Cum prezinta un negociator grec, sub protectia anonimatului, discutiile cu Eurogrup: Am plecat la lupta crezand ca avem aceleasi arme ca si ei. Le-am subestimat puterea / Schauble i-a spus lui Varoufakis: Cati bani vrei ca sa iesi din euro?

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 10 iulie 2015, 20:03 Revista Presei | Subiectele Zilei

Jeroen Dijsselbloem si Yanis Varoufakis
Foto: Consiliul European
Guvernul de la Atena a crezut ca o prabusire a economiei Greciei va antrena o cadere a economiei mondiale si a sperat ca un NU la referendumul din 5 iulie ii va intari pozitia de negociere, poveste, sub acoperirea anonimatului, un consilier grec de rang inalt care a participat la negocierile cu Eurogrup din ultimele cinci luni si care acuza un ton extrem de dur, santaj si "asasinare mediatica" din partea europenilor. Interviul a fost acordat cunoscutului site francez de investigatii Mediapart in saptamana dinaintea referendumului.

"Am plecat la lupta crezand ca avem aceleasi arme ca si ei. Le-am subestimat puterea. Este o putere care se inscrie in insasi structura societatii, in modul de a gandi al oamenilor. Se bazeaza pe control si santaj. Avem foarte putine parghii in fata ei. Edificiul european este kafkian", spune sursa citata, care sustine ca, initial, Varoufakis, cu argumentele sale, a reusit sa schimbe opinia publica in Europa si chiar in Germania, dar Eurogrup a ripostat.

La inceputul lui februarie, Dijsselbloem i-ar fi spus lui Varoufakis: "Fie semnati memorandumul, fie economia voastra se prabuseste. Cum? Va daramam bancile".

El sustine ca grecii nu au fost sustinuti deoarece Eurogrupul nu functioneza de maniera democratica. Guvernul grec, spune sursa citata, a descoperit prea tarziu ca europenii vor sa-l excluda pe Varoufakis dupa anuntul referendumului. Varoufakis a intrebat: "Cine a decis asta". Dijsselbloem i-a raspuns: "Eu am decis. "Nu ar trebui sa existe un vot? Aceasta decizie nu ar trebui luata in unanimitate? Intr-o societate normala, da, dar Eurogrup nu functioneaza formal, nu exista nicio minuta a dezbaterilor.

Acesta a afirmat ca fostul ministru grec de Finante a "descris incidente care dovedesc ca Eurogrup este total nedemocratic, aproape neofascist" (un termen des folosit de propaganda rusa in ultima perioada, n.r.).

"A discuta prea mult cu Schauble poate fi periculos
, pentru ca risti sa nu obtii finantarile. Bancile germane isi vor banii inapoi. E o organizatie unde nu iti poti face auzita vocea. Doar Varoufakis a vorbit deschis. Schauble i-a spus: 'Cati bani vrei ca sa iesi din euro'? Nu a vrut Grecia in euro. A fost primul care a vorbit de iesirea Greciei, in 2011", a declarat consilerul grec.

El a reluat teza potrivit careia toti banii imprumutati de Grecia au mers la plata datoriei externe. "Nu am primit niciun ajutor financiar pentru a plati. Nu ne putem imprumuta pe termen scurt. Nu putem lua nicio masura pentru a imbunatati lichiditatea economiei: BCE a impus restrictii, una dupa alta. Este ceea ce eu numesc sufocare prin credit".

La jumtatea lunii martie, a continuat oficialul grec, o serie de surse de la Bruxelles au spus: "Da, institutiile (BCE, FMI, Comisia) folosesc creditul pentru a va asfixia, pentru a forta guvernul sa se supuna si sa accepte reformele. Faceti-o repede".

"Guvernul credea ca a merge pana la prabusirea economiei grecesti va provoca prabusirea economiei mondiale
. Acest lucru nu s-a produs si imi pare rau. Am urmarit evolutia euro, cum a reactionat la experimentele lor. Schauble si Berlinul sunt inteligenti. Au alimentat artificial criza: 'Grecii nu coopereaza. Nu au inteles ce trebuie sa faca. Nu ofera nicio cifra'. Ori, in loc sa cada, euro a urcat. La fel s-a intamplat si pe pietele bursiere".

Sursa citata a declarat ca guvernul de la Atena a inteles de-abia in ultima saptamana (dinaintea referendumului) ce se intampla, dar era prea tarziu. El acuza pseudo-negocieri prin care Eurogrup a castigat timp, grecii au pierdut timp iar Varoufakis a fost "asasinat mediatic".

"Am pierdut orice sprijin economic pentru a gasi termenii unui noi acord si am pierdut orice credibilitate pentru a ii forta sa negocieze cu noi. In acel moment, aripa dreapta a guvernului, Tsipras si Varoufakis, a spus ca este de ales intre modelul cipriot sau referendumul.

Cei doi sperau ca, in cazul unei victorii a NU-ului, pozitia lor va fi intarita pentru a scapa de un acord care sa excluda o restructurare a datoriei externe sau ajustarea bugetara.

Dar europenii nu s-au trezit in fata unei crize mondiale si nici macar europene, sau macar o prabusire a pietelor (dupa anuntul referendumului, cand bursele europene au scazut luni, dar au recuperat rapid pierderile in zilele ulterioare, n.r.). A existat o cadere a burselor, fluctuatii monetare, lira sterlina a crescut. Dar, in cele din urma, europenii nu mai sunt tot atat de pregatiti sa ajunga la un acord ca inainte de referendum.

Declaratiile acestuia, pentru Mediapart.fr, pot fi citite integral aici (in engleza) sau aici (in franceza).
























37332 vizualizari

  • +110 (134 voturi)    
    In Concluzie (Vineri, 10 iulie 2015, 20:21)

    ictin [anonim]

    Grecii au santajat cu prabusirea intregii zone euro sperand sa ramana in lenea si in coruptia lor traind pe datorie. Dar s-au trezit ca nu le-a mers. Frumos....
    • -58 (70 voturi)    
      eh (Vineri, 10 iulie 2015, 21:05)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui ictin

      Așa-i că nu ai citit decât titlul?
      • +29 (31 voturi)    
        Taci cu tata (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 0:14)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Hai opreste-te din plans, mai draga. Asa se intampla cand iti pui sperantele in greci. Da-i cu ceai de musetel sa treaca nervii.
      • +26 (28 voturi)    
        No more tears Mazica (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 4:28)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        N-ai vazut ca nici Phutin nu s-a bagat in rahatul grecesc, pute prea tare, pana si pt el.
        • +9 (9 voturi)    
          Phutin (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 9:19)

          Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Poate oficial, pentru ca neoficial este bagat pana la gat. Varoufakis este prorus, o dovedesc pe de-o parte eforturile lui isterice de-a rupe Grecia de UE si, pe de alta parte, istoria lui din anii '80 din Polonia.
          • +1 (1 vot)    
            Sper sa-l ia de consilier Putin. (Duminică, 12 iulie 2015, 18:52)

            Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

            Faliment garantat!
    • -32 (50 voturi)    
      mda (Vineri, 10 iulie 2015, 22:45)

      dan [anonim] i-a raspuns lui ictin

      Ma bucur ca romanii sunt exemplu de corectitudine, cinste etc muncitori...buni reformatori
    • +8 (22 voturi)    
      Tom & Jerry (Vineri, 10 iulie 2015, 23:15)

      Ar3s [utilizator] i-a raspuns lui ictin

      Cred ca te grabesti cu concluziile.
      In cadrul acestor negocieri, este Tsipras cel ce a dorit sa foloseasca santajul ca metoda, in vederea obtinerii unui rezultat imediat, salvator, insa Varoufakis a sperat in Grexit, lucru pentru care a fost eliminat. Uniunea Europeana nu-si poate permite sa piarda Grecia, dar nici sa o sustina. Dupa cum intelegi, grecii vor urma calea austeritatii, in continuare sub controlul UE, aceasta organizatie a carui singur liant (parghie) il reprezinta banii.
      Desi au facut echipa puternica in sensul reprezentarii nationale, cei doi conducatori ai grecilor au fost striviti de catre structurile financiare europene pe fondul propriilor orientari. Strategia lui Varoufakis nu a avut baze solide. Nu este clar un referendum DA/NU. In spatele optiunii NU, sta o intreaga filozofie a sacrificiului, o uriasa munca de mobilizare.
      Parerea mea este ca aceste negocieri a fost un joc de-a soarecele si pisica, probabil, un spectacol necesar gloatei.
      Foarte amuzant mi s-a parut episodul din PE, unde Farage vorbea de solutia corecta (cea a lui Varoufakis), cuiva dezbinat si infrant cu usurinta. Alexis Tsipras.
    • +10 (26 voturi)    
      Grecii (Vineri, 10 iulie 2015, 23:54)

