Seful Agentiei Antidrog mai trage pe nara un milion de euro Agentia Nationala Antidrog, condusa de chestorul Pavel Abraham, a primit de la Guvern un milion de euro ca sa convinga cativa adolescenti sa se lase de droguri, de fumat sau de baut. Agentia Nationala Antidrog a fost subiect de controversa si in scandalul privind salariile din agentiile guvernamentale. Astfel, seful ANA, chestorul Pavel Abraham, ar avea un venit lunar de 233 de milioane de lei vechi. Abraham a contracarat informatia, sustinand ca este si profesor universitar si are si alte venituri din activitati legale pe care le-a trecut in declaratia de avere. Presa a mai relatat si faptul ca 10 la suta dintre angajatii ANA au calitatea de frati, surori, fini, nurori sau verisori ai unor persoane din Ministerul de Interne, de la Aparare sau Servicii Secrete, scrie Cotidianul.

„Tara, tara, vrem ostasi“, varianta 2008 Vremurile in care tinerii romani erau luati cu arcanul in armata pareau ieri, in Piata Revolutiei, sa nu fi existat vreodata. Intr-o atmosfera de veselie, pe versurile Annei Lesko si sub privirile blande ale ofiterilor militari, tinerii isi treceau mandri numele in registrele armatei, dornici de o cariera militara. La finalul „targului“, pe la Biroul de Informare-Recrutare instalat in piata trecusera in jur de 1.000 de tineri, dintre care 400 acceptasera sa fie trecuti in baza de date cu potentiali soldati, relateaza EvZ.

Raportul generatiei fara scoala Aproape o cincime dintre elevii romani, inscrisi in invatamantul obligatoriu, si-au abandonat studiile. Pe de alta parte, 49,5% dintre absolventii de liceu nu au diploma de bac, iar 22,4% dintre copii nu merg la gradinita. 16% dintre scolarii de clasa a IV-a nu sunt capabili sa inteleaga un text scris. Conform testarilor internationale, Romania se situeaza undeva pe locul 47, din 57 de tari, unde s-a aplicat testul PISA se arata in raportul privind „Starea invatamantului romanesc“, elaborat de Ministerul Educatiei, citat de Gandul.

Fabrica lui Columbeanu a falimentat in urma controalelor Garzii Financiare Cunoscutul om de afaceri Irinel Columbeanu nu a avut succes in afaceri tocmai in judetul Gorj cu care avea cele mai multe legaturi, tatal sau fiind originar din localitatea Capreni. Pe cat de mult si-a dorit sa reuseasca, pe atat esecul a fost mai rasunator, peste 200 de oameni ramanand fara locuri de munca. Potrivit lui Ion Fugaru, viceprimarul orasului Targu Carbunesti, care a purtat o discutie cu Irinel Columbeanu, inchiderea fabricii a fost cauzata de managementul defectuos, dar si de factori de ordin tehnic: „Managementul defectuos a fost motivul principal pentru care s-a inchis fabrica. Au fost doi manageri, dar rezultatele nu au fost cele asteptate, relateaza Gardianul.

Casatorie, doar dupa plantarea unui pom Proiectul de lege initiat de Primaria Capitalei prevede ca cuplurile din Bucuresti, care vor sa-si uneasca destinele, si cei care vor sa isi inmatriculeze masina ar trebui sa planteze mai intai cate un pom in zonele stabilite, cu un angajat de la spatii verzi.De-abia dupa ce i se va face o poza copacului si se va elibera un certificat, bucurestenii vor putea sa se casatoreasca sau sa-si inmatriculeze autoturismul, scrie Adevarul.

Traficul de marfuri de contrabanda din Ucraina si Moldova a supravietuit intrarii Romaniei in Uniunea Europeana, in ciuda masurilor anuntate de securizare a frontierelor. Pietele din orasele din apropierea granitei sau chiar din Bucuresti sunt in continuare pline de tigari, alcool, alimente, imbracaminte care se vand aici fara ca statul roman sa incaseze vreo taxa. Lucrurile merg bine pentru comercianti, atata vreme cat le dau vamesilor "partea lor". Exista "tarife" fixe la spagile care se dau vamesilor pentru ca vanzatorii sa scape necontrolati. In randul functionarilor de la frontiere exista totusi teama de a nu fi prinsi in flagrant atunci cand iau bani. Din acest motiv, atunci cand au de-a face cu romani se gandesc de doua ori inainte sa primeasca vreo atentie. Moldovenii si ucrainenii sunt insa "vamuiti" fara nici o jena, afirma Romania Libera.

Ioana Tariceanu, recidivista Sotia premierului, Ioana Tariceanu, recidiveaza, demonstrand ca pentru ea legile sunt facute doar pentru a fi incalcate. Dupa ce in urma cu o saptamana fusese surprinsa si fotografiata in timp ce folosea antemergatori la deplasarea prin Bucuresti, desi legea nu-i acorda acest privilegiu, vineri, pe la orele 15, soferii care circulau pe str. Jandarmeriei au avut surpriza neplacuta sa fie obligati sa faca loc in trafic unei masini cu antemergatori. Curiosi, soferii s-au uitat cu atentie cine era privilegiatul care mergea cu un Mercedes cu nr. de inmatriculare B 41 WTX, caruia ii facea carare in trafic o motocicleta a politiei si, spre mirarea lor, au constatat ca in masina se afla nevasta premierului, Ioana Tariceanu. Potrivit declaratiilor martorilor oculari V.C. si M.L., sotia lui Calin Popescu Tariceanu nu se afla la volan, ci pe canapeaua din spate, unde citea tacticos presa zilei, afirma Curentul.

Licitatii de 3,4 miliarde € pe final de mandat Guvernul Tariceanu lasa pe ultima suta de metri incheiarea unor contracte de constructie a circa 160 de kilometri de autostrada si reabilitarea a peste 1.400 de kilometri de drumuri nationale. Documentele ar putea fi semnate cu putin timp inainte ca actuala conducere a Ministerului Transporturilor sa lase fraiele din mana. Conform calculelor EVZ, sumele se ridica la circa 3,4 miliarde de euro. Cel mai important proiect este tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, cu o valoare estimata la circa 2,8 miliarde de euro, fiind primul proiect de tip public-privat din Romania. Investitorul va fi cunoscut cel mai devreme la jumatatea lui decembrie, potrivit lui Dorin Debucean, directorul general al Companiei de Autostrazi. Insa, mai multe surse din piata anunta deja castigator consortiul format din grecii de la Aktor si francezii de la Vinci.

Autostrada Bechtel risca sa o ia la vale Documente oficiale privitoare la calitatea lucrarilor pe autostrada Transilvania, detinute de ziarul Cotidianul, arata nereguli grave. Neregulile sunt confirmate atat de o scrisoare a CNADNR, cat si de sutele de rapoarte de calitate facute de consultantul Egis Scetauroute BCEOM. Desi stie de ele, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, inchide ochii, pentru a nu ii supara pe americani. Exista riscul ca dupa expirarea garantiei acordate de Bechtel, de doar doi ani, sa vedem poduri rupte pe autostrada, alunecari ale acesteia sau cratere rasarite din senin in carosabil.

Citeste in Revista Presei si:

Republica imunitatilor (de Traian Ungureanu)

Rodia rodeste aiureli (de Radu Paraschivescu)

Voiculescu sau Talpes, tot aia (de Alina Mungiu-Pippidi)