Ce lasa in urma Bechtel? Un stat bun de plata si ioc autostrazi pentru ardeleni. Visul de a circula prin Ardeal cu 130 de kilometri la ora este greu de indeplinit. Guvernul a taiat banii pentru investitii, iar privatii nu se inghesuie sa construiasca pe fonduri proprii. Cert este ca in visteria statului nu sunt bani, iar finantarea UE pentru construirea de drumuri este paralizata. Nici investitorii nu s-au inghesuit, pana acum, la usa ministrului delegat pentru Marile Proiecte -Dan Sova, pentru continuarea lucrarilor pe cele doua tronsoane pe care mai lucrau americanii: Campia Turzii-Gilau (finalizat in proportie de 95%) si Suplacu de Barcau-Borsec (realizat 41,5%), scrie EVZ.

Subiectele ZileiFoto: Colaj foto

Marea provocare. Comisia Europeana a emis o serie intreaga de recomandari catre Romania care pun probleme cat se poate de serioase si pretind poate o dezbatere transpartinica. Agenda publica ar trebui cu siguranta reformulata. De la intriga politica care mobilizeaza cele mai multe resurse mediatice si inteligente speculative ar fi bine sa se mute atentia pe functionarea societatii si pe provocarile politice importante. De exemplu Comisia Europeana a intreprins o analiza de ansamblu a situatiei romanesti intr-o recomandare care urmeaza sa fie supusa atentiei Consiliului European si care pretinde cu siguranta sa fie mai bine cunoscuta si dezbatuta, noteaza Deutsche Welle.

APMGR: Romania a cheltuit cel putin 15 milioane de euro pe an cumparand vaccin din import. Redeschiderea Institutului Cantacuzino este un act de normalitate si de siguranta pentru pacienti, medici si farmacisti, dupa ce Romania a cheltuit cel putin 15 milioane de euro pe an pentru a se aproviziona cu vaccinuri mai scumpe din import, spune presedintele APMGR, Dragos Damian. "Inchiderea si decredibilizarea Institutului Cantacuzino a declansat o reactie in lant care a facut ca acoperirea prin vaccinare a copiilor sa iasa din banda de siguranta. Dependenta de importurile de medicamente, care genereaza 15 la suta din deficitul comercial al Romaniei, reprezinta un risc sanitar si economic", a mai spus presedintele Asociatiei Producatorilor de Medicamente Generice din Romania, Dragos Damian, scrie Adevarul.

Albanezii au luat foc dupa ce Bechtel le-a umflat pretul "autostrazii patriotice" la 16,4 milioane euro/km. In Romania, un kilometru a ajuns la 24 de milioane. Albania, o tara cu o populatie de circa trei milioane de locuitori, are o singura autostrada, cu o lungime totala de 100 de km, care va lega Albania de Kosovo. Proiectul a fost denumit "autostrada patriotica" si este considerat cel mai mare proiect de infrastructura din istoria Albaniei. O parte din autostrada - segmentul dintre Rreshen (in zona de centru a Albania) si Kalimash (nord-estul Albaniei), de 61 km - a fost inaugurat in iunie 2009. Alti 38 km de autostrada, dintre Morine si Vermica, aproape de Suhareka, a fost deschisi circulatiei in noiembrie 2011, scrie Gandul.

Raed Arafat: Institutul Inimii nu a realizat transplanturi in ultimii doi ani pentru ca organele nu au fost compatibile. Institutul Inimii din Targu Mures nu a realizat transplanturi in ultimii doi ani pentru ca Agentia Nationala de Transplant a declarat incompatibile cordurile destinate acestor interventii, a declarat la Digi24 secretarul de stat in Ministerul Sanatatii Raed Arafat. Oficialul a discutat despre reluarea transplanturilor la institutul din Targu Mures in cadrul emisiunii "Impartial". Informatia provine "dintr-o adresa venita de la Agentia Nationala de Transplant ca aceste inimi cand s-au respins s-au respins pe motivele incompatibilitatii", a spus Raed Arafat.

Cat de profitabile sunt aeroporturile romanesti. 16 aeroporturi operationale si alte doua noi pe hartie, peste zece milioane de pasageri la nivel national si proiecte de investitii de zeci de milioane de euro. Totusi, aproape jumatate dintre aeroporturile tarii nu atrag nici macar 50.000 de pasageri pe an. La inceputul anului trecut, al doilea cel mai aglomerat aeroport al Romaniei, Baneasa, si-a inchis portile pentru traficul de masa, zborurile low cost fiind mutate pe Otopeni, Henri Coanda reusind astfel sa-si creasca traficul cu 41% si sa urce pe locul 58 la nivel european in topul celor mai aglomerate aeroporturi de pe vechiul continent, noteaza Capital.

Poate fi salvat parcursul european al Moldovei? Ieri, Parlamentul Republicii Moldova trebuia sa voteze investirea Guvernului Iurie Leanca (foto). Votul, care parea asigurat prin semnarea unui acord politic ieri dimineata, a devenit incert in cursul dupa-amiezii. Daca Guvernul Leanca nu trece, Moldova nu mai are nici o sansa sa semneze in noiembrie, la Vilnius, acordul de asociere la UE. Votul de ieri a avut asupra sa amprenta unei disperari sau a maximei urgente. Europarlamentarul Monica Macovei, presedinte al Delegatiei la Comisia parlamentara de cooperare UE-Republica Moldova, le-a cerut, in ajun, celor 100 de membri ai Parlamentului de la Chisinau sa voteze in favoarea Cabinetului Leanca, scrie Romania Libera.