Plangerile privind serviciile din turism, cele bancare, de telefonie sau de cablu le-au detronat pe cele referitoare la produsele expirate. Romanii reclama tot mai mult calitatea slaba a unor servicii, comparativ cu anii trecuti cand locul fruntas era detinut de plangerile ce vizau produsele expirate. Peste doua treimi din sesiza rile consumatorilor, inregistrate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), se refera acum la servicii din domeniul bancar, din turism sau legate de companii aeriene.

Presedintele institutiei, Dan Vlaicu, explica fenomenul prin faptul ca drepturile consumatorilor sunt tot mai bine cunoscute de catre acestia. Societatea civila si sociologii spun ca responsabila ar fi educatia cetateanului, care a invatat cum si ce sa reclame. „Oamenii si-au dat seama ca reclamand produse nu rezolva mare lucru. Faptul ca reclami un iaurt expirat inseamna o amenda pentru comerciant, dar mare lucru nu se schimba in beneficiul consumatorului. Reclamand un serviciu, calea de atac este mai buna, si consumatorul se asigura, in acest fel, ca se va schimba ceva in modul in care este prestat acel serviciu“, spune Laura Pascu, PR Manager la Asociatia pentru Protectia Consumatorului.

Chiar daca organizatia neguvernamentala nu are atributii de control, la sediul sau se primesc reclamatii privind serviciile in domeniul bancar, al agentiilor de turism, firmelor de cablu, internet, telefonie mobila, curatatorie, serviciile de utilitate publica (Electrica, RADET, RATB). „Foarte multe reclamatii primim pe tema antenelor GSM care sunt amplasate ilegal“, adauga Pascu.

Integral in Evenimentul Zilei