Subiectele Zilei: Pana in 2020 vom circula pe 1.100 km de autostrada; Secretul ingineriei imobiliare Sova-Rizea; Justitia USL: Procurorii trebuie sa dea socoteala politicienilor; Candidat la sefia CNADNR: Diferenta "companie privata" sau "de stat" nu trebuie sa existe

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Marţi, 9 octombrie 2012, 3:27 Revista Presei | Subiectele Zilei

SUBIECTELE ZILEI
Foto: Colaj foto
Secretul ingineriei imobiliare Sova-Rizea. Ce se ascunde in spatele tranzactiilor imobiliare suspecte ale lui Dan Sova: el a cumparat de la Cristian Rizea o vila in centrul Capitalei, la un pret sub cel al pietei, cu cateva zile inainte ca tribunalul s-o puna sub sechestru Expertii imobiliari au ramas surprinsi cand au aflat din "Evenimentul zilei" ca Dan Sova, ministrul pentru relatia cu Parlamentul, a reusit, pe 28 ianuarie 2011, sa cumpere o vila in spatele Guvernului Romaniei cu doar 300.000 de euro. Niciunul dintre ei nu a stiut sa explice cum a putut sa cumpere Sova un imobil de lux, situat in zona zero, la un pret de cinci ori mai mic decat cel al pietei. Este vorba despre vila de pe strada Louis Blank, de la nr. 19, pentru care Ambasada Kuweitului ii plateste lunar ministrului 9.000 de euro. Expertii imobiliari, care au luat in calcul pretul chiriei, sustin ca pretul real al imobilului ar fi in jur de 1,62 de milioane de euro, si nu 300.000 de euro, cat a achitat demnitarul PSD. EVZ a reusit sa gaseasca o posibila explicatie a acestei tranzactii care incalca regulile pietei. Aceasta se refera la deputatul PSD Cristian Rizea, care a incheiat cu ministrul Dan Sova mai multe tranzactii imobiliare.

Pana in 2020 vom circula pe 1.100 km de autostrada. In urmatorii 8 ani vor fi gata Coridorul IV si o parte din Autostrada Transilvania, iar trenurile vor circula cu 160 km/h pe principala cale ferata. Ministerul Transporturilor a demarat ieri procedurile de achizitie pentru avizele de mediu necesare aplicarii Master Planului General de Transport, document care arata cum va fi infrastructura romaneasca in viitorii ani. "Adevarul" a selectat principalele coordonate ale acestui megaproiect, astfel ca va putem prezenta in ce stadiu vom fi cu autostrazile, drumurile nationale, caile ferate, porturile si aeroporturile in anul 2020. La intrebarea daca vor fi gata, intr-adevar, toate lucrarile prevazute acolo nu putem raspunde decat ca exista sanse destul de mari, avand in vedere ca Uniunea Europeana va pune la bataie peste 4,5 miliarde de euro numai pentru cele prevazute sa fie finalizate pana in 2015, urmand ca finantarea pana in 2020 sa fie asigurata prin urmatorul tronson bugetar comunitar (2014-2020), anunta Adevarul.

Justitia USL: Procurorii trebuie sa dea socoteala politicienilor.
O comisie parlamentara infiintata de USL vrea sa ceara socoteala procurorilor care, dupa referendumul din iulie, au facut anchete in localitatile unde au fost suspiciuni mari de frauda. Initiativa USL poate fi interpretata ca o incalcare grava a legilor si chiar a separatiei puterilor in stat. Un numar de 34 de senatori PSD si 12 senatori PNL au solicitat luni infiintarea unei comisii parlamentare de ancheta care sa verifice "abuzurile semnalate in cercetarile desfasurate de organele statului in cazul referendumului din 29 iulie 2012", adica anchetarea procurorilor de la Parchetul General si de la DNA care investigheaza fraudele de la referendumul pentru demiterea pre-sedintelui Traian Basescu. In nota de fundamentare a proiectului se arata ca ar exista un numar ingrijorator de sesizari din partea cetatenilor referitoare la posibile abuzuri savarsite de procurori ulterior desfasurarii referendumului, informeaza Romania Libera.

Libera circulatie, repusa in discutie. Bucurestiul protesteaza impotriva intentiilor guvernului britanic de a reintroduce vize pentru romani. Ministerul de Externe de la Bucuresti si-a manifestat ingrijorarea fata de intentiile guvernului britanic de a reintroduce sistemul de vize pentru cetatenii unor tari din Uniunea Europeana. Ministrul de Interne din Marea Britanie, Theresa May, a declarat in cadrul unui interviu publicat in Sunday Times ca regula instituita de Uniunea Europeana care permite celor 500 de milioane de cetateni ai ei sa calatoreasca fara restrictie ar trebui revizuita. Primul ministru, David Cameron, a confirmat aceste preocupari si intentia sa de a renegocia anumite aspecte ale relatiei tarii sale cu Uniunea Europeana. Chiar daca demnitarii britanici nu s-au referit explicit la Romania sau la Bulgaria, toata lumea a inteles ca este vorba de aceste doua tari, scrie Deutsche Welle.

Candidat la sefia CNADNR: Diferenta "companie privata" sau "de stat" nu trebuie sa existe. O companie publica trebuie sa aiba aceleasi obiective ca una privata: rentabilitate, profi tabilitate, utilitate publica, spune Benoit Pleska Proiectul "management privat", prin care statul incearca sa reformeze cele zece companii aflate in subordinea ministerului Transporturilor, este unic in Europa, spune Benoit Pleska, unul din managerii cotati cu cele mai mari sanse la sefia Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Esential este ca se inlocuiesc atat managerii, cat si Consiliile de Administratie. "Este foarte important sa existe o sinergie perfecta intre cele doua entitati. Acesta este, cred eu, si motivul pentru care acest proiect a fost imbratisat de foarte multi manageri straini", spune actualul partener al companiei BBV din Ucraina, anunta EVZ.

Micaela Ghitescu, fost detinut politic si traducatoare din 5 limbi: Am fredonat "Oda Bucuriei" cand a murit Stalin. Micaela Ghitescu (81 de ani), traducatoare si redactor-sef al revistei "Memoria", ne ofera, la 57 de ani de la eliberarea din inchisoare, cateva lectii fundamentale despre istorie si neuitare. Ziaristii au acest defect de a clasa inexplicabilul in cateva "cuvinte-cheie": Micaela Ghitescu, 81 de ani, trei ani de inchisoare politica (condamnata in celebrul "lot francez", format din eleve si profesoare de la Liceul Francez din Bucuresti), fiica unui mare chirurg interbelic, una dintre cele mai respectate traducatoare din Romania, unul dintre putinii oameni care se incapataneaza sa nu lase sa moara "Memoria (revista gandirii arestate)". In anii din urma a invins si cancerul, ii place sa conduca, are un Logan. Si-a publicat recent memoriile, care, doar fiindca nu ne-am nascut la locul potrivit, nu vor deveni un "bestseller". Iata cuvintele, fara nicio cheie. Si cat e de putin! Dupa ce ai intalnit-o pe Micaela Ghitescu, mai onest este sa scrii asa: am inteles in sfarsit ce a vrut Dumnezeu cand a creat femeia, informeaza Adevarul.

Soarta Oltchim, in mana Europei. Va fi acceptat un imprumut de stat? Combinatul chimic Oltchim nu isi mai poate asigura fondul de salarii decat dintr-un eventual imprumut acordat de stat si aprobat de catre Comisia Europeana. Conturile uzinei au fost blocate de Bancpost. Ministerul Economiei a transmis Comisiei Europene o scrisoare de intentie pentru un ajutor de stat care este un prim pas in directia obtinerii unui imprumut in valoare de 10 milioane de euro de catre combinatul Oltchim, victima recenta a unei privatizari esuate. Daca va fi acceptat de catre CE, imprumutul va avea o perioada de gratie de 6 luni. Deoarece fondul de salarii al uzinei este de 3 milioane de lei, inclusiv obligatiile catre stat, banii ar fi suficienti pentru plata salariatilor timp de trei luni. O parte a resurselor vor fi folosite pentru repornire. Scrisoarea de intentie nu este insa suficienta pentru ca Comisia Europeana sa isi exprime acordul. Ea va fi urmata de o notificare oficiala trimisa de minister prin intermediul Consiliului Concurentei - cel mai probabil spre finele acestei saptamani - si de discutii avute la Bruxelles cu oficialii Comisiei pentru concurenta, scrie Romania Libera.


Citeste mai multe despre   






















5603 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Imprumui de stat.... (Marţi, 9 octombrie 2012, 5:51)

    Cujba Ion [utilizator]

    Adica din banii contribuabililor ,din banii cu care trebuiesc indexate pensiile ,de invatamant ,de sanatate ,de investitii? Apoi daca este asa mai degraba inchid combinatul. Sa le dea ajutor de stat dar cu conditia sa fie recuperata pierderea de un miliard de euro de la cei vinovati , administratori , capuse ,guvernanti etc . Cu sau fara ajutor combinatul este mort , i se lungeste boala ,eventual pana dupa alegeri.Auzi poezie scrisa de diletanti ,dam bani sa-l repornim si daca-l reporniti ce faceti cu productia ? Sigur declinul combinatului si acceptarea capuselor se datoreaza restrangerii pietei iar dupa "inspirata" inchidere a plagiatorului si putinul segment de piata,pe care-l mai detinea, a fost ocupat de concurenta. Asa ca puneti de un parastas........spre bucuria ecologistilor.
  • +1 (1 vot)    
    tenebru (Marţi, 9 octombrie 2012, 9:14)

    zigot [utilizator]

    toata prestatia acestui individ este extrem de dubioasa; de ce il sustine acest ponta daca el ar fi corect?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri