2.000.000 de euro, ingropate intr-o gara-fantoma. Ministerul Transporturilor a cheltuit peste opt milioane de lei pentru modernizarea statiei CFR de la Falciu, Vaslui. Prin aceasta gara, punct de frontiera feroviara cu Basarabia, nu mai trec trenuri internationale de aproape doi ani. In estul extrem al Romaniei se gaseste o statie CFR care ar avea sanse considerabile sa intre in Cartea Recordurilor la capitolul "gara cea mai securizata din lume in mod inutil". Este vorba despre statia CFR din localitatea vasluiana Falciu, aflata la doi pasi de raul Prut. Mai precis, un camp imens de balarii in care Guvernul Romaniei a ingropat dintr-o semnatura heirupista 8 milioane de lei in aparatura de securitate cu gandul la Schengen. Pentru a putea intelege "necesitatea" investitiei, trebuie intrat putin in istoria recenta a locului. Falciu a fost unul dintre punctele fierbinti pe harta strategica a Romaniei comuniste. Gara ridicata la inceputul anilor '70 concentra tot traficul feroviar de marfa intre Romania si spatiul sovietic. Avea 33 de linii, concurand din acest punct de vedere cu garile din marile orase ale tarii, inclusiv cu Bucurestiul, scrie Adevarul.

Subiectele zileiFoto: Colaj foto

Este Kosovo gata pentru independenta totala? La patru ani si jumatate de la declararea independentei, Kosovo va primi suveranitate statala deplina. Comisia internationala din care fac parte majoritatea tarilor UE, SUA si Turcia a decis oprirea supravegherii independentei tarii. Este totusi Kosovo pregatita sa preia intreaga raspundere? Comisia internationala formata din majoritatea tarilor UE, SUA si Turcia a decis inca din iulie ca supravegherea procesului de independenta pentru Kosovo sa fie oprita. Conceptul "independentei supravegheate" apartine fostului mediator ONU Martti Ahtisaari. Comisia de supraveghere avea puterea de a bloca legi si de a demite inclusiv ministri. Parlamentul de la Pristina a aprobat vineri 7.9 modificarile necesare in Constitutie, pentru a permite independenta totala a Kosovo. Actul a fost votat si de cei mai multi dintre deputatii minoritatilor. Guvernul a vorbit despre o "zi istorica" si "inceputul unei noi epoci", informeaza Deutsche Welle.

Marea scamatorie franceza se destrama. Intr-un timp foarte scurt de la alegerea presedintelui Francois Hollande, popularitatea acestuia a scazut sub jumatate, economia nu da semne de relansare, iar bugetul pentru anul viitor penduleaza intre austeritate si cresteri de impozite. Majoritatea francezilor sperau ca, o data cu venirea sa la Elysee, Francois Hollande va inaugura o era a prosperitatii si egalitatii, in care austeritatea teutona va fi abandonata in favoarea unei noi realitati economice in care investitiile de stat vor creste, "stimulii" pentru crearea de noi locuri de munca vor abunda, iar mecanismul "redistributiei" va asigura, inca o data, pacea si dreptatea sociala. Totul, in limita deficitului de 3% din PIB, convenit cu Uniunea Europeana. Dupa trei luni, popularitatea lui Hollande a scazut sub jumatate, economia nu da semne de relansare, iar bugetul pentru anul viitor penduleaza intre austeritate si cresteri de impozite, anunta Romania Libera.

Ce dobanzi plateste statul bancilor in fiecare secunda. Suma ar fi suficienta pentru constructia cate unui kilometru de autostrada la fiecare patru zile. In prima jumatate a acestui an statul roman a platit, in medie, cate 90 de euro pe secunda in contul dobanzilor aferente imprumuturilor luate de la bancheri, adica o medie zilnica de circa 780.000 de euro, bani suficienti pentru a plati constructia a cate unui kilometru de autostrada la fiecare patru zile. Suma este cu 26,7% mai mare decat banii dati de Finante in aceeasi perioada a anului trecut, la capitolul dobanzi, cand statul a platit 71 de euro pe secunda. In intervalul ianuarie-iunie 2012, guvernul s-a imprumutat de la bancheri intr-un ritm mediu de 690 de euro pe secunda, conform calculelor Gandul pe baza datelor oficiale ale Ministerului Finantelor Publice (MFP). Astfel, MFP a imprumutat in primul semestru al acestui an aproape 48 de miliarde de lei, respectiv 10,8 miliarde de euro la un curs mediu de 4,42 lei/euro, cu 6,9% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

RATB si RADET trimit in somaj 6.500 de oameni. Liderii PSD si PNL discuta cu edilul sef al Capitalei, Sorin Oprescu, restructurarea celor doua regii. n cazul Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) se vrea o concediere masiva, mai ales din zona de exploatare, reparatii si din aparatul de conducere. Din cei aproximativ 11.000 de angajati, ar urma ca 4.500 sa fie concediati. "RATB, in calitate de angajator, nu are nicio politica privind personalul, face angajari nejustificate, pe criterii politice. Posturile sunt supraaglomerate. S-au dublat, si chiar triplat, posturile de sefi de serviciu, de directori adjuncti", se precizeaza intr-un raport semnat de liderii de sindicat ai angajatilor Regiei, care ameninta cu proteste. Reprezentantii RATB sustin, insa, ca disponibilizarile se fac pe motiv ca Regia nu este profitabila. Ei sunt contrazisi de consilierul general al Capitalei, Cristinel Deaconescu, membru in Comisia de Transport, care sustine ca RATB a fost pe profit anul trecut, scrie EVZ.

Cocolos, singurul mester flasnetar din Europa de Est. Vasile Cocolos (58 de ani) este singurul artizan din Europa de Est care executa instrumentele folosite de muzicantii ambulanti. El a reprezentat Romania la Festivalul International al Muzicii Mecanice de la Iasi, desfasurat in weekend. "Sunt bucuros ca fabric un instrument care va ramane in timp", spune Cocolos. Canta la flasneta din pasiune, dar, poate cel mai important, Vasile Cocolos este artizanul care asamᅡbleaza instrumentele din care ies sunete de poveste. Stabilit la Oltenita, judetul Calarasi, este singurul mestesugar din Europa de Est care construieste cu migala micile orgi ambulante. Recunoaste ca nu sunt la fel de aducatoare de venit ca zecile de produse din lemn patentate de el, dar inca se incapataneaza sa realizeze o flasneta numai pentru el. "Am lucrat in jur de 30 de flasnete. Totdeauna imi propun sa fac una pentru mine, dar apare cineva si o cumpara", spune artizanul zambind, scrie Adevarul.

Traseul banilor publici spre conturile familiei Ponta. Firma de contabilitate EXFIN 2000 SRL, la care asociat este Alexandra Hertanu (fosta Alexandra Ponta), companie fondata de mama premierului in functie, are un portofoliu important de clienti abonati la contracte banoase cu statul roman. Printre clienti s-a numarat si o firma transferata ulterior unui personaj implicat in scheme suspecte de spalare de datorii. Dezvaluirea vine in continuarea unei investigatii a RL care arata in premiera ca firma de constructii a cum,natului lui Victor Ponta are contracte de peste 100 milioane RON cu statul, inclusiv in tandem cu grupul de la Golden Blitz apropiat de presedintele Basescu. Pana in urma cu o luna si jumatate imaginea premierului Victor Ponta, era asociata cu cea a unui de personaj cu o cariera politica aflata in ascensiune pe fast-forward si cu cea a unui personaj cu titluri academice controversate. Continuarea in Romania Libera.