Presa in diagonala: Sonda Phoenix a inregistrat o ninsoare pe Marte; SUA elimina vizele pentru Ungaria; O capsula ruseasca infirma ipoteza originii extraterestre a vietii; iar Razboiul cu terorismul este considerat ineficient

de Codrin Taut     HotNews.ro
Marţi, 30 septembrie 2008, 5:01 Revista Presei | Subiectele Zilei

Presa in diagonala
Foto: Hotnews
Noi date de pe Marte. Sonda  Phoenix care exploreaza suprafata planetei Marte a descoperit surse de apa pe planeta rosie si a raportat chiar producerea unei ninsori, au declarat agentiei de presa AP coordonatorii stiintifici ai programului. Profesorul Peter Smith sustine ca, in ciuda faptului ca scoarta planetei are o alcatuire desertica, ipoteza prezentei vietii pe Marte devine din ce in ce mai plauzibila.

SUA elimina vizele pentru Ungaria.
Cetatenii din Ungaria vor putea calatori fara viza in  Statele Unite incepand cu luna ianuarie 2009, cand va intra in vigoare programul Visa Waiver. Acest sistem presupune eliminarea vizelor dar mentine totusi obligativitatea inregistrarii calatorilor cu 72 de ore inainte de intrarea pe teritoriul american. Acordul intre Ungaria si SUA va fi semnat cel mai probabil miercuri, anunta agentia de presa MTI.

O capsula ruseasca infirma ipoteza originii extraterestre a vietii. Doua roci cu organisme fosilizate au fost contaminate intentionat cu bacterii si apoi atasate scutului exterior al unei capsule rusesti ce a revenit in atmosfera Pamantului. Rezultatele arata ca fosilele au supravietuit, nu insa si bacteriile. Vine viata din cosmos sau s-a dezvoltat ea pe Pamant? Iata o intrebare fara un raspuns actual. Posibilitatea originii vietii extraterestre este insa cat se poate de reala, ne spun multi cercetatori. Nu numai ca am reusit sa identificam molecule organice in spatiul de dincolo de planeta noastra, dar am gasit meteoriti despre care unii cercetatori spun ca ar contine organisme extraplanetare fosilizate. Aceasta inseamna ca, daca o roca extraplanetara contine fosile de organisme vii, acestea pot supravietui temperaturilor peste o mie de grade care se formeaza la intrarea in atmosfera Pamantului. Pe de alta parte, vestea proasta este ca nici una dintre bacteriile Chroococcidiopsis cu care fusesera infestate rocile nu a supravietuit impactului. Bacteriile au fost practic prajite de vii, desi resturile carbonizate se puteau recunoaste,  scrie Stiinta.info.

OSCE critica alegerile din Belarus. Opozitia din Belarus nu a reusit sa obtina nici un mandat in alegerile legislative de duminica. Observatorii OSCE sustin ca procesul electoral a fost lipsit de transparenta si au indicat posiblitatea savarsirii unor fraude. Anne-Marie Lizin unul dintre raportorii OSCE a afirmat ca „desi au fost depuse eforturi, exista ameliorari, in numararea voturilor exista destule elemente negative ca aceste alegeri sa fie considerate ca nefiind transparente. Ele nu corespund normelor OSCE“, scrie Reuters.

Razboiul cu terorismul considerat ineficient. Razboiul purtat de Statele Unite impotriva  terorismului ramane fara efect sustine un sondaj de opinie comandat de BBC, citat de Le Monde. Potrivit studiului doar 22% dintre cei intervievati considera ca in urma razboiului impotriva terorismului puterea retelei Al-Qaida a fost slabita.  29% cred ca acesta campanie nu a avut nici un efect, in timp ce 30% apreciaza ca organizatia terorista a devenit si mai puternica. Sondajul, a fost efectuat pe un esantion de aproximativ 24.000 de persoane din 23 de tari.

• 0 (4 voturi)
    Visa (Marţi, 30 septembrie 2008, 7:37)

Cata [anonim]

Bravo Ungaria!!!
    • +1 (5 voturi)
      bravo ungaria (Marţi, 30 septembrie 2008, 11:51)

buffon [anonim] i-a raspuns lui Cata

bravo ungaria.
      ungaria a stiut dintotdeauna sa isi promoveze imaginea, si sa se lipeasca de cei mai puternici in functie de cum bate vantul. eu ca locuitor in ardeal imi este cam teama putin de unele declaratii ale nationalistilor maghiari care acum cu siguranta se vor folosi si de aceasta oportunitate.
      ce trebuie retinut este ca numai impreuna vom reusi si ca nu trebuie sa cadem prada zvonurilor. trebuie sa luam exemplul tarilor vecine in care au fost conflicte interetnice si sa vedem ca acolo acele conflicte nu a adus nimic bun, doar ura, tristete si multa jale. fiti buni, pentru ca noi ardelenii stim cel mai bine jalea care a fost si in timpul razboiului, si sub comunisti, si inainte.

buffon
      • -1 (1 vot)
        directia vantului (Marţi, 30 septembrie 2008, 17:08)

nationalistu' ungur [anonim] i-a raspuns lui buffon

Draga nene buffon-ule, cine oare a intors armele impotriva cotropitorilor? Cine si-a tradat aliatii cand a vazut ca iau bataie? "Frate cu Dracul...", "Capul plecat...". Doar cateva exemple din multe altele. Asa ca lasa-i in pace. Se descurca cum pot. Probabil mai bine decat noi.
  • +1 (1 vot)
    Viata extraterestra (Marţi, 30 septembrie 2008, 7:45)

Adrian Buzatu [anonim]

Frumos articol la Stiinta.info despre un nou pas spre incercarea raspunsului la intrebarea daca exista sau nu viata extraterestra. Adrian Buzatu, StiintaAzi.ro
    • +2 (2 voturi)
      Frumos dar aberant (Marţi, 30 septembrie 2008, 10:26)

Alex [anonim] i-a raspuns lui Adrian Buzatu

Ce daca a murit bacteria in capsula ruseasca inseamna neaaparat ca ar muri si in alte capsule?
      • +1 (1 vot)
        Raspuns (Marţi, 30 septembrie 2008, 11:04)

Adrian Buzatu [anonim] i-a raspuns lui Alex

Nu neaparat, dar sugereaza puternic ca ar muri si in alte capsule. Desigur, experimentul mai trebuie confirmat si de altii. Oricum are sens, la temperaturile alea de la frecarea cu atmosfera, e plauzibil sa nu mai supravietuiasca nici un organism.
        • 0 (0 voturi)
          Cand a aparut atmosfera terestra? (Marţi, 30 septembrie 2008, 17:20)

CFG [anonim] i-a raspuns lui Adrian Buzatu

Ce importanta a avut acel experiment? Nu era predictibil ca se vor carboniza acele bacterii?

De cand, in evolutia planetei noastre, avem atmosfera care sa arda ce ajunge din spatiul cosmic?
      • -1 (1 vot)
        Nuuu... ar supravietui ca asa vrei tu... (Marţi, 30 septembrie 2008, 11:25)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui Alex

1000 de grade celsius?
        Pfwai... da' e asa de putin.

Du-te si scrie la tabla de 100 de ori: "Nu mai propavaduiesc ce am citit in cartile de SF ca stiinta veritabila!"
    • +1 (1 vot)
      Inca un cui in sicriu... (Marţi, 30 septembrie 2008, 10:56)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui Adrian Buzatu

"Bacteriile au fost practic prajite de vii, desi resturile carbonizate se puteau recunoaste"
    • 0 (0 voturi)
      Io n-am inteles nimic !!! (Marţi, 30 septembrie 2008, 17:07)

gheorghedode [anonim] i-a raspuns lui Adrian Buzatu

Eu n-am inteles nimic. Poate imi explica cineva ...
      Eu nu stiu cum pot supravietui "organisme fosilizate" !!!
      Io stiam ca "organisme fosilizate" sunt moarte de tot sunt de fapt niste urme de resturi incrustate in roca, si cum nu stim sa inviem nimic nici astea nu vor fi inviate !
      Si daca "organisme fosilizate" sunt moarte cum reusesc sa supravietuiasca in cosmos ? Adica sa ramina tot moarte increstate in roca ?
      Pai si care e vrajeala atunci ? E ca si cum ai spune ca ai carat un mort de pe Luna pe Pamint si a supravietuit calatoriei adica a ramas tot mort ! :)
  • +2 (4 voturi)
    visa (Marţi, 30 septembrie 2008, 10:28)

misu [anonim]

felicitari ungaria ...ma gandesc oare peste cati 10 -20 de ani va face si romania acest pas ?
  • +3 (5 voturi)
    Americanii sunt iar primii (Marţi, 30 septembrie 2008, 11:01)

Cifrus [anonim]

Duminica, 28 septembrie 2008, Falcon 1 a devenit prima racheta construita de o firma privata ce a intrat pe orbita !

Societatea americana privata Space Exploration Technologies Corp. (fondata in 2002 de Elon Musk) a anuntat Falcon 1 a fost lansata de la baza Kwajalein din Pacific la ora 23.15 GMT si a reusit sa plaseze pe orbita o incarcatura utila de 165 kg, la o altitudine de 700km !

Falcon1, conceputa in intregime de compania privata, are 2 etaje propulsoare, combustibil lichid si o inaltime de 21 de metri.

Explorarea si exploatarea comerciala privata a spatiului a inceput !
    • 0 (0 voturi)
      Ce frumos a corespuns cu lansarea chineza (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:42)

Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Cifrus

Ce chestie, lansarea a avut loc tocmai atunci cand chinezii lansau primul om in spatiu.Un geniu acest Elon Musk! Tesla Motors, Paypal, SpaceX, SolarCity.E extraordinar omul.

hosted by