      baibars [anonim] i-a raspuns lui ictin

      au fost iarasi negociatori excelenti. De altfel ei opereaza cu alt sistem de valori. Tzipras a stat ghiocel, l-au umplut de flegme, de palme, de insulte si pana la sfarsit a oferit 13 pagini de hartie care oricum suporta orice pentru zeci de miliarde. Este cea mai scumpa hartie care a existat vreodata. Nu vor respecta nici o buchie din tot planul si vor inhata banetul. Peste max. 5 ani o vor lua de la capat pentru o suma consistent mai mare. Alte pagini de promisiuni, alti bani. Este o mare porcarie pentru ca toata povestea asta ne este servita vezi draga Doamne ca o victorie a UE. Este absolut obscen ca noi ca romani care am suferit atat pentru a plati candva o datorie care o ducem infinit mai greu care am putea explica mai bine ca oricine ce inseamna austeritate suntem nevoiti sa inghitim toata mizeria asta. Cred ca asta au urmarit grecii tot timpul. Cat despre Romania va trece la moneda euro probabil in alt secol. Este inca o dovada ca traim intr-o lume profund nedreapta, dominata de interese in care adevarata valoare a banilor depinde de cat de aproape esti de tiparnita si nu de cat de mult ai asudat pentru ei. Germania va cauta sa iasa dintr-o uniune in care nu face altceva decat sa plateasca facturi.Ca a doua cea mai puternica economie a lumii daca ne orientam dupa exporturi poate foarte bine sa faca fata singura asigurand pentru proprii cetateni conditii si mai bune si fara sa le scoata grecii limba. Din pacate oamenii robi ai mediei cad prea usor victime unor aranjamente murdare. Mare pacat ca in Europa trebuie sa existe si o Franta. As fi preferat doua Germanii. Trebuie facut ceva pentru ca grecii sa ajunga la drahma, altfel vom ajunge sa mucim ca prostii cu totii sa intretinem derbedeii astia.
      • +5 (5 voturi)    
        cornel.dodan@yahoo.co.uk (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 11:22)

        CD [anonim] i-a raspuns lui baibars

        Eu nu cred ca vor lua banii si gata. Banii vor fi aprobati si dat in transe. Daca nu implementeaza planul va fi din nou stop finantare. Ma indoiesc ca Europeni nu au invatat ceva din lectia greceasca si ca vor permite cartoforilor gen Tipras sa-i manevreze din nou.
        • +1 (5 voturi)    
          Eu nu ma indoiesc (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 15:38)

          baibars [anonim] i-a raspuns lui CD

          sunt chiar sigur ca n-au invatat nimic. Grecii fac figura asta a sasea oara. Evident cu nuante dar in estenta aceeasi figura. iau banii si cand trebuie sa-i dea inapoi iti arata elefantul.
      • 0 (0 voturi)    
        O laie.. (Luni, 13 iulie 2015, 13:05)

        Liviu [anonim] i-a raspuns lui baibars

        Germania si Franta au infiintat de fapt UE (de fapt dupa unele surse, IG Farben prin sustinuti din cele doua tari).

        Ca atare... sub impresia ca le fac favoruri celorlalti alipindu-i la "ue" ..au acaparat piete de desfacere..au dat imprumuturi pentru...a cumpara tot de la ei..

        Ca la acele programe cu finantare externa...iti dadeau ei banii dar marfa din tema de program sa fie UE, nu China....

        Asa ca Germania nu iese din ue, decit daca se vor gasi unii care sa spuna "atentie, avem si noi drepturi"...drepturi care sa nu le mai placa nemtilor.

        De fapt, care drepturi?
        Vi se pare ca parlamentul ue este un organism democratic?
        Si ue in genere?
    • +8 (8 voturi)    
      Onoare de borfas ... (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 14:02)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui ictin

      Vii ca un borfas sa ceri bani pe principiul "nu-s in stare de nimic bun dar pot face mult rau, atat mie cat si voua" dar ai dori sa fii tratat ca un print si sa fii respectat .

      Pai v-au tratat asa cum meritati, ca pe niste derbedei, asta-i raspunsul.

      Cacealmaua de la negocieri n-a mers, dovada ca s-a ajuns tot la propunerile Eurogrupului, de a va face ordine in casa, cu diferenta ca ati pierdut 6 luni + alte milioane de EUR.
    • 0 (0 voturi)    
      Analiza riscurilor (Duminică, 12 iulie 2015, 18:51)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui ictin

      Daca aveau un finantist normal in locul genialului lor Varufachis, asta le-ar fi spus ca anuntul referendumului si cresterea riscului de iesire din zona Euro va provoca panica si retrageri masive din banci. Dupa ce a impus si controlul capitalurilor (prea tarziu, conturile mari zburasera demult) au generat ce se vede acum la banci si nu mai pot sa opreasca. Motociclistul ala putea macar sa pregateasca o moneda de schimb sau punte, caci euro pentru cheltuieli nu mai vad daca nu vrea macar o tara dintre debitori. Asa vor plati salarii si pensii cu masline si branza feta. Auzi, sa ai o economie care e abia 1% din UE si sa crezi ca se prabuseste lumea cu tine!
  • -34 (44 voturi)    
    Quo vadis? (Vineri, 10 iulie 2015, 20:43)

    zizin [utilizator]

    Da, este încă posibil ca Tsipras să fi trimis acest ultim set de propuneri știind foarte bine că nu vor fi acceptate. Dar el a mers deja prea departe cu concesiile. Ar fi un exercițiu de inutilitate.

