Gandul: Crearea de locuri de parcare ar reduce cu 40 la suta numarul de masini de pe strazile Capitalei

de Catiusa Ivanov     Gandul
Sâmbătă, 8 decembrie 2007, 5:07 Revista Presei | Subiectele Zilei

Specialiştii japonezi de la JICA avertizau, încă din anul 1998, că în cel mult cinci ani, fără măsuri clare în domeniul traficului, Bucureştiul se va sufoca. Ei au propus câteva soluţii paleative, dar au avertizat municipalitatea că trebuie făcute anumite investiţii pentru fluidizarea traficului. Pe baza studiului JICA, Primăria Capitalei a făcut rost de sute de milioane de euro, dar afacerile au contat mai mult pentru responsabilii bucureşteni decât proiectele considerate esenţiale. Managementul traficului, „unda verde” şi alte utopii pentru malurile Dâmboviţei pălesc în faţa realităţii că 82 la sută din traficul bucureştean este suportat de 400 din cele 5.200 de străzi ale oraşului.

Printre măsurile temporare se numără ridicarea maşinilor şi sancţionarea şoferilor care parchează neregulamentar şi impunerea de sensuri unice pentru străzile secundare. Acestea au fost luate chiar înainte de 1998, încă de la primele rezultate ale studiului,  dar ulterior s-a renunţat la ridicarea maşinilor, iar sensurile unice au rămas relativ aceleaşi. Printre măsurile pe termen lung se numără construirea parcărilor subterane şi supraterane, modernizarea infrastructurii, regândirea sensurilor de circulaţie şi îmbunătăţirea transportului în comun.

Argumentul primarului PD Adriean Videanu, cum că aceste proiecte au fost blocate de conflictul dintre consilierii majoritari ai PSD şi primarul Traian Băsescu nu ţine loc de management al traficului. Pentru că, de fapt, ceea ce au urmărit permanent aleşii municipali au fost doar afacerile. Acesta este şi motivul pentru care, deşi Băsescu se bătea pentru construcţia pasajului Basarab şi a altor cinci parcaje subterane, la cinci ani după primirea banilor de la BEI, nu se lucrează decât la pasaj. Pentru că aici apucase Băsescu să plătească un milion de euro pentru consultanţă. Acum, au apărut voci care spun că, aşa cum se face, pasajul deja nu mai răspunde indicatorilor de trafic.

Integral in Gandul





















299 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Temporizarea semafoarelor. (Duminică, 9 decembrie 2007, 12:57)

    Alin Neculai [anonim]

    Da, aceasta masura evident ca ajuta, la fel si sensurile unice pe strazi secundare dar, singura solutie aplicabila rapid si eficient in Bucuresti este taxarea. Daca s-ar taxa cu pana in 50RON/zi mersul cu masina in oras, si in paralel s-ar imbunatati numarul mijloacelor de transport in comun, viata in Bucuresti ar putea ajunge undeva la limita de jos a decentei. Am scapa de smog, poluare fonica. Decat sa se investeasca zeci de miliarde in centuri cu 6 benzi pe sub deasupra prin si langa Bucuresti care se vor concretiza atunci cand se va finaliza si metroul din Drumul Taberei, respectiv la Pastele cailor, mai bine s-ar investi o zecime din acesti bani, mult mai usor de adunat, pentru parcari. Combinate aceste masuri ar putea decongestiona orasul sufocat de masini, si ar putea reda trotuarul pietonilor. In paralel ar trebui instituita si aplicata (lucru ce trebuie subliniat in Romania), o lege care sa sanctioneze evaziunea de la plata acestei taxe si parcarea ilegala aspru. Fara bici nu se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    sustineti Greenpeace + VOTATI PARTIDUL VERDE (Duminică, 9 decembrie 2007, 20:35)

    forumulcivic.ro [anonim]

    doar niste activisti CE AU DOVEDIT deja prin actiunile (precum ecologistii europeni) lor ca sunt consecventi unui mediu curat si civilizat, ne pot oferi garantiile unei schimbari: mai mult si modern transport public, masuri aplicate cu succes in capitalele UE, insensibile la interese de grup si afaceri. RESTUL SUNT VORBE GOALE< PROMISIUNI ca si pina acum
  • 0 (0 voturi)    
    hh (Duminică, 9 decembrie 2007, 21:35)

    hh [anonim]

    vrei bici matale, dar n-ai decat rahat la dispozitie... ce-i de facut?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version