Romania, in unghiul mort al UE (Financial Times)

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 9 iulie 2012, 11:28 Revista Presei | Subiectele Zilei

Zilele acestea se va vedea daca Europa este capabila de multitasking. In timp ce UE incearca sa salveze zona Euro, sa remedieze datoria Greciei si alte state cu probleme, apare o amenintare din Romania, scrie RFI, care realizeaza o revista a subiectelor din presa internationala dedicate Romaniei.

Lupta politica de la Bucuresti ar putea afecta masiv increderea in conceptul de uniune politica europeana. Pentru ca mijloacele folosite in conflict depasesc cu mult limitele democratice. UE trebuie sa ia pozitie - bineinteles nu pentru o persoana, ci pentru institutiile si procedurile democratice si pentru respectarea prevederilor legale. Altfel, credibilitatea intregului proiect de uniune politica in Europa va avea de suferit.

In eforturile de suspendare a presedintelui roman, premierul Ponta a schimbat regulile jocului si a anulat dreptul de veto al Curtii Constitutionale. Separarea puterilor in stat este, totusi, un principiu ce nu are voie sa fie incalcat. Premierul Romaniei va da socoteala joi la Bruxelles. Consiliul Europei cere si el clarificari, iar comisarul pentru justitie spune ca urmareste evolutiile cu atentie. Dar ajunge oare? Exista riscul ca UE sa nu aiba o voce comuna in dialogul cu Bucurestiul. Presedintele Parlamentului European spune ca inca nu vede o incalcare a dreptului european prin actiunile premierului roman. Se poate specula daca atitudinea sa ar fi aceeasi in cazul in care Ponta n-ar fi socialist.

In relatia cu tinerele democratii europene se dovedeste inca o data ca politica de partid determina dimensiunea criticilor in cazul unor derapaje. In cazul Ungariei, Europa a tacut prea multa vreme. Dar tocmai in cazul statelor esteuropene e nevoie de un discurs clar indiferent de apartenenta politica.

Increderea distrusa in stat (Frankfurter Rundschau)

Agonia democratiei romanesti se intinde in mod egal in toate taberele politice din Romania si se manifesta in toate institutiile statului. UE nu are voie sa ignore aceste probleme.

Tabloul suspendarii presedintelui Traian Basescu este mai complicat decat se lasa explicat in presa internationala. In primul rand pentru ca nu toti parlamentarii care au votat pentru suspendare sunt aserviti direct lui Ponta. Apoi sa nu uitam ca in 2007 a mai existat o tentativa de suspendare si atunci nu era niciun Ponta. Pentru tabara prezidentiala, Parlamentul este o adunatura de hoti si banditi, dar sa nu uitam ca, in aceeasi componenta, Legislativul a fost condus pana de curand de actuala opozitie. Democrat-liberalii nu sunt cu nimic mai prejos ca capitolul coruptie decat social-democratii. Daca Ponta e un ticalos, asta nu-l face pe Basescu un erou.

Ponta a facut matrapazlacuri cu institutii si persoane pentru a-l schimba pe Basescu. La vremea sa, Basescu a facut aceleasi lucruri pentru a se asigura de putere. In niciunul din cazuri actiunile celor doi nu se pot scuza. Ponta nu-l justifica pe Basescu si Basescu nu-l justifica pe Ponta. Mai nou e in joc insa o doza extrema de cinism. Toate misculatiile facute de Ponta in ultima vreme au distrus increderea in statul roman si nimeni nu are voie sa creada vreo clipa ca fara Basescu se va instaura democratia adevarata in Romania. Tara are nevoie acum de un mesaj clar de la Europa. Un mesaj care sa explice ca suspendarea lui Basescu nu e o lovitura de stat, ci dovada faptului ca institutiile nu au nicio putere asupra politicului. Romania nu are insa nevoie de trupe de partide europene care sa inflameze conflictul intern.

Parlamentul drept unealta (Der Standard)

Modul in care noul Guvern al Romaniei actioneaza este dovada unei lipse a constiintei democratice.

Criza politica din Romania are, totusi, un efect pozitiv: scoate la iveala punctele slabe ale democratiei romanesti. Parlamentarii nu simt nicio datorie fata de alegatori, ci fata de ei insisi. Schimba partidele in functie de cine da majoritatea in acel moment si par sa fie simple unelte ale unui sistem clientelar.

Conflictul dintre presedintele Basescu si premierul Ponta nu e de ieri de azi. De ani de zile exista certuri intre Presedintie, Guvern si Parlament si dezbateri despre echilibrul institutional. O fi Basescu oficial independent, dar in realitate a dictat politica PDL prea vizibil in ultima vreme. Si nici rolul de mediator nu prea si l-a luat in serios.

Oricat l-ar putea cineva critica pe Traian Basescu pentru stilul sau prezidential, modul in care actioneaza noul Guvern este dovada clara a unei lipse de constiinta democratica. Pentru ca cine scapa de un presedinte cu ordonante de urgenta submineaza suveranitatea institutiilor legitime. Si asta intr-o tara in care oricum increderea in stat este la cote minime...

Asa vorbesc pucistii (Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Pana de curand, politicienii romani corupti aveau motive sa se teama pentru viitorul lor. Acum nu mai e cazul. Noua majoritate politica de la Bucuresti nu mai face nicio distinctie intre stat si partid ¬ la fel ca in era comunista.

Saptamana trecuta, ministrul roman de externe trimitea colegilor sai un document in care explica pozitia USL in tensiunile politice de la Bucuresti. Un pas indoielnic avand in vedere ca un diplomat sef exprima pozitia Guvernului sau, nicidecum a unui partid. In plus, textul este un amalgam de jumatati de adevaruri si minciuni. Se spune, de exemplu, ca noul Guvern n-ar fi avut niciodata intentia sa schimbe judecatori ai CCR. Una se spune in afara, alta se spune in interior - asa vorbesc pucistii.

Fie europarlamentarii socialisti Swoboda si Schulz habar n-au ce se intampla in Romania - si atunci ar trebui sa taca ¬ fie stiu si atunci sunt partasi la dezordinea constitutionala dintr-un stat membru al UE. De cand e la putere Guvernul Ponta, granitele dintre puterile statului se pierd. Parlamentul se crede superior oricarei institutii. Executivul abuzeaza de Ordonantele de Urgenta pentru a acapara puterea totala in stat.

Declansatorul demersului de suspendare nu a fost conflictul privind reprezentarea la Bruxelles sau scandalul plagiatului lui Ponta, ci condamnarea lui Adrian Nastase. A fost un semnal pentru politicienii corupti ca nu mai pot fi siguri de puterea lor in Romania. In august expira mandatul procurorului sef al DNA, Daniel Morar. E de asteptat ca Crin Antonescu sa puna in locul lui un personaj servil. Iar apoi ar putea urma gratierea lui Nastase din motive umanitare. Suspendarea presedintelui e doar o etapa. Telul adevarat este readucerea justitiei sub controlul politicienilor.
























14093 vizualizari

  • +21 (21 voturi)    
    Link-uri (Luni, 9 iulie 2012, 11:35)

    DenisaC [utilizator]

    Stiu ca ati preluat articolul, dar va rog, puneti link-urile articolelor mentionate. Asa e frumos si asa e legea. Sunt constienta ca majoritatea ziarelor nu o fac. Dar nu ar fi mai bine sa fiti printre cei care stabilesc cutuma, la fel cum ati facut-o si in alte dati?

    Multumesc.
    • +7 (7 voturi)    
      Semnati petitia adresata institutiilor UE (Luni, 9 iulie 2012, 12:07)

      Musculin [utilizator] i-a raspuns lui DenisaC

      Cititi aici o analiza foarte buna a crizei politice si constitutionale din Romania, publicata de European Policy Centre:

      http://www.epc.eu/documents/uploads/pub_2788_romania_s_democracy_in_reverse_gear.pdf


      Mai jos puteti citi o petitie adresata institutiilor UE de catre societatea civila si cetatenii Romaniei pe care o puteti semna si Dvs. trimitand un e-mail cu nume si prenume si subiect “semnez petitie” la office@expertforum.ro.

      http://catchynotes.files.wordpress.com/2012/07/letter-to-ue2.pdf
    • +7 (7 voturi)    
      articol in FT (Luni, 9 iulie 2012, 12:10)

      TDragos [utilizator] i-a raspuns lui DenisaC

      “Fears grow for democracy in Romania”

      By Neil Buckley, East Europe Editor
      • +1 (1 vot)    
        Multumesc (Luni, 9 iulie 2012, 13:16)

        DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui TDragos

        Multumesc: http://www.ft.com/intl/cms/s/0/e3f4a24a-c901-11e1-a768-00144feabdc0.html#axzz207MNhp6z
    • +5 (7 voturi)    
      NU se poate (Luni, 9 iulie 2012, 12:40)

      eujemoi [anonim] i-a raspuns lui DenisaC

      Nu poate sa-ti dea linkul ca oricum nu ai avea acces la el.

      Financial Times nu e Gandul sau Click.

      Versiunea online e platita.
      E si normal.

      E cel mai bun ziar din lume.

      Daca vrei sa iei pulsul economiei mondiale, dar si a directiei in care merge societatea merita ziarul asta din plin.
      • +1 (1 vot)    
        Înțeleg asta, dar ... (Luni, 9 iulie 2012, 12:58)

        DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui eujemoi

        Am căutat eu ziarele germane. Astfel:
        - <b> Frankfurter Rundschau </b>: http://www.fr-online.de/meinung/analyse-zu-rumaenien-vertrauen-in-den-staat-zerstoert,1472602,16574152.html
        - <b> Der Standard </b> nu am citit fiecare articol, dar, în schimb, dau acest link: http://derstandard.at/r3807/Rumaenien?_chron=t
        - <b> F.A.Z. </b>: http://www.faz.net/aktuell/politik/rumaenien-so-sprechen-putschisten-11814179.html

        Nu știu dacă va fi publicat comentariul, datorită lungimii, dar să sperăm.
  • +26 (28 voturi)    
    Spune NU la USL. (Luni, 9 iulie 2012, 11:39)

    zumper [anonim]

    Daca USL castiga alegerile in toamna o sa ne intarzie iarasi 20 de ani cu separarea pusterilor in stat si democratia. Seninatatea cu care Ponta socate mincina dupa mincina ar trebui sa le dea oamenilor de gandit.
    • +3 (3 voturi)    
      Erata (Luni, 9 iulie 2012, 12:06)

      zumper [anonim] i-a raspuns lui zumper

      Scuze pentru greselile de scris.
      socate = scoate
      pusterilor = puterilor
  • -34 (36 voturi)    
    Niste uneltiri (Luni, 9 iulie 2012, 11:43)

    Vasile [anonim]

    Nimic altceva decit vorbe colportate de Monica Macovei ! Paote si de niscaiva servicii secrete. Ma si mira cum de atitea publicatii prestigioase pun botul la astfel de calomnii. Ponta trebuie sa protesteze vechement si, la nevoie, sa ameninte ca ne vom retragedin UE!
    • +12 (12 voturi)    
      grajdanii (Luni, 9 iulie 2012, 12:07)

      nede [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      si "Grajdanii" si ordonantele de urgenta impotriva CCR tot uneltiri sunt??
    • +11 (11 voturi)    
      Oare? (Luni, 9 iulie 2012, 12:08)

      paul155 [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      In Romania avem reprezentante diplomatice cu persoane calificate in studierea vieti politice.Asa cum la incercarea USL din primavara de inducere in eroare a UE,Europa a reactionat ,,problematica ridicat de grupurile SOCIALIST si liberal tin de lupta politica interioara"Madam Rovana Plumb plecand cu coada intre picioare.Astazi Europa constata INCALCAREA NORMELOR EUROPENE IN CADRUL SEPARATIILOR PUTERILOR IN STAT.
      Nu reuseste Copy-Ponta sa "abureasca,,oficiali UE!
    • +12 (12 voturi)    
      Nu mai spune ... (Luni, 9 iulie 2012, 12:13)

      DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      Hai sa fim seriosi! Atate publicatii prestigioase nu "pun botul" la ce zic politicienii nostri. "Pun botul" la ce zic analistii lor. Dumneavoastra credeti ca asemenea publicatii nu au oameni care sa faca cercetare? Acei oameni va asigur ca nu pot fi cumparati. Nu cu astfel de subiecte. Daca s-ar dovedi false, acei oameni si-ar pierde credibilitatea si nimeni nu ii va mai angaja pe viitor. Asa ca eu prefer sa ii cred pe ei!
    • +5 (5 voturi)    
      ....... (Luni, 9 iulie 2012, 12:22)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      neica esti dus cu capu` , daca gandesti asa !
    • +4 (4 voturi)    
      cata inteligenta..... (Luni, 9 iulie 2012, 12:23)

      swiss [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      Iti este dor de ceausescu si de vremurile cu "agenturilii" ? Popor cu mintea intunecata de lipsa de cultura generala si care uraste intelectualitatea in loc sa o respecte. Cum iti imaginezi ca o singura persoana poate determina atatea personalitati ale lumii civilizate ? Dar oare tu stii ce este civilizatia si care trebuie sa fie comportamentul persoanelor care traiesc in ea ? Stiu ca este retorica intrebarea mea, dar probabil ca habar n-ai ce-i aia....
    • +1 (1 vot)    
      Ironii presupun (Luni, 9 iulie 2012, 12:29)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      Sper!
    • +5 (5 voturi)    
      Pe indivizi ca tine... (Luni, 9 iulie 2012, 12:40)

      hahalera [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      n-are decat sa-i scoata Ponta din UE.
    • 0 (0 voturi)    
      Serios? (Luni, 9 iulie 2012, 13:32)

      fane [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      Pai de ce sa ne retragem din clubul tarilor civilizate? Pentru ca penalii politici sa fie acoperiti? Nu ar fi mai usor ca tu si Ponta sa va mutati in Belarus? Sau in Ucraina?
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 9 iulie 2012, 15:49)

      Centurion [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      Sunt agenturilii imperialiste.
  • +13 (17 voturi)    
    Curtea Constitutională (Luni, 9 iulie 2012, 11:44)

    Fisherman [utilizator]

    CCR deține toate datele și este singura Instituție rămasă pe frontul luptei împotriva puciștilor.
  • -16 (22 voturi)    
    mentalism (Luni, 9 iulie 2012, 11:44)

    Mazeta [utilizator]

    Încă un argument pentru autorul articolului: să nu uităm că și aztecii au prezis sfârșitul lumii după înlăturarea lui Traian Băsescu. Nici Nostradamus nu este străin de „agonia democrației” din România, el vorbind deja de acum 600 de ani de „jertfirea mielului care a vândut corăbiile”.
    • +6 (8 voturi)    
      Folclor ! (Luni, 9 iulie 2012, 12:17)

      paul155 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mari strategi ai USL,scoliti prin Stefan Gheorghiu ramasite a regimului de trista amintire aplica sloganul,,MINTITI,MINTITI ceva tot ramane"Vanzarea flotei pusa in carca lui Basescu,manevra Nastase & Rodica Stanoiu (citeste stenograma sedintei biroului central al PSDR).In cazul respectiv Basescu a demisionat din parlament si sa prezentat la parchet.Nu egzista semnatura secretarului de stat Basescu si nici in perioada de ministru Basescu.
    • +6 (6 voturi)    
      Eroare de traducere (Luni, 9 iulie 2012, 12:37)

      Horea [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Domnul meu, cred ca ati fost victima unei erori de traducere.
      Probabil Nostradamus vorbea despre "the lamb who sold the sheeps" (mielul care a vandut oile, nu corabiile - "ships").
      Ca atare, sfarsitul lumii va veni doar dupa ce Gigi Becali (mielul) va fi sacrificat de la Steaua, pentru ca a vandut pe post de oi (sheeps) acei jucatori cumparati pe post de armasari.
      • -3 (5 voturi)    
        nu cred (Luni, 9 iulie 2012, 13:10)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Horea

