Cotidianul: Dacia isi apara desfacatorul de sticle

de Alina Stanciu     Cotidianul
Luni, 10 martie 2008, 23:02 Revista Presei | Subiectele Zilei

Lansat o data cu modelul Sandero, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul logo Dacia a fost o preocupare a constructorului francez de aproape un an si ar putea sa ramina lipit pe masina autohtona inca aproximativ zece ani de acum incolo. „Lucrul la acest blazon dureaza de aproximativ un an, in final, Departamentul de design avind ultimul cuvint de spus. Noua ne place noul blazon pentru ca exprima modernitatea si justetea marcii“, a declarat Rafael Treguer, director de marketing al Automobile Dacia.


Schimbarea vizuala propusa de cei de la Dacia este direct influentata si de targetul pe care compania si-l doreste pentru noul sau model Sandero. Este vorba de tineri si femei. „Sintem fericiti cu vinzarile Dacia, dar este adevarat ca pe tineri si pe femei nu i-am convins foarte mult. De aceea strategia de publicitate se va schimba, punind mai mult accent pe umor, tineri, femei.“ Cu toate acestea, oficialii companiei sustin ca nu incearca sa schimbe si atributele Loganului.


„Dacia Logan isi pastreaza atributele. Nu reorientam complet brandul, dar prin Sandero dorim sa ne deschidem catre tineri si femei. Prin formele rotunjite, noul logo face practic tranzitia de la un univers mai razboinic catre unul mai feminin, iar faptul ca se foloseste otelul il face mai tineresc“, a declarat si Liviu Ion, director de comunicare al companiei.


Intrebat cum comenteaza reactiile bloggerilor, care asemuiesc sigla cu o serie de obiecte, precum un desfacator de bere, Rafael Treguer ne-a declarat ca „orice schimbare atrage reactii, deoarece oamenii nu sint obisnuiti cu noutatea; perioada de acomodare este una dificila, se pot face tot felul de asociatii“.


La rindul lor, specialistii in branding sustin ca rebrandingul a venit la timp si este menit sa rezolve din problemele marcii. „Dacia a ales sa schimbe identitatea vizuala in momentul potrivit“, a declarat Stefan Liute, strategy director al agentiei de branding Grapefruit, referindu-se la lansarea Sandero.

Cotidianul




















1068 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Dacaia desfacatorul de bere (Marţi, 11 martie 2008, 9:07)

    skorpion [anonim]

    Aiurea nu suntem obisnuiti cu noutatea, doar ca nu ne place o noutatea foarte proasta. Si un copil de gradinita putea desena mizeria aia de sigla daca ar fi combinat siglele nissan renaul dacia la un loc. Da' pana si ala micu ar fi fost mai inteligent si nu ar fi dus-o pana la bun sfarsit pentru ca si-ar fi dat seama cum o sa se rada de desfacatorul de bere. nu uitati de concursul anti sigla dacia sandero desfacatorul de bere:
    http://skorpionblog.wordpress.com/2008/03/06/noua-sigla-dacia-sandero-desfacator-cu-concurs/
  • 0 (0 voturi)    
    Inainte era vulturul , acum e desfacatorul (Marţi, 11 martie 2008, 11:00)

    Popescu [anonim]

    astea sunt prostii.
    paractic este o pierdere de imagine , un desfacator este mai urit decit emblema loganului si mult mai urit decit vulturul.asta pentru ca rombul de la renault era mai urit decit emblema de la pitesti.
    ce nouatate frate , este atit de urit incit mie ca roman imi este rusine cu desfacatorul ala ce seamana mai degraba cu un papuc.

    parca cineva are interesul ca simbolurile de succes sa fie uitate.

    iar masina asta este un etalon de uritenie.este mai urita decit skoda aia noua si scurta, e tot ce poate fi mai urit .
  • 0 (0 voturi)    
    najpa cu francezii aiestea (Marţi, 11 martie 2008, 11:24)

    razvan [anonim]

    o sa ajungem sa ne cumpere cu totu` si or sa gandeasca in locu nostru, francezii ajtia tupeisti....o meritam....!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Berea la pet nu are nevoie de desfacator (Marţi, 11 martie 2008, 16:29)

    Rares [anonim]

    Splendide comentarii. Nationalism de nota 10. Adevarul e ca daca Renault nu cumpara Dacia, ar fi ajuns la fel ca Aro Campulung. Dar asta e, e un fel de mandrie nationala de tipul prostului fudul (ma scuzati daca am jignit pe cineva) ce mi-e greu sa o inteleg. Dacia e un succes mult mai mare decat si-ar fi imaginat chiar si Renault si totusi ne pare rau ca ne-au cumparat francezii si gandesc in locul nostru...
    • 0 (0 voturi)    
      Skoda a modificat emblema???? (Marţi, 11 martie 2008, 23:13)

      Popescu [anonim] i-a raspuns lui Rares

      Skoda a pastrat emblema, altii mai vechi au pastrat-o si ei, cei cumparati au pastrat-o si ei daca a avut succes.
      Asadar nu te mai da european ca nu le ai cu astea.Poate te pricepi mai bine la altceva, dar aici nu esti pe problema.
  • 0 (0 voturi)    
    Este sigla lor si nu a ta ! (Joi, 13 martie 2008, 9:46)

    lucian [anonim]

    Cei ce s-au aratat nemultumiti de sigla Dacia, primiti un sfat: daca nu va place si nu va place ... nu cumparati ! ca este simplu ! Va plangeti de parca v-a pus sigla voua pe frunte ! Este treaba lor ! Puteau sa nu o mai puna deloc !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version