Subiectele Zilei: Rusii fac scenarii pentru dezmembrarea Romaniei; Romanii sunt obsedati de spionaj; Topul celor mai distruse strazi din Bucuresti; Economia Romaniei goneste spre prapastie; Cum arata reforma in educatie; Vadim implicat intr-un complot impotriva lui Ceasescu

de Codrin Taut     HotNews.ro
Luni, 18 mai 2009, 0:58 Revista Presei | Subiectele Zilei

Subiectele Zilei
Dosarele marii coruptii, la judecata de apoi Promisiunile de combatere a marii coruptii prin sentinte de condamnare descurajante, facute Comisiei Europene de Romania, nu au fost onorate decat cu rare exceptii. Cotidianul va prezinta o scurta radiografie a traseului sinuos prin instante urmat de cateva dosare de coruptie, cazuri cu mare impact mediatic.

Capitala a fost impadurita in exces cu indicatoare rutiere Inflatie de indicatoare rutiere s-a produs in ultimii doi ani pe strazile Capitalei. Dintre ele, cele mai des intalnite sunt cel de „oprirea interzisa”, interdictie urmata in top de cel al stationarii sau al parcarii. Sunt strazi unde discurile cu insemne au fost montate pe fiecare stalp, mai dese decat sunt iarna ornamentele de Craciun. In schimb, locurile unde ai putea opri sau parca legal sunt din ce in ce mai putine. Desi Codul rutier prevede ca un semn de circulatie care interzice oprirea si care are dedesubt sageata dubla este valabil 50 de metri in fata si 50 de metri in spate, autoritatile locale au decis sa monteze cate un asemenea indicator la distante si mai mici. De exemplu, pe strazile Caraiman si Basarabia, indicatoarele de acest gen sunt unul dupa altul, pe fiecare stalp. La fel si pe Strada Izvor, care se coboara de la Ministerul Apararii pe langa Palatul Parlamentului, soferii sunt avertizati sa nu opreasca din 30 in 40 de metri, si chiar mai putin, desi semnele sunt foarte vizibile si nu ascunse de frunzis, relateaza Cotidianul.

Mihai Traistariu, care se clasa pe locul patru la editia din 2006 a competitiei europene, spune ca a fost una stearsa, lipsita de spectaculos: „Elena nu a avut acea stralucire pe scena. Nu a impresionat nici prin show, nici prin voce. Eu nu pot sa-i reprosez nimic, insa, asa cum am vazut-o din fata televizorului, a fost stearsa, parca nici nu a contat in concurs. Din pacate romanii nu inteleg ce inseamna spectacol. Trebuie sa ai acel ceva, cum a avut Luminita cand a cantat cu Sistem cu acele butoaie, cum am avut eu trilurile la „Tornero”. Ma asteptam la ceva fantastic, la cata publicitate i-au facut show-ului, cu tronul acela, cu tematica. Si cand colo - au invartit tronul ala de doua ori, Elena a urcat si a coborat din nou si gata, nimic grozav. Si Moldova a avut un spectacol mai bun decat noi, chiar mi-a placut, am si votat-o pe cantareata. Competitia a fost extrem de mare. Au fost voci foarte bune, ca cea a concurentei din Marea Britanie sau Malta. Elena a fost eclipsata din start”, a spus Mihai Traistariu, relateaza EvZ.

Spionajul, noua obsesie a romanilor Gelozia si teama de a fi furati ii fac pe tot mai multi dintre conationali sa apeleze la aparatura moderna de urmarire si la detectivi particulari. Verificarea amanuntita a viitorilor parteneri sau membri de familie a devenit deja obisnuinta printre persoanele cu o stare materiala deosebita. Unii apeleaza la detectivi particulari, dar cei mai multi - la aparatura de spionaj de pe internet. De aceea, softurile de mii de euro pentru ascultarea convorbirilor telefonice, microfoanele-spion, pixurile care filmeaza cu sunet si alte asemenea gadgeturi au devenit nelipsite din arsenalul romanilor gelosi sau al patronilor banuitori, scrie EvZ.

Ipotetic suntem inca pe drum, dar ne hatanam de parca am face un traseu off-road. Asfaltul a disparut de mult de sub roti si, in curand, dam si de o capita de fan. Latra cainii in jur si se aud caraind gaini. Ai putea sa juri ca esti pe un drum cat se poate de prost de la tara. Totusi, placutele agatate de gard te contrazic. Suntem in Bucuresti, sectorul 6. Cartierul Giulesti – Sarbi. Inaintam precaut pe Calea Giulesti si intram pe Strada Caramidariei. Un automobil care nu e de-al locului atrage imediat atentia. Proprietarul unei carciume ne intreaba daca ne-am ratacit. Ii spunem ca suntem in cautarea celei mai proaste strazi din Capitala. Raspunde aproape cu mandrie: „Daca vreti sa faceti un top al celor mai distruse strazi din Bucuresti, asta este clar pe locul unu!”. Pe langa faptul ca nu este asfaltata, strada Caramidariei prezinta multe alte pericole. De cativa ani se lucreaza la canalizare, iar unde nu este groapa sapata de muncitori, dai de dambul creat de pamantul excavat. Carciumarul spune ca asteapta de zeci de ani sa ajunga civilizatia si pe strada lui, dar ca muncitorii care lucreaza la canalizare ii sunt si muma si ciuma, relateaza Gandul.