        Nostradamus scria de obicei în franceză, dar catrenul acesta a fost redactat în latină, iar în original apare „vendidit naves”. Este adevărat că unii cercetători preferă să traducă „naves” prin „navete (de vin, bere)”, dar eu merg totuși pe prima varintă.
        • +3 (3 voturi)    
          mergi (Luni, 9 iulie 2012, 13:28)

          marz [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          ...mergi pe prima varianta si nu te mai intoarce. Sau mai bine incearca pe varianta lui Nastase, dar fa-ti timp sa tintesti mai bine.

          Cheers !
          • +1 (1 vot)    
            Politica (Luni, 9 iulie 2012, 14:22)

            Horea [anonim] i-a raspuns lui marz

            Va rog frumos, nu mai politizati totul. Noi aici nu discutam politica, discutam lingvistica, ezoterism si fotbal.
            Mai lasati-ne cu Nastase, Basescu si altii.
  • -14 (20 voturi)    
    ce amestec (Luni, 9 iulie 2012, 11:45)

    catalin_mattei [utilizator]

    un amestec de idei.. ceea ce uita insa mai toti este ca T Basescu este persoana cea mai detestata in Romania actuala de populatie.. este adevarat ca ura aceasta e folosita de USl
  • +14 (14 voturi)    
    ? (Luni, 9 iulie 2012, 11:46)

    misu [anonim]

    da. ma intreb daca Romania face parte din vreun plan sovietic de subminare a Europei.
  • +13 (17 voturi)    
    s (Luni, 9 iulie 2012, 11:50)

    ME [anonim]

    Nastase e la Puscarie
    De Bine sa-i Fie
    Antonescu Papagal
    Iliescu Criminal
    Ponta Plagiat
    USL, cacat amaestecat
  • +22 (24 voturi)    
    256 il salveaza pe Nastase !!! (Luni, 9 iulie 2012, 11:54)

    Gutza [anonim]

    Daca asta vrea "poporul" atunci sa-i rabde !
  • -10 (14 voturi)    
    nivel de trai (Luni, 9 iulie 2012, 12:01)

    zaphoss [utilizator]

    Si ma rog UE cea atat de democratica, de ce nu a luat atitudine cand Basescu a luat hotararea sa-si extermine propriul popor prin infometare? Toti erau fericiti ca se experimenta pe viu diverse solutii (proaste) de iesire din criza, in loc sa gandeasca de ce unele tari din Europa au nivelul de trai asemanator cu cele din lumea a treia. Mai au pretentia sa platim si datoriile Greciei, Spaniei, Italiei, Portugaliei si Irlandei
    • +6 (6 voturi)    
      cate clase ai? (Luni, 9 iulie 2012, 12:39)

      pensionar [anonim] i-a raspuns lui zaphoss

      daca ai judeca corect si cinstit,ti-ai da seama de realitate.Dar asa..........
    • +3 (3 voturi)    
      scoate`ti capul din fund si citeste: (Luni, 9 iulie 2012, 13:07)

      AlexPopescu [anonim] i-a raspuns lui zaphoss

      Reducerea salariilor bugetarilor nu e exterminare sau genocid ( ca toata lumea foloseste cuvantul asta). Ceea ce a facut Saddam Husseim in Kurdistan se numeste genocid si exterminare. Ceea ce a facut Hitler in lagarele de concentrare se numeste genocid si exterminare.

      Daca vrei sa vorbim de infometarea populatiei, sa ne aducem aminte de perioada 1980-1989, cand toate alimentele erau pe cartele. Nu a fost nimic asemanator in ultimii ani

      Si pentru ca tot vorbesti de Grecia, Italia, Portugalia si Irlanda, afla de la mine ( ca de la antene nu iti zice nimeni) ca astfel de masuri economice s`au luat si in acele tari, si in altele.
  • +8 (10 voturi)    
    Democratie (Luni, 9 iulie 2012, 12:19)

    ramona [anonim]

    Mi-a placut articolul din The economist ref la Ponta;

    Paste, My name is copy paste!
  • +9 (9 voturi)    
    Romania nu este in zona Euro (Luni, 9 iulie 2012, 12:23)

    kast 309 [utilizator]

    Greci , Spania, Italia sunt in zona euro si de aceea sunt ajutate , pe cand Romania nu este in zona euro si nu o sa o ajute nimeni.
    Mai ales dupa ultimile evenimente din tara ,nu mai are nimeni incredere in romani .
    Cu un premier mincinos si plagiator (furt intectual) si un presedinte bi-repetent ,colaborator al securitati cu nume de cod PORUMBOIU ,Romania are o carte de vizita foarte "sifonata".
    DEZVALUIRI INCENDIARE pe pagina ziarului CURENTUL.
    ILIE SARBU nume de cod OVIDIU MARINESCU.
  • +6 (6 voturi)    
    pentru vorbitorii de limba germana (Luni, 9 iulie 2012, 12:30)

    eu [anonim]

    http://www.fr-online.de/meinung/analyse-zu-rumaenien-vertrauen-in-den-staat-zerstoert,1472602,16574152.html
    http://www.fr-online.de/politik/rumaenien-brok---staatsstreich--in-rumaenien,1472596,16577324.html
    • 0 (0 voturi)    
      Mulțumesc! (Luni, 9 iulie 2012, 13:00)

      DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Mulțumesc.
    • +2 (2 voturi)    
      Mda.. (Luni, 9 iulie 2012, 13:12)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui eu

      ``Ponta hat den öffentlichen Ämtern jede Würde genommen und somit die gefährliche Spirale um eine ganze Drehung nach unten getrieben. Selbst wenn sich herausstellen sollte, dass formal alles mit rechten Dingen zugegangen ist: Die Anlassgesetzgebung und Postenschieberei, gepaart mit dem diebischen Grinsen des Regisseurs, hat noch den letzten Rest an Vertrauen der Rumänen in ihren Staat zerstört. Niemand darf glauben, dass wenn Basescu weg ist, die Ära von Demokratie und Rechtsstaat beginnen würde. Der Gegenschlag wird nicht auf sich warten lassen. ``

      Cat de adevarat si de trist e prezentul......
    • 0 (0 voturi)    
      dati mai departe despre Ro si TB (Luni, 9 iulie 2012, 13:38)

      marius [anonim] i-a raspuns lui eu

      Scriet-le si voi
  • +3 (3 voturi)    
    Asa se vorbeste in Puchistan :) (Luni, 9 iulie 2012, 12:48)

    Lucian Ilea [utilizator]

    http://www.faz.net/aktuell/politik/rumaenien-so-sprechen-putschisten-11814179.html
    translate.google.ro pt traducere
    si de fapt titlul de mai sus e
    My name is Paste.Copy Paste
  • +4 (4 voturi)    
    Cafteală în gang (Luni, 9 iulie 2012, 13:00)

    Fisherman [utilizator]

    Cafteală în gang între două găști de cartier, asta este de fapt politica românească.
    Elementul decisiv într-o astfel de confruntare fără reguli și lipsită de orice fair-play este tăria liderului. Gașca al cărei lider știe să orienteze eficient loviturile are cele mai mari șanse.
    Americanii înțeleg perfect situația din România ca și Germanii de altfel: ambele națiuni au avut câte o perioadă asemănătoare în istoria lor despre care preferă să nu discute.
    SUA în perioada 1919-1932 iar Germania 1922 - 1938. Americanii s-au dezmeticit repede și l-au ales pe F.D.Roosevelt ca Președinte, omul care a reușit să stopeze dezintegrarea democrației declanșată de nerușinarea conspiratorilor care au provocat marea Criză din 1922.
    Germanii nu au reușit să stopeze ascensiune nazismului, și s-au pomenit înhămați la un război care le putea aduce extincția.
    La noi comuniștii au distrus monarhia constituțională cu sânge rece, au supus poporul român prin teroare și crime în numele dogmei staliniste, deci nu trebuie să mire pe nimeni că urmașii lor nu au nici un fel de reținere pentru a folosi metodele cele mai abjecte pentru a se menține la putere.
    Perioada Năstase a însemnat prima tentativă - soft - de punere în operă a unui surogat de democrație, vopsind gardul pe dinafară dar lăsând curtea la discreția Leopardului ! Cine a încercat să dezvolte afaceri private în acea perioadă știe exact despre ce vorbesc.

    Băsescu a fost Leul care a încercat să stopeze supremația Leopardului dar a făcut greșeala de a se alia cu niște câini de pază care s-au dovedit a fi de fapt niște hiene fără scrupule.

    Am ajuns astfel într=o situație limită !
    Ultima linie de apărare este Curtea Constituțională !
  • +4 (4 voturi)    
    Trist (Luni, 9 iulie 2012, 13:02)

    Kovax [utilizator]

    Ma intreb cu ce am gresit. Nu am votat cu Basescu la ultimele alegeri (nu am votat deloc). Ceea ce se intampla acum, este foarte trist, pentru ca inseamna ca acest popor a rabdat degeaba in ultimii 3-4 ani. Pentru cei care nu isi dau seama ce va urma le spun doar atat: votati cum credeti, votati demiterea, la toamna votati coalitia USL, iar peste 4 ani o vom lua de la capat. Va veni din nou o conducere responsabila care va incerca (a cata oara?) sa reconstruiasca tot de la fundatie. Ma mira un singur lucru: oare cei care vor vota demiterea chiar nu gandesc? Sau este vorba de spalare de creier? Nu inteleg. Ei nu sunt patrioti? Nu vor binele tarii? Chiar nu observa nimeni ca in Romania ultimilor 4 ani a fost stabilitate cat de cat fata de tari cu economii mult mai mari cum ar fi Spania, Italia, Portugalia chiar si Grecia? In aceste tari macar functioneaza turismul, se scot ei cumva. Dar noi? Oameni buni, va implor, mai ganditi-va!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Actiunea USL ..... (Luni, 9 iulie 2012, 15:11)

    CezarCiocanel [anonim]

    Stimati domni politicieni care iesiti in public si ne insultati cel putin inteligenta ……. doresc sa stiu cum s-a ajuns aici ………..
    Observ zilnic foarte multe declaratii, care luate din context sunt de buna credinte, dar puse impreuna cu ceea ce se intampla de cateva zile in Romania, avem o imagine uluitoare, socanta.
    Nu tineti cont de prevederile constitutionale, nu lasati Institutiile statului sa-si faca treaba (vezi demiterea ILEGALA a avocatului poporului – nu vad nici un motiv legal), amenintati judecatorii curtii constitutionale, acum cateva luni ați amenințat ca atunci cand veti veni la putere, toti procurorii care se ocupa de dosare politice o sa aiba probleme, etc, etc, etc, dar sustineti sus si tare ca trebuie respectate Constitutia, legile romaniei, tratatele internationale, etc, etc…………

    Desi nu sunt de acord ca ne considerati simpli spectatori in tara noastra si plini de prostie, CREDETI CA CELOR DIN OCCIDENT TREBUIE SA LE FACETI D-VSTRA TEMELE?

    Sunteti infioratori, sunteti de rea credinta in tot ce faceti si in tot ce spuneti.
    Totusi, va multumesc ca existati. Datorita Dvstra, Romania va renaste si va fi mult mai puternica, asemenea pasarii phenix.
    Dar ce vorbesc eu ….. nu cunoasteti nimic din ce-am spus ……….dar o sa aveti timp sa aprofundati cand institutiile statului or sa functioneza si o sa va puna eticheta, prin justitie, TRADATORI DE TARA SI NEAM!
    Un simplu cetatean
    Cezar


    ART. 30 ( Constitutia Romaniei)
    Libertatea de exprimare
    (1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
    (2) Cenzura de orice fel este interzisă
    (6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulară a persoanei si nici dreptul la propria imagine.
    (7) Sunt interzise de lege defăimarea tării si a natiunii, indemnul la război de agresiune, la ură natională, rasial


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri