Vanzatorii online, in atentia Fiscului: Un bucurestean, arestat preventiv dupa ce a vandut electronice in valoare de 1,2 milioane lei prin site-uri cu anunturi gratuite

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 11 martie 2016, 14:49 Revista Presei | Subiectele Zilei

Un barbat a fost arestat preventiv, iar alte cinci persoane sunt cercetate pentru evaziune fiscala, dupa ce ANAF a constatat ca au vandut online zeci de electronice pe zi, fara sa plateasca nicio taxa, relateaza Digi24. Practic, se comportau ca o firma, doar ca nu aveau niciun act inregistrat, vanzand prin intermediul site-urilor cu anunturi gratuite, unde oamenii pot pune la vanzare obiecte pe care nu le mai folosesc.

Potrivit sursei citate, un barbat in varsta de 39 de ani din Sectorul 2 al Capitalei a vandut, in mai putin de 2 ani, peste 1.500 de produse electronice, in valoare de 1,2 milioane de lei, prin intermediul pe unul dintre site-urile de anunturi.

"Au fost vandute si 30 de produse electronice de ultima generatie pe zi, fara a fi platit TVA si impozitul pe venit aferent", a explicat purtatorul de cuvant al ANAF, Alexandru Cristea.

Barbatul avea marfa depozitata in 11 apartamente din Bucuresti si Ilfov, care au fost perchezitionate de politisti, relateaza Digi24.

"Au fost indisponibilizate bunuri in valoare de 550.000 de lei, printre care 200 de telefoane mobile. Au fost gasite si sumele de 170.000 de lei si 12.000 de euro", a declarat purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei, Bogdan Ghebaur.












Iohannis a declarat "Luptator pentru Victoria Revolutiei" un ofiter care a intrat cu TAB-ul in manifestantii din decembrie 89

Fostul sef SPP Dumitru Venicius Iliescu, adus cu mandat la DNA acum nici 2 ani, a primit de la presedintele Klaus Iohannis titlul de "Luptator cu Rol Determinant" in 1989, alaturi de alte 545 de persoane.
9907 vizualizari
  • +1 (23 voturi)    
    iata marii evazionisti... (Vineri, 11 martie 2016, 15:00)

    IancuJianu [utilizator]

    Pe linga acesta, Truica pare un amator cu "doar" 132 milioane euroi.... Sau Carabulea cu Carpatica. Sau Nastase cu țâșpe case...
    • +12 (26 voturi)    
      adica? (Vineri, 11 martie 2016, 15:57)

      Primul [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      asta nu trebuie sa plateasca taxele sau ce? ce mentalitate de....roman.
      • +12 (14 voturi)    
        .... (Vineri, 11 martie 2016, 16:12)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Primul

        Ba da, dar asta e arestat iar Truica isi face sejurul pe domeniul lui facut , ce ironie, din afaceri "curate".
      • +9 (11 voturi)    
        Ba sa plateasca (Vineri, 11 martie 2016, 16:28)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Primul

        Dar s-o ia in ordinea "valorica' descrescatoare.
      • +2 (4 voturi)    
        Arestul (Vineri, 11 martie 2016, 21:27)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Primul

        Nicaieri in vest n-am auzit sa te inchida pt asa ceva , te poate soma , se calculeaza datoriile si se intra pe functionare legala..atitudinea asta comunista distruge o afacere ce ar fi putut continua indreptandu-se din mers..practici comuniste ce au ca scop distrugerea micilor intreprinzatori..
    • +2 (14 voturi)    
      Au terminat cu marii evazionisti (Vineri, 11 martie 2016, 16:17)

      gigicel [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      Acum incep cu astia "mici". Vor ajunge si la babutzele din pietele de "nimicuri".
      • +6 (8 voturi)    
        p-alea le-au amendat deja. (Vineri, 11 martie 2016, 16:29)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

        .
    • +3 (11 voturi)    
      1.2 milioane lei profit NET nu e suficient? (Vineri, 11 martie 2016, 16:34)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      Cauta pe net sa vezi cate firme din Romania, care platesc impozite si functioneaza legal, se pot lauda cu un astfel de profit. Intreaba-ti prietenii care au un magazinas sa afli cam ce profit net fac ei intr-un an si ai sa vezi ca suma respectiva este mare si era doar o chestiune de timp pana sa fie luat in colimator de fisc.

      Stiu ca statul ne invata sa furam si sa ne descurcam, dar nu asta e normalitatea si cu siguranta nu asa se rezolva problemele acestei tari.
      • +1 (3 voturi)    
        profit NET? (Sâmbătă, 12 martie 2016, 0:52)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

        Daca habar n-ai ce e ala profit cand in articol se mentioneaza de 2 ori ca sunt total vanzari, abtine-te sa te dai inteligent. Mai si subliniezi inteligenta cu caps...
  • +2 (6 voturi)    
    o, da! (Vineri, 11 martie 2016, 15:23)

    goodgirlgonemad [utilizator]

    In sfarsit!
  • +5 (7 voturi)    
    Punem carul inaintea boilor! (Vineri, 11 martie 2016, 16:14)

    Johanis [utilizator]

    Suntem in noaptea mintii.
    Suntem tara comertului pe persoana fizica!
    Guvernul legifereaza activitatea samsarilor si pregateste o lege care va pedepsi ''umblatul'' la kilometrajul masinilor si la insusirile acestora.
    Totusi, este legala activitatea samsarilor? Din moment ce dam legi ca sa reglementam cum acestia trebuie sa vanda masini, pare o activitate legala. Nu este tot activitate comerciala pe persoana fizica?
    • +3 (3 voturi)    
      nu ai de unde sa stii (Vineri, 11 martie 2016, 16:27)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Cum vinde Motocicleanu "pegioatele"... si cei ca el trebuiesc protejati.
  • +4 (16 voturi)    
    Asadar nu avem voie sa vindem pe Olx? (Vineri, 11 martie 2016, 16:49)

    vircu [utilizator]

    Ca sa intelegem bine si sa nu gresim naibii: daca eu cumpar azi ca persoana fizica un telefon, de pe Amazon sau eBay sau de oriunde nu conteaza - il platesc cu cardul personal, platesc transportul, platesc vama la el daca este cazul.
    Si peste un timp nu imi mai place telefonul si il vand pe OLX, si poate ca il vand chiar mai scump decat l-am cumparat ca am noroc sau poate l-am cumparat cu discount ca a fost oferta.
    Este interzis?
    Dar daca fac asta de 10 ori pe an - este interzis?
    Dar daca o repet de 10,000 ori pe an - este interzis?
    De la cate operatiuni este interzis?
    Care este legea care interzice asta?
    -- sau:
    Am in curte trei gaini, care fac 3 oua, din care ies trei pui. Merg la piata de animale si vand puii. Din cate stiu, deocamdata nu este interzis, nu trebuie sa declar asta, si nici nu trebuie sa platesc vreo taxa sau impozit.
    Dar daca am 10 gaini si 10 pui?
    Dar daca am 10.000 gaini si ma rog, vreo 9.500 pui ca poate mai mor din ei?
    De ce ar trebui sa declar, sau sa platesc vreo taxa? Cu ce te-a ajutat STATUL ca sa cresti gainile, sa le faci cuibarele, sa le dai apa sa bea, sa duci puii la piata?
    --
    Nu ni se pare oare ca STATUL este din ce in ce mai mult ca un stapan care vrea sa ia totul sau o buna parte de la fiecare dintre noi - de la fiecare dintre noi cei care producem ceva - si nu da nimic in schimb?
    Cand vom intelege ca statul nu este ceva abstract - ci este creat dintr-o gasca de oameni - in frunte cu presedintele, guvernul, parlamentul, serviciile secrete, politia, procuratura si sutele de agentii guvernamentale - pe care le tinem in spate cu taxe si taxe si taxe, cu munca de dimineata pana seara, cu stres si reuntare la familie?
    Am vazut de curand fotografiile mai-marilor serviciilor secrete si sefilor DNA si Diicot si Pre-inaltei curti de Justitie: mercedes S, BMV seria 7, Audi 8. Pai sa vanda masinile, si vor avea bani sa cumpere instalatiile cu care sa ne asculte cand mergem la amanra sau cand mergem spre doctor sau cand discutam despre ei...
    • +1 (1 vot)    
      .... (Vineri, 11 martie 2016, 21:17)

      nu ma face sa ma ridic la tine [utilizator] i-a raspuns lui vircu

      Peste 10k euro te iau in vizor bajetii. Trebuie sa platesti impozit.
    • +3 (3 voturi)    
      nene (Vineri, 11 martie 2016, 22:12)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui vircu

      Am si eu o mare oftica pe cat de adanc isi baga statul(in toata lumea nu doar in ro) mana in profiturile activitatilor de afaceri. Innsa trebuie sa intelegi un lucru: statul nu ia impozite pt ca te ajuta cu ceva(de cele mai multe ori chiar te incurca enorm). statul, adica noi, pretindem ca orice venit incasat trebuie sa fie supus impozitarii. in exemplele tale - chiar si pentru un ou, fundamental ar trebui sa mergi sa declari cu cat l-ai vandut si sa iti platesti impozitul fiindca statul(adica noi, oamenii) chipurile te-a lasat sa-l vinzi pe teritoriul lui. altfel nu ai voie sa-l vinzi. acuma, fiinca micromanagementul veniturilor astea mici ar costa statul mai mult decat impozitul incasat statul(adica noi) am hotarat sa facem niste forme de vanzare cu taxe forfetare gen piata, talcioc, etc unde platesti taxa de o zi si iti vinzi cele cateva oua. Daca ceea ce vinzi tu va ajunge zilnic la foarte multi oameni(evident nu e specificat cati) brusc statul zice ca nu prea mai poti face vanzare in regim forfetar ci trebuie sa incepi sa respecti niste regul. si atunci trebuie sa iti schimbi forma de organizare si intri la alt capitol. in orice caz trebuie sa iti platesti taxele pe venitul realizat. chiar si pt cele de la olx daca mergi la finante si spui(pe proprie raspundere) ca ai vandut un creion vechi cu un leu si vrei sa platesti taxa, nu vei fi refuzat(chiar daca se ajunge la taxarea de nspe mii de ori al aceluiasi venit) si vei putea argumenta oricand ca ti-ai platit taxele(evident tot te gasesc ei sa mai platesti si ceva amenda asa ca odata starniti iti vor lua mai multi bani decat profit ai facut tu vreodata). cat despre numarul de animale, exista un nomenclator in care e specificat cate pasari ai voie sa tii in curte si fii sigur ca nu sunt 10.000. probabil cateva zeci, in functie de familie. sper ca te-am lamurit ;)
      • +1 (1 vot)    
        Nene?! (Sâmbătă, 12 martie 2016, 14:57)

        vircu [utilizator] i-a raspuns lui nikita11

        Daca esti asa cum spui "ofticat" ca statul ne ia banii prin taxe si impozite - dar totusi crezi in continuare ca "statul suntem noi" - atunci inseamna ca platesti o suma nu destul de mare, "nene". Plateste tu 1 mil. de euro si stai 12 ore la munca si mergi pe aceeasi sosea cu cel care plateste 5000 ron si care la ora 15:30 este deja acasa - si pe urma poate reconsideri daca statul chiar suntem noi.
        Nu nene, statul sunt ei! Iar ei sunt institutiile de forta, adica chiar ei, cei care apara "statul". Tot ei sunt si cei care isi iau salariile de la "stat" adica din impozitele mele si ale celor care sunt pe propriile picioare sau angajati in firme private: fortele represive: politie, sri, procurorii, jandarmii, inspectorii de la fisc, inspectorii de la mediu, inspectori de la protectie sociala, de la pompieri, de la sanepid, de la apa, de la si de la si de la - milioane de bagatori de seama, furnici "soldati" care au grija ca noi ceilalti, furnicile "muncitori", sa ii hranim pe ei si pe sefii lor - mai modest sau mai putin modest depinde de locul in ierarhia musuroiului.
        Taxele de pe oul vandut de mine se duc in neant. Se duc in masinile cu care circula ei (cu girofar bineinteles), in posturile inutile de secretare, soferi, asistenti, chestori si mii altii pe care "statul" si le creaza.
        Eu nu ma (mai) simt a fi parte din acest stat - poate fiindca platesc mult prea mult fata de altii, si nu este corect.
        Corect ar fi ca daca platesc mult mai mult, de exemplu 1 mil. euro - sa am dreptul la 1 mil. de voturi la alegeri - iar cel care plateste o taxa de 1 euro sa aiba un vot. In felul asta voi putea sa am nu doar dreptul sa platesc - ci si dreptul sa decid. Da, stiu, nu este "politically correct", dar este o parte din solutie.
        As mai avea multe de spus - dar am treaba...
        Sper ca te-am lamurit eu pe tine, "nene", poate incerci sa iesi din musuroi... ;)
        • +1 (1 vot)    
          ok (Duminică, 13 martie 2016, 11:33)

          nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui vircu

          nu sunt in musuroi si iti dau totala dreptate. de fapt, cu putine exceptii daca citesti printre randurile mele si interpretezi corect abstractia cu statul, vei vedea ca exact acolo bat si eu doar ca consider ca vinovati pt starea de fapt suntem noi toti. cei pe care i-am ales sa conduca statul(stat format din noi) sunt niste imbecili insa nu ar putea sa scoata aberatiile pe care le scot daca am face scandal de fiecare data si i-am lua la suturi in fund. Am dat o explicatie mai ampla pt ca asa inteleg eu de unde vine treaba cu impozitarea si cum noi acceptam sa se rasfranga asupra noastra toata vomitatura. Daca te uiti printre posturile mele vei vedea ca am insistat constant asupra contextului astuia in care efectiv traim intr-o lume care ne jupoaie mai rau ca feudalismul. Eu personal nu am bani multi, dar ai dreptate platesc taxe enorm de mari fata de cat s-ar cuveni. ma duc acasa cu 3 lei din fiecare 10 produsi... e bataie de joc mai ales ca cei 7 naiba stie prin ce buzunare ajung. si la fiecare greseala sunt aspru pedepsit cu amenzi care mai anuleaza si din aia 3 lei o parte. regulile jocului fiscal se schimba dupa cum bate vantul iar eu suport si costurile de implementare a lor. plus o tona de birocratie. in fine, mi se face sila cand ma gandesc. si traiesc asta de aproape 20 de ani de cand am hotarat ca as vrea sa imi conduc singur rezultatele muncii mele. dupa atitudine cred ca e evident cat m-a 'ajutat' pe mine statul asta de-a lungul vremii si ma apuca pandaliile cati bani am dat in total si cum nu conteaza la absolut nimic, pt stat sunt complet egal cu nespalatul care in toti astia 20 de ani a trait exclusiv din diferite forme de ajutor social si a facut toate manevrele la negru, ca doar n-o fi prost sa declare ceva. Iar nene, nu l-am pus cu sens peiorativ ci cumva o introducere cu blandete, un fel de 'nepoate' sau 'fiule'. imi pare rau daca s-a inteles gresit nu am vrut sa ofensez. Am inteles exact ce ai dorit sa spui in postul tau si sunt de acord cu tine.
  • +1 (1 vot)    
    rulaj peste 15000e (Vineri, 11 martie 2016, 18:01)

    semperfidelis [utilizator]

    Stiam ca e o suma minima, posibil sa fie 15000 euro (pe an?).

    Am gasit un articol legat de asta cred:
    http://www.zf.ro/companii/toate-tranzactiile-din-romania-de-peste-5000-de-euro-trebuie-anuntate-la-fisc-14059831


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version