De ce sustine Uber Romania ca este legal UberX este serviciul de ridesharing al firmei americane Uber in Bucuresti. Folosind aplicatia din telefonul mobil, oricine poate transmite locatia curenta si destinatia dorita, iar un sofer Uber va raspunde la comanda, in masina personala. Exista reguli extrem de clare legate de curatenia masinii si de prezentarea soferului. Taxa pentru deplasare este calculata prin GPS, iar plata se face automat, pe baza datelor de cont introduse in aplicatie, fara bacsis si fara bani cash. La scurt timp de la lansarea cu succes a serviciului UberX in Bucuresti, Parlamentul Romaniei vota, in luna mai, un proiect de lege impotriva transportului public de persoane fara o autorizatie de taxi. Presedintele a promulgat legea pe 3 iunie. In toata aceasta perioada, mai multe surse de mass-media au deplans soarta serviciului oferit de compania americana in capitala, declarand serviciul drept unul inchis. Cu toate acestea, UberX continua sa functioneze in legalitate, nefiind, conform reprezentantilor Uber, reglementat in Romania - si ofera bucurestenilor calatorii la preturi extrem de similare cu principalele companii de taximetrie, scrie RealitateaBucuresti.

Subiectele ZileiFoto: Colaj foto

Copilul geniu care vrea doar sa aiba o viata obisnuita Jaxon Cota este un copil aparent obisnuit, de 11 ani. Totusi, sunt sanse (foarte) mari sa fie mult mai inteligent decat toti oamenii pe care ii cunosti. Are un IQ de 148 de puncte si face parte din grupul Mensa de la 9 ani. In plus, rezolva probleme de matematica la nivel de liceu atunci cand se plictiseste. La doi ani, deja putea citi cu voce tare numere cu 15 cifre. Desi ar putea intra deja la colegiu, Jaxon alege sa fie un copil obisnuit, deocamdata. "Nu vreau sa trec peste toate etapele astea, pentru ca nu as mai putea face lucrurile pe care le iubesc, cum ar fi sa joc baseball si sa ies cu prietenii mei", scrie PlayTech.

"Trenul SF" Hyperion pleaca de vineri, 31 iulie, spre litoral si incinge concurenta pe ruta Bucuresti-Constanta. Cat costa biletul pe calea ferata si pe sosea In dimineata zilei de vineri, 31 iulie, spre litoral porneste din nou "trenul SF" Hyperion (administrat de operatorul privat Softrans), cu o oferta care pune in incurcatura si concurenta de pe calea ferata, si pe cea de pe autostrada. Hyperion pleaca de la Craiova la ora 6.45, apoi de la Bucuresti-Nord la ora 10.15 si soseste la Constanta la ora 12.29. Pretul biletului este de 70 de lei/calatorie pe ruta Craiova-Constanta si de 40 de lei pe Bucuresti-Constanta, sensibil mai mic decat la operatorul de stat CFR Calatori (94 de lei pe Craiova-Constanta, respectiv 62 de lei pe Bucuresti-Constanta), informeaza Adevarul.

Lista medicamentelor pentru boli cardiace si neurologice oprite de la vanzare: Comisia Europeana are suspiciuni asupra lor Patruzeci de medicamente pentru boli cardiovasculare si neurologice au fost oprite, joi, de la vanzare in Romania, dupa ce Comisia Europeana a decis suspendarea autorizatiilor de punere pe piata, din cauza deficientelor de calitate constatate, a anuntat Agentia Nationala a Medicamentului. Conform informarii Comitetului pentru medicamente de uz uman, pe baza careia s-a formulat recomandarea de suspendare catre Comisia Europeana, din cauza deficientelor de calitate constatate s-au ridicat suspiciuni in privinta fiabilitatii datelor de sustinere a raportului pozitiv beneficiu-risc pentru medicamentele respective. Integral pe Gandul.info.

Sindicatele se rascoala: "Avem un milion de bugetari, muritori de foame" Furiosi ca demnitarii si-au marit lefurile inaintea tuturor, sindicalistii preseaza pentru majorari salariale pana la alegerile din 2016. Mai intai la opinca si apoi la vladica", atrag atentia liderii centralelor mari sindicale. Revolta lor porneste de la indrazneala demnitarilor aflati la Putere care au promovat o ordonanta prin care isi majorau salariile cu peste 300%, in timp ce ministrul Muncii purta negocieri cu partenerii sociali pentru lefurile bugetarilor de rand. "Avem un milion de bugetari care castiga 800 de lei net pe luna, adica salariul minim pe economie. Practic, acesti oameni sunt muritori de foame", scrie EVZ.

Evadare din estul comunist. Povestea unei profesoare din RDG care a ales drumul spre libertate prin Romania Katharina Bobzin, o respectata profesoara din Germania, povesteste cum a evadat din Estul comunist, in urma cu patru decenii, traversand Dunarea inot prin Romania. Katharina Bobzin s-a nascut in 1946, in partea de est a Germaniei, care tocmai intrase sub ocupatie sovietica dupa cel de-al doilea razboi mondial. Ulterior, "aceasta mare inchisoare in care erau ingradite libertatea de exprimare si libera circulatie" s-a numit ipocrit Republica Democrata Germana (RDG). Primele ganduri ca trebuie sa paraseasca teritoriul rosu i-au aparut Katharinei la 22 de ani (...) 5 august 1969, langa Orsova. Pe drumul ingust care insoteste Dunarea, Katharina zareste turnul de paza si simte cum frica i se strecoara pe sub piele cu fiecare pas pe care granicerul il face spre ea. Repeta in gand, tot mai precipitat, scenariul pe care il pregatise in amanunt la Berlin, cu multe zile inainte, impreuna cu Eva. "Pasaportul", striga in romaneste granicerul. Integral pe Romania Libera.

Comentariu: ONU, blocata de interesele proprii ale Moscovei In Consiliul de Securitate al ONU, Rusia s-a opus unui proiect de rezolutie privind doborarea aeronavei MH17 pe teritoriul Ucrainei, in 2014. Natiunile Unite au esuat in gestionarea acestei crize. Gero Schliess e de parere ca ar trebui sa se renunte la dreptul de veto. Era previzibil. Prin solicitarea infiintarii unui tribunal international in scopul elucidarii imprejurarilor in care s-a prabusit, in estul Ucrainei, avionul de pasageri MH17 apartinand companiei Malaysia Airlines, Malaezia si sustinatorii sai au incercat sa exercite presiuni asupra Rusiei. Dar s-au izbit de refuzul ferm al Moscovei. Dupa ce, la inceputul lunii iulie, Rusia a blocat o rezolutie privind genocidul de la Srebrenita, proiectul de rezolutie inaintat de Malaezia a avut acum aceeasi soarta. Pe 17 iulie 2014, vietile a 298 de oameni au fost curmate brusc. In timp ce majoritatea tarilor, in frunte cu SUA, pornesc de la ideea ca separatistii din estul Ucrainei, sustinuti de Rusia, ar fi doborat cursa MH17, Kremlinul da vina pe guvernul ucrainean, scrie Deutsche Welle.