Utilizatorii online folosesc zilnic din ce in ce mai multe servicii online pe baza de nume de utilizator si o parola. Pornind de la aceasta observatie, ideea accesarii tuturor acestor conturi pe baza unei parole unice foarte personale – amprenta – prinde radacini puternice in industria web, scrie Romania Libera.

Un cont la yahoo! mail, hotmail sau Gmail, altele pentru serviciile Photobucket si Skype, la care se adauga cateva parole pentru servicii de online banking, Paypal si cateva forumuri - pentru fiecare dintre acestea, utilizatorul online are nevoie de un nume si o parola. Utilizatorii au inceput sa foloseasca aceleasi date de identificare pentru accesarea tuturor conturilor pe care le detin pe diverse site-uri web, insa acest lucru nu este cea mai fericita solutie, din motive de siguranta.

Pentru a multumi un numar mare de utilizatori –, firmele din domeniu incep sa se gandeasca serios la metode biometrice de identificare, iar amprenta – se pare – va fi noua "parola" pentru e-mail, foto, video sharing si altele.

Tonul a fost dat de producatorii de laptop-uri, in momentul de fata pe piata fiind disponibile mai multe modele ale Fujitsu Siemens, IBM, Toshiba si HP care au integrate un cititor de amprenta.

In momentul de fata, singurul aparat dedicat securizarii calculatoarelor cu ajutorul amprentei digitale, disponibil pe piata autohtona, este Microsoft Fingerprint Reader, care costa intre 140 si 160 de lei.