La Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), intrarea in anul electoral urmeaza sa fie sarbatorita printr-un tun de proportii inimaginabile: celebrele contracte de mentenanta, care includ atat deszapezirea cat si intretinerea pe timp de vara, vor fi semnate, in premiera absoluta, pentru patru ani!

Practic, prin aceasta manevra, firmele “asfaltatorilor prezidentiali” isi asigura castiguri colosale in intervalul 2008-2011, indiferent de rezultatul alegerilor si de partidul care va controla Ministerul Transporturilor in viitoarea legislatura.

Daca luam in calcul faptul ca doar pentru deszapezirea din iarna 2007-2008 se alocasera initial circa 650 de milioane de lei si ca in contractele de mentenanta multianuala intra si intretinerea drumurilor pe timp de vara (care dubleaza “nota de plata”), reiese clar ca, pentru intervalul 2008-2011, costul total suportat de CNADNR va depasi 6,5 miliarde de lei.

Licitatiile pentru contractele pe patru ani urmau sa aiba loc luna trecuta, dar lupta de la “marea imparteala” este atat de dura incat au survenit mai multe amanari si, pana in momentul de fata, nu a avut loc nici macar depunerea ofertelor.

Toate caietele de sarcini au fost retrase in ianuarie si sunt acum refacute la Ministerul Transporturilor. Ca de obicei, in prim plan se afla firme ca Euroconstruct sau UMB Spedition, al caror “lipici” la contracte cu CNADNR este de-acum binecunoscut. De exemplu, la Iasi, UMB Spedition a castigat opt din cele noua contracte de deszapezire din iarna aceasta, in vreme ce Euroconstruct, care face furori la DRDP Bucuresti, a ajuns sa deszapezeasca si jumatate din autostrada A1, desi licitatia fusese castigata de alte firme.

Gandul