Peter Simon, europarlamentar social-democrat, critica dur, la RFI, modificarea legilor justitiei: Valorile europene nu sunt negociabile

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 22 decembrie 2017, 17:48 Revista Presei | Subiectele Zilei

Europarlamentarul german Peter Simon (membru S&D) spune, la RFI, ca actiunile Parlamentului privind legile justitiei sunt "inacceptabile" si califica situatia din Romania drept "ciudata". El se arata "absolut sigur ca evenimentele din prezent sunt cel putin un motiv pentru Comisia Europeana sa se gandeasca mai bine daca e timpul sa deschida o procedura de infringement".

Peter Simon: Din punct de vedere european, e putin ciudat ca in Romania, lupta impotriva coruptiei, lupta pentru intarirea justitiei, lupta pentru sprijinirea procurorilor in desfasurarea meseriei lor nu este imbunatatita, ci dimpotriva, este impiedicata. E un pic ciudat. In mod normal, te-ai astepta ca un stat membru al UE sa incerce sa devina mai bun din aceasta perspectiva, dar in Romania se intampla pe dos. Incet-incet, ne obisnuim cu asta, vedem ce se intampla in Polonia, vedem evolutiile din Ungaria, trendul este de slabire a sistemului judiciar. Este complet inacceptabil. Cred ca e bine ca pe de o parte publicul din Romania si pe de alta parte sapte tari europene i-au spus clar Guvernului de la Bucuresti ca se afla pe un drum periculos.

Rep.: Credeti ca Romania risca sanctiuni europene, dupa model polonez?

Peter Simon: Sunt absolut sigur ca evenimentele din prezent sunt cel putin un motiv pentru Comisia Europeana sa arunce o privire mai atenta asupra situatiei, sa se gandeasca mai bine daca e timpul sa deschida o procedura de infringement. Trebuie sa spun ca nu am avut ocazia sa vad proiectele de lege, dar din cate inteleg si din cate am citit, sunt lucruri inacceptabile si incompatibile cu valorile europene privind justitia.

Rep.: Veti discuta cu reprezentantii PSD?

Peter Simon: In primul rand, e clar ca atunci cand asemenea lucruri sunt facute intr-un stat membru, discutia la nivel european nu trebuie sa tina cont de apartenenta politica. Valorile europene nu sunt negociabile, nu au nimic de-a face cu stanga sau dreapta ori cu numele partidului care conduce tara respectiva (...). Deci e clar ca trebuie sa avem o discutie in Parlament, e clar ca si in familia politica va trebui sa avem o asemenea discutie, dar pentru mine (...), este evident ca e important ca in orice stat membru baza legala pentru lupta impotriva coruptiei si a spalarii banilor sa fie imbunatatita si nu din contra. Iar din ce citesc eu despre Romania, indiferent ce partid conduce aceasta tara, mi se pare ca se intampla exact opusul a ceea ce trebuie facut".

1072 vizualizari

Herr Simon (Vineri, 22 decembrie 2017, 18:39)

EU_e_cu_noi [utilizator]

"Valorile europene nu sunt negociabile, nu au nimic de-a face cu stanga sau dreapta ori cu numele partidului care conduce tara respectiva ". Poate ar fi interesant pentru d-nul Simon sa vada inregistrarile asa ziselor "dezbateri" din Parlament sau Comisia Iordache. Nu de altceva, dar poate astfel s-ar sparge bula informationala in care sunt tinuti unii dintre oficialii europeni cu privire la ceea ce se intampla in Romania acum.
    asta e de la partidul care pierde alegerile mereu? (Vineri, 22 decembrie 2017, 19:30)

fugarul ghita [utilizator]

ca sa imi fac o parere despre discursul lui
    parca ps e privitor la antena3 (Vineri, 22 decembrie 2017, 19:36)

pb80tm [utilizator]

nu ai avut ocazia de 1 an sa studiezi sau sa te informezi despre ultimul memebru ue? esti in barca socialdemocratiei si nu sti de ani de zile in ce ape vasleste socialdemocratia romaneasca? e chair asa de pe marte tarisoara asta? e chiar asa de nivel 3?
    e interesanta metoda de teleorman? ce zici de un desant sd european cu tactica asta?