Andrei Plesu, la RFI: Atacul de la Paris este un gest absolut incalificabil, cu efecte negative in toate directiile

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 8 ianuarie 2015, 16:22 Revista Presei | Subiectele Zilei

Andrei Plesu
Foto: Agerpres
Scriitorul Andrei Plesu, fost ministru de Externe, spune la RFI ca atacul terorist de la sediul publicatiei satirice Charlie Hebdo le va da apa la moara celor care vorbesc despre marele pericol al migratiei si al multiculturalismului, dar si celor care cunosc superficial Islamul. Andrei Plesu mai crede ca "sunt lucruri de care e bine sa nu te atingi cu atata nonsalanta".

Reporter: Ce impact credeti ca va avea atacul terorist de miercuri de la Paris asupra civilizatiei occidentale?
Andrei Plesu: Va da apa la moara tuturor celor care in tarile europene si in Franta poate mai mult decat in alte tari vorbesc despre marele pericol al migratiei si al multiculturalismului si al luptei intre civilizatii si intre culturi, ceea ce e pacat. Dar va da apa la moara si celor care cunosc superficial Islamul, printre care se numara chiar faptuitorii unor asemenea acte. Ei nu sunt in litera si in spiritul textului lor sacru, sunt in afara lor si dovada e ca si comunitatile musulmane asezate sunt ingrozite si-si declara neaderenta la aceasta gesticulatie isterica (...). Prin urmare, este un gest absolut incalificabil, cu efecte negative in toate directiile si cred ca asemenea situatii trebuie judecate putin mai rece si mai obiectiv decat o facem de obicei, fie exagerand pe linia unei corectitudini politice sterpe, care devine devine periculoasa in asemenea cazuri, pentru ca nu ideologic trebuie sa judecam noi aici, ci tehnic. Pe de alta parte si furia impotriva strainului in general trebuie disciplinata. Ceea ce insa sunt sigur e ca atunci cand stii ca pe lume exista asemenea fanatici, e lipsit de intelepciune sa ii provoci, jucandu-te cu simbolurile lor, ca si cum ai juca popice. Libertatea de expresie nu e libertatea sa-ti pui poalele-n cap si sa-ti bati joc de altii. Exista limite, care tin si de civilizatie si de cultura si de buna cuviinta si de civilizatie interioara, pana la urma. Asa, putem sa luam peste picior orice, cu riscurile care, iata, apar. Eu nu spun ca e normal sa reactionezi cu gloante la bezmeticeala unor oameni care se distreaza pe socoteala unor traditii, dar nici nu-i normal sa tratezi cu atata frivolitate lucruri care aduna in jurul lor respectul si viata spirituala a unor intregi comunitati.

Continuarea pe www.rfi.ro.






















7335 vizualizari

  • -2 (16 voturi)    
    Da, gestul este incalificabil! (Joi, 8 ianuarie 2015, 16:57)

    Andradda [utilizator]

    ....daca ar fi venit din partea unor diplomati sau daca niste parlamentari musulmani ar fi ucis o delegatie occidentala.
    Dar aici vorbim de niste infractori de cea mai joasa speta.
    Ce vrea sa spuna Plesu? Ca nu se astepta de la niste fanatici sangerosi sa apeleze la crima pt a-si apara idealurile? Cred ca toata povestea ia o intorsatura macabra si abjecta totodata! iar ipocrizia e deja cat casa!
    De ani de zile sunt puse pe tapet crimele abominabile comise de acesti fanatici care omoara copii, femei, batrani, se arunca in aer in piate publice si..iacata, dintr-o data, toata protipendada europeana se declara indignata, oripilata si ofuscata ca ticalosii aia au omorat cu sange rece niste francezi care-l batjocoreau sistematic pe idolul lor?!
    Pe ce lume traiti domnilor?
    Inca nu v-ati dat jos din palatele de clestar in care traiti?
    • +6 (12 voturi)    
      Un sfat (Joi, 8 ianuarie 2015, 17:32)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Mai citiți o data articolul! Poate o să înțelegeți mai bine ce vrea să spună domnul Pleșu...
  • -1 (19 voturi)    
    Nu sunt de acord. (Joi, 8 ianuarie 2015, 17:12)

    SignorRossi [utilizator]

    Cred ca dl Plesu nu cunoaste caricaturile de la Charlie Hebdo. Erau facute cu multa responsabilitate, libertate, si cu mult spirit. Si nu doar impotriva fundamentalistilor islamisti.
    "Lucruri care aduna in jurul lor respectul"... pai e tocmai ceea ce spuneau acesti satiristi: ce ati facut din religia voastra nu mai e respect !