Silviu Prigoana – campionul „hingherilor de masini“ din Bucuresti Ridicarea masinilor parcate ilegal s-a extins in toata Capitala, cu exceptia sectoarelor 4 si 5. Soferii transformati in pietoni se plang ca in Bucuresti nu sunt locuri suficiente de parcare si ca li se iau bani degeaba, edilii sustin ca „ridicatorii” lucreaza doar pentru binele public. Exemplul clasic – Silviu Prigoana. El este un expert in materie, fiind campionul „hingherilor de masini” din Capitala. Anul trecut, firma sa a ridicat 5.000 de autovehicule. Omul de afaceri e constient ca aceasta activitate prezinta riscuri pentru politician: “Evident ca este o actiune nepopulara. Asta ca sa va dati seama ce tarie de caracter am. Eu am inceput sa ridic masini inainte de alegeri, si am obtinut totusi voturile cetatenilor din sectorul 3. Vad ca acum au aparut fel de fel de intelectuali prin toate sectoarele care vor sa faca acelasi lucru. Da' inainte de alegeri de ce nu au facut-o? Le-a fost frica”, a spus Prigoana, relateaza Gandul.

Rusii fac scenarii pentru dezmembrarea Romaniei Intrarea in NATO si in UE nu reprezinta o garantie a securitatii absolute pentru tara noastra. Analisti si strategi rusi simuleaza pe calculatoare evolutii apocaliptice pentru regiunea in care ne aflam, iar asemenea “eseuri tactice” ajung apoi pe mesele politicienilor. Dupa opinia lui Andrei Safonov, Statele Unite ale Americii, Uniunea Europeana si Ucraina fac jocurile in zona, fiecare cu ponderea ei. UE are un rol tot mai evident, iar Ucraina ar putea profita de unele situatii geopolitice nou-create. In acest context, Romania ar deveni tot mai expansionista si ar ataca pe doua fronturi: spre teritoriile istorice din Ucraina si spre R. Moldova. De aceea, ar fi necesara revenirea Rusiei, singura speranta si pentru Transnistria. Dezmembrarea Romaniei este “un scenariu incorect politic, dar necesar”. Procesul ar fi acelasi ca in cazul Iugoslaviei, al Cehoslovaciei sau al URSS. Budapesta ar lua Transilvania, iar Chisinaul si-ar subordona Iasii. Numai asa s-ar putea rezolva tensiunile din sud-estul Europei, scrie Gardianul.

Dan Zamfirescu: Vadim, implicat in «Osanda la Moarte», complotul americanilor impotriva lui Ceausescu Vadim Tudor, implicat in compromiterea lui Ceausescu de catre americani. Unul dintre slujitorii credinciosi ai „Geniului din Carpati“ a pus umarul la discreditarea liderului comunist. Omul care o canta pe analfabeta Elena Ceausescu, pion intr-o operatiune instrumentata de la Washington impotriva conducerii de la Bucuresti. Aproape incredibil. Scenariul, numit “Osanda la moarte”, a fost lansat de catre profesorul Dan Zamfirescu. In opinia sa, Washingtonul nu-l putea indeparta pe liderul comunist de la putere din cauza prieteniei cu Israelul. Istoricul Dan Zamfirescu, un erudit de altfel, este cunoscut datorita operei sale, a declaratiilor spectaculoase, dar si pentru faptul ca a colaborat cu Securitatea. Partea “cea buna”, cum a incercat sa ne convinga el in urma cu trei ani, cand spunea: „Am colaborat cu acea parte a Securitatii care a fost structura de rezistenta a natiunii romane”, relateaza Gardianul.

Doi ani de studiu intr-unul singur, note confidentiale, posibilitatea ca elevii sa nu mai faca ore de religie – acestea sunt doar cateva dintre propunerile specialistilor in domeniul educatiei pentru reformarea sistemului. Un pachet de opt proiecte de legi prezentat de mai multe asociatii din domeniul educatiei, in parteneriat cu Blocul National Sindical, aduce numeroase schimbari in sistemul de invatamant romanesc. Potrivit proiectului Legii invatamantului preuniversitar, elevii pot decide sa nu frecventeze orele de religie, dar cu solicitarea scrisa a parintilor. De asemenea, ei pot solicita ca notele lor, inclusiv rezultatele de la sfarsit de ciclu scolar si la evaluarile tip bacalaureat, sa fie confidentiale. O noua disciplina – Tehnologia Infomatiei si Comunicarii – a fost introdusa optional la clasele I-IV si obligatoriu la clasele V-XII. Asociatiile mai propun ca elevii cu ritmuri rapide de invatare sa poata promova doi ani de studii intr-un an scolar la materiile unde dovedesc accelerare a invatarii, prin examinarea cunostintelor si abilitatilor de catre comisii de specialitate organizate de inspectoratele scolare, afirma Romania Libera.

Economia Romaniei goneste spre prapastie. Economia romaneasca a suferit o scadere dramatica in primul trimestru din acest an, de 6,4%, prima din ultimii noua ani si a cincea ca amploare la nivelul Uniunii Europene, pe fondul crizei mondiale si al lipsei de masuri din partea autoritatilor. In vreme ce in tarile occidentale, bancile centrale au redus puternic dobanzile, iar autoritatile au adoptat o serie de masuri fiscale pentru stimularea cererii si, implicit, pentru atenuarea scaderii economice, in Romania, Guvernul inca nu a luat vreo masura care sa sprijine companiile, din contra, chiar le-a marit povara fiscala, iar BNR a relaxat prea tarziu politica monetara, scrie Romania Libera.


Citeste mai multe despre   























10174 vizualizari

  • +5 (17 voturi)    
    inca se mai discuta dsp orele de religie? (Luni, 18 mai 2009, 2:46)

    conscab [utilizator]

    Nu-mi vine sa cred... De ce trebuie un elev sa asiste la asemenea ore obligatoriu???
    "Solutia" cu semnatura de la parinti nu e suficienta.
    O persoana nu trebuie sa asiste la ore de religie doar pentru ca parintii sai sunt religiosi, spalati pe creier.
    Vor fi multi parinti care vor obliga copiii sa faca asta. Nu e corect. Ii vor obliga sa piarda timp, saptamana de saptana cu asa ceva, cand ar putea avea cu totul alte activitati cu adevarat utile, nu sesiuni de indoctrinare, de impregnare a creierului cu prostii.
    Daca cineva alege sa fie spiritual intr-un fel sau altul, trebuie sa o faca singur, nu cu forta.
    Oare cand se vor indrepta lucrurile la capitolul asta?
    • +3 (15 voturi)    
      CORECT (Luni, 18 mai 2009, 3:36)

      Boss2013 [utilizator] i-a raspuns lui conscab

      Ai dreptate. Traim intr-un stat secular si copiii nu trebuie sa fie manipulati de nicio religie. Iar bisericile si salariile popilor nu ar trebui platite din banii nostri din taxe si impozite. Sa plateasca fiecare la ce religie vrea, sau sa nu plateasca...
      • +4 (10 voturi)    
        aaaa, si taxele... (Luni, 18 mai 2009, 8:15)

        conscab [utilizator] i-a raspuns lui Boss2013

        Mi-ai adus aminte de impozite si taxe. Asta ma revolta si mai mult. Pentru ce sa platim noi pt BOR?
        Sa se puna pe lista aia de 2%. Daca vrem sa le viram 2% din salariu, bine, daca nu, nu, dar alegerea noastra sa fie !!!
        • -1 (3 voturi)    
          taxe si salarii (Luni, 18 mai 2009, 17:47)

          Valentin [anonim] i-a raspuns lui conscab

          Noi, crestinii ortodocsi practicanti din Romania, MAJORITARI acum si din totdeauna in tara noastra, DORIM sa se plateasca salariile preotilor din taxele incasate de statul roman. Si, fiind noi majoritari, asa se si face. Iar singurul lucru important este perenitatea credintei ortodoxe pe aceste pamanturi, multumita careia avem si o tara (chiar si pentru cei "evoluati").
          • 0 (0 voturi)    
            majoritarii care doresc (Miercuri, 2 octombrie 2013, 13:29)

            raoul [anonim] i-a raspuns lui Valentin

            Dragule, crezi tu ca toti ai tai ii vor cu salar de la stat? Daca ai vorbi DOAR in numele tai ai fi credibil. Asa esti doardus cu pluta...
    • 0 (10 voturi)    
      si cum (Luni, 18 mai 2009, 10:08)

      crestin [anonim] i-a raspuns lui conscab

      sa-si aleaga o cale spirituala un copil sau un adolescent care nici nu a avut ocazia sa cunoasca principalele teme ale religiei / crestinismului? e parca ai zice ca: nu avem nevoie de orele de matematica. cine vrea sa devina matematician sa-o faca, dar nu cu forta (citat mot a mot de la tine).

      si chiar... daca e sa aleg cine sa ma manipuleze: as prefera biserica decat reclamele sau politica.... nu-i cazul, imi vad eu de treburi...

      problema cu falsul vostru "liberalism" este ca nu puteti sa acceptati ca si altul are dreptul sa "forteze" anumite subiecte si nu numai voi...
      • +1 (7 voturi)    
        nu cred ca priviti obiectiv deloc... (Luni, 18 mai 2009, 10:35)

        conscab [utilizator] i-a raspuns lui crestin

        "sa-si aleaga o cale spirituala un copil sau un adolescent care nici nu a avut ocazia sa cunoasca principalele teme ale religiei / crestinismului?"

        cine a spus ca nu are ocazia? poate il educa cineva acasa in felul asta; cine a spus ca trebuie sa isi aleaga o cale spirituala?
        De ce trebuie sa cunoasca "principalele teme ale religiei / crestinismului" la scoala, fortat? De ce crestinism neaparat?
        De ce un copil trebuie sa aiba mediile pe gimnaziu sau liceu (medii care conteaza la admitere liceu, respectiv facultate) afectate de asemenea ore??

        Aceste lucruri nu trebuie sa fie obligatorii, domnule/doamna "crestin [anonim]".

        Faceti deductii foarte proaste pe baza lucrurilor pe care le spun.
    • +2 (4 voturi)    
      incorect (Luni, 18 mai 2009, 10:42)

      jik [utilizator] i-a raspuns lui conscab

      "Vor fi multi parinti care vor obliga copiii sa faca asta. Nu e corect."

      Gresiti. De ce sa nu lasam dupa rationamentul dumneavoastra copii la 2 ani sa aleaga daca merg la gradinita sau nu, apoi la 6-7 ani daca vor sa mearga la scoala sau nu. La fel cum sunt discutii despre cat de bine sau rau fac vaccinurile, de ce sa facem vaccinuri bebelusilor nostrii si sa nu ii lasam pe ei la 18 ani sa decida daca vor sa fie injectati sau nu. Sper ca va dati seama de absurdul afirmatiilor dumneavoastra. Parintii SUNT si trebuie sa fie in masura sa aleaga pentru copii lor, atata timp cat acestia nu sunt in stare sa decida pentru ei. Eu nu va acuz de lipsa de informare in ceea ce priveste religia, este un "pacat" destul de intalnit in zilele noastre. Dar o parere atat de puternica despre acest subiect, fiind in acelsi timp ignorant vis-a-vis de subiectul in cauza, bazandu-va doar pe niste "feeling-uri", este cel putin lipsita de valoare.
      • -1 (5 voturi)    
        incorect la dumneata.. (Luni, 18 mai 2009, 10:52)

        conscab [utilizator] i-a raspuns lui jik

        Nu extindeti ce am zis eu la vaccinuri, la gradinita si asa mai departe. Acestea sunt cu totul alte lucruri.
        Ignorant? Feeling-uri? Sper ca glumiti.
        Aveti argumente concrete pt acuzatiile astea?
        Dumneata esti cam ignorant, ba chiar orb, cum sunt toti ceilalti ca dvs (religiosi; sunteti religios, asa-i??)
        • -2 (6 voturi)    
          Sa fie cu iertare (Luni, 18 mai 2009, 11:33)

          jik [utilizator] i-a raspuns lui conscab

          Dar daca nu ati fi ignorat in acest subiect ati cunoaste importanta credintei ortodoxe pentru romani, si rolul cel putin important daca nu vital in pastrarea neamului, dezvoltarea limbii romane literare, ati stii rolul hotarator al clerului in unirea principatelor romane, al pastrarii romanitatii in Transilvania pentru sute de ani de ocupatie austro-ungara, si multe altele, fapte care pentru mine sunt extrem de importante si nu pot fi umbrite de unul sau altul care a luat mita sau care a dat cu subsemnatul la securitate. Daca ne uitam la micile magarii (care, de acord cu dumneavoastra, nu ar trebui sa se intample) dar omitem sa ne uitam la vederea de ansamblu, gresim.
          • +1 (5 voturi)    
            ma luati acum cu istoria.. (Luni, 18 mai 2009, 11:42)

            conscab [utilizator] i-a raspuns lui jik

            Da domnule, religia a jucat si inca joaca un rol important in istorie, dar asta nu inseamna ca trebuie sa traim in trecut. Lucrurile oricum se schimba, totul se schimba. Limba se schimba, obiceiurile, teritoriile, dialectele, accentele, si toate, asa schi8mbatoare sun sunt, fac parte din cultura noastra. Asa e peste tot.
            Este momentul ca in mileniul 3, sa se priveasca asemenea lucruri si altfel, nu cu incapatanare, pt ca dvs nu va obisnuiti.
            In ziua de azi, nu are ce cauta religia in scoli, decat ca obiect facultativ (nu optional, facultativ - pentru cine doreste).
            • -1 (5 voturi)    
              nu ne putem pune ochelari de cal (Luni, 18 mai 2009, 12:23)

              jik [utilizator] i-a raspuns lui conscab

              Nu va impartasesc parerea. A fi credincios nu inseamna a trai in trecut, dimpotriva. Ortodoxia inseamna a trai in prezentul cel mai prezent (cu iertare fortarea expresiei) dar nu "traieste clipa" / flower power ci constient de valorile tale, care vin din trecutul personal in primul rand, apoi al familiei tale si al neamului tau in ultima instanta. E o vorba "Cine nu-si cunoaste trecutul risca sa il repete". A privi spre viitor nu inseamna a ignora trecutul. Ideea ca ortodoxia sau crestinismul in genere, ar fi fost potrivit pentru o anumita epoca a dezvoltarii umane este veche dar vechimea nu ii da substanta sau valoare in cazul acesta.
              Eu as fi de acord daca dumneavoastra mi-ati explica si un "altfel" de a vedea lucrurile in mileniul 3. Cu toata sinceritatea va spun ca sunt deschis sa ascult niste argumente obiective logice/rationale/psihologice/sociologice sau de orice alta natura. Eu nici nu ma cramponez "intr-o religie invechita" nici nu sunt incapatanat, dar pana acum NIMENI nu a reusit sa vina cu o alta varianta viabila. Stiinta incearca (laudabil, nu sunt impotriva), dar sa fim seriosi, habar n-avem pe lume traim (a se vedea fizica cuantica). De la Newton credeam ca stim cum merge treaba. Apoi de la Einstein am vazut ca Newton era nu nasul prea aproape de copaci ca sa vada padurea, dar iata acum padurea in toata splendoarea ei. Iar azi cu fizica cuantica vedem ca Einstein a vazut doar un luminis si inca sunt foarte multe necunoscute. Si atunci cine sa imi dea o alta alternativa?
              • -1 (3 voturi)    
                ai trecut sub tacere greco-catolicii!! (Luni, 18 mai 2009, 14:49)

                Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui jik

                ai ignorat cu desavarsire ca si greco-catolicii au avut un rol major la Scoala Ardeleana.
              • +1 (3 voturi)    
                subscriu (Luni, 18 mai 2009, 19:09)

                inginerul [utilizator] i-a raspuns lui jik

                o expunere foarte frumos argumentata, felicitari jik! In timpul comunismului nu se faceau ore de religie, si lipsa de repere s-a vazut mai tarziu, in "democratie".
  • -1 (7 voturi)    
    dezmembrarea Romaniei? (Luni, 18 mai 2009, 7:28)

    un_crestin_ortodox [anonim]

    de ce nu a Rusiei? 40% din recrutii Armatei RUse sunt musulmani. va spune ceva asta? Rusia nu mai are multi ani de viata, in vreo 10 ani o sa devina un califat islamic. Ucraina e de asemenea o tara pe cale de disparitie, fiind alcatuita din 2 popoare care se urasc de moarte. iar R. Moldova e un stat marioneta care nu ar rezista nici o zi armatei romane. in urmatorii 10 ani o sa ne recuperam toate teritoriile estice. iar rusii vor invata araba.
    • +1 (1 vot)    
      dar pe termen lung ? (Luni, 18 mai 2009, 9:17)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui un_crestin_ortodox

      e bine ca gandesti pe termen atat de scurt.
      si dupa inca 10 ani ce se intampla ?
      invatam si noi araba !

      asa ca avem nevoie de rusi sa ii tina departe de musulmani si sa ii tina in sah pe ucrainieni.
      moldova se poate recupera dar nu chiar acum iar cea mai simpla cale e UE. altfel, e greu...
  • -1 (7 voturi)    
    Orele astea sunt f importante, deloc indoctrinare! (Luni, 18 mai 2009, 9:39)

    victorrentea [utilizator]

    Daca ai fi fost la vreo ora de religie n-ai mai fi aberat asa.

    Un element de baza al intreagii filozofii a crestinismului este "liberul arbitru". Acesta este cel mai mare dar le care l-a facut Dumnezeu omului.

    Niciodata vreun teolog ortodox adevarat nu o sa vina la tine si o sa-ti zica "Trebuie sa mergi la biserica! Trebuie sa crezi!". Asadar nici un profesor de religie nu o sa indoctrineze copiii vreodata. Mecanismele de indoctrinare si manipulare (a tinerilor mai ales) nu sunt mecanismele ortodoxe, ci ale sectantilor care prin logoree, psihologie si sisteme de creditare isi ascund lipsa de materie,adevar a religiei.

    Ortodoxismul nu are nevoie de oameni care sa "creada" doar pentru ca asa au fost convinsi. In fond ortodoxismul e prea adevarat ca sa faca asta!

    Singurul scop al orelor de religie este (in ciuda acelor numeroase familii sectante care cu timpul au realizat stupiditatea "religiei" lor) sa arate, sa informeze copiii despre ceea ce pot descoperi.
    Si sa fim seriosi: nu o sa faca nimeni bube daca se roaga 3 minute pe saptamana la o ora de religie, "cu clasa".

    Eu personal regret ca nu am fost mai atent la orele din liceu in care bietul profesor se straduia din rasputeri sa mentina macar o ordine decenta intr-o clasa de nebuni. Acum imi dau seama cat am pierdut!!

    Repet deci: sa lasam copiii sa AFLE mai mult. Daca nu o sa fie atrasi, nimeni nu o sa-i duca cu forta la biserica.
    • 0 (6 voturi)    
      nu e chiar asa cum vrei dumneata (Luni, 18 mai 2009, 9:57)

      conscab [utilizator] i-a raspuns lui victorrentea

      Pe mine ma deranjeaza ca sunt obligatorii aceste ore! Intelegeti odata!
      E alegerea fiecaruia dintre noi daca vrea sa aiba o latura spirituala religioasa inclinata spre crestinism sau orice alta religie. Nu trebuie sa li se impuna sa invete asemenea lucruri. Este un mod de viata care, dca se alege, trebuie ales in deplina cunostinta de cauza, nu prin indoctrinarea mintilor fragede de copil.
      • -1 (5 voturi)    
        mai taci (Luni, 18 mai 2009, 15:26)

        ramen [anonim] i-a raspuns lui conscab

        nu este asa ca la inceput varsai ceva lacrimi cand te duceau ai tai la gradinita/scoala?

        nu este asa ca daca te lasau pe tine sa alegi nu nai frecventai nici granidita si nici scoala?

        si ce erai acum? si ce ai fi zis mai tarziu?
        ca de ce parintii nu te-au obligat sa faci scoala si te-au lasat sa faci ce vrei?
        • +2 (2 voturi)    
          ?? (Luni, 18 mai 2009, 20:17)

          conscab [utilizator] i-a raspuns lui ramen

          asta inseamna ca trebuie sa acceptam concepte religioase si sa ne ghidam viata dupa acestea?
          Unde deviezi cu subiectul?
          Nu pune in aceeasi oala spiritualitatea cu stiinta. Te joci cu cuvintele pentru a scoate niste argumente. sa stii ca nu sunt bune.
          Stiu ce ai vrut sa spui dar nu sunt bune pentru a accepta, de exemplu, religia, OBLIGATORIU, in scoli.
    • 0 (6 voturi)    
      si inca ceva... (Luni, 18 mai 2009, 10:03)

      conscab [utilizator] i-a raspuns lui victorrentea

      de ce sa fie "atrasi"? Adica prostiti, nu?..

      "nu o sa faca nimeni bube daca se roaga 3 minute pe saptamana la o ora de religie".

      Ce fel de deductie e asta? Trebuie sa faci bube ca sa nu faci ceva obligatoriu?
      Asa iti zic si eu: du-te si pierzi 3 minute din timpul tau rugandu-te la .... o piatra albastra, sa zicem. Daca te rogi in mod regulat, ti se vor implini toate dorintele.
      Hai du-te, ca nu faci bube. Mai esti inca la calculator?
      pierzi din implinirea dorintelor... :|

      Ai multe lacune in deductie logica, gandire obiectiva si sanatoasa.
      • 0 (6 voturi)    
        calmeaza-te stimate domn ! (Luni, 18 mai 2009, 11:00)

        alin [anonim] i-a raspuns lui conscab

        Victor a fost cat se poate de civilizat in exprimare si nu te-a jignit.
        Nu mi se pare ca ai venit cu un contra argument ci doar ai repetat ce-ai spus si mai devreme.
        S-o luam altfel: daca ai fost obligat sa mergi la orele de ed fizica, sunt sigur ca nu ai ajuns un Carl Lewis, idem cu matematica, muzica, geografia, etc. Pai din punctul tau de vedere nici o materie n-ar trebui sa fie obligatorie, si-atunci ajungem sa ne plangem de nivelul degradat al invatamantului. De ce sa obligam copii sa vina la ore ? lasa-i pe strazi si-n cazinouri ca sa se pregateasca pt o viata de infractori. Sa nu-i obosim prea tare cu scoala, devin stresati.
        Pe langa faptul ca orele de religie iti deschid perspectiva ''creatiei'' (asa cum in compensatie altele o fac pt ''evolutie''), copilul invata multe alte lucruri. Ex: ce inseamna iubirea adevarata (si nu pornografiile din capul unora), iertarea, pacea, buna cuviinta, invata ceva istorie si mult mai multe decat iti poti tu imagina. In concluzie, ce ai impotriva ca elevii sa-si completeze cunostintele ?
        Eu am inteles; voi aveti ceva cu ''popii'' si Sf. Biserica si implicit cu orele de religie.
        Daca personal ai fost dezamagit de Biserica si slujitorii ei, sau din nesansa (desi ma indoiesc ca nu ai avut, toti o primim zi de zi) nu l-ai ''cunoscut'' pe Dumnezeu, atunci prin simpla abtinere de la astfel de comentarii, lasa-i pe altii sa descopere ceea ce tu nu ai putut sau n-ai vrut, la un moment dat.
        Respectele mele.
        • 0 (6 voturi)    
          nu pot sa stau pasiv la asemenea replici.. (Luni, 18 mai 2009, 11:17)

          conscab [utilizator] i-a raspuns lui alin

          deviati foarte mult de la subiect si considerati, gresit, ca daca spun lucrurile astea despre religie, o spun si pentru alte obiecte de studiu, lucru care este gresit!
          Nu comparati muzica, matematica etc cu miscarile religioase. Lucrurile bune pe care le-ati mentionat in contextul ca religia poate face educatie buna, pot fi invatate si altfel.
          Spuneti de iubire, de bunatate de parca numai prin biserica se poate asa ceva.
          Cunostintele si le pot completa intr-un mod sanatos, nu in felul acesta.
    • 0 (6 voturi)    
      adevarul despre religie (Luni, 18 mai 2009, 13:00)

      OO [anonim] i-a raspuns lui victorrentea

      da..sunt de acord sa lasam copii sa afle mai mult..spre exemplu inaltii bisericilor crestine si ortodoxe sa scrie istoria sutelor de ani de crime si atrocitati facute in numele religiei..sa scrie despre misionarii cruzi ale caror scop erau convertirea populatiei si saracirea acestora...sa scrie despre misoginismul bisericii..sa le spuna fetitelor ca d'zeu nu le considera demne pt a-i purta cuvantul ..oare d'zeul vostru a facut toate acele catedrale absolut colosale?sau infometarea ,munca gratuita si omorarea miilor de "pagani??"..asa ca frate..trimite-ti copilul sa se roage la tot felul de poze puse pe cartoane ,inavata-l ca singurul mod de comunicare cu d'zeu este acatistul cu niste banuti in el ...eu prefer sa'l invat pe al meu fizica..matematica..sa inteleaga cuantica..astfel procesele cognitive ii vor fi accelerate iar sansa lui in viitor va fi una net superioara comparativ cu cea a unuia care gaseste de cuviinta sa faca matanii pt un 5 la teza
      • 0 (4 voturi)    
        Un alt caz clasic de atot-stiutor (Luni, 18 mai 2009, 16:04)

        jik [utilizator] i-a raspuns lui OO

        Confundati cruciadele cu ortodocsii, o greseala comuna facuta din nestiinta. Daca v-ati uita putin in istorie veti vedea ca aceste crime si atrocitati ale cruciatilor au fost MAI ALES IMPOTRIVA ORTODOCSILOR. Nu puneti semnul egal intre ortodocsi si catolici in ceea ce priveste cruciadele sau relatia stiinta-religie. In ortodoxie stiinta si religia nu s-au luptat niciodata, spre deosebire de vest unde erau arsi pe rug daca ziceau altfel decat biserica. Omorarea paganilor ... nu stiu la ce va referiti, in schimb omorarea crestinilor pentru distractia romanilor da, aici cunosc date. Cat despre misoginismul ortodoxiei, inca o data sunteti incorect informat. Ati auzit niste idei pe ici pe colo, eventual ati mai citit una-alta si aveti impresia ca aveti o parere corecta si reala vis-a-vis de ortodoxie. Surprinzator poate pentru dumneavoastra femeia in ortodoxie este chiar putin mai sus decat barbatul ... dar trebuie sa ai putina vointa de a descoperi adevarata ortodoxie, nu "folcorul" care nu are nici o legatura cu realitatea.
        Cu respect, daca doriti putem discuta la o bere mai multe.
  • -1 (1 vot)    
    "expertii rusi" (Luni, 18 mai 2009, 11:30)

    diktaoru [anonim]

    a baut si rusu ala alcool metilic in loc de vodca si are viziuni. si mama omida scotea ceva mai credibil.
    • -1 (1 vot)    
      rusnacii sunt malefici (Luni, 18 mai 2009, 12:52)

      metallicus [anonim] i-a raspuns lui diktaoru

      Am mai spus si repet: rusnacii sunt profund malefici!
      Vova Putin - Stalin nr 2
      Dar, k veni vorba de dezmembrare: rusnacii au o mare problemã: chinezii 9care au excedent de popula]ie) au cam pus ochii pe Siberia. Si au început sã se infiltreze...
  • -1 (7 voturi)    
    Suntem o tara bolnava! (Luni, 18 mai 2009, 11:48)

    Ioana [anonim]

    Daca ati gandi putin ati vedea care sunt beneficiile aduse de studierea religiei in scoli.Chiar nu mai avem identitate nationala?Pe cine deranjeaza asta atat de tare?Si va intrebati de ce sunt atatea crime, am ajuns o natiune de hoti, da ,da de la cel care fura pur si simplu pana la cel care da spaga.Copiii nu mai au respect pentru parinti, pentru profesori, avortul este la moda si homosexualitatea ceva firesc, sexul de la varste cat mai fragede este nelipsit, sa mai vorbim despre incest?Normalul a devenit anormal si am inteles prost libertatea.In goana dupa americanizare si modern, am luat tot ce era mai rau.Civilizatia nu a ajuns inca la noi si nu e "cool" sa invete copilul religia la scoala.Daca aproximativ 90% din populatia acestei tari este ortodoxa, mi se pare mai mult decat firesc sa existe o ora de religie in scoala.Sau poate nu vreti sa ii suparati pe ceilalti, de alte religii.De cand minoritatea face legea in tara asta?De cand e o rusine sa pui o icoana pe un perete?Uitati-va in jurul vostru.In curand vom fi cuceriti de musulmani si otodoxia va fi o poveste pentru viitorii vostri copii.E un lucru cert, care se intampla atat de evident sub ochii nostri.Si nu ne vor cuceri prin razboi ci prin natalitate.Ar trebui sa va ganditi de 2 ori inainte si sa aveti grija de copiii vostri.Asta e datoria parintelui.Nu o sa moara nimeni dintr-o ora de religie iar mai tarziu copilul va alege singur drumul pe care vrea sa il urmeze.Nu spune nimeni sa ii dati la teologie.Pacat ca mergeti la biserica doar la botezuri, cununii si inmormantari, adica atunci cand aveti nevoie.In schimb la tatuaje, piercing-uri si alte nebunii nu va impotriviti atunci cand vine vorba de copilul vostru.E trendy.Mai tarziu veti culege ce ati semanat!Percepeti religia ca pe ceva rusinos.Si totusi....grecilor nu le este deloc rusine ca sunt ortodocsi!Voua va este rusine ca sunteti romani, ce sa mai vorbim de lucruri sfinte!
    • +2 (6 voturi)    
      E trist ... (Luni, 18 mai 2009, 14:26)

      Buddhist [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      ... daca tot ce ai inteles tu din democratie este ca daca nu esti de partea majoritatii nu ai nici un drept. Constitutia nu spune nimic despre un 'stat secular ortodox roman' pentru ca majoritatea asta de 90% pe care o citezi sa aiba drepul sa-si impuna credinta asupra celor ne-ortodocsi (apropos, e mai putin de 90% oricum). In realitate, e o problema simpla - unii oameni prefera sa spuna EU CRED ALTCEVA, moment in care corolarul este NU VREAU CA SCOALA SA IMI INVETE COPILUL NEADEVARURI. Inteleg ca suna eretic pentru un crestin ortodox, dar daca tot vorbeai de libertate si cum trebuie ea inteleasa, ar trebui sa iti dai seama ca o parte esentiala din definitia ei este libertatea opiniei - fie ca iti place, fie ca nu, exista oameni cu opinii diferite de ale tale si au la fel de mult drept la ele cum ai si tu la opiniile tale.

      Oricum, toate beneficiile teoretice ale orelor de religie crestina ortodoxa nu valoreaza nici cit o ceapa degerata daca in practica nu au nici un efect - si nu trebuie sa te uiti mai departe de comportamentul diversilor membri ai clerului BOR pentru contraexemple. Daca vrei educatie religioasa, o solutie civilizata este cea a catolicilor: scoala optionala de duminica.
      • 0 (4 voturi)    
        nu cred ca ai inteles (Luni, 18 mai 2009, 16:12)

        jik [utilizator] i-a raspuns lui Buddhist

        cand vine vorba despre predarea religie in scoli nu e vorba despre ortodoxie exclusiv. Se preda si catolicismul si lutheranismul, si asa mai departe in functie de nevoile sau dorintele parintilor si de traditia in care acei copii sunt crescuti.
        Daca niste parinti vor dori ca ai lor plozi sa stea in asane, probabil se va gasi o solutie sa o puna de o spirala cu limonada calda.

        Comportamentul diversilor membrii ai BOR nu este un lucru care caracterizeaza o credinta. Daca am aplica acelasi criteriu vis-a-vis de romani as putea spune dimineatza in oglinda: bah talharule, violatorule, cardistule, manelistule care este! Sa ne uitam de la inceputuri pana acum sa vedem ce a insemnat ortodoxia pentru romani si cat de important a fost (si este) rolul acestei credinte pentru noi si apoi sa vedem cat de important este faptul ca unii clerici au dat cu subsemnatul sau au luat mita samd. Padure fara uscaturi nu se poate, dar nu ardem toata padurea pentru uscaturi.
    • +1 (1 vot)    
      De ce sintem bolnavi, fiindca nu vrem religie in s (Luni, 18 mai 2009, 21:12)

      Lucia [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Cum de esti asa sigura ca predarea religiei in scoli ar fi solutia la crimele si coruptia care exista? O fi tara ortodoxa, insa este mai degraba prin traditie decit prin convingere. Bine ca in goana dupa "modern" am inteles ca si religia e o forma de manipulare si am invatat sa vedem dincolo de biserici si preoti care intra in posesia "harului" odata cu obtinerea diplomei de facultate. Nu moare nimeni de la o ora de religie, e adevarat, insa este vorba de o ora, timp din viata lui in care ar putea face ceva intr-adevar folositor. Si stii, cineva care are un piercing nu e cu nimic mai prejos decit cel care nu are, dar ma-ndoiesc ca-ntelegi chestia asta. Dupa indoctrinarea din comunism, in loc sa zicem mersi ca am scapat, de-abia asteptam alta.
      De ce in loc sa ne formam personalitati puternice, bazate pe cunoastere, pe valori reale, preferam sa ne inchinam fatalitatii si mai stiu eu cui...
      Este dreptul fiecaruia de a alege. Si cei asa-zisi credinciosi, daca nu reusesc sa accepte si sa respecte asta, inseamna ca sint departe de a fi deschisi la minte. Iar intoleranta inseamna....indoctrinare....
  • +2 (4 voturi)    
    Religia in scoli (Luni, 18 mai 2009, 14:08)

    Gogo [anonim]

    Pana la urma si cunostiintele despre religie tin de cultura. Dar ar trebui prezentate si celealte mari religii ale lumii.
    Ca sa putem sa-i intelegem mai bine pe atatia oameni cu care venim in contact din ce in ce mai des, ne-ar ajuta mult sa invatam despre religia lor.

    La fel cum inveti la istorie ca tara X s-a format in anul Y in urma proclamarii independentei fata de cutare asupritori si ca economia lor e baza in principal pe agricultura (sa zicem) si limba oficial este X-eza, ar fi util sa invatam si despre diversele religii din lume.

    De cele mai multe ori religia, politica, istoria sunt strans legate si studiere acestor legaturi pentru o regiune sau alta poate fi la fel de interesanta ca orice alta stiinta (Istorie, Geografie, Economie Politica etc).

    Istoria Religiilor a lui Eliade este un exemplu foarte bun, ca a invata despre religie nu inseamna neaparat indoctrinare ci poate duce la o mai buna intelegere a altor popoare (intelegere din ce in ce mai necesara in aceasta epoca a globalizarii) si chiar a propriului popor.

    Insa e adevarat ca religia predata de preoti nu are cum sa abordeze religia din aceasta perspectiva obiectiva...
  • 0 (0 voturi)    
    Dezmembrarea Românei? (Luni, 18 mai 2009, 14:33)

    m3th0dman [anonim]

    Dacă Transilvania ar ajunge subordonată Budapeste, Iaşii, Chişinăului şi Bucureştii bulgarilor, atunci populaţia care va trăi pe aceste meleaguri va fi de maxim 2 milioane de locuitori.
    • 0 (0 voturi)    
      batai de cap in plus (Luni, 18 mai 2009, 14:41)

      Rollo Tomasi [anonim] i-a raspuns lui m3th0dman

      Eu nu cred ca Ungaria, Moldova sau Bulgaria ar avea nevoie de probleme in plus.
  • 0 (0 voturi)    
    Dan Zamfirescu si partea economica (Luni, 18 mai 2009, 14:44)

    Rollo Tomasi [anonim]

    "Istoricul Dan Zamfirescu, un erudit de altfel, este cunoscut datorita operei sale, a declaratiilor spectaculoase, dar si pentru faptul ca a colaborat cu Securitatea. Partea “cea buna”, cum a incercat sa ne convinga el in urma cu trei ani, cand spunea: „Am colaborat cu acea parte a Securitatii care a fost structura de rezistenta a natiunii romane”, relateaza Gardianul."
    Adica n-a colaborat si cu "partea economica" (dupa cum zicea Becali) ?
  • +1 (1 vot)    
    bateti campii... (Luni, 18 mai 2009, 16:54)

    iceman [anonim]

    cu dezmembrarea Romaniei. UE si NATO au nevoie in primul rand de STABILITATE GEOPOLITICA in regiune. Restul articolului din Gardianul bate campii, e bun de citit la gradinita sau la spitalul de nebuni. Rusia are probleme interne ca le trebuie zeci de generatii sa si le rezolve. La fel si Ucraina. Idei de expansiune nu poate sa aiba decat un nebun sau un autor de articol care nu are ce face. Mama lui de OTV, ca ati aplicat toti reteta succesului lui Dan Diaconescu...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă