EvZ: Cum sa-ti iei trotuar de la primarie

de Andreea Ciuperca     Evenimentul Zilei
Duminică, 31 mai 2009, 23:57 Revista Presei | Subiectele Zilei

Cum sa-ti iei trotuar de la primarie
Foto: Evenimentul Zilei
La Dispensarul „Trei Scaune”, de pe strada cu acelasi nume din sectorul 2, vin zilnic zeci de familii cu copii bolnavi. De aceea, in fata policlinicii, dar si vizavi, locurile de parcare sunt la mare cautare. Trotuarul ingust nu mai face fata masinilor, dar locatarii din zona s-au obisnuit sa mearga pe strada. Problema a capatat insa iz de scandal cand familia care locuieste vizavi de policlinica si-a ingradit bucata de trotuar din fata casei.

"Avem autorizatie de la primarie, n-am pus de capul nostru stalpisorii. Daca ati sti cum era aici...”, spune doamna Calagiu, ca raspuns la acuzatia ca „si-a luat trotuar”. Primaria le-a aprobat cererea pe motiv ca trotuarul din fata casei era prea ingust. Asa am aflat ca, bucurestenii deranjati de masinile parcate prea aproape de casa lor sau care au orice alt motiv pentru a-si dori stalpisori langa casa, pot sa faca plangere la ADP-ul din sectorul in care locuiesc si sa obtina ingradirea domeniului public.

Citeste articolul integral in Evenimentul Zilei


Citeste mai multe despre   























6017 vizualizari

  • +4 (18 voturi)    
    Saracii soferi, saracii pietoni... (Luni, 1 iunie 2009, 0:44)

    Ovidiu [anonim]

    unii nu au unde parca iar ceilalti nu au pe unde merge...

    de atatea ori am ocolit masini parcate pe trotuar exact prin mijlocul strazii pentru ca distanta de la masina pana la zidul sau gardul de pe trotuar era prea mica...

    si in acest timp alte masini imi vajaiau pe langa urechi si tzurloaie....

    va spun sincer... mi-a fost teama sa nu ma loveasca

    acum umblu cu hartie abraziva in buzunar ( una fina ptr parbriz, si una mai groasa ptr capota) si cand trec pe langa o masina care imi ocupa trotuarul si ma obliga sa merg pe strada ii fac o frectie cu hartia abraziva mai fina pe parbriz in dreptul soferului pana devine geamul usor mat iar de pe capota se duce vopseaua si daca nu e nimeni prin zona, si pe capota...pana se duce vopseaua de pe ea...

    si la ora la care ma duc eu la servici e noapte si nu e nimeni pe strada, prin urmare mi-am montat si niste pinteni ascutiti la calcaie pentru ca dupa ce termin de frectionat parbrizul si capota bag si doua calcaie in portiera soferului ( pintenii sunt ascutiti, stil cui ca sa sparg mai usor tabla ) si apoi plec fluierand mai departe...

    In ultimul an am observat o crestere a numarului de masini grozava...

    Daca in 2004 faceam 20 de minute pe jos pana la statia de bus si "lucram" doar 1-2 masini pe saptaman, acum am ajuns sa "lucrez" si cate 14 masini pe zi, si plec de acasa cu o ora mai devreme decat in 2004...

    Acelasi lucru il fac si cand ma duc dupa fiu-meu la gradinita... pentru ca nu e normal sa obligi copii sa mearga pe strada, in timp ce marlanii isi parcheaza masini mai mari decat garsoniera mea pe trotuar...

    Cel mai tare ma enerveaza Hummer-urile si Lincoln Navigator-ul...ca ajungi greu la parbriz dar noroc ca au scara langa portiera soferului, si ma tin de oglinda....

    Intr-o zi ma uitam satisfacut ce bine am aranjat un Brabus si a venit proprietarul si a vazut capota si geamul si l-au apucat durerile de inima...

