Vanzarile de whisky sunt un barometru al dezvoltarii economice, iar recordurile inregistrate in consum in ultimii ani la nivel mondial indica o atitudine optimista a consumatorilor fata de nivelul de trai, potrivit BBC.

Daca pana la intrarea in Uniunea Europeana pretul ridicat al whisky-ului ii impiedica pe romani sa-l achizitioneze frecvent, situatia s-a schimbat radical. „Dupa aderare, preturile in retail au scazut cu aproximativ 40%. Consumatorul roman isi permite acum sa cumpere whisky cu un efort financiar relativ mic“, explica Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania, importatorul marcilor Ballantines, Chivas Regal, Royal Salute si Queen Anne.

Asa se face ca vanzarile de whisky au crescut anul trecut cu 50% fata de 2006, pana la 4,5 milioane de litri, potrivit estimarilor lui Furir. „In acest an piata se va situa in zona a 6 milioane de litri, dublu fata de 2006“, spune Furir.

Integral in EvZ.