    Azi ar trebui sa se deschida ziare satirice in toata lumea.

    Cum adica sa impui cuiva sa nu poata face portretul Profetului? Ok in propia-ti capela, dar aici suntem in state laice, libere.

    Voltaire nu a negociat cu nimeni libertatea de expresie, nu a facut rabat de la asta. Si pentru asta au murit oameni.

    Vor veni legi liberticide, atentie. In numele fricii.
  • -6 (18 voturi)    
    Despre comentariile llui plesu (Joi, 8 ianuarie 2015, 17:22)

    Theros [utilizator]

    Te uiti la el si ai falsa impresie ca-i "filozof" ?? Ceea ce vrea sa sustina acest om de nimic ,care isi da singur importanta este ca NU -i bine ca sa ai asigurata libertatea de expresie , de dragul dorintei de a nu supara pe cineva, indiferent de religie!! Pupincuristule de plesu sa stii ca daca "taceai folozof ramneai" !! Asa ti-ai dat arama pe fata , aratand cat de incult si carierist esti. NU inteleg cum faci ca te bagi singr in seama, demonstrnd inca odata ca oameni inculti sunt usor de manevrat.
  • -1 (13 voturi)    
    Cita profunzime !!! (Joi, 8 ianuarie 2015, 17:28)

    Magritte [utilizator]

    Da, Nu , Poate, care era intrebarea ????
    "Intelighentia " romana in actiune .
    • +2 (4 voturi)    
      E greu... (Joi, 8 ianuarie 2015, 22:07)

      Dumitrescu Marius [utilizator] i-a raspuns lui Magritte

      Asta-i nesansa celor putini care inteleg, sa fie neintelesi de majoritate! Intelegeti?
  • +2 (12 voturi)    
    in principiu (Joi, 8 ianuarie 2015, 17:29)

    Adrian_1234 [utilizator]

    As fi deacord cu dvs dar exista cateva puncte de care trebuiesc amintite. Nu imi amintesc sa fi vazut pe nimeni tragand cu kalshnicovul dupa ce a vazut pamflete cu Iisus sau Budha sau Krishna. Simpatic cum doar Mohamed e inatacabil si la restul se poate. Da e aiurea sa provoci, dar una e sa provoci si alta e sa te ascunzi dupa deget cum se face de mult timp.
    Adevarul este domnule Plesu ca desi Coranul cum ziceti dvs este ok, in practica religia musulmana este cea mai violenta dintre cele de astazi. A fost de-a lungul secolelor si inca nu s-a terminat.
    Toate religiile au avut astfel de momente dar nu stiu cum numai asta a ramas la sistemul anilor 1200-1300. Si nu e don cauza sarciei. Poti fi si sarac si normal. Motivul este ca pe fata toata lumea zice ca e o religie a pacii si in spate, se continua cu "... da dar doar pentru credinciosi".
    Inceputul spre o normalitate va aparea cand acceptam lucrurile asa cum sunt si nu bagam la inaintare slogane ca sa fim "politically correct".
    Si asta e un bun moment.
  • -3 (11 voturi)    
    spledid comentariul prim (Joi, 8 ianuarie 2015, 18:11)

    __alex__ [utilizator]

    concizie si masura. Multumim, dle. Plesu.
  • +1 (9 voturi)    
    Sensibilitati (Joi, 8 ianuarie 2015, 18:28)

    Eucris [utilizator]

    Multiculturalismul este neo-Marxism, sper ca d-l Plesu nu pledeaza indirect pt asa ceva? Il stimez pe d-l Plesu dat de data aceasta nu sunt de accord cu el! Libertatea de expresie nu trebuie ingradita! Se fac tot felul de glume pe contul crestinilor dar ei nu fac asa ceva.
  • +1 (9 voturi)    
    Toate Religiile trebuie sa devina Istorie- Partea1 (Joi, 8 ianuarie 2015, 18:48)

    CetateanLogat [utilizator]

    Intelectualii sustin ca principiile care fundamenteaza ideologia comunista sunt cele care fac din comunism o utopie, si nu greselile aparute in punerea in practica a acestei ideologii totalitare. Ei sustin ca aceasta ideologie va avea, inevitabil, aceleasi consecinte daca va ajunge sa fie aplicata, indiferent de cine si cum o va aplica. "Criminalitatea" comunismului este "genetica", similar faptului ca dintr-un ADN de lup nu se va naste niciodata o oaie.

    Aceeasi intelectuali, insa, nu realizeaza faptul ca exista o dogma comuna tuturor religiilor (o "gena" in AND-ul tuturor religiilor), care face posibila aparitia fundamentalismului religios, fundamentalism care in manifestarea sa extrema recurge la crima (razboi). Aceasta dogma este certitudinea ca exista o "viata de apoi" in care Dumnezeu (sau Alah) judeca "sufletele" in functie de credinta si devotamentul lor. Dogma nemuririi este utopia care face ca orice religie sa posede potential criminal (inscris in ADN-ul tuturor religiilor), care se poate manifesta atunci cand credinciosii considera ca le este pusa in pericol credinta. Pentru credinciosi, "viata de apoi" este mai importanta decat aceasta "viata trecatoare". Daca oamenii ar fi siguri de faptul ca aceasta viata este singura pe care o au (fara promisiunea "vietii de apoi"), nici o religie nu si-ar putea convinge credinciosii sa comita atentate sinucigase sau sa duca razboaie religioase (sa nu ii uitam pe crestini si "razboaiele sfinte" - Cruciadele, sa nu uitam toleranta fata de crimele Inchizitiei a crestinilor din Evul Mediu). Faptul ca in ziua de azi crestinismul este "benign" nu se datoreaza Bisericii, ci luptei popoarelor europene pentru libertate si drepturi universale. Secularismul nu a fost un cadou ci o trofeu castigat prin lupta.
    • +1 (7 voturi)    
      Toate Religiile trebuie sa devina Istorie- Partea2 (Joi, 8 ianuarie 2015, 19:31)

      CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      Acceptarea realitatilor descrise mai sus este absolut necesara, avand in vedere faptul ca exista riscul unei radicalizari cu fundament crestin a europenilor, ca raspuns la crimele fundamentalistilor islamici. NU acesta este, insa, raspunsul corect. Acceptarea caracterului anacronic al tuturor religiilor este solutia corecta. Doar asa se va putea ajunge, pe termen lung, la evitarea crimelor si a razboaielor pornite din "ratiuni" religioase. Atata timp cat discutia este despre cine este dumnezeul adevarat (Dumnezeu sau Alah), nu va exista o solutie definitiva. Solutia este renuntarea la toti dumnezeii si acceptarea faptului ca viata pe care o traim este singura pe care o avem, asa ca ea trebuie pretuita mai mult decat orice ideologie.

      P.S. Dupa cum s-a vazut in mai multe cazuri, democratizarea tarilor islamice a esuat. Se pare ca secularismul nu va avea castig de cauza in tarile islamice, deoarece Coranul indeamna la actiuni radicale impotriva dusmanilor, spre deosebire de Biblie. Acesta este inca un argument in favoarea solutiei prin care se accepta caracterului anacronic al TUTUROR religiilor, renuntandu-se astfel la TOTI dumnezeii. Exemplul trebuie sa fie dat de catre europeni (care au un avans substantial in aceasta directie), si astfel suprematia lui Alah nu va mai fi un subiect de disputa, calmandu-se sensibilitatile islamistilor, care astfel ar putea sa judece la rece gestul europenilor de a renunta la credinta, ar putea sa inceapa sa aiba dubii in privinta existentei "vietii de apoi". Fara credinta in existenta "vietii de apoi" nu exista nici Religie, deoarece cauza fundamentala a aparitiei tuturor religiilor a fost frica oamenilor fata de boala (suferinta) si fata de moarte, precum si credinta ca toate nedreptatile pe care le suporta si care nu sunt pedepsite in acesta viata vor fi pedepsite in "viata de apoi".

      Daca ne dorim evitarea definitiva a crimelor si a razboaielor pornite din "ratiuni" religioase, atunci TOATE RELIGIILE TREBUIE SA DEVINA ISTORIE.
      • -2 (4 voturi)    
        asa o fi? (Vineri, 9 ianuarie 2015, 0:45)

        hemostatic [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

        Razboaiele secolului 20 nu au fost religioase, si totusi au omorat mai multi oameni decat au murit in razboaiele religioase din 19 secole anterioare luate la un loc.
    • 0 (6 voturi)    
      Toate Religiile trebuie sa devina Istorie- Partea2 (Joi, 8 ianuarie 2015, 19:51)

      CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      Acceptarea realitatilor descrise mai sus este absolut necesara, avand in vedere faptul ca exista riscul unei radicalizari cu fundament crestin a europenilor, ca raspuns la crimele fundamentalistilor islamici. NU acesta este, insa, raspunsul corect. Acceptarea caracterului anacronic al tuturor religiilor este solutia corecta. Doar asa se va putea ajunge, pe termen lung, la evitarea crimelor si a razboaielor pornite din "ratiuni" religioase. Atata timp cat discutia este despre cine este dumnezeul adevarat (Dumnezeu sau Alah), nu va exista o solutie definitiva. Solutia este renuntarea la toti dumnezeii si acceptarea faptului ca viata pe care o traim este singura pe care o avem, asa ca ea trebuie pretuita mai mult decat orice ideologie.

