In ultimii trei ani, Primaria Capitalei, pastorita de Videanu, a bagat in strazi aproape un miliard de euro. Cu tot cu pasajele, suma ajunge la 1,8 miliarde de euro. Contractele semnate pe vremea lui Videanu cu firme apropiate PD-ului, in frunte cu celebrul Euroconstruct al patronilor de la Golden Blitz, au doua caracteristici: banii alocati au depasit cu peste 50 la suta estimarile initiale, iar termenele de finalizare sunt extrem de lungi, ca sa nu se puna problema penalizarii firmelor.

Asa se face ca, in timp ce soferii stau cu orele in blocaje de trafic, pe santierele ce incurca circulatia atmosfera e extrem de relaxata. Astfel, pe santierul Pasajului Basarab, numit in noiembrie 2006 de Adriean Videanu „cea mai mare lucrare publica realizata in Bucuresti in ultimii 16 ani”, la ora noua dimineata nu misca nimic. Singura activitate notabila se inregistreaza mai spre seara, la bordelul semioficial de pe strada Orhideelor care a ajuns sa-i deserveasca pe muncitorii care isi pierd timpul prin zona.

„O tragere” costa doar 30 Ron, dar e obositoare, asa ca lumea isi reface apoi fortele dormind la umbra. Curtea bordelului a ajuns si punct de tranzit pentru fierul-beton furat de pe santier. De aceea, nu e de mirare ca lucrarea costa de trei ori mai mult decat estimarile initiale, ajungand la 226 milioane euro. La Pasajul Obor e la fel: lumea doarme si citeste ziare.

Ora 9 dimineata, pe santierul celebrului Pasaj Basarab. „Cea mai mare lucrare publica realizata in Bucuresti in ultimii 16 ani prin care se va rezolva traficul infernal din Capitala” pare calamitata de lene. Trei muncitori s-au adapostit de munca intr-o groapa-transeu. In dreptul complexului Carrefour Orhideea, cinci muncitori desfasoara urmatoarele activitati: doi fumeaza si doi il asteapta sprijiniti in coada lopetii pe al cincilea sa le aduca pietrisul mai aproape.

Gandul