Jurnalul National: Sistemul de goniometrie al Ministerului Apararii ar fi trebuit sa detecteze locul de unde avionul prabusit emitea semnalul SOS

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 24 ianuarie 2014, 15:27 Revista Presei | Subiectele Zilei

Jurnalul National pune in discutie rolul si responsabilitatea Ministerului Apararii Nationale in accidentul de avion de luni, in care si-au pierdut viata pilotul Adrian Iovan si studenta la medicina Aurelia Ion, afirmand ca acest minister detine sistemul de goniometrie, care detecteaza locul din care se eminte un semnal radio.

Intr-un articol publicat vineri si nesemnat, Jurnalul National afirma ca "sistemul de goniometrie ar fi trebuit sa detecteze locul de unde aeronava prabusita emitea semnalul SOS, chiar daca acest semnal, explica autoritatile, nu a prins satelitul rusesc", mai ales in conditiile in care aceasta "procedura este permanenta".

Potrivit sursei citate, din raportul Guvernului reiese ca STS a anuntat si Comandamentul Operational al Ministerului Apararii Nationale (COAP) despre accidentul de avion.

"STS a incercat determinarea mai precisa a locului incidentului, inclusiv apeland la sprijinul SNApOPSN (sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta nationala), care dispun de capabilitatile specifice de identificare a localizarii, dar nu s-a reusit. In ceea ce priveste semnalizarile specifice ale aeronavelor aflate in avarie (date de echipamentele de locatie pentru situatii de urgenta ELT), acestea nu pot fi receptionate de catre STS, deoarece furnizarea acestor informatii revine altor institutii.

La ora 16.16:26 Serviciul de Urgenta a primit un apel, prin Centrul 112 Cluj/Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), de la numarul 0724 ... ..., apelant dr. Radu Zamfir, in care a fost anuntata prabusirea unui avion. Dupa identificarea urgentei, conform procedurilor de operare, apelul a fost transferat catre ISU Cluj (ora 16.20), SJA Cluj (16.20), IPJ Cluj (16.20), IJJ Cluj (16.20), COAP/MApN (16.22 - 16.27), ROMATSA (intre orele 16.28 si 16.33), Salvamont Brasov (16,34), Elicopter Targu Mures", se arata in acest raport.

De aici rezulta ca STS a informat comandamentul operational al MApN la 16.22.

"Datorita faptului ca supravegheaza permanent spatiul aerian, MApN ar fi trebuit sa vada macar momentul in care aeronava a disparut de pe radar. De ce nu a facut-o?

(...)

Ieri SRI l-a prins pe hackerul Guccifer, care ii sparsese contul de email directorului SRI, ceea ce denota un mare nivel de profesionalism. A incercat SRI sa gaseasca telefonul doctorului Zamfir, mai ales ca acesta avea acces la Internet si comunica? SRI face parte dintre institutiile carora li s-a cerut ajutorul de catre STS pentru identificare?", se mai intreaba Jurnalul National.

Articolul vine dupa ce Vocea Rusiei pusese si ea sub semnul intrebarii rolul jucat de Ministerul Apararii, sub semnatura fostului pilot de MIG 21 Valentin Vasilescu.

"Armata era in masura sa localizeze epava si sa-i gaseasca pe supravietuitori in maximum doua ore de la producerea accidentului. Numai ca acestia n-au vrut.

Si nimeni nu-i poate trage la raspundere pentru acesta. Chiar daca la 15-17 km est, sud-est de locul unde potrivit coordonatelor publicate de Antena 3, s-a gasit epava avionului BN-2 (marcat printr-o sageata verde), pe muntele Mare (al treilea virf ca inaltime din Carpatii Occidentali) la 1.828 m altitudine, se afla o companie de radiolocatie, inzestrata cu cel mai modern radar din dotarea armatei romane - FPS-117", argumenteaza acesta.




















3714 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Hotnews fiti profesionisti (Vineri, 24 ianuarie 2014, 15:38)

    UnOarecare [utilizator]

    Afisati nr de telefon sub forma 0724 749 XXX daca tot l-ati lasat public, voua v-ar place sa va sune toti tampitii din tara asta?

    Multumim, am corectat!
  • +6 (6 voturi)    
    Ca sa vezi! (Vineri, 24 ianuarie 2014, 15:46)

    triciupa [utilizator]

    Maculatura cu care varanul obisnuieste sa-si stearga orificiul cloacal dupa ce-si purjeaza instalatia s-a apucat sa-l muste de tuhaz pe mos-teaca dusa! Mai, mai, ce sa fie? Tataie dusa, eu cred ca matale tocmai ce ai luat loc pe faras, zau asa! Nu stiu cu ce-ai suparat gio. Ti-au cerut sa faci vreo porcarie si ai refuzat? Nu, nu-i cazul, chiar daca ti-ar fi cerut una ca asta, n-aveai matale cojones sa-i refuzi. Nu stiu care-i spilul dar eu zic sa-ti iei o cutie de carton si sa incepi sa-ti aduni lucrurile din birou.
  • +1 (1 vot)    
    localizare (Vineri, 24 ianuarie 2014, 16:07)

    Inuka [utilizator]

    Ce sistem de goniometrare domnule?
    Ai nostii ca brazii nu pot gasi nici locul unde a explodat o bomba daca nu are atasat un telefon cu GPS.
    Romania 2014, tara NATO
  • +2 (2 voturi)    
    Nu sunt sigur (Vineri, 24 ianuarie 2014, 16:16)

    gaspy [utilizator]

    Nu-s expert, dar citind materialele tehnice, e greu de localizat semnalul ELT pe frecventa de 121,5 MHz, necesitând line-of-sight, ceea ce implică faptul că orice căutare trebuia făcută din aer, nu de la sol.
  • +3 (3 voturi)    
    Bazaconii (Vineri, 24 ianuarie 2014, 16:46)

    istoriograf [utilizator]

    Se vede ca la Jurnalul National nu au pe cineva cat de cat specializat in tehnica militara si/sau tehnologie. Nici macar n-au apelat la vreun din specialistii/consultantii din domeniu. Din aceasta cauza, materialul este plin de erori si inexactitati. Semnalul balizei de 121.5MHz este foarte slab si dureaza functie de acumulatorul unitatii ELT vechi, adica 2-3 ore. La aceste puetri si frecvente , radiogoniometrarea se poate faec doar dintr-o zona de cativa zeci de kilometri patrati si cu conditia ca in aceasta zona sa existe unitati de cercetare radio care sunt tate cu mijloace de goniometrie radio. Radarul chiar si foarte perfectionat, nu ajuta la goniometrare de loc ci doar la localizarea unor tinte care se gasesc peste o anumita inaltime de orizontul radarului (minimum 30-50m de la sol functe si de relief). Radarele sistemului antiaerian nu sunt construite pentru detectarea de tinte terestre. In mod sigur compania de radiolocatie din apropiere a observat momentul cand tinta a disparut de pe ecran dar asta nu permite aflarea punctului unde a cazut. Tinta putea dispare si in momentul cand avionul cobora sub limita de inaltime a radrului, fara sa se fi prabusit inca. Radioamatorii care locuiesc in zona, si care dispun de echipament portabil si mobil, ar fi putut sa faca localizarea balizei prin veche metoda a "vanatorii de vulpi" in 2-3 ore maximum. Si cercetarea radio militara foloseste acelasi principiu de triangulare dar probabilitatea ca ei sa aiba cateva unitati /echipe in zona este zero. Sa nu uitam ca Romania nu este o tara in razboi iar razboiul rece s-a terminat de mult. Alta este situatia in tari aflate permanent in stare de razboi .Solutia ideala si rapida ar fi fost ca baliza avionului sa fi avut si frecventa de 406MHz, singura detectabila in cateva minute de satelitii destinati detectarii epavelor. Dar Romania a abandonat organizatia internationala care controleaza acest sistem contracost. Nici avionul nu avea o baliza moderna detectabila dn satelit.
  • 0 (0 voturi)    
    Soldatul roman (Vineri, 24 ianuarie 2014, 17:02)

    Electorul [utilizator]

    Doarme in post. Avem o armata de profesionisti sau asa ar trebui sa fie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi