Cotidianul: Bechtel construieste prost, incet si mult prea scump

de Doru Cireasa     Cotidianul
Joi, 7 februarie 2008, 5:47 Revista Presei | Subiectele Zilei

Se lucreaza prost
Foto: Cotidianul

Bechtel isi face de cap pe autostrada Transilvania, arata un raport realizat de consultantul angajat de statul roman. Compania de autostrazi scuza constructorul american, iar ministrul Ludovic Orban nu stie nimic.


Raportul pe luna octombrie emis de consultantul angajat de Compania de Autostrazi pentru supervizarea proiectului autostrazii Transilvania, firma franceza Scetauroute, indica deficiente grave ale disciplinei financiare si calitatii lucrarilor efectuate de firma americana Bechtel la cel mai costisitor proiect de infrastructura angajat de stat dupa 1990.


Date furnizate in premiera de ziarul Cotidianul in vara anului trecut arata ca statul va plati pentru autostrada peste 10 milioane de euro pe kilometru (peste 5 miliarde de euro pentru aproximativ 400 de kilometri de autostrada), in conditiile in care pentru alte proiecte, cum ar fi Autostrada Soarelui, s-au platit 2-3 milioane euro pe kilometru.

Raportul este structurat pe mai multe capitole: calitatea lucrarilor, aspecte financiare, probleme de remediat, progrese, personal etc.

Una dintre problemele sesizate este modificarea repetata a proiectului din proprie initiativa de catre Bechtel, in absenta oricaror aprobari din partea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Deseori, potrivit raportului, Bechtel a incercat sa ascunda propriile greseli si sa ia alti bani pentru remedierea acestora. In perioada mai-octombrie, respectiv intre momentul la care proiectele au fost aprobate de catre CNADNR si cel la care a fost facut raportul, Bechtel a efectuat, fara avizul CNADNR, sute de modificari ale proiectelor.

„Lista documentelor de modificare este impresionanta si nu este in conformitate cu lucrarile efectuate“, spune firma care apara interesele statului roman. Potrivit acesteia, „prin aceste documente pe care Bechtel si le emite in calitate de proiectant, modificarile aparute in cele mai multe cazuri in urma unor greseli de executie si solutiile de rezolvare alese sint cele mai costisitoare. Aceste modificari facute constant de catre antreprenor conduc la cresterea succesiva a costului contractului cu ignorarea prevederilor contractuale de eficientizare, astfel incit nu i se permite beneficiarului sa stie costurile finale ale proiectului“, spune Scetauroute.

Bechtel s-a angajat prin contract sa adopte o strategie de minimizare a costurilor, angajament, din cite se vede nerespectat.

Integral in Cotidianul





















955 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    neseriozitate crasa (Joi, 7 februarie 2008, 9:43)

    florian [anonim]

    Normal ca ORBIT, ca ministru sa nu stie - deoarece nu vrea sa se implice. Considera ca nu e de competenta sa si nu intra in atributii sa controleze dumarii. El trebuie sa stea pe televizor, ca doar s-a autopropus candidat pentru primaria capitalei, unde, inainte de a fi ministru, ca viceprimar si jurist de profesie, s-a facut de ras in toate retrocederile imobiliare. Asa cum nu a comis nici un accident si, fiindca e "pe afara" in materie de drumuri, lasa pe EPRUBETA - Grecu , chimistul sef al drumurilor sa oficializeze spaga catre constructor, prin decontare de cheltuieli suplimentare fara nici un acord al proiectantului si fara acoperire prin contract. Nu degeaba oamenii care se ocupa de contract in minister provin de la constructor sau companii care au avut sau au relatii cu constructorul.
  • 0 (0 voturi)    
    s-o termine odata! (Joi, 7 februarie 2008, 10:43)

    dan [anonim]

    Of Doamne!. Sa coste si 20 de milioane pe kilometru autostrada aia, numai sa o termine odata si sa circulam pe ea. Ce conteaza ca E85, Bucuresti - Suceava+Bucuresti-Iasi poate a facut-o Umbrarescu de 4 ori mai scumpa... gata... circulam pe ea de 10 ani si va zic ca niciodata nu s-au facut reparatii majore la ea... daca stau sa ma gandesc este la fel de buna ca acum 10 ani... si este singurul drum din Romania pe care se poate circula in conditii decente (poate si pe Autostrada Soarelui). De asta zic, daca ar veni altul tot acolo am ajunge daca o luam de la inceput cu spagi, etc... piedem timp... de asta zic, lasati sa fure, sa o faca la pret dublu numai sa o termine odata... aaaa, daca se strica in 2-3-4-5 ani, aia e alta treaba, la puscarie cu ei
  • 0 (0 voturi)    
    Sigur (Joi, 7 februarie 2008, 13:45)

    Je [anonim]

    Poate sa coste 20 de milioane daca da partidul tau banii din buzunarul lui Motocicleanu, ca altfel depasim ca si cost orice autostrada facuta vreodata in Europa. Si alea cateva miliarde de euro diferenta nu cred ca se acopera din cotizatia de membru PNL.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă