Guvernul ne lasa bauti la volan! Medic psihiatru: Daca nu e o idee buna, vom afla, dar cu sange! Daca noul proiect de lege al Codului Rutier va fi aprobat miercuri prin ordonanta de urgenta, soferii cu o alcoolemie pana in 0,2 mg/l nu vor mai fi sanctionati. Specialistii sunt de parere ca propunerea guvernantilor este una proasta. "La noi exista deja abuz de alcool. Daca nu e o masura buna, vom afla, dar nu oricum, ci cu sange. Este riscant, mai ales ca oamenilor ar trebui sa li se explice ce inseamna acel 0,2 mg/l". Soferii vor putea sa bea linistiti un paharel de vin sau de bere inainte sa se urce la volan. Sunt ultimele noutati in materie de Cod Rutier, anuntate de premierul Victor Ponta ieri. Acesta a adaugat ca soferii cu o alcoolemie de pana la 0,2 miligrame alcool in aerul expirat nu vor mai fi sanctionati daca noile reglementari rutiere vor fi aprobate in sedinta de Guvern de miercuri, scrieAdevarul.

SUBIECTELE ZILEIFoto: Colaj foto

Abuzurile magistratilor din mafia daunelor morale ies la suprafata. Clica judiciara formata din avocati, executori si magistrati care incearca sa spolieze companiile de asigurari de milioane de euro destinate, chipurile, familiilor persoanelor decedate in accidente rutiere iese la suprafata. Surse judiciare au vorbit pentru RL despre abuzurile comise in cazul despagubirii de 1,7 milioane de euro decise la Satu-Mare. Bratele caracatitei judiciare formate in jurul daunelor morale pe care ar trebui sa le primeasca familiile victimelor din accidente rutiere ies, unul cate unul, la lumina. O sursa judiciara a acceptat sa vorbeasca pentru RL despre abuzurile grave comise in cazul celei mai mari despagubiri sub forma de daune morale acordata pana acum in Romania si, probabil, in Europa, anuntaRomania Libera.

Konstantinos Michalos, presedintele Uniunii Camerelor de Comert din Grecia: "Sistemul politic din Grecia este expirat". Societatea greaca nu mai poate suporta noi masuri de austeritate iar accentul trebuie pus acum pe stimularea cresterii economice, sustine, intr-un interviu acordat EVZ, Konstantinos Michalos, presedintele Uniunii Camerelor de Comert din Grecia. El pledeaza, de asemenea, pentru primenirea clasei politice, singura responsabila pentru actuala situatie economica din Grecia. Au fost sapte valuri successive de austeritate in Grecia. Unde se afla acum societatea greaca in raport cu aceste masuri? Mai poate suporta grecul de rand noi taieri de cheltuieli la bugetul de stat? Sub nicio forma. Am trecut deja de limita supravietuirii in ceea ce priveste societatea greaca, am militat impotriva acestor masuri inca din prima zi, in aprilie 2010 cand a fost semnat primul memorandum cu FMI. Ce trebuie inteles acum, mai ales dupa ce FMI a recunoscut public ca implementarea acestei combinatii de politici economice a fost una gresita, este ca trebuie sa gasim o noua reteta de politici economice. Mai intai de toate, guvernul grec trebuie sa faca presiuni asupra partenerilor externi, atat UE cat si FMI, pentru deblocarea de fonduri de care avem mare nevoie pentru stimularea cresterii. Integral inEVZ.

Misterul din lista marilor proiecte locale: la cine a ajuns "circulara lui Sova". Sub presiunea incheierii noului acord cu Fondul Monetar International, Guvernul a schimbat prin ordonanta de urgenta regulile de alocare a banilor pentru marile proiecte care depasesc 100 de milioane de lei, echivalentul a 22 de milioane de euro. Noua schema presupune 4-5 criterii transparente de evaluare si acordarea unor punctaje de catre Ministerul de Finante dupa care sa se aleaga proiectele de investitii prioritare prin decizia Guvernului. La impartirea banilor pentru 2014, an cu doua runde electorale, Guvernul a dat insa un termen de doar 10 zile in care toti sefii institutiilor din Romania sa isi trimita listele cu marile proiecte si a omis sa-i anunte si pe presedintii de Consilii Judetene, mai ales pe cei ai Opozitiei. "Nu am primit nicio instiintare, nimic in sensul acesta", sustin la unison sefii CJ alesi sub sigla PDL sau UDMR, contactati deGandul.

DW: Referendumul irlandez si lectii pentru politica romaneasca. Referendumul din Irlanda cu privire la abolirea camerei superioare ne ofera ocazia unor comparatii instructive. Nu atat in ce priveste rezultatul cat conditiile de desfasurare si validare. Sa vedem mai intai cine are in Irlanda dreptul sa voteze. Potrivit legii, se pot prezenta la urne toti cetatenii irlandezi cu resedinta in tara care au implinit varsta de 18 ani pana la data consultarii populare, inclusiv. Dupa cum vedem, un anumit aspect poate inca sa provoace emotii: in Romania la referendum sunt luati in calcul toti cetatenii romani oriunde si-ar avea resedinta si oricand au plecat din tara. Si nu ar fi ceva cu totul iesit din comun daca nu ar exista in plus si un cvorum de participare de 50 %, anuntaDeutsche Welle.

Final de coregrafie mediatica. Gazoductul Iasi - Ungheni s-a urnit, dupa 40 de zile de la semnarea contractului. Consortiul de firme insarcinat cu realizarea proiectului gazoductului Iasi - Ungheni a inceput sa lucreze in patru puncte de pe teritoriul Romaniei. Lucrarile de montaj si ingropare a tevilor la gazoductul Iasi - Ungheni au inceput efectiv pe data de 2 octombrie, la mai bine de o luna dupa inaugurarea oficiala a santierului de catre o delegatie condusa de prim-ministrul Victor Ponta. La momentul respectiv, 26 august 2013, consortiul castigator al licitatiei, format din Habau PPS Pipeline Systems -Austria, Inspet si IPM-Partners, semnase contractul cu doar cinci zile mai devreme, iar coordonatorii proiectului erau abia in faza preliminara, a instalarii santierului, informeazaAdevarul.

Comarnic-Brasov batuta in cuie pe traseul din 2008. Compania de Drumuri a decis pastrarea traseului autostrazii Comarnic Brasov pe ruta stabilita in urma cu 5 ani. Constructorii vor avea la dispozitie doar o fasie lata de 100 de metri pentru a isi manifesta creativitatea. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va mentine autostrada Comarnic Brasov pe traseul stabilit acum cinci ani respectiv pe Valea Prahovei pana la intrarea in localitatea Predeal, de unde autostrada se va indrepta pe Valea Rasnoavei spre Rasnov si apoi spre localitatea Cristian din judetul Brasov unde autostrada se va termina in centura orasului de sub Tampa, afirma surse oficiale apropiate proiectului, scrieRomania Libera.