Intr-un top al sumelor cheltuite pe produsele exclusive si scumpe, romanii sunt printre primii, chiar daca nivelul lor de trai nu este foarte ridicat. Vanzarile de autoturisme si accesorii de lux s-au dublat anul acesta, iar marile branduri internationale s-au inghesuit sa-si anunte intrarea in Romania. Un exemplu relevant pentru acest fenomen l-am avut saptamana trecuta, cand sase romani si-au cumparat cel mai scump parfum din lume, „No.1”, de la Clive Christian, in valoare de 3.000 de euro. Prima clienta a fost o tanara femeie de afaceri din Sibiu.

Cea mai de preţ variantă - „No. 1 Imperial Majesty“ - un parfum care se află într-un flacon din cristal de Baccarat, garnisit cu un diamant alb, de cinci karate, prins într-un inel de 18 karate, la gâtul sticlei, costă 215.000 de dolari. Acesta este doar un exemplu al faptului că românii îşi doresc să achiziţioneze obiecte foarte scumpe şi renumite. Anul acesta, pe litoral, parcarea oricărei discoteci din Mamaia arăta ca un mare salon de maşini, iar pe străzile din Bucureşti poţi vedea, pe lângă Dacii din 1970, maşini Bentley sau Ferrari.

Integral in EvZ.