    Eu i-am chemat ambulanta....si i-am spus ca probabil copii de la scoala fac asta de teribilisti...
    • +7 (19 voturi)    
      bravo! (Luni, 1 iunie 2009, 1:02)

      nmh [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Mare om, mare caracter. Lipsa autoritatilor se vede atat in cazul tau cat si in cazul soferilor nesimtiti.
      Sper ca atunci cand o sa te prinda cineva sa se tina de tine, si sa platesti toate pagubele din cartier in decurs de 5 ani, din 2004.
      • +4 (4 voturi)    
        e normal sa puna stapisori (Luni, 1 iunie 2009, 11:16)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui nmh

        masinile ocupau trotuarul, ceea ce e interzis daca nu ramane un metru pentru pietoni. omul nu si-a luat trotuar, ca nu l-a ingradit. a blocat accesul pe trotuar al masinilor care blocau accesul pietonilor pe trotuar. din ce stiu eu si primaria a pus stalpisori si a inaltat bordurile pentru a impiedica accesul masinilor pe trotuar
    • +1 (9 voturi)    
      ahahhahah (Luni, 1 iunie 2009, 2:17)

      m [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ahahahah, esti tare :))
    • -8 (14 voturi)    
      ...... (Luni, 1 iunie 2009, 6:38)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      mai, atacaci bunurile altuia?? platesti tu rate la masinile lor?? stii cit costa o zgirietura in service autorizat?? pt o gluma proasta ca a ta se poate schimba si portiera care e sute de euro. eu daca te-as prinde te-as baga cu capu sub roata si as trece peste tine, dar cred ca prima data ti-as zgiria tot ce ai prin casa, inclusiv copilu si nevasta ca sa vezi ce inseamna gestul tau.
      Sa dea Domnu sa te prinda cel mai mare proprietar de masina si sa iti faca exact tot ce ai facut tu la masini pina acum
      • -1 (7 voturi)    
        scartz! (Luni, 1 iunie 2009, 11:10)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui lucian

        Daca masinile alea sunt asa "valoroase", sa le bage intr-o parcare cu plata, pazita samd - sa nu si le mai parcheze masinile pe trotuar!

        Cocalari! au bani, cica, pentru masini cu "portiere de sute de euro" - dar sa cauta sub unghii, cand e vorba sa plateasca pentru parcare!
        • +3 (3 voturi)    
          ZGarieturi (Luni, 1 iunie 2009, 13:15)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Stiu cum e sa fii pieton si sa mergi pe strada pt ca nu ai loc pe trotuar. Ci toate astea, sunt si sofer si am o masina. Deloc scumpa si cumparata cu greu dupa lungi ani de astepare.

          O parchez pe trotuar, pentru ca in alta parte nu am unde, e plin, iar parcarea subterana, costa 4 milioane pe luna.Nu am banii astia de dat in fiecare luna.Las mai bine de un metru intre masina si gard (o parchez exact pe marginea bordurii), cu toate astea, saptamanal gasesc cazte o noua zgarietura pe partea pe care trec pietonii,iar ieri am gasit o lovitura de surubelnita ce a ajuns pana la tabla portierei din spate + adancitura de rigoare. Costul reparatiei ? 300 €,iar daca pun zi celelalte zgarieturi in urma carora ar trebui sa revopsesc intreaga caroserie, suma totala s-ar ridica la 1200 €. Deci, din moment ce incerc sa fiu un cetatean corect, de ce trebuie sa suport aceste costuri doar pentru ca unui pieton i s-a parut prea mult faptul ca eram pe trotuar (fara sa il incurc in vreun fel sau altul). Va las pe voi sa raspundeti, eu unul m-am saturat de atitudinea tuturor, suntem mai rai ca animalele si tare ne place sa ne mancam intre noi,iar capra vecinului.... nici nu mai vorbim de ea...ca nu are rost...
          • -3 (3 voturi)    
            inteleg (Luni, 1 iunie 2009, 13:44)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

            adica ai cumparat masina - dar nu ai spatiu de parcare acasa? Eu stiu ca pana si la bloc se aloca spatiu pentru parcarea riveranilor. Cum de nu ai loc? Unde e asta, in ce oras, in ce cartier?
            • 0 (0 voturi)    
              nu ai inteles nimic (Luni, 1 iunie 2009, 20:25)

              Adrian [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

              Orasul este Bucuresti, fireste.Calea Mosilor. E lesne de inteles faptul ca, ori nu stai in Bucuresti si nu stii ce se intampla pe aici cand e vorba de locurile de parcare si de vecinii care ar fi in stare sa iti dea foc la masina daca parchezi pe locul NEPLATIT pe care ei parcheaza de ani intregi ori locuiesti in Bucuresti,dar iti place sa fii sarcastica.

              A avea masina, nu mai e chiar asa un lux precum crezi tu.Poate pentru unii dintre noi e o necesitate, noi cei care nu ne plimbam pe Dorobanti in masini de expozitie,dar vrem totusi sa ajungem la serviciu fara a fi tavaliti prin tramvaiele si autobuzele superaglomerate (ca metrou nu exista unde trebuie sa ajung) incat sa ajungem acolo sifonati,transpirati si fara nici un chef de munca. A avea masina, e o alternativa la un transport in comun (de suprafata) total ineficient (in tarile civilizate, autobuzele vin din 3 in 3 minute la orele de varf) si au benzi speciale de circulatie , incat sa nu stai cu orele in conserva.

              Vezi tu...mereu se vor gasi oameni ca tine,oameni ce vor vaccepta cu greu faptul ca altii vor ceva mai bun,si vor gasi de cuviinta sa ii "apostrofeze" pentru asta prin batjocura, mistouri, chei pe masina, chiar daca sunt corecti.Pe cei incorecti , nu ii aduc in discutie.

              P.S. Pe trotuarul pe care tin eu masina, mai parca un bmw x6,evident, ciuca zgarieturilor era a mea...ca e mai ieftina de vreo 150 de ori decat x6-le de care nu se atingea nimeni, desi incurca putin circulatia pe trotuar.Aceasta este masura civilizatiei,iar zicala "corb la corb,nu-si scoate ochiul", a devenit perimata.

              2,4 mil/luna reprezinta carburantul pentru o luna de mers. Parcarea (privata,desigur) e 4 mil/luna.Fa niste calcule si vei intelege.
    • +2 (14 voturi)    
      Sarantocul de Vidiu (Luni, 1 iunie 2009, 7:33)

      Invidiu [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Din pacate, coeficientul tau de inteligenta se rezuma la a face lucrurile acestea. Probabil era prea greu sa tragi de guler un politist sau sa apelezi ADP-ul, pentru a ridica acele masini. Pana se gaseste unul mai breaz ca tine si te pune lat pe jos.

      Daca in spiritul asta iti cresti copilul, nu e de mirare ca ducem lipsa de bun simt, spirit civic si respect. Civilizeaza-te.
    • +1 (13 voturi)    
      esti un om rau (Luni, 1 iunie 2009, 8:49)

      clar [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      esti un om rau. pana la urma se intorc toate...
      • -3 (7 voturi)    
        bine le face! (Luni, 1 iunie 2009, 11:13)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui clar

        Am vazut nesimtiti din astia, care umplu trotuarele de masini parcate, aproape dand cu masina peste pietoni! Chiar si mie mi s-a intamplat asta - si asta chiar in centrul Bucurestiului (la 2 pasi de Piata Romana)!

        Recomand tuturor pietonilor, cu caldura, sa umble cu cheia in mana si, daca se freaca de masini pe trotuar, s-o tina cat mai bine cu varful spre vopseaua de pe portiere!
        • +2 (2 voturi)    
          IQ = radical din Pi (Luni, 1 iunie 2009, 13:57)

          Handrews [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Sa inteleg ca daca vad si eu din masina un pieton care traverseaza neregulamentar ar trebui sa trec peste el, nu? Am o rugaminte, daca tot ai recomandat tuturor pietonilor sa faca asta, ia-ti o foaie de hartie si scrie mare Codruta pe ea, atarn-o de git si traverseaza...

          PS: Cati ani ai matalutza?
    • +10 (12 voturi)    
      da (Luni, 1 iunie 2009, 9:10)

      goguleana lugojana [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      evident ca nu faci chestiile astea, dar sunt sigur ca te incearca aceeasi stare de nervi ca si pe mine. cam asa le-as face si eu, dar ii las in plata domnului
      • +8 (10 voturi)    
        ma bucur sa vad (Luni, 1 iunie 2009, 9:21)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui goguleana lugojana

        ca mai sunt si romani cu simtul umorului...
        • 0 (0 voturi)    
          Eu stiam alta!! (Luni, 1 iunie 2009, 16:23)