    E timpul să se recunoască că ăsta este un drum spre nicăieri. Analiști de marcă au spus că Yanis Varoufakis a fost singura voce sănătoasă în acest film ieftin ce rulează de 5 luni. Yanis a ajuns la concluzia că n-are nici un rost să încerce să mai negocieze ceva cu troica și în principal de-asta a plecat.

    De Yanis va fi mare mare nevoie pentru ca Grecia să meargă înainte. Ei au nevoie de cineva care să-și dea seama spre ce direcție s-o apuce de aici.

    Tot așa cum Europa are nevoie de cineva care să-și dea seama cum să demolezi Bruxelles-ul fără să folosești explozibili puternici. Pentru că există doar două opțiuni aici: fie UE se va destrăma mai mult sau mai puțin pașnic, fie va face implozie violentă.
    • -15 (15 voturi)    
      Varoufakis in 'The Guardian', vineri seară (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 0:26)

      zizin [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      Titlu: ”Germany won’t spare Greek pain – it has an interest in breaking us”
      by Yanis Varoufakis, former Greek finance minister (Friday 10 July 2015 19.25 BST)

      Partea finală în traducere:

      După criza din 2008/9, Europa nu știa cum să răspundă. Trebuia să pregătească terenul pentru cel puțin o expulzare (Grexit, adică) pentru întărirea disciplinei? Sau să treacă la o federație? Până în prezent, n-a făcut nici una nici alta, angoasa sa existențialistă a tot crescut.

      Schäuble este convins că așa cum stau lucrurile, el are nevoie de un Grexit pentru purificarea aerului, într-un fel sau altul. O datorie publică greacă permanent nesustenabilă, fără de care riscul de Grexit ar dispărea, a dobândit deodată o nouă utilitate pentru Schäuble.

      Ce vreau să spun cu asta? Bazat pe luni de negocieri, convingerea mea este că ministrul de finanțe german vrea ca Grecia să fie împinsă afară din moneda unică pentru a băga în francezi frica de Dumnezeu, facându-i astfel să accepte modelul său de Eurozonă disciplinată.

      http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jul/10/germany-greek-pain-debt-relief-grexit
    • +10 (10 voturi)    
      mananci cu lingurita (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 10:10)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      eu se destrama sau iese razboi intre statele europene. cum poti sa spui o asemenea bazaconie.
      daca ai 12 ani.... mai ai sanse.
      voi aistia de stanga sunt chiar dsperati sa vedeti UE in ruine....
  • -29 (29 voturi)    
    Quo vadis? (Vineri, 10 iulie 2015, 20:50)

    zizin [utilizator]

    Da, este încă posibil ca Tsipras să fi trimis acest ultim set de propuneri știind foarte bine că nu vor fi acceptate. Dar el a mers deja prea departe cu concesiile. Ar fi un exercițiu de inutilitate.

    E timpul să se recunoască că acesta este un drum spre nicăieri. Analiști de marcă au spus că Yanis Varoufakis a fost singura voce sănătoasă în acest film ieftin ce rulează de 5 luni. Yanis a ajuns la concluzia că n-are nici un rost să încerce să mai negocieze ceva cu troica și în principal de-asta a plecat.

    De Yanis va fi mare mare nevoie pentru ca Grecia să meargă înainte. Ei au nevoie de cineva care să-și dea seama spre ce direcție s-o apuce de aici.

    Tot așa cum Europa are nevoie de cineva care să-și dea seama cum să demolezi Bruxelles-ul fără să folosești explozibili puternici. Pentru că există doar două opțiuni aici: fie UE se va destrăma mai mult sau mai puțin pașnic, fie va face implozie violentă.
  • +49 (55 voturi)    
    Mda... (Vineri, 10 iulie 2015, 20:54)

    Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator]

    Defapt Schauble i-a spus lui Varoufakis: "LA MUNCA BAAA!!!"... dar aparent pentru greci asta inseamna santaj.
  • +28 (34 voturi)    
    prostii (Vineri, 10 iulie 2015, 20:59)

    Gipsi [utilizator]

    Baliverne mai mari decat ce declara nenea asta sub protectia anonimatului nu mi-a fost dat sa citesc recent.
    • +4 (4 voturi)    
      Manipulari ... (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 6:43)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui Gipsi

      se fac si sub 'protectia' anonimatului, ba sunt si mai suculente, ca deh, lumea zice, asta daca a "semnat-o anonima" (cum zice un personaj al marelui maestru), probabil ca sunt ziceri autentice ...

      si casca gura si mai tare ....
  • +41 (43 voturi)    
    Cred că lumea poate observa o fractură logică (Vineri, 10 iulie 2015, 21:08)

    hic sunt leones [utilizator]

    - Eurogrupul nu functioneza de maniera democratica.
    - Dijsselbloem i-ar fi spus lui Varoufakis: "economia voastra se prabuseste. Cum? Va daramam bancile".
    - Schauble i-a spus: 'Cati bani vrei ca sa iesi din euro'?
    - BCE a impus restrictii.

    În aceste condiţii de ce nu iese bravul popor grec singur din zona euro?!
    Pentru că dragoste cu de-a sila nu se poate.

    Oricum, aşteptăm declaraţii similare din partea unor negociatori ai Portugaliei, Spaniei şi Irlandei care trebuie să fi trecut şi ei prin exact aceleaşi presiuni cu privire la acceptarea reformelor.
    Mi-e greu să cred aceste poveşti până când informaţiile transmise nu vor fi logice şi confirmate din mai multe surse credibile.
  • +31 (35 voturi)    
    sarac (Vineri, 10 iulie 2015, 21:15)

    CosminNegut1 [anonim]

    oare fularul Burberry e luat tot pe datorie?
  • +29 (33 voturi)    
    bull (Vineri, 10 iulie 2015, 21:17)

    EXEs [utilizator]

    Parca Varoufakis se apucase sa inregistreze discutiile asa ca daca vor sa fie crezuti trebuie sa vedem si dovezile. Grecoteii astia sunt ori cei mai prosti indivizi pe care i-am vazut vreodata, ori sunt niste mincinosi extrem de prosti, oricum ar fi nu prea stralucesc in zona cerebrala.
    Grecii trebuie sa caute tapii ispasitori in propria curte daca vor sa rezolve ceva. Aruncarea problemei in curtea UE nu le va rezolva problemele pe termen lung.
  • +35 (39 voturi)    
    adica... (Vineri, 10 iulie 2015, 21:22)

    lili [anonim]

    Grecii au crezut ca UE si FMI vor pompa EUROI la infinit catre Grecia ca sa traiasca ei pe picior mare si sa NU mai returneze EUROII niciodata!
    Domnul asta nu zice nimic despre faptul ca Grecia traieste din EUROI imprumutati, pe care NU este in stare sa-i returneze si traiesc pe picior mare., cu salarii si pensii uriase pentru noi, romanii!
    Ori sunt inconstienti, ori nu stiu ce sa cred...
    UE si FMI au partea lor de RESPONSABILITATE, au dat bani Greciei multi ani riscand pana acum cand ii paste falimentul pe greci!!
  • +44 (46 voturi)    
    . (Vineri, 10 iulie 2015, 21:22)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Ce am inteles eu, fara pregatire de specialitate:

    "Am fost siguri ca le-o tragem si ne-au tras-o ."

    Cat de asociaal...
  • +36 (40 voturi)    
    Democratii de la Syriza (Vineri, 10 iulie 2015, 21:28)

    MPopa [utilizator]

    Syriza e democratica la fel cum a fost si Republica Populara Romana. Daca stai sa citesti ce scrie in articol parca citesti presa marxista de acum 50 de ani, un pic mai "periata" la vocabular.
    E adevarat ca exista un establishment financiar mondial, e adevarat ca e foarte influent si prea putin democratic. Dar de aici si pana la a prezenta Syriza ca pe un campion al democratiei si pe nemti ca niste conspiratori malefici, decisi sa subjuge mapamondul ... Sa-i creada cine vrea, eu nu mai sunt la varsta cand judecam prin filtrul hormonilor.
  • +35 (37 voturi)    
    ?????????? (Vineri, 10 iulie 2015, 21:37)

    valli [utilizator]

    Grecii s-au comportat exact cum ar fi vrut rusii si in final au pierdut penibil. Au mintit si santajat. Si-au propus sa submineze bunastarea intregii lumi sau macar a Europei. Etete... Bine ca stim. Lor trebuie Europa sa le dea repede 50 de miliarde...Mai, mai...
  • +34 (36 voturi)    
    Greu (Vineri, 10 iulie 2015, 21:50)

    JohnR [utilizator]

    Euro creste in loc sa scada daca Eurozona scapa de gaura neagra bugetara numita Grecia. Acela a fost un moment AHA pentru greci.
  • -9 (25 voturi)    
    presa obiectiva (Vineri, 10 iulie 2015, 21:55)

    gigi1 [utilizator]

    Ce imi place presa independenta si obiectiva care ne ajuta sa intelegem prin comentarii in paranteza gen (termen des folosit de propaganda rusa in ultima perioada).
  • +26 (30 voturi)    
    De bun simt (Vineri, 10 iulie 2015, 22:03)

    sile [anonim]

    Pentru socialisti sa-ti vrei banii inapoi e un semn de degenerare. Normal ca li se pare santaj sa le ceara creditorii banii inapoi.

    Si va dati seama cat de rupti de realitate sunt si ce pregatire economica precara au guvernantii greci daca ei chiar credeau ca prabusirea economiei grecesti va provoca prabusirea mondiale. Atentie, nu europene. Mondiale!
    • +27 (29 voturi)    
      .... daca este adevarat .... (Vineri, 10 iulie 2015, 23:01)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Asta arata ca grecii se cred BURICUL PAMANTULUI ! Ce fumeaza oare ?
  • +14 (16 voturi)    
    Statele Unite ale Europei ... (Vineri, 10 iulie 2015, 22:07)

    Cetatean European fara drepturi [anonim]

    .. trebuie create cat mai repede ori acest experiment de Uniune Europeana va inceta.
    • +9 (15 voturi)    
      Nimeni nu scrie un articol necesar (Vineri, 10 iulie 2015, 23:14)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean European fara drepturi

      si anume: aceasta criza trebuie folosita intr-un fel pozitiv. trebuie inteles cum poate functiona instrumentul euro in conditiile unor bugete diferite etc. Este un instrument flexibil , se poate imbunatati ceva etc Cred ca trebuie gandita o politica economica mult mai desteapta si vizavi de Grecia etc. N-am nimic cu grecii , mi-au fost antipatici acum dar si Europa ar trebui sa impuna ceva in legatura cu coruptia din statele membre. Inteleg ca grecii au miliarde in Elevetia iar tara se zbate in disperare? Apoi, ce e prostia asta cu "insulele" care au alt regim de impozitare cand ei n-au bani la buget? As vrea sa scrie cineva un articol bun sa intelegem si noi, care nu suntem economisti cum stau lucrurile si mai ales, cum pot fi imbunatatite.
  • +29 (33 voturi)    
    ... (Vineri, 10 iulie 2015, 22:36)

    Sarmis [utilizator]

    Ce tupeu pe Germania. I-a pus pe comunisti la munca in loc sa le des bani gratis.
  • +21 (25 voturi)    
    de la Platon citire (Vineri, 10 iulie 2015, 22:47)

    anonimicus [utilizator]

    Grecii nu sunt in stare decat de ... sofisme.
  • +10 (12 voturi)    
    Ponta este un al doilea Tsipras (Vineri, 10 iulie 2015, 23:32)

    mucenic [anonim]

    Ponta este in aceeasi papuci ca Tsipras, ma intreb daca a invatat sa joace macar acuma in al 12lea ceas. Cred corul pomanagiilor care il criticau pe Basescu inteleg acuma in ce rahat a vrut Ponta sa ii bage si Basescu nu l-a lasat. Un lucru este clar: ai intrat in UE joci cum ti se spune. Nu mai este loc pentru escroci. Va veni noua generatie, multi educati in West. Lumina va veni dela Apus acuma.
  • -3 (11 voturi)    
    Cu asta a spus tot (Vineri, 10 iulie 2015, 23:42)

    ValeriusPrimus [anonim]

    Cu asta " Da, institutiile (BCE, FMI, Comisia) folosesc creditul pentru a va asfixia, pentru a forta guvernul sa se supuna si sa accepte reformele. Faceti-o repede" consilierul asta a spus tot! Adica daca se apuca grecii de facut reforme e de rau ... e similar cu supunerea si asfixierea :D !
  • +11 (15 voturi)    
    nu inteleg ... (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 0:26)

    maryus999 [utilizator]

    nu reusesc sa inteleg ... greci au fost fortati sa ia banii aia ? i-au obligat bancile sa ia bani cu imprumut ? era simpu sa refuze banii si gata ... si nu pot sa inteleg de ce sunt rai aia care isi vor bani inapoi ?
    • +3 (3 voturi)    
      e simplu de inteles (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 13:51)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

      grecii? poate te referi la un un guvern, o mana de oameni care pot fi corupti/presati sa o faca? la fel cum ne imprumutam si "noi" la fmi cand de fapt o face guvernul de capul lui in loc sa reduca aparatul bugetar si cheltuirea banilor in mod netransparent.
  • +7 (9 voturi)    
    Pai mi se pare normal... (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 0:30)

    seven [utilizator]

    "Da, institutiile (BCE, FMI, Comisia) folosesc creditul pentru a va asfixia, pentru a forta guvernul sa se supuna si sa accepte reformele. Faceti-o repede".

    Bun, care-i problema in aceasta fraza? De ce este prezentata asta ca fiind ceva rau? Mai ales daca o spui unui datornic? Adica e ceva rau sa-i spui unui narcoman sa-si bage mintile in cap si sa-l santajezi sa mearga la dezintoxicare? Ca suna exact la fel....

    Stupid grecul asta...
  • +4 (4 voturi)    
    disciplina (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 0:49)

    gechi [utilizator]

    " Based on months of negotiation, my conviction is that the German finance minister wants Greece to be pushed out of the single currency to put the fear of God into the French and have them accept his model of a disciplinarian eurozone."

    asta e incheierea editorialului din The Guardian scris de Varoufakis. Nu cred ca mai e nevoie de nici un comentariu.
  • +15 (17 voturi)    
    minciuna comunista (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 2:59)

    Vlad-I [utilizator]

    Cat tupeu pe marxistii astia, sa incerce sa povesteasca totul pe dos. Brusc si pe nepusa masa UE vroia sa distruga Grecia, numai ca sa nu stea la putere bunatatile aste de politicieni de tip Vadim , dar, daca stam bine sa ne gandim nici nu avem ceva asemanator in politica de talia lui Teparis si Varukachis. Daca nu era UE si moneda euro pe care sa arunci vina, uitandu-va la programul Syriza este inversul normalitatii, cum sa scoti o tara din criza marind cheltuielile publice si nu taind nimic ?
  • +4 (4 voturi)    
    Nu zau (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 10:24)

    Bogdanel [anonim]

    "bancile germane isi vor inapoi banii" Vai, ce nesimtiti!
  • +4 (4 voturi)    
    datorie (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 10:25)

    Vlad [anonim]

    Datoria nu era sustenabila de prin 97-98!!! Ca sa va faceti o idee in 2012 cand s-a facut bailout-ul bancilor grecesti datoria de stat era la vre 120 de miliarde acum e 320 ... Pai de UNDE bani ???? Daca nu ai sa platesti 120 de miliarde o sa ai sa platesti 320 ??? Bancile, FMI-ul, BCE-ul stiau ca nu se pot plati. Iar datoria in 2012 a mers in proportie de 90% pentru salvarea bancilor.
  • +2 (8 voturi)    
    Romani vs. Greci (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 13:10)

    DaniAndi [utilizator]

    Ce-mi place cand vad atatea comentarii ale romanilor, jignitoare,derogatorii, rautacioase impotriva grecilor.

    Exemplu clasic de "rade ciob de oala sparta". De parca n-am fi facuti din aproximativ aceeasi fibra, cu "smecherii" similare, lehamite la plata taxelor, politicieni expirati, baroni cu averi colosale, etc.

    Daca am fi sinceri cu noi insine ar trebui sa recunoastem ca NU suntem cu nimic mai buni decat ei.
    • +2 (4 voturi)    
      La noi (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 16:50)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      Au fost comunistii, desteptule, timp de 45 de ani. Am trecut prin epurare. Au omorat zeci de mii de oameni (floarea intelectualitatii Ro), au incercat sa ucida spiritul acestei tari. Acum la putere sunt tot prietenii si rudele acestor macelari. Grecia n-a trecut prin asa ceva. Pune mana si citeste istorie.
    • +3 (3 voturi)    
      Ba suntem! (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 19:57)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      suntem harnici si incercam din rasputeri sa ne revenim desi Vestul fed us to commies si i-a preferat pe greti. Suntem o tara barbarizata, dar nu pentru ca asa am vrut noi!
      • +3 (3 voturi)    
        Istorie (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 20:18)

        DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Putem discuta ore intregi de ce a fost asa si nu asa.

        Da, am fost sub comunism. Polonezii nu? Dar Letonia, Lituania, Estonia? Nu cumva la ei comunismul a fost mai "apasat" decat la noi.

        Oricum am da-o, am facut enorme de multe greseli dupa Revolutie si cand sunteti chemati la vot, aveti stampila aia in mana si decideti. La fel, daca sunteti mai buni, credeti ca puteti mai bine, de ce nu luati atitudine in loc doar sa comentati/barfiti, lucru la care apropo suntem la fel sau poate chiar mai buni decat Grecia.

        Cat priveste autocompatimirea, suntem de departe cei mai buni din UE si poate din lume.

        Ce incercam eu sa spun mai sus e ca vinovati-nevinovati grecii, nu e niciun motiv pentru noi sa ne bucuram sau sa-i judecam. Cat toate articolele astea despre Grecia din ultimul timp sunt PLINE de comentarii rautacioase , plus cativa rataciti gen "mazeta" care sunt oricum dusi cu pluta.

        Ia uitati-va si pe site-uri de stiti din strainatete, eu ma uit des pe cele frantuzesti, germane...foarte putini comenteaza extrem de negativ cum fac cei de pe aici...
  • +1 (3 voturi)    
    GRECIA , EUROGROUP, ETC (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 13:33)

    M.A [anonim]

    Din toate comentariile facute de ne avizatii de mai jos,inteleg ca habar niu aveti de ceea ce se intampla in aceasta lume a Globalizarii...TRIST si TRAGIC ... Somnul ratiunii genereaza monstri ! Treziti-va din lumea virtuala in care ati fost propulsati si nu mai permiteti sa vi se faca lobotomie prin propaganda agresiva a MME..
    • +2 (2 voturi)    
      E adevarat ce spui, in general (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 16:47)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui M.A

      Dar nu se aplica la cazul grecia...si ma refer la cum au reusit grecii sa intre in faliment (2010). Ce s-a intimplat dupa 2010, este discutabil si partial ai dreptate.
  • +2 (6 voturi)    
    A sta cu mâna întinsă (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 13:40)

    constantin [anonim]

    Nu am bani şi mă tot împrumut pe la vecini, rude ,prieteni şi bănci. Merg la chefuri, mă distrez cu familia, îmi mai fac şi o vilă, dar nu sunt în stare să restitui datoriile. Te împrumuţi o dată, de dou, de trei ori, dar cine crezi că îţi mai dă, până la urmă? Cam aşa este şi la nivel de state. Grecii trebuie să înţeleagă că lucrurile nu pot merge la infinit. La fondurile BCE, au contribuit şi contribuie toate statele şi implicit toţi contribuabili acestor state, care mulţi fac sacrificii, sau o duc mult mai greu decât grecii. De ce trebuie să fie ei mai şmecheri? Trebuia să se spargă cândva ulciorul. Să mai facă şi ei sacrificii. Bătrânii noştri mor prin spitale, fără medicamente, fără investigaţii moderne, care le-ar uşura suferinţele, oameni fără pensii şi fără o coaje de pâine, pământuri nelucrate, din lipsă de utilaje, şcoli prăbuşite, drumuri sparte şi distruse etc., dar ne plătim datoriile şi contribuim la BCE.
    • +1 (1 vot)    
      Dar noi trebuie sa ni-i ajutam pe ai nostri! (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 19:58)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui constantin

      nu este admisibil sa se investeasca in prostie numai in autostrazi cand milioanele alea economiste ar salva viitorul unor copii prin educatie, prin cultura, prin desteptarea mintii sau a harniciei.
    • +2 (2 voturi)    
      Mesajul fiind? (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 20:12)

      Jano11 [utilizator] i-a raspuns lui constantin

      Nu este vina grecilor ca noi avem probleme, asa ca hai sa aruncam o privire in oglinda.

      Este vina romanului ca este in situatia in care este.
      Romanul isi voteaza politicienii! Aceasi de 25 de ani!
      Romanul participa fericit la evaziune fiscala atunci cand apare aceasta posibilitate, ba ii mai ajuta si pe altii.
      Romanul sare cu gura de cate ori cinvea vrea sa faca ceva bun, serios, din banul public ca de e banul lui. Dar can banul il fura coruptii, nu sare nici unul nici altul.
      Romanul vrea sa devina medic, avocat, politician, sau si mai rau jucator de fotbal sau mai stiu ce vedeta la TV, si sa se imbogateasca cat mai repede. La fel si copii romanului care invata in primul rand de la parintii lor.

      Problema Romaniei este ca nu se fac investitii care sa ajute cresterea economica a tarii, investitii serioase in ramuri economice care genereaza valoare adaugata ridicata.

      In rest, numai bine.
  • +3 (3 voturi)    
    Tipic grecesc (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 16:27)

    bogdan1477 [utilizator]

    Deci te duci la negocieri crezind ca ceilalti vor gfi nevoiti sa cedeze oricum, ca cica pica euro daca iesi tu (apropos, cita inteligenta tre sa ai ca sa realizezi ca avind doar 2% din PIB-ul UE nu poti darima nici un euro, ba poateeuro ar fi chiar mai solid fara problemele Greciei). Si dupa ce vezi ca incercarile tale de santaj nu creeaza nici o furtuna pe poata de capital, acuzi Germania de fascism. Deci a iti plati datoriile a devenit fascism. Iar democratia adevarata e sa traiesti bine pe datorie.
  • +1 (5 voturi)    
    Multi sar cu gura (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 20:03)

    Jano11 [utilizator]

    Dar in mod clar 95% din cei care comenteaza aici nu pricep care este situatia exacta si care este miza acestui joc.
    • +1 (1 vot)    
      recunosc (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 22:44)

      Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui Jano11

      ..va rugam sa impartasiti cu noi,daca este legal/posibil...
  • +1 (1 vot)    
    Eurogrupul recunoaste ca e dictatura (Duminică, 12 iulie 2015, 13:44)

    Alex [anonim]

    Conform declaratiilor lui Dijsselbloem se recunoaste implicit ca vorbim de o dictatura in Eurogrup. Anumite persoane aplica o lege proprie, complet nedemocratica, cu scopul de a santaja guverne si tari sa execute ce comenzi doresc ei. Grecia , desi a incercat si ea un mic santaj, este mic copil fata de santajul si dictatura Eurogrupului. Tarile devin colonii pe mana nici macar a aaltor tari, ci a unui grup restrans de baietei destepti ce manevreaza tari in intres propriu. Fara acesti oameni, ce stau disimulati in diferite pozitii cheie in organisme europene, lumea ar arata si ar fi mult mai bine. Acesti indivizi sunt virusi ce au infectat sistemul. Deocratia in Europa nu mai exista datorita acestor virusi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version