EvZ: Avortul, dupa comisia Ponta

de Oana Botezatu, Geta Roman     Evenimentul Zilei
Joi, 7 mai 2009, 1:28 Revista Presei | Subiectele Zilei

Avortul, dupa comisia Ponta
Foto: Evenimentul Zilei
Prevederile au fost introduse in textul Noului Cod Penal de o subcomisie parlamentara condusa de Victor Ponta si au iscat reactii puternice din partea mai multor organizatii nonguvernamentale. Intr-o scrisoare adresata marti membrilor parlamentului, respectivele organizatii atrag atentia asupra faptului ca amendamentele vor a ea efecte dezastruoase: interventiile medicale ce au ca scop salvarea femeilor insarcinate ar putea fi, practic, blocat

„O astfel de masura legislativa ar reprezenta un mare regres in garantarea unor drepturi fundamentale precum dreptul la viata, dreptul la sanatate, dreptul de a nu fi supus unor tratamente inumane sau degradante si dreptul de a nu fi discriminat pe criteriul sex”, arata semnatarii scrisorii, printre care se afla reprezentantii Societatii de Educatie Contraceptiva si Sexuala (SECS) sau ai Centrului Euroregional pentru Initiative Publice.

Legislatia actuala in materie de avort, articolul 185 din Codul Penal in vigoare, permite avortul efectuat pentru a salva viata sau sanatatea femeii insarcinate, indiferent de varsta sarcinii.
„Modificarile propuse de parlamentari vor putea duce la obligarea mamei romance de a naste, indiferent de situatie. Limitarea avortului la cele 24 de saptamani reprezinta limitarea unui drept al femeii”, puncteaza Ionescu.

Cititi articolul integral in Evenimentul Zilei.


Citeste mai multe despre   























4752 vizualizari

  • -6 (20 voturi)    
    dreptul la viata (Joi, 7 mai 2009, 5:04)

    Claudiu B [anonim]

    O lege care tine in primul rand de dreptul la viata; Cautati pe youtube filme despre avort...La trei luni deja fatul e format, simte...Cum poate o mama sa-l omoare in cel mai crunt mod - sa-l faca bucati si sa-l arunce la gunoi ? In ziua de azi lumea e informata, sau ma rog ar trebui, nu cred ca ar trebui sa existe sarcini nedorite, pote doar femeile agresate...Avortul pt mine e o crima, chiar si mai devreme de 24 saptamani...
    • +2 (10 voturi)    
      Avortul pt tine.... (Joi, 7 mai 2009, 6:48)

      suki [anonim] i-a raspuns lui Claudiu B

      ... e o crima....
      Probabil ai si facut multe avorturi si te pricepi.... ca barbat care esti...
      Mai lasa-ne cu teoria .... si uita-te ce se poate intimpla in practica. Pe vremea lui Ceasca am avut procese publice pt femeile care ajunsesera sa isi omoare copiii, ca sa scape de ei, in cele mai crunte moduri. Cred sincer ca daca o femeie nu isi doreste acel copil, e mai bine pt noi toti sa nu il faca, din o mie de motive. Si cel mai bine e pt acel copil: sa nu se nasca daca nu e dorit. Intre copiii doriti si aia nedoriti e o mare diferenta. Si cel care va suferi toata viata nu e musiu Ponta sau alt bou care nu stie nici ce e aia sa ai ciclu.
    • -1 (13 voturi)    
      daca nu erau avorturile... (Joi, 7 mai 2009, 9:13)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu B

      acum eram 12-20 miliarde de oameni...
      si muream de foame si ne striveam intre noi...
      te rog frumos gandeste inainte sa scrii ceva...
      lasa naiba biblia si alte d-astea... sa-mi spuna mie biblia(sau tine ti-a bagat in cap asta) cum rezolvi suprapopularea... da normal in anu 2000 ien nu se punea problema de suprapopulare... trebuia sa ne inmultim ca ierurii ca-n primii ani de viata mureau 90%...

      eu stiu ca romanii sunt mai innapoiati ca restul popoarelor... dar putem totusi sa ne detasam de mentalitatea de evu mediu?
      • +3 (5 voturi)    
        Avortul ca si metoda de control a populatiei (Joi, 7 mai 2009, 9:50)

        meridi [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Draga Liviu_ poate erai tu unul dintre acei fetusi avortati pentru "binele omenirii". Ti-ar fi convenit? Din cele mai vechi timpuri omenirea cunostea metode de contraceptie, deci Avortul ca si metoda de control a populatiei nu e o scuza reala.
      • +1 (1 vot)    
        Liviu_ (Joi, 7 mai 2009, 10:34)

        Vorbe goale [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        ...inapoiati se scrie cu un singur "n", cum sa-ti explic eu... este in legatura cu cuvantul inapoi, nu innapoi... daca tot ai adus vorba despre barbari.

        Mentalitatea de evu mediu (evul?)... pai atunci omorai mult mai usor decat astazi, nu era nevoie sa faci practica pe prunci... ca sa reduci suprapopularea. Apropos de asta, poate vrei sa te bagi mercenar in vreo armata inventata, atunci poti sa omori cat vrei, iti faci si pofta si reduci si suprapopularea...
      • +1 (1 vot)    
        Sa vad cine-ti plateste pensia daaasteptule (Joi, 7 mai 2009, 10:34)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Eu stiam ca in 2050 o sa fim doar 14 milioane de romani si tu vorbesti despre suprapopulare?
        • 0 (0 voturi)    
          O precizare (Joi, 7 mai 2009, 10:53)

          suki [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Pentru toti aia care asteapta pensie de la prezumtivii copii care or sa scape de avort, va explic eu o treaba. Cine iti plateste pensia? Raspuns: nimeni.
          De ce?
          Pentru ca aproape nu va mai exista pensie de stat, pentru ca multi nu vom mai prinde virsta de pensionare si de ce nu, pentru ca baza societatii nu sta pe avortoni, bastarzi sau pe copiii strazii, parasiti prin ghetouri, ci pe aia cu sanse reale, nascuti si educati bine in familii functionale. E ca si cum ai spune: "eu astept sa maninc o pensie la batrinete" de pe urma unui baietzash de germania, care a plecat la furat acolo....
    • +2 (6 voturi)    
      CRIMA (Joi, 7 mai 2009, 9:56)

      gabriel4west [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu B

      claudiu, ai fost vreodata insarcinat ? ti-ai riscat vreodata viata ca sa-ti aperi copilul din burta? ti-ai pus vreodata problema ca poti muri la nastere ?

      ai avut vreodata un fat in burta care sa fie bolnav, si pentru care viata ar fi fost un chin, daca ajungea la nastere?

      si daca afli abia dupa cele 24 sapt ( 6 luni ) ca ai un copil bolnav, care , sa zicem, va trebui operat ( chinuit , adica ) de nenumarate ori ca sa poata respira normal..... crezi ca daca ai putea intreba fatul, el ar spune ca vrea sa se nasca pentru a fi apioi chinuit cand altii alearga si se joaca.... ma indoiesc ca ar spune da....

      sau daca mama risca sa moara, nu la nastere, ci doar daca este obligata sa tina sarcina in continuare....... peste cele 6 luni......alegi tu ca ea sa moara ??????????????????? sau o lege ?????
      asta nu este crima ???????
      • 0 (0 voturi)    
        cati oameni cu puteri paranormale p-aici (Luni, 11 mai 2009, 23:16)

        Mary [anonim] i-a raspuns lui gabriel4west

        crezi ca daca ai putea intreba fatul, el ar spune ca vrea sa se nasca pentru a fi apioi chinuit cand altii alearga si se joaca.... ma indoiesc ca ar spune da....<- ma desteapto, da' tu l-ai intrebat?
        daca pe tine te-ar lovi acuma o masina si ar trebui sa faci niste operatii ca sa supravietuiesti, ai refuza, nu? Ai spune 'stai asa, ca eu nu vreau sa ma chinuiesc prin spitale in timp ce blabla'.

        Desteapto, am fost un copil bolnav si mama a avut probleme la nastere, dar nu a renuntat la mine, asa cum nu as renunta eu la un copil, chiar daca as afla ca are nustiu ce probleme.

        Cine ti-a zis tie ca ai dreptul sa iti proiectezi copilul in viitor crezand ca nush ce se va intampla? Sau ai senzatia ca daca faci avort la 6 luni, urmatorul copil va fi sanatos? Iar daca e sanatos, ai certitudinea ca nu se va imbolnavi niciodata?

        Un copil e un risc pe care ti-l asumi , am senzatia ca femeile se feresc de copii cu probleme doar din pricina egoismului si a fricii.
        Iar barbatii vorbesc pur teoretic.
    • 0 (0 voturi)    
      D'aia s-a cerut amanarea codurilor (Joi, 7 mai 2009, 10:28)

      cory1 [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu B

      Este o scapare a celor care fac codurile, cu siguranta va fi remediata de catre cei abilitati. Acum intelegeti de ce ONG-urile si Geoana cereau o amanare a aprobarii codurilor? Pentru ca se strecoara astfel de erori, in plus, sunt celebrele chestiuni controversate (incestul nesanctionat, scaderea varstei la coruperea de minori etc)
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns la claudiu (Joi, 7 mai 2009, 10:32)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Claudiu B

      mai oameni buni, aceasta lege urmareste doar sa mareasca aparent natalitatea la noi in tara...; dar astia nu se gandesca ca un diagnostic pre natal pentru o malformatie este extrem de costisitor( atat in bani cat si in timp) asa ca de multe ori acesta nu se face in limita celor 24 de saptamani. deci aceasta lege va duce la cresterea natalitatii, la o crestere a moratlitatii neonatala si post natala, cat si a mamelor. un alt aspect pur economuic, (ca nu are rost sa bagam religia in chestiunea asta) un copil malformat, sau cu dizabilitati pshice( fie ele congenitale sau induse de mediul nesanatos si aici ma refer la parintii care nu is vor copilul respectiv) vor fi o tara pt societate, care si asa merge cum merege.
      asa ca inainte sa mai dai comentatriide genu ca avortul este o crima, gandeste-te ce inseamna un copil cu adevarat si lasa moralitatea sau falsa moralitate pe care ti-o baga popa in cap la predica de dumineca .... incercati pt numele lui dumnezeu, sau a oricarei deitati sa ganditi si nu sa fiti animale de turma
    • 0 (0 voturi)    
      Cred ca s-a inteles gresit (Joi, 7 mai 2009, 10:37)

      Real Dee Dee [anonim] i-a raspuns lui Claudiu B

      Este vorba de avortul terapeutic si nu de cel voluntar. Nu sustin avortul pe motiv ca nu ti-ai dorit copilul, avand in vedere ca acum sunt atatea metode de protectie, inclusiv dupa. Dar exista si situatia in care se descopera ca mama nu poate duce sarcina pana la sfarsit si poate muri. In acest caz, cu acordul mamei, bineinteles, cred ca primeaza viata mamei. Inclusiv medicii salveaza intai viata mamei si apoi pe a copilului.
  • +5 (11 voturi)    
    romanii-s invatati deja cu asta! (Joi, 7 mai 2009, 6:01)

    eeeuuuu [utilizator]

    nu s-au scurs nici 20 de ani de la "decreteii lu' plumbuitu'", ce ne mira? problema e alta: in actialele conditii (covarsitoare majoritate parlamentara) irice lege, oricat de restrictiva si tembela ar fi poate sa treaca prin parlament si poate fi promulgata. iar pentru actuala situatie suntem cu totii responsabili!
    • +1 (15 voturi)    
      24 saptamani=6 LUNI (Joi, 7 mai 2009, 6:25)

      dan [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

      Bai fratilor cred ca este o greseala si este vorba de 24 de zile. In luna a 6-a de sarcina este om in toata regula. Cum sa faci avort atunci?
      • -1 (7 voturi)    
        mai intreaba (Joi, 7 mai 2009, 8:32)

