Obama sfatuit de grupurile de afaceri sa slabeasca embargoul impus Cubei. "Presedintele ales, Barack Obama, ar trebui sa mai slabeasca embargoul de cinci decenii impus Cubei", au declarat joi grupurile de afaceri din Statele Unite ale Americii. "Sustinem indepartarea totala a tuturor restrictiilor relatiilor de comert si calatorie ce vizeaza Cuba. Suntem constienti ca schimbarea nu va avea loc brusc, dar trebuie sa inceapa de undeva cat de curand", au declarat grupurile intr-o scrisoare catre Obama. Aceste grupuri au sugerat ca Statele Unite ale Americii sa discute cu oficialii cubanezi pentru a repara 50 de ani de neincredere pemitand americanilor sa viziteze insula, informeaza Reuters.

Putin - posibila intoarcere la Kremlin din 2012. Prim-ministrul rus Vladimir Putin a declarat, joi, ca s-ar putea intoarce la vechea sa meserie in Kremlin, dar nu inainte de 2012 atunci cand se termina mandatul presedintelui aliat Dmitri Medvedev. Fiind intrebat de un reporter daca exclude intoarcerea sa la presedintie anul viitor Putin a afirmat: "Urmatoarele alegeri in Rusia vor avea loc in 2012... sa ajungem pana atunci si vom vedea", scrie Reuters.

NASA amana urmatoarea misiune pe Marte. Agentia Spatiala a Statelor Unite a amanat lansarea Laboratorului Stiintific spre Marte (MSL). Aceasta misiune era planificata pentru 2009, insa datorita problemelor aparute in urma testelor a fost amanata pana in 2011, au declarat oficiali ai Agentiei Spatiale. Misiunea foloseste o tehnologie inovatoare menita sa studieze daca viata microbiana a existat pe Planeta Rosie. Intarzierea misiunii va adauga bugetului initial aproximativ 400 milioane de dolari, atingandu-se astfel suma de 2 miliarde dolari. "Daca misiunea ar avea loc in 2009 ne-am asuma un risc mult prea mare pentru o astfel de incercare", a declarat Michael Griffin, oficial NASA, citat de BBC.

Colonisti evrei evacuati de politia israeliana. Decizia luata de Curtea Suprema israeliana de evacuare a colonistilor evrei dintr-o cladire din Hebron (Gaza) provoaca izbucniri violente. Sustinatorii drepturilor evreilor au ocupat cladirea inca de la inceputul anului trecut, dar acestia au fost obligati sa o paraseasca. Cladirea a devenit un simbol al determinarii ocupantilor incurajand astfel ocuparea unor spatii mai mari. Planul de a ramane in cladire nu a fost in avantajul lor, deoarece trupele israeliene au intervenit "ca la carte" si in aproximativ jumatate de ora acestia au fost evacuati, scrie Sky News.

Viata unui adolescent salvata cu ajutorul SMS-urilor. Un chirurg britanic a amputat bratul unui adolescent ranit in Congo, Africa, ajutat de instructiuni primite prin SMS. Chirurgul britanic, David Nott, impreuna cu doi colegi, au reusit sa salveze viata unui baiat din Congo intr-un spital improvizat. Chirurgul a trimis un mesaj colegului sau Meirion Thomas, unul din putinii chirurgi ce sunt familiarizati cu o operatie de detasare a bratului de clavicula si omoplat. David Nott si-a dat seama ca adolescentul, a carui brat fusese smuls si se transformase in gangrena, nu avea decat cateva zile de trait. "Stiam ca singura cale de a salva viata baiatului era sa fac o amputare a omoplatului si a claviculei si stiam ca profesorul Meirion Thomas este expert in acest domeniu", a declarat Nott. Profesorul Thomas a raspuns aproape imediat mesajului explicand operatia in zece pasi ce ar trebui urmati si s-a semnat "Ia-o usor! Bafta!". Urmand instructiunile primite, Nott a declarat: "Simteam ca ingerul meu pazitor sta pe umarul stang si imi explica ce trebuie sa fac. Am inceput operatia urmad pasii descrisi in mesaj", a afirmat Nott, citat de CNN.

Planeta Mercur ar putea intra in coliziune cu Terra. Teoriile apocaliptice raspandite in media de pretutindeni atrag atentia asupra posibilitatii ca un meteorit sau un asteroid sa intre intr-un fatal impact cu Pamantul. Cercetatorii aduc insa o noua teorie, menita sa completeze acest cerc al groazei, aceea a posibilitatii ca Mercur insusi sa intre in coliziune cu Pamantul. Jacques Laskar din cadrul Observatorului Paris, Konstantin Batygin si Gregory Laughlin din cadrul Universitatii California, Santa Cruz, au ajuns la aceeasi concluzie utilizand simulari computerizate. “Sistemul solar nu este atat de stabil pe cat am crezut”, este de parere Laughlin. Desi studiile au fost efectuate separat, amandoua echipele sunt de acord asupra probabilitatii ca gravitatia lui Jupiter sa modifice in cele din urma orbita planetei Mercur, facand ca ea sa se intersecteze cu cea a planetei Venus. Modificarea orbitei planetelor ar putea arunca intregul sistemul solar in haos, scrie Descopera.