Presa in diagonala

Presa in Diagonala: Rusia nu va recunoaste independenta provinciei Kosovo, iar Agentia Spatiala Europeana a descoperit cea mai indepartata galaxie.

de C.M.     HotNews.ro
Joi, 14 februarie 2008, 6:46 Revista Presei | Subiectele Zilei

O noua specie de dinozauri si cea mai indepartata galaxie
Mexicanii au descoperit o noua specie de dinozauri. Cercetatorii din Mexic au descoperit fosilele unei noi specii de dinozauri, intr-o regiune din nordul statului. Potrivit oamenilor de stiinta, descoperirea va face posibila o intelegere mai buna a modului de viata din America de Nord, din urma cu peste 72 de milioane de ani, noteaza ABC News.

Rusia nu va recunoaste independenta provinciei Kosovo
, care, dupa cum se asteapta, va fi proclamata in mod unilateral, duminica, 17 februarie. Proclamarea provinciei Kosovo ca stat suveran, se pare ca este inevitabila. Deja, vineri, Parlamentul tinutului va adopta legile necesare pentru realizarea planului de independenta, relateaza Eho Moskovi, citat de Rador.

Turcia vrea sa construiasca o centrala nucleara in apropiere de o falie seismica. In pofida protestelor Greciei, Ciprului si a mai multor organizatii de protectie a mediului, Turcia a decis sa construiasca o centrala nucleara in Akkuyu, regiune aflata la doar 25 de kilometri de o falie seismica, scrie Deutsche Welle.

Frankfurt, Koprivštitza si Arad concureaza pentru premiul "Saptamana Europeana a Mobilitatii", scrie Dnevnik, citat de Rador. Comisarul european pentru mediu, Stavros Dimas, va inmana premiul Saptamana Europeana a Mobilitatii 2008 unuia dintre cele trei orase nominalizate pentru acest premiu. Acestea sunt: Frankfurt (Germania), Koprivštitza (Croatia) si Arad (Romania), relateaza serviciul de presa al Comisiei Europene. Premiul se acorda pentru cea mai buna contributie la editia de anul trecut a programului care s-a desfasurat in perioada 16-22 septembrie sub motto-ul "Strazi pentru oameni" si a stimulat autoritatile locale sa aloce mai mult spatiu pentru deplasari nemotorizate.

Agentia Spatiala Europeana a descoperit cea mai indepartata galaxie. Aceasta se afla la 13 miliarde de ani lumina de Terra si a putut fi observata cu ajutorul telescopului Hubble care se afla in orbita in jurul Pamantului, relateaza Stiinta.info. Potrivit cercetatorilor, aceasta este una dintre cele mai tinere galaxii ale Universului.

Praga ar putea restrictiona accesul bulgarilor si romanilor pe propria sa piata a muncii, a anuntat CTK. Presedintele Václav Klaus a semnat modificarile aduse legii potrivit careia Cehia poate introduce imediat restrictii. Aceasta poate afecta si cetateni din alte state care vor adera la Uniunea Europeana in viitor, scriu bulgarii de la Standart, citati de Rador.

1946 vizualizari

• 0 (0 voturi)
    Galaxii, galaxii (Joi, 14 februarie 2008, 14:16)

Razvan [anonim]

"Potrivit cercetatorilor, aceasta este una dintre cele mai tinere galaxii ale Universului."
    Pai daca i-au trebuit 13 miliarde de ani luminii sa ne-ajunga inseamna ca varsta ei este de 13 miliarde de ani. Poate ca acum noi o privim si nu e, dar totusi... nu poate fi o galaxie tanara, poate vreti sa spuneti batrana, chiar foarte batrana.
    • 0 (0 voturi)
      Galaxii -raspuns ... (Joi, 14 februarie 2008, 17:09)

Adi [anonim] i-a raspuns lui Razvan

Salut, Razvan! Multumesc mult pentru vigilenta. Intr-adevar, exprimarea mea a fost putin neclara. Nu este ACUM una din cele mai tinere galaxii ale Universului, ci este una din primele galaxii ce au aparut in Univers, iar din toate galaxiile pe care le stim noi, este cea ce a aparut cel mai aproape de momentul Big Bang-ului. Cum noi vede acum cum era galaxia acum 13 miliarde de ani, vedem o imagine de galaxie tanara, dar ea acum este tare tare batrana (daca nu o fi murit intre timp). Mersi din nou pentru vigilenta! :) Adi
  • 0 (0 voturi)
    Galaxii - completare din nou (Joi, 14 februarie 2008, 17:33)

Adi [anonim]

Buna Razvan, am verificat in articolul intial ce l-am scris la http://stiinta.info. Am spus in sumar ca era (la acel moment din timp pe care il observam noi acum) una din cele mai tinere galaxii ale Universului. In sumar aici a fost spus "este una din cele mai tinere". Multumesc pentru vigilenta! Mai avem cateva comentarii direct pe site, te invit sa le vezi la http://stiinta.info pentru stirea aceasta. Mersi mult, Adi.

hosted by