Situatia este foarte serioasa. Citand niste statistici in care apare un grad foarte ridicat al nemultumirii consumatorilor fata de apa imbuteliata si mai ales poluarea la care contribuie atat ambalajele acesteia cat si chiar carbogazificarea ei, Consumer Council for Water (CCW), in colaborare cu furnizorul Thames Water vor sa se puna pe treaba si sa ii faca pe britanici sa mai bea si apa de la chiuveta.

Exista chiar un plan prin care se vor face topuri ale restaurantelor in care exista cele mai „prietenoase politici” privind „apa chioara gratuita”, care vor afisa un simbol pe usa, in meniuri si in prezentarea de pe site-uri.

Thames Water alimenteaza cu apa peste 13 milioane de utilizatori casnici sau afaceri si va incepe luna aceasta o campanie publicitara de promovare a apei de la chiuveta, care, sustine furnizorul, este mai buna, mai sigura si mai curata ca niciodata. La acestea se adauga si incurajarea restaurantelor sa propuna clientilor apa de la chiuveta fara niciun cost.

Multa apa imbuteliata este importata in Marea Britanie, iar transportarea ei prin toata tara produce pana la 33.200 de tone de CO2 pe an, adica exact cantitatea emanata de energia consumata de 6.000 de locuinte in aceeasi perioada de timp.

Capital