 13 aprilie 2012, 16:29)

    tizul [anonim]

    90% din votanti nu pricep ce voteaza, voteaza ce-a zis popa, premarele, ala de le-a dat un kil de oloi... asa ca cei putinii care chiar pricep ceva ar face bine sa-si gaseasca ceva de facut mai util. Cat dreptul de vot nu se va castiga NU merg la vot. Ca sa conduci un automobil ai nevoie de cunostinte in domeniu, ca sa stabilesti viitorul unei tari poti fi retard, analfabet, sa nu fi muncit o zi in viata ta, sa-ti vinzi copiii si votul cui da o bere....
  • 0 (0 voturi)    
    :( (Vineri, 13 aprilie 2012, 17:59)

    Closed [anonim]

    Ciuho loveste din nou. Nici nu-mi vine sa cred cate ineptii poa' sa scoata din el individul asta.
  • +1 (1 vot)    
    idee... (Vineri, 13 aprilie 2012, 19:32)

    vineri 13 [anonim]

    ....pe buletinul de vot sa fie trecuta o casuta cu "nici unul din astia"-vor merge mai multi la vot,nu se poate suprasemna votul,se calculeaza la procentul de participare-deci numai beneficii .....
  • 0 (0 voturi)    
    asa clasa politica la asa popor (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 8:17)

    sutasul [utilizator]

    In primul rand nimeni nu ne poate obliga sa votam-face parte din optiunile noastre libere-. In al doilea rand daca nu avem cu adevarat un cuvant hotarator de care politicienii sa tina cont(vezi referendumul pentru reducerea unei camere si a numarului de parlamentari,care nu a fost luat in seama)ce rost are ca niste neica nimeni sa ne dicteze sa facem ce vor ei ? Votul este un exercitiu democratic valabil pentru niste oameni cu simt civic si onoare ,ceace la politicienii nostrii nu prea se intalneste ,si atunci "'qui prodest"?
  • 0 (0 voturi)    
    Uitati-va (Duminică, 15 aprilie 2012, 18:51)

    ioil [utilizator]

    la fata acestui Ciohotaru si spuneti-mi cu ce seamana?Uite cine ma obliga pe mine sa ma oblige sa votez.Chiar de aia nu o sa votez!Sau poate as vota daca acest maimutoi pelegrin si-ar da dimisia mai inainte!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică