Subiectele Zilei: Cum a ajuns Fiscul din Bacau sa vanda avionul unui politician controversat din India; Cine a compromis intrarea in Schengen; Ultima strigare pentru autostrada zapezii. Care este noul termen de finalizare pentru tronsonul Comarnic - Brasov

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 13 noiembrie 2013, 2:23 Revista Presei | Subiectele Zilei

SUBIECTELE ZILEI
Foto: Colaj foto
Cum vrea Tarom sa zboare spre profit. Chiar daca si-a mai redus pierderile sub conducerea lui Christian Heinzmann, Tarom este inca departe de a fi profitabila. Belgianul trebuie sa arate ca poate readuce Taromul pe linia de plutire, alaturi de un Consiliu de Administratie (CA) proaspat, care ar trebui sa ii fie aliat in decizii. "Domnul Heinzmann ramane", a clarificat ieri lucrurile ministrul Transporturilor, Ramona Manescu. Hotararea trebuie insa validata intr-o sedinta urgenta a CA. Ministrul a si trasat obiectivele lui Heinzmann: sa intareasca Tarom pe cursele interne si regionale, dar si sa schimbe flota de avioane. "Toti sunt de acord ca trebuie unificata flota, pentru ca sunt prea multe tipuri de avioane, ceea ce inseamna costuri mari", a spus Manescu, scrie EVZ.

Cum a ajuns Fiscul din Bacău să vândă avionul unui politician controversat din India. Fiscul băcăuan scoate la vânzare, cu 13 milioane de lei, o aeronavă de 70 de locuri abandonată pentru mentenanţă la fabrica Aerostar de către o fostă companie aeriană deţinută de un politician controversat din India. Agenţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Bacău va organiza săptămâna viitoare o licitaţie de vânzare a unui bun ajuns în proprietatea statului. Nimic ieşit din comun până aici. Numai că bunul respectiv este un avion. Acesta a ajuns în proprietatea statului după ce o companie aeriană din India, MDRL Airline, l-a adus la fabrica Aerostar pentru lucrări de mentenanţă şi l-a abandonat aici. Pentru că proprietarul nu l-a mai ridicat, fabrica băcăuană l-a predat vămii, iar vama l-a transferat Fiscului pentru valorificare. Avionul civil este de tip Brirish Aerospace AVRO RJ 70 (VD-MDN), are 70 de locuri şi o masă de 42,2 tone. El a fost fabricat în 1996 şi are certificate de înmatriculare, fiind necesare doar câteva lucrări pentru a putea zbura, anunta Adevarul.

Cine a compromis intrarea in Schengen. Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a declarat luni, intr-o emisiune a unui post TV francez, ca Romania si Bulgaria nu vor adera la spatiul Schengen la 1 ianuarie 2014, punand in acest fel capat sperantelor actualului guvern.Potrivit presedintelui Traian Basescu, sanse privind aderarea in 2014 exista in continuare, dar ele depind de Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV). Presedintele a rostit insa numai jumatate de adevar. Din punct de vedere legal, al tratatelor europene, nu exista, intr-adevar, nici o legatura intre MCV si aderarea la spatiul Schengen de libera circulatie. Acesta a fost convenit pentru prima oara intre cinci state europene in 1985 in localitatea Schengen din Luxemburg si a devenit operational zece ani mai tarziu, in 1995, informeaza Romania Libera

Ultima strigare pentru autostrada zapezii. Care este noul termen de finalizare pentru tronsonul Comarnic - Brasov. La zece ani de la prima tentativa de a incepe lucrarile la Autostrada Comarnic-Brasov, cunoscuta ca Autostrada Zapezii, guvernul spera sa bata palma cu constructorul care sa execute cei 58 de kilometri spre munte pe care sa se circule incepand cu 2017. Acesta este ultimul termen stabilit de autoritatile de la Bucuresti pentru finalizarea lucrarilor, desi initial premierul Victor Ponta promisese 2016 ca data-limita, in cazul nerespectarii sustinand ca nu va mai candida la alegerile parlamentare. "Daca nu e gata pana in 2016 nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova", spunea premierul la inceputul acestui an. Mai mult, proiectul ar mai putea suferi modificari, desi in acest an traseul a mai fost modificat o data in cadrul negocierilor dintre autoritati si firmele preselectate, scrie Gandul.

DW: A treia incercare de interzicere a cianurilor. In luna iunie a acestui an a fost inregistrata la Senat o propunere legislativa care interzice utilizarea tehnologiilor pe baza de cianuri in minerit. Initiatorul legii este deputatul neafiliat Remus Cernea. Proiectul a mai fost semnat de alti 38 de deputati si senatori din toate partidele, dar preponderent din arcul guvernametal. Din partea PDL apare ca semnatar doar deputaul Teodor Palelologu, fost ministru al Culturii. Este a treia oara cand se incearca interzicerea cianurilor in Romania. Prima data a fost in 2005, cand 12 senatori PRM (printre care si Gheorghe Funar) au propus un proiect de lege care stipula interzicerea "folosirii cianurilor in industria miniera pentru obtinerea aurului si argintului la Rosia Montana", anunta Deutsche Welle

Aliodor Manolea, parapsihologul flacarii violet, si-a dat doctoratul la Universitatea Bucuresti, hipnotizand 36 de studenti. Manolea a creat o psihoterapie cuantica. Indrumatorul sau de doctorat este Mihai Anitei, presedintele Colegiului Psihologilor din Romania. Acesta face un lobby sustinut pentru decontarea psihoterapiei de catre asigurarile de sanatate. Celebrul parapsiholog Aliodor Manolea, care le recomanda politicienilor sa umble imbracati in violet, precum paparudele, si-a luat doctoratul la Universitatea Bucuresti, avandu-l drept coordonator pe Mihai Anitei, presedintele Colegiului Psihologilor din Romania. Teza "Conditionarea psihosomatica. Psihodiagnoza si interventie psihoterapeutica folosind starile modificate de constiinta" vizeaza conexiunile dintre fizica cuantica si psihologie, mai precis transformarea potentialelor emotionale in potentiale termice, electrice si electromagnetice, informeaza Romaningermania.ro

O partie de schi de 10 milioane de euro, abandonata de Guvern, arunca primaria Campulung Moldovenesc in pragul falimentului. Partie de 4,200 km, telegondola si instalatie de zapada artificiala. Asta ar fi trebuit sa gasim astazi in masivul Rarau. Lucrarile au fost insa abandonate dupa ce au fost deja cheltuiti 10 milioane de euro. Primaria Campulung Moldovenesc, anuntata din septembrie din ca nu va mai primi niciun leu de la Guvern, a ramas acum cu o datorie de sapte milioane de lei si se afla in pragul falimentului. O investitie de 10 milioane de euro a fost abandonata de autoritati. Partia din masivul Rarau, care ar fi trebuit finalizata in vara anului trecut, nu va mai primi finantare de la guvern. Mai mult, lucrari deja executate si neplatite in valoare de peste sapte milioane de lei au fost trecute printr-o decizie a Curtii de Conturi in bugetul primariei Campulung Moldovenesc. Din aceasta cauza statiunea a ajuns in topul celor mai indatorate localitati din tara si se afla acum in pragul falimentului, scrie Adevarul.

Cum a intrat o parte din Timisoara in mainile mafiei imobiliare. Majoritatea cladirilor istorice din Timisoara au ajuns, in ultimii 24 de ani, in proprietatea diverselor clanuri locale de rromi. Institutiile statului isi paseaza acum responsabilitatea pentru aceasta situatie. O ampla ancheta realizata de Mediafax arata ca, dintre cele 938 de cladiri declarate monument istoric din orasul de pe Bega, cateva sute au intrat deja in posesia "mafiei imobiliare". Cele mai vanate au fost cladirile din centrul orasului. Un recent exemplu este imobilul in care a functionat Spitalul de Copii, evacuat de noii proprietari, familia Carpaci. Un document al Directiei Judetene de Finante Timis arata ca familia Carpaci poseda in Timisoara 144 de cladiri, cele mai multe in centrul orasului, anunta Romania Libera.


Citeste mai multe despre   























4253 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version