      P.S. Dupa cum s-a vazut in mai multe cazuri, democratizarea tarilor islamice a esuat. Se pare ca secularismul nu va avea castig de cauza in tarile islamice, deoarece Coranul indeamna la actiuni radicale impotriva dusmanilor, spre deosebire de Biblie. Acesta este inca un argument in favoarea solutiei prin care se accepta caracterului anacronic al TUTUROR religiilor, renuntandu-se astfel la TOTI dumnezeii. Exemplul trebuie sa fie dat de catre europeni (care au un avans substantial in aceasta directie), si astfel suprematia lui Alah nu va mai fi un subiect de disputa, calmandu-se sensibilitatile islamistilor, care astfel ar putea sa judece la rece gestul europenilor de a renunta la credinta, ar putea sa inceapa sa aiba dubii in privinta existentei "vietii de apoi". Fara credinta in existenta "vietii de apoi" nu exista nici Religie, deoarece cauza fundamentala a aparitiei tuturor religiilor a fost frica oamenilor fata de boala (suferinta) si fata de moarte, precum si credinta ca toate nedreptatile pe care le suporta si care nu sunt pedepsite in acesta viata vor fi pedepsite in "viata de apoi".

      Daca ne dorim evitarea definitiva a crimelor si a razboaielor pornite din "ratiuni" religioase, atunci TOATE RELIGIILE TREBUIE SA DEVINA ISTORIE.
      • 0 (2 voturi)    
        Da, dar.. (Joi, 8 ianuarie 2015, 22:12)

        Dumitrescu Marius [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

        Daca, de principiu, sunt de acord cu Dvs., totusi, ce alternativa gasim religiei pentru controlul/stapanirea oamenilor, care nu sunt, altfel, decat niste animale?
  • +4 (10 voturi)    
    ... (Joi, 8 ianuarie 2015, 19:00)

    dragos234 [utilizator]

    Din pacate Plesu e una din victimele logicii fundamentalistilor: de vina sunt cei care au luat in deradere.
    In curand nu vom mai putea zice nimic de Putin sau Kim Jong Un, pt ca si ei au arme, nu? Pe care le pot folosi impotriva noastra, nu?
    Dupa care nu vom mai putea zice nimic de Psd sau de vreun baron, pt ca si asta are puterea sa ne faca rau, nu?
  • +1 (5 voturi)    
    Hai sic (Vineri, 9 ianuarie 2015, 12:34)

    tudor74 [utilizator]

    "Libertatea de expresie nu e libertatea sa-ti pui poalele-n cap si sa-ti bati joc de altii."


    Tov Plesu, exact asta inseamna libertatea de expresie ! Sa am voie sa imi bat joc de religille indoctrinatilor spalati pe creier !

    La cate minusuri vad la posturile de aici, mi se confirma inca odata ca Romania nu e departe de Afganistan la departamentul fanaticilor religiosi cu 2 neuroni neconectati!
    • 0 (4 voturi)    
      a jigni (Vineri, 9 ianuarie 2015, 14:07)

      cris.tian [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      esti liber sa iti bati joc de orice, oricine
      esti insa necivilizat - asta ti-a explicat autorul

      posibil sa nu te preocupe prea tare ca ii jignesti pe altii
      ai putea insa sa iti schimbi parerea insa dupa ce unul pe care l-ai jignit iti da in cap, sa zicem

      ce e asa de greu de inteles ca 'a jigni' nu e despre cel care emite ofensa CI despre cel care o receptioneaza?

      daca e asa, atunci fii pregatit sa suporti si eventualele consecinte

      ps: liber fiind
      • 0 (0 voturi)    
        a jigni (Vineri, 9 ianuarie 2015, 16:30)

        zigzag [utilizator] i-a raspuns lui cris.tian

        ma ofenseaza teribil faptul ca ai scris cu spatii intre idei. da-mi, te rog, adresa sa vin sa-ti trag o cafteala.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi