Povestea Melaniei E., pe care ea le-a spus-o colegilor cu care lucra la montarea operei „Zaida“ de Wolfgang Amadeus Mozart, un spectacol de Peter Sellars, continua sa faca valuri. Dupa articolul lui Gilles Rof din „Le Monde“, care se axa pe soarta romancei, reactiile nu au contenit sa curga: asociatia care o consiliaza de doi ani, Esclavage tolérance zéro! (ETZ), n-a fost multumita ca prenumele „tatalui vitreg“ al Melaniei a ajuns in presa, deoarece procesul e inca pe rol, iar Festivalul Artelor Lirice din Aix-en-Provence, care s-a deschis cu opera in care canta corul din care face parte Melania, s-a detasat complet de incident.

"A fost selectionata odata cu un grup mare de cantareti, de figuranti si de actori pentru a participa la «Zaida». Luau lectii de canto impreuna inca din aprilie, faceau repetitii. Intr-o seara eram invitata pentru a explica ce este sclavia moderna, ce facea asociatia mea, si atunci s-a hotarat sa le spuna povestea vietii ei, chiar daca eu i-am spus sa nu se simta obligata sa faca asta. Insa s-a ridicat in fata mea la repetitii si a inceput sa vorbeasca. Plangea mult, asa ca am luat-o in brate, am intrebat-o daca e sigura ca vrea sa faca asta, dar m-a impins si a continuat“, a povestit pentru Cotidianul Karine Bonjour, directoarea ETZ. Melania E. este libera de doi ani; in 2006, ea a reusit sa fuga din locul in care fusese tinuta inchisa de „tatal ei vitreg“, de fapt un partener ocazional al mamei ei.

Nascuta in regiunea Bacaului, Melania a fost crescuta de bunicii materni si trimisa la orfelinat dupa decesul acestora. Cand mama a venit s-o recupereze de acolo - conditiile erau mizere, uneori fetita se hranea pana si cu iarba -, era insotita de un barbat, Nicolae; acesta a violat-o pentru prima data in martie 1997, tine minte tanara care are acum 23 de ani, citata de „Le Monde“.

Integral in Cotidianul.