        Sarpe [anonim] i-a raspuns lui dan

        Intreaba tu pe mami tau care e diferenta intre 24 de zile si 24 de saptamani si pe urma posteaza aici comentarii aiurea.
        • +3 (3 voturi)    
          avort _terapeutic_ (Joi, 7 mai 2009, 9:39)

          emilper [utilizator] i-a raspuns lui Sarpe

          e vorba de avorturile facute pentru a salva viata mamei ...
      • +5 (7 voturi)    
        de ce nu suntem atenti la ceea ce citim??? (Joi, 7 mai 2009, 8:59)

        rodica [anonim] i-a raspuns lui dan

        Nu, nu este vb de 24 de zile, este vb de 24 de saptamani. Daca ai fi atent la continutul articolului ai fi inteles ca se vb de urgentele medicale! Cat mi-as dori un al doilea copil, nu as vrea sa il am cu pretul vietii mele. Daca dr spune ca o continuare a sarcinii imi pune viata in pericol vreau sa am posibilitatea de a opta: vreau sau nu sa risc!!!! Asta vreau sa o pot stabili eu si familia mea, nu toti "savantii" din parlament care ne-au adus unde ne-au adus..... Numai bine!
      • +3 (3 voturi)    
        Sunt cazuri (Joi, 7 mai 2009, 9:45)

        Cip [anonim] i-a raspuns lui dan

        Unei amice...

        in luna a 5 i s-a spus ca daca nu face avort vor muri amandoi......
        timp de o luna ea nu a fost in stare sa faca avort....a fost foarte foarte greu pentru ea..

        .Ponta...esti un toparlan cu educatie de 4 clase muncitoresti...ai auzit?.

        .mureau amandoi daca nu facea avort pana la urma...in luna a 6 -a ...
    • -1 (5 voturi)    
      in clar despre militianul Ponta ! (Joi, 7 mai 2009, 7:03)

      Hans [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

      Voi chiar credeti ca un oltean colorat -pus de Nastase seful Corpului de Control al Prim Ministrului -nu este un securist nenorocit cu creierul la fel de ingust ca si fatza ?ce daca face pe junele si pe infierbantatu?
      Mai fratilor,chiar nu ne mai trezim niciodata dupa lovitura de stat din'89?
      • +1 (1 vot)    
        nu te-am contrazis (Joi, 7 mai 2009, 21:29)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Hans

        poate sa fie! oricum, comentariul meu nu-i era favorabil.
  • -3 (5 voturi)    
    Dizgratios (Joi, 7 mai 2009, 8:01)

    Podrag [anonim]

    De acord cu campania, dar poza e dizgratioasa. E frumos sa ai copii, nu vreau sa fiu gresit inteles si nu dispretuiesc femeile insarcinate, dar am vazut multe poze din astea cu burti insarcinate si mi se par foarte dizgratioase, de un foarte prost gust.
    • 0 (0 voturi)    
      Poza disgratioasa??? (Joi, 7 mai 2009, 10:42)

      Real Dee Dee [anonim] i-a raspuns lui Podrag

      Omule, revino-ti! Cum poti sa zici asta? NU te apuca sa nu faci copii, ca nu e cazul la tine.
      Pe de alta parte, nu contest faptul ca poza nu are nici o legatura cu articolul.
  • +1 (5 voturi)    
    retro (Joi, 7 mai 2009, 8:06)

    ADRIANA BARNA [anonim]

    ce facem oameni buni, ne intoarcem inapoi ? ganditi cand mai votati.
  • +6 (6 voturi)    
    cititi articolul pana la capat (Joi, 7 mai 2009, 8:53)

    studintu' [anonim]

    Alo! E vorba de avortul terapeutic! Sunt cazuri in care daca nu e provocat moare femeia. Daca maria sa Ponta il interzice prin lege tot ce ai rezolvat e ca mor si femeia si copilul din burta.... , iar dreptul la viata este garantat si pentru mama din cate imi aduc eu aminte, ca despre asta discutam aici.
  • +7 (7 voturi)    
    va grabiti cu concluziile (Joi, 7 mai 2009, 8:59)

    Iulian [anonim]

    Pentru cine scoate concluziile din burta, o tema de reflectat:
    La unul din testele prenatale de multe ori iese risc de sindrom Down foarte mare. Multe laboratoare nu fac atent aceste analize, prefera sa-ti dea mai degraba o veste proasta decat sa fie trasi la raspundere ulterior ca nu au detectat problema genetica din timp. Ah, sa mai mentionez ca amniocenteza costa la noi 2300-2400 RON? La Viena costa 100 EUR...
    Buuun, sa revenim la subiect. Amniocenteza se face in mod traditional intre saptamanile 16 si 20 de dezvoltare a fatului (depinde si cat de repede a fost depistat riscul). Rezultatele finale ale amniocentezei vin in 4 saptamani. Deci, se poate ajunge la saptamana 24.
    In varianta in care amniocenteza confirma suspiciunea de sindrom Down, iar fatul este in saptamana 24... ce facem domnule Ponta? Va zic eu ce face comisia dumneavoastra: decide ca vom aduce pe lume o fiinta care se va chinui toata viata, care va avea nevoie de grija si atentie constant, cu o speranta de viata de 27-40 de ani.
    Nu imi propun sa dau un verdict... va cer insa sa reflectati.
  • +4 (4 voturi)    
    viata (Joi, 7 mai 2009, 9:00)

    XY [anonim]

    Imi place ca nimeni nu se gandeste si la faptul ca exista situatii limita cand trebuie sa alegi intre a salva viata mamei ori viata fatului caz in care nu stiu ce ar alege unii dintre cei care sustin ca e o crima sa avortezi. Claudiu B, ai prefera sa fie sacrificata viata sotiei/prietenei?
  • +7 (7 voturi)    
    Cand ratiunea dispare... (Joi, 7 mai 2009, 9:07)

    X [anonim]

    Daca viata mamei este in pericol din cauza sarcinii nici copilul nu are nici o sansa. Rational ce optiune este mai buna:

    - Sa moara numai copilul
    - Sa moara amadoi

    ...dar ma rog, cand a fost societatea romaneasca vreodata rationala?
  • +4 (8 voturi)    
    Pacatul libertatii de exprimare (Joi, 7 mai 2009, 9:07)

    IO [anonim]

    Oare de ce nu am primit dreptul de a ne exprima liber la pachet cu obligatia de a gandi?
    Vad cu unii cu creier numai bun pentru a schia, citind pe orizontala (desi neuronul lor ocupat si cu scobitul in nas nu suporta doua operatii simultan) isi mai dau si cu parerea...
    Idiotilor! Era vorba de acel avort efectuat pentru a salva viata sau sanatatea femeii insarcinate. Sunt cazuri in care se afla de malformatii descoperite dupa 24 de saptamani, iar copilul va fi o ciudatenie intr-o societate in care genul asta de copii ii bagam sub pres sau ne uitam la ei hlizindu-ne si aratandu-i cu degetul pe strada, sau si mai rau: ii ducem la circ.
    Nu-mi serviti rahatul cu dreptul divin la viata!
    Discutati cu parintii de copii autisti, cu sindrom Down, Edwards si alte malformatii genetice.
    Uitati-va in statistici cati astfel de copii sunt si pe cati ii vedem pe strada. In tari civilizate si cu un popor educat, cum e Germania, sunt cetateni cu aceleasi drepturi ca oricare alt cetatean si ii vedem peste tot.
    Dar voi cititi pe orizontala crapand seminte si mangaindu-va pe burta.
    • 0 (2 voturi)    
      Avort de logica (Joi, 7 mai 2009, 9:26)

      Ciobanu [anonim] i-a raspuns lui IO

      La un mic calcul iti poti da seama de ce nu e mai ridicam la un nivel normal de judecata: pai aia desteptii au cam fost avortati. Am mai ramas noi care nici macar nu citim articolul original sa vedem ce zice referitor la alte state?
      Ia sa vedem:
      "România ar deveni astfel unul dintre puţinele state europene cu o legislaţie atât de dură în domeniu, alături de Austria, Germania, Lituania sau Irlanda, susţin specialiştii. "

      Cat despre parintii copiilor cu probleme, nu stiu cat de mult ai discutat tu cu ei incat ai impresia ca ar fi vrut sa le moara copilul mai bine.
      • 0 (0 voturi)    
        bla bla (Luni, 11 mai 2009, 23:18)

        Mary [anonim] i-a raspuns lui Ciobanu

        A discutat de n-a mai putut. Cunosc familii in care copiii cu dizabilitati sunt cei mai iubiti. Si nu ar renunta nimeni la ei pentru o viata mai 'linistita'.
  • 0 (2 voturi)    
    si uite cum... (Joi, 7 mai 2009, 9:10)

    liviu_ [utilizator]

    incet incet ne intoarcem spre comunisc
    urmeaza sa se circule masinile cu sot intr-o zi cele farasot in alta zi...
    etc etc etc
  • +2 (4 voturi)    
    De acord cu IO (Joi, 7 mai 2009, 9:18)

    arhideco [utilizator]

    as vrea sa vad reactia voastra cand rezultatele analizelor arata posibilitatea unor boli precum a scris IO. Pentru o populatie sanatoasa in viitor, ar trebui interzise nasterile de copii cu probleme. Lor le dati la metrou maruntul din buzunar.
    Si acum sa auzim rahatul ala cu "dreptul la viata"...
  • 0 (6 voturi)    
    DPDV legal (Joi, 7 mai 2009, 9:30)

    hic sunt leones [utilizator]

    fatul este considerat persoana in momentul in care trage prima gura de aer in piept cu forte proprii, deci atat timp cat este in burta nu se poate vorbi de o persoana.
  • 0 (2 voturi)    
    niste cretini (Joi, 7 mai 2009, 10:01)

    maria [anonim]

    /

    Ce naiba ne intoarcem inapoi cu inca 40 de ani pe vremea lui Ceausescu??

    E incredibil. Sunt din ce in ce mai scarbita de ce se intampla in tara la noi.

    As vrea sa plec de aici, pacat ca e criza ... :(
  • +1 (1 vot)    
    MANIPULARE! (Joi, 7 mai 2009, 10:58)

    givu [anonim]

    oameni buni,

    nu e vorba sa se interzica nimic. este o manipulare din cea mai ordinara.

    dupa 24 de saptamani, copilul poate supravietui in afara uterului. adica, este viu. nu se mai numeste avort, ci nastere provocata. copilul este scos in viata si pus la aparate si va supravietui, iar mama este salvata.

    alternativa este avortul in faza tarzie, o procedura monstruoasa si inumana prin care copilul este omorat pur si simplu in burta mamei si apoi scos prin cezariana.

    ideea ca trebuie sa omori un copil atat de mare pentru ca este handicapat poarta un singur nume: nazism.
  • 0 (0 voturi)    
    avortul ar putea fi necesar pentru... (Joi, 7 mai 2009, 11:23)

    ionescu [anonim]

    ...echilibrarea raspandirii populatiei diverselor tari pe glob.
    De exemplu se stie ca sunt foarte multe tari in care avortul este interzis - tarile islamice - , sau altele mai inapoiate in care nu exista cultura moderna a avortului, deci femeile nasc copii de cate ori raman insarcinate.
    Ganditi-va ca acele populatii / neamuri se tot inmultesc, la un moment dat spatiul pe care il ocupa va deveni insuficient, inevitabil.

    Asadar mi se pare de datoria tarilor moderne civilizate sa ia masuri pentru a contrabalansa fenomenul inmultirii populatiei prin promovarea si practicarea pe scara larga a avorturilor.

    Daca Romania se vrea un stat modern, trebuie sa aplice masura avortului neintarziat, aliniindu-se tarilor dezvoltate europene, care pe fiecare an raporteaza scaderea numarului populatiei indigene, scaderea natalitatii in randul etnicilor albi.

    Deci promovarea necesitatii avorturilor inregistreaza un succes in Europa, creindu-se astfel posibilitatea completarii spatiilor ramase libere in diversele tari dezvoltate cu populatie de pe continentele defavorizate natural, fiind un beneficiu de ambele parti: Europa castiga mai ales prin suflul nou de multiculturalitat e nou creeata.

    De asemenea aduceti-va aminte cat de greu era pe vremea lui ceausescu, cand populatia se inmultise necontrolat iar nivelul de trai a scazut dramatic din aceasta cauza (sau ma rog, pentru plata rapida si fortata datoriei externe, in orice conditii, parca, dar nu mai conteaza).
    Deci oricum, ere logic sa murim de foame atunci, pentru ca ne inmultiseram ca iepurii.


    Insa dupa Revolutie, atunci cand femeile s-au eliberat si au putut in sfarsit sa-si recapete dreptul fundamental de a decide viata / moartea viitorilor prunci, si situatia pe plan social s-a revigorat. Parca a mai crescut si nivelul de trai fata de vremea lui ceausescu - noi scazand ca numar, bunurile s-au impartit mai putinor oameni - pana la urma e logic sa fie asa.
  • -1 (1 vot)    
    e foarte greu de raspuns ... prea suntem vehementi (Joi, 7 mai 2009, 11:27)

    ionut [anonim]

    sunt baiat si probabil voi fi judecat pentru raspunsul meu in acest context ...

    dar cred ca problema nu e atat de simpla si as imparti astfel:
    1. la 6 luni il putem considera pe fat OM ? are "suflet"? simte?
    daca da, atunci mergem mai departe (desi cei de la protectia animalelor / vietuitoarelor ar considera acest prim pas inutil)

    2. daca un copil e bolnav / sufera / are un handicap /etc la 2 ani, atunci il omoram? daca e orfan la 3 ani il omoram? ca aceste argumente le-am vazut aici ... in plus, daca un copil la 1 an e in pericol si pune si viata mamei in pericol, atunci automat il omoram?

    cred ca e foarte greu de raspuns ...
  • -1 (1 vot)    
    Avortul este o CRIMĂ! (Joi, 7 mai 2009, 11:41)

    Robert [anonim]

    Hristos a înviat!

    Sf. Apostol Pavel spune: "Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva."

    Avortul este o CRIMA care are efecte DRAMATICE asupra cuplului în care a fost săvârşit. Noi am făcut un avort şi am avut de suferit foarte mult, nu numai medical ci şi duhovniceşte. Şi aşa au păţit toţi cunoscuţii noştri care au făcut avorturi.

    Totuşi, Dumnezeu ne iubeşte pe toţi şi ne iartă indiferent de greşelile noastre, dacă ne dăm seama de ele şi le CORECTĂM! Aşa că pentru cei care vor să facă avort, împotriva tuturor avertismentelor, nu aveţi decât să experimentaţi şi voi pe pielea voastră. O să vă daţi seama mult prea târziu de ce aţi făcut... Dumnezeu să vă ierte şi să vă ajute să vă îndreptaţi.

    Dacă nu sunteţi atât de înverşunaţi, iată şi cateva linkuri care va pot fi utile ca să vedeţi şi adevărul:
    * http://www.crestinortodox.ro/cauta/avort
    * http://www.avort.ro/

    Şi dacă chiar vreţi să vedeţi cu ochii voştri ceva interesant, mergeţi la tabăra de copii de la Valea Plopului din judeţul Prahova şi staţi de vorbă cu părintele Tănase, uitaţi-vă la cei peste 250 de copii de acolo!
    * http://stiri.rol.ro/content/view/209956/2/

    "Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide.
    Că oricine cere ia, cel care caută află, şi celui ce bate i se va deschide"

    Doamne ajută!
  • 0 (0 voturi)    
    770 (Joi, 7 mai 2009, 12:56)

    1966 [anonim]

    Daca avortul ii o crima, de ce i se mai spune avort si nu ucidere sau crima? Oare sa nu existe si alte motive? Pai probabil pentru ca nu toti de pe fata pamantului is crestini si nu toti cred sau tin atat de mult la religia lor crestina...
    Sa speram ca nu ajungem la viata din secolul anterior...
    http://www.youtube.com/watch?v=lYv8AHSS3dc&feature=PlayList&p=44ECCC6A8DBF4209&index=0&playnext=1
  • 0 (0 voturi)    
    Dreptul la alegere (Joi, 7 mai 2009, 17:01)

    Sorina [anonim]

    As vrea sa vad cati dintre BARBATII care sunt de acord cu aceasta lege sunt de acord si sa le moara sotia/prietena fara ca ei sa aiba ceva de spus...ce ar spune sa ramana singuri cu un copil mic, care va trai toata viata cu gandul ca mama lui a murit ca sa il aduca in lume. Daca apare o complicatie la 24 de saptamani, exista sansa ca si daca fatul este salvat si conectat la aparate, sa moara mai tarziu sau sa nu se dezvolte normal. Sa iei o viata(una de care poate depind alti copii si alti oameni), ca sa incerci sa aduci pe lume un copil care poate ca nici nu va supraviutui, sau care va fi handicapat este o crima. Suntem o tara DEMOCRATA, deci nu putem respecta drepturile unui om prin incalcarea drepturilor altor oameni. Legea asta spune ca viata fatului de 6 luni este mai presus decat viata unei femei de peste 16 ani. Suntem o tara care vrea sa legalizeze prostitutia, dar vrea sa faca avortul ilegal...asa ca sa nu bagam religia in asta...Domnule Ponta, ati rezolvat toate cazurile de copii abandonati in tomberoane, toate cazurile de copii din centrele de plasament, toate cazurile de copii abandonati de parinti din cauza malformatiilor, toate cazurile de sarcini in randurile mamelor minore? Cate femei trebuie sa moara ca sa castigati o mana de voturi?
  • 0 (0 voturi)    
    Libertate!!! (Vineri, 8 mai 2009, 12:20)

    Lucia [anonim]

    Cind o fi Ponta insarcinat, atunci sa ne invete pe noi. E inadmisibil ca asemenea aberatii sa fie propuse. Mai lipseste biserica si tacamul e complet. In loc sa se ocupe de probleme grave si sa faca dracului ceva notabil o data macar, vin sa ingroase numarul timpeniilor.
  • 0 (0 voturi)    
    e cu doua taisuri (Vineri, 8 mai 2009, 18:38)

    Anonim [anonim]

    Adevarul este ca ambele variante sunt corecte si gresite in acelasi timp. Mama ( familia )ar trebui sa aiba posibilitatea de a alege...Viata cui este mai importanta. Nu toata lumea are un caracter suficient de puternic incat sa traiasca cu povara unui copil cu deficiente, dar in acelasi timp cunosc cazuri in care mama nu a facut avort, cu toate ca stia faptul ca fatul are malformatii. In acelasi timp societatea in care traim alunga copiii si oamenii care sunt diferiti, astel cine se naste cu deficiente, in mod sigur nu are o viata sociala. Ambele variante pot fi moral gresit...e gresit sa faci avort, sa ucizi un fat care are toare organele dezvoltate, care isi suge degetul in burta mamai, si e imoral sa aduci pe lume un copil care nu se va putea integra niciodata. Dar ar trebui totusi sa existe liberul albitru


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri