Miron Ignat, reprezentantul rusilor-lipoveni in Parlament: In satele lipovene nu este nicio curte fara baie, pe cand romanii se spala in troaca

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 22 mai 2017, 14:21 Revista Presei | Subiectele Zilei

Ignat Miron
Foto: Camera Deputatilor
Deputatul Miron Ignat, care reprezinta comunitatea rusilor lipoveni in Parlament, pledeaza, intr-un interviu pentru agentia oficiala de presa a Rusiei, Tass, pentru strangerea relatiilor cu Rusia si sustine ca in Romania traiesc in realitate aproape 110.000 de lipoveni, dar numarul acestora este subestimat intentionat de autoritati, scrie cotidianul Adevarul. Ignat nu rateaza in acest interviu si o serie de jigniri al adresa romanilor.

"Romanii ne invidiaza. Doar lipovenii sunt muncitori. La noi, casele sunt frumoase, peste tot este curat, satele sunt ingrijite. In satele lipovene nu este nicio curte fara baie, pe cand romanii se spala in troaca", spune acesta, potrivit traducerii interviului din limba rusa efectuata de adevarul.ro.

Deputatul sustine ca in Romania traiesc "circa 107-110 mii de lipoveni", desi datele oficiale indica 37.000. "De ce? Pentru ca Guvernul subestimeaza intentionat numarul minoritatilor nationale. Multi lipoveni mi s-au plans ca, in timpul recensamantului, au fost convinsi sa se declare romani. L-am contactat pe prefect, iar acesta si-a cerut scuze, dar cam atat", a sustinut Ignat.

In opinia sa, o apropiere de Rusia este posibila acum, deoarece in Parlament nu mai predomina "oameni cu viziuni pro-occidentale":

"Acum cinci-sase ani, Parlamentul Romaniei era dominat de oameni cu viziuni pro-occidentale, dar acum situatia s-a schimbat. Nu mai predomina un sentiment anti-rus si multi spun ca ar trebui sa fim prieteni cu Rusia, pentru ca e un vecin bun. Trebuie sa avem schimburi economice si avem nevoie de relatii bune, de prietenie".

Intrebat de reporterul "Adevarul" despre aceste declaratii, Miron Ignat a declarat: "Du-te intr-un sat romanesc din Dobrogea si vezi daca au baie si du-te intr-un sat lipovenesc. Orice locuinta are baie".
























8166 vizualizari

  • +43 (47 voturi)    
    Lipovenii astia (Luni, 22 mai 2017, 14:45)

    Sufleu [utilizator]

    au fugit de imperiul rus ca dracu de tamaie si au gasit gazduire in Romania, iar acum au ifose de superioritate ale unor colonisti imperiali . De parca imperiul rus nu ar fi fost in toata existenta lui un vector de mizerie si violenta animalica in Europa, inclusiv asupra Romaniei.
    • +23 (25 voturi)    
      Propagandist SOVIETIC in Parlamentul lui Dragnea (Luni, 22 mai 2017, 15:23)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

      am mai auzit refrenul asta: 'Doar lipovenii sunt muncitori. La noi, casele sunt frumoase, peste tot este curat, satele sunt ingrijite." in Republica Moldova, de la oameni fara educatie
    • +7 (9 voturi)    
      Furtună într-un pahar de apă! (Luni, 22 mai 2017, 20:43)

      altVasile [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

      Nu știu câți s-au obosit să citească interviul în original, însă eu chiar am făcut-o. Concluzia? Fie traducerea a fost făcută cu un instrument de traducere automată gen Google Translate. Fie cel care a efectuat traducerea a forțat lucrurile în mod deliberat cu scopul de a manipula emoțional cititorii.

      ”Ведь липоване — работяги.”

      O traducere mai potrivită ar fi fost: ”Deoarece lipovenii sunt muncitori.” Cuvântul rusesc ”ведь” poate fi tradus în anumite contexte și prin „doar”. În acest caz concret însă alegerea cuvântului ”doar” nu este cea mai potrivită deoarece există riscul ca cititorul român să ia cuvântul „doar„ ca având sensul de ”numai” lipovenii sunt muncitori. Înțeles pe care cuvântul rusesc ”ведь” nu-l are nicidecum.

      ”А румыны моются в корыте.” Iar românii se spală în ALBIE/copaie/covată. Cuvântul ”troacă”, care conform uzanțelor limbii române moderne face trimitere mai degrabă la hrănirea animalelor, nu poate fi folosit decât în sens forțat în contextul dat al inverviului (unde se vorbește despre spălatul oamenilor). De ce a fost totuși folosit cuvântul ”troacă” în detrimentul unor cuvinte mai potrivite precum ”albie/covată/copaie”? Pentru inflamarea spiritelor - zic eu! - în scop manipulatoriu (clicuri, comentarii, afișare de banere și reclame) - cu alte cuvinte cu scopuri comerciale.

      Trist însă este gradul de tabloidizare la care s-a ajuns în presa românească. Un tabloid prezintă în mod manipulatoriu o informație oarecare. Iar celelalte tabloide o preiau ca atare, fără discernământ, fără o verificare independentă.

      Unde se va ajunge în felul acesta? Pe termen scurt presa sigur va câștiga ceva clicuri și venituri din reclamele afișate. Pe termen lung însă se va decredibiliza masiv...
  • +37 (37 voturi)    
    mda (Luni, 22 mai 2017, 14:46)

    Xorciser [utilizator]

    Un sovietic obosit, nu are sens sa blamezi toti lipovenii pt ce scoate asta pe goarna...
    • +1 (3 voturi)    
      Depinde despre ce lipoveni vorbesti (Luni, 22 mai 2017, 17:38)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Exista cazaci lipoveni, si rusi lipoveni (care sunt veniti din Rusia mai recent).
      Multi cazaci lipoveni au emigrat in Italia impreuna cu romanii, spre diferenta de rusii lupoveni care practic nu fac niciodata calatoria asta. Acest lucru demonstreaza o importanta afinitate a cazacilor lipoveni fata de popoarele romanice.
  • +28 (30 voturi)    
    Asa este (Luni, 22 mai 2017, 14:49)

    fdaniel [utilizator]

    ... în cadă fac rachiul de pufoaică!
  • +24 (24 voturi)    
    nu stiu cum o fi in Dobrogea (Luni, 22 mai 2017, 14:52)

    t_beriu [utilizator]

    Dar din cate am vazut eu in statistici, Rusia sta mai rau la procentul de case fara toaleta in casa.
    Dati o cautare dupa "The state of the world's toilets"din 2015.
    Poate lipovenii din Romania contribuie la asta :)
  • +25 (25 voturi)    
    rusu asta propune "civilizarea" Romaniei cu tancu? (Luni, 22 mai 2017, 14:56)

    Radu_B [utilizator]

    Avand in vedere ca sunt 110 000 lipoveni "asupriti" de guvern, care sunt net superiori si mai civilizati decat romanii, se impune "protejarea" lor de catre maica Rusie, nu ?

    Oricum, omu spune doua lucruri adevarate:
    a) in Parlamentul Romaniei azi nu mai domina pro-occidentalismul, ci pro-hotismul, apropierea de maica Rusie e posibila
    b) toti lipovenii au baie in curte, pentru ca Dunarea trece pe langa casa. Unii chiar beau, dorm si pescuiesc (deci vietuiesc lipoveneste) in luntre pe Dunare.
  • +20 (20 voturi)    
    What if (Luni, 22 mai 2017, 14:57)

    Tescovin [utilizator]

    Pe cât sunt de scandaloase declarațiile acestui individ, pe atât de repede se va așterne uitarea peste ele. Nici nu vreau să mă gândesc cum era dacă unul de la UDMR ar fi zis ceva similar.
  • +25 (25 voturi)    
    Hm (Luni, 22 mai 2017, 14:58)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Pai si ce mai asteapta domnul acesta? Sintem o tara libera: sa-si ia familia si sa se apropie cit vrea de Rusia. Isi poate lua si baia cu el, ca nu-l opreste nimeni.
  • +20 (20 voturi)    
    Cu prietenia rusească... (Luni, 22 mai 2017, 14:59)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    ... numai ai nevoie de dușmani.

    Dar ca să nu spun numai de rău - măcar oamenii sunt sinceri, își declară nonșalant ambițiile imperialiste.
  • +17 (21 voturi)    
    Doar apartenența la Națiunea Supremă e de ajuns (Luni, 22 mai 2017, 15:02)

    ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator]

    Restul comentariilor nu erau necesare.
    Lasă, că le merge bine, in curând vor mânca iarbă și șireturi ca in Coreea de Nord. De omorât se omoară între ei zilnic, sunt mai uniti între ei decata apa și uleiul și au un ecosistem tehnologic independent de cel vestic. Mă umfla râsul.
  • +13 (13 voturi)    
    in "parlamentul" rusiei nu poti spune asa dumă (Luni, 22 mai 2017, 15:09)

    MG [utilizator]

    in "parlamendul" rusiei nu poti spune asemenea dumă; o data ca rusia nu are minoritati si a doua ca nu mai vezi libertate
  • +21 (21 voturi)    
    ??? (Luni, 22 mai 2017, 15:10)

    JestersTear [utilizator]

    De ce incearca Miron sa evidentieze superioritatea unei minoritati, indiferenta care o fi ea?
    Din cate inteleg, traducerea mai corecta ar fi copaie si nu troaca (probabil cuvintele au inteles asemanator in rusa)
    Ok, majoritatea covarsitoare au o baie cu functiune de sauna insa toaleta e tot in fundul curtii. Si saracia si lipsa de perspectiva i-a impins si pe ei tot prin alte tari.
    Iar eu sunt convins ca in viata reala mai nimeni din Romania nu simpatizeaza Rusia indiferenta ca e lipovean sau nu.
  • +15 (15 voturi)    
    Lipoveni (Luni, 22 mai 2017, 15:54)

    Tescovin [utilizator]

    Am cunoscut destui lipoveni prin Dobrogea și îmi pare că nu sunt nici pe departe mari fani ai Maicii Rusii. Povesteau despre vizite amicale, cu caracter de schimb cultural, făcute de lipovenii noștri în Rusia, în care gazdele îi tratau cu disprețul cu care stăpânul își tratează sluga. În afară de limbă - și aceea vorbită de lipoveni într-un mod care-i oripilează pe „rușii puri” - nu au nimic în comun. Veți găsi în Dobrogea destui lipoveni care știu suficientă istorie a neamului lor încât să cunoască bine câtă „puie” și-au luat ei de la marele popor frate rus.
    Acest neica nimeni deadea Miron se bagă și el în seamă cu stăpânii zilei de la Moscova, doar-doar s-o lipi și el de ceva cărniță, că pe aici l-au lăsat românii cei hapsâni pe dinafară.
    • -1 (3 voturi)    
      Cum am repetat mai sus (Luni, 22 mai 2017, 17:41)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Depinde despre ce ,,lipoveni" vorbesti.
      Sunt cazaci lipoveni si rusi lipoveni.
      • +1 (3 voturi)    
        „Cazaci lipoveni” ? (Marţi, 23 mai 2017, 8:42)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Nu există cazaci lipoveni. Există lipoveni, care sunt etnici ruși de religie ortodoxă de rit vechi (țin de Biserica Rusă de Rit Vechi, care n-are a face nici cu BOR nici cu Biserica Ortodoxă Rusă) și există „cazaci”, sau „haholi”, care sunt etnici ucraineni, urmași ai cazacilor zaporojeni. Aceștia sunt de religie ortodoxă și țin de BOR. Deci nu prea există legătură între cazaci și lipoveni, decât pentru cine nu cunoaște.
        • 0 (4 voturi)    
          Mai sa fie! (Marţi, 23 mai 2017, 13:38)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          Zici de lipoveni, ,,etnici ucrainieni", urmasi ai ,,cazacilor zaporojeni". Vezi ca te contrazici singur cu cuvintele tale.
          Sunt ori ,,cazaci"? , ori ,,etnici ucrainieni" ?
          Cazacii zaporojeni au luptat impreuna cu suedezii impotriva lui Petru cel Mare, iar Petru, castigand razboiul, de razbunare le-a distrus sansa cazacilor de a avea statul lor propriu intr-o anumita zona din teritoriul actual al Ucrainei. Si prin aceasta ocazie i-ai transformat tu pe cazaci in ,,etnici ucrainieni". Probabil tu esti ,,neam de scamatori" de la celebrul Circ din Moscova. Vezi ca ti se vede ,,tunelul" pe unde iti intra pe dedesupt iepurii in joben !
          • +1 (3 voturi)    
            Sancta simplicitas (Miercuri, 24 mai 2017, 9:08)

            Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            Dragule, eu înțeleg că nu te pricepi, dar de ce trebuie să jignești pe cineva pe care nu-l cunoști și care doar încearcă cu bunăvoință să te-nvețe ce dumneata nu știi ?
  • +16 (16 voturi)    
    date despre lipoveni (Luni, 22 mai 2017, 15:58)

    minos [utilizator]

    la ultimul recensamant s-au declarat rusi lipoveni 23487 persoane. La ultimele alegeri au votat 6160 pentru Comunitatea Rusilor Lipoveni, mult sub media prezentei la vot. Ma indoiesc de cifrele prezentate de acest deputat antipatic, care a ales intr-un mod foarte nediplomatic sa jigneasca tara care i-a primit pe starmosii lui, protejandu-i de prigoana la care erau supusi in Rusia.
    • +8 (8 voturi)    
      Well... (Luni, 22 mai 2017, 16:48)

      vine [utilizator] i-a raspuns lui minos

      Ai perfectă dreptate. Eu până azi nici n-am auzit de idiotul ăsta :) Şi sunt foarte sigur că n-am nicio dorinţă de apropiere de ruşi. De ce aş avea? În afară de o limbă foarte vag asemănătoare (din ce în ce mai puţin folosită), nu ne uneşte absolut nimic.

      Mă încearcă doar o uşoară undă de amăraciune când văd că lumea poate fi stârnită atât de uşor de nişte declaraţii inepte, traduse în aşa fel încât să stârnească şi mai mult emoţii negative. Şi pentru ce? Pentru un câteva amărâte de click-uri.
    • -3 (3 voturi)    
      Generozitatea la Romani? Vishegrad!? (Marţi, 23 mai 2017, 9:42)

      contest [anonim] i-a raspuns lui minos

      nu este Romania in grupul de la Vishegrad?!
      Lipovenii etc sunt pe meleagurile astea cu aceleasi drepturi cu "Romanii", nu sunt datori tarii, stramosii lor nu au fost intampinati cu flori, cu Paine si sare ori pe covorul rosu la Otopeni sau la Constanta!
      Dunarea nu e Romaneasca, Romania geo-politica e motiv de propaganda & intoxicatie!
  • +8 (8 voturi)    
    ... (Luni, 22 mai 2017, 16:51)

    ak33 [utilizator]

    Asa e ,lipovenii au baie in casa dar cara apa cu galeta in baia respectiva si in afara de aburul fierbinte altceva nu au. Tot haznaua din spatele casei folosesc
    De ce nu spune domnul "ţap" ca bodegile sunt pline la.prima ora a diminetii in satele pline cu lipoveni?
    Vi -o spune cineva care frecventeaza sarichioi jurilovca si restul de sate dinmprejur
    • +8 (8 voturi)    
      Si tu ai dreptate... (Luni, 22 mai 2017, 17:09)

      vine [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      ...oarecum. Nu pot sa te contrazic, cârciumile din Sarichioi sunt pline. Exact la fel de pline ca cele din Enisala, Zebil şi Sabangia, populate exclusiv cu români. Asta cu lipovenii beţivi şi românii sfinţi e o aiureală. Suntem exact la fel. Un procent oarecare de beţivi, un procent oarecare de puturoşi, un procent oarecare de hoţi şi un procent foarte mare de oameni muncitori şi cinstiţi. Sa fim serioşi, Sarichioiul are aproape 3000 de locuitori, ai văzut tu mai mult de 50 de beţivi în tot satul? Nici nu cred ca au cârciumile capacitatea asta :)
  • +2 (2 voturi)    
    Tocmai aceasta declaratie (Marţi, 23 mai 2017, 11:43)

    CipCC [utilizator]

    Tocmai aceasta declaratie ar trebui sa ne dea de gandit.
    Oamenii astia se vad superiori....Ei sunt rusi civilizati iar romanii sunt de tot rahatul
    Lasa-ne tataie cu apropierea de Rusia,
    In toata istoria au facut numai rau.

    Mosul asta a ramas cu gandirea din anii 1940, la ce sa te astepti de la el.
  • -2 (4 voturi)    
    Lipovenii nu sunt numai in Delta (Marţi, 23 mai 2017, 13:21)

    Koczka [utilizator]

    Citez dintr-o relatare a masacrului de la Fantana Alba ( 1 aprilie 1941 ):
    "La 1 aprilie 1941, în Poiana de la Varniţa a sângerat pământul şi a plâns cerul cu lacrimile Mântuitorului, mitralierele grănicerilor ruşi secerând vieţile oamenilor fără apărare, cei care au încercat să fugă în pădurea din apropiere au fost ajunşi din urmă şi sfârtecaţi de săbiile călăilor bolşevici. Slugoii noului regim barbar au adus lipoveni din localitate, care au săpat câteva gropi comune, aruncându-i în ele. Pe cei răniţi, în inima cărora încă pulsa viaţa, după mărturiile supravieţuitorilor, lipovenii îi omorau cu hârleţele, iar grănicerii îi împungeau cu baionetele. Câteva zile a „umblat” iarba şi pământul, s-au auzit strigătele de disperare ale tinerilor şi bătrânilor, copiilor îngropaţi de vii. Marea tragedie a românilor înrobiţi a început cu masacrul din ianuarie-februarie de la Lunca şi 1 aprilie 1941 de la Fântâna Albă, continuând cu deportările, interogările, împuşcările, puterea sovietică răfuindu-se crunt cu „duşmanii poporului”.
    Dincolo de orice perdea ce ascunde urmele unei crime, unei fărdelegi, oricum pătrunde o rază de lumină, fiecare primindu-şi răsplata după faptă. Am vizitat nu demult legendara şi pitoreasca localitate Fântâna Albă, populată de ruşi lipoveni, desprinsă parcă din paradisul istoriei, cu biserici somptuoase, fost centru spiritual al credincioşilor de rit vechi, în care clocotea viaţa, cu turle şi altare frumoase spărgând nori, vestită în întreaga lume şi inundată cândva de pelerini. Azi moare, a devenit aproape pustie, părăsită de oameni şi de Dumnezeu. Când priveşti zidurile dărăpănate şi reci ce se demolează, sfintele altare aproape ruinate, te înfioră tristeţea din jur, ducându-te cu gândul că e un blestem de la Dumnezeu.
    În Poiana Plângeri de lângă Fântâna Albă azi freamătă brazii, pădurea crescută pe osemintele eroilor, înfloresc lăcrimioarele, crescute din rănile urmaşilor celor masacraţi."
    Deci atentie la Lipoveni !
    • -1 (5 voturi)    
      Te pricepi la poezii, dar (Marţi, 23 mai 2017, 14:42)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      nu esti in stare sa-ti dai seama cre este de fapt un lipovean. Lipovenii sunt cazaci lipoveni si rusi lipoveni.
      Nu stiu despre ce ,,lipoveni", care omorau romani cu harletele cunosti, dar cazacii zaporojenii au luptat contra lui Petru cel Mare. Deci in nici un caz acestia nu sunt ,,rusii lipoveni". Iar primii ,,lipoveni" stabiliti in Delta sunt cazacii zaporojeni, desigur, inruditi cu cazacii de pe Don, supranumiti in secolul 17 ca ,,Piratii Marii Negre", deci nici pomeneala sa fie etnici rusi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version