          Ibovnicu [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

          Pui un lacat de minerul portieri si il inchizi.. Mi s-a parut super mai ales ca nu risti sa te prinda gangsterul. Si eu sint sofer si eu am masina. dar cind vad cita nesimtire domneste la noi pe trotuare nu vad de ce nu s-ar incepe o campanie de distrus masini parcate aiurea. Sintem singura tara din lume unde masinile stau pe trotuar si lumea merge pe sosea . Si unii te mai si injura pt asta.
    • +3 (5 voturi)    
      bine faci (Luni, 1 iunie 2009, 9:45)

      chirigiu [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Cine parcheaza ilegal, o face pe propria raspundere, nu pe raspunderea pietonilor. Sunt multe locuri de parcare (chiar si gratuite) nefolosite insa soferi nesimsiti nu percep sa mai mearga un pic pe jos dupa ce isi lasa 'comoara', prefera s-o bage in gatul altora.
      • +4 (6 voturi)    
        sunt de acord cu Ovidiu (Luni, 1 iunie 2009, 10:01)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui chirigiu

        Si eu as face chestia asta cu placere. Lipsa de reactie a autoritatilor nu face decat sa incurajeze astfel de manifestari justitiare din partea cetatenilor.

        Eu mi-am luat bicla de curand si le imbrancesc oglinzile alora de parcheaza pe pista de biciclete.
    • +2 (2 voturi)    
      tare (Luni, 1 iunie 2009, 10:26)

      faas [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      foarte haioasa fabulatia, inceput misto de zi.
    • +2 (2 voturi)    
      glass peak (Luni, 1 iunie 2009, 10:46)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      bine ca nu ai ajuns la glass peak pen.
      Se poarta prin alte tari.

      Deja suna ca si in filmul cu Tim Robins "Noise".
    • +1 (1 vot)    
      frate de suferinta... (Luni, 1 iunie 2009, 11:35)

      tractor [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Sincer... am 2 masini, si conduc mult, cel mai mult in oras, si as vrea sa spun ca-i inteleg pe soferi, si pe taximetristi, dar... din pacate ii urasc (si pe mine??? nu, ca am bun simt, iar cand fac prostii, da, si pe mine). M-am tot gandit si eu asa ca tine, la inceput acu' cativa ani cand eram doar pieton in exclusivitate, dar si acum cand sunt sofer 90% din deplasari. Ideea ta e foerte buna, eu rupeam la greu oglinzi (mult mai ieftine decat strategia ta), mi-ar place sa cred ca ai chiar facut ce ai scris mai sus desi am dubii serioase. Chestia nasoala e ca ceea ce faci tu si eu si altii e exact ce a facut Becali..., nu, nu ma consider de aceeasi teapa cu el, am 18 ani de scoala si inca mai cresc... dar, asta e adevarul, cand autoritatile nu mai fac fata (sau cur), populatia se debileaza, devine justitiara vezi Mafia siciliana, Vestul salbatic, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      alta solutie (Luni, 1 iunie 2009, 13:51)

      elena [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Se pare ca am ajuns sa ne razboim pietoni cu posesori de masini din cauza ca primarii nu sunt in stare sa rezolve, cit de cit convenabil pentru ambele parti, problema parcarii.

      Cred ca nu ne-am ales inamicul care trebuie si care poate rezolva situatia. Propun ca, pietoni si soferi, sa cerem alesilor nostri sa ne rezolve problemele. Ca doar pentru asta i-am ales, nu ca sa ne lase sa ne luptam unii cu altii pina la distrugerea finala, in timp ce pe ei nu ii deranjeaza nimeni.
  • +14 (16 voturi)    
    Locuri de parcare ? (Luni, 1 iunie 2009, 0:52)

    RaduV. [anonim]

    Un articol care pare foarte partinitor. Inteleg ca nu e vorba de locuri de parcare special destinate acestui scop, ci de faptul ca unii oameni (poate chiar ziaristul ?), avand treaba vizavi, nu mai pot aseza masina cu 2 roti pe trotuar, asa cum se obisnuisera. Numai ca se obisnuisera prost, iar orice invat are si dezvat. Trotuarul este ceva ca sa circule pietonii, nu ca sa parcheze masinile.

    Parerea mea.
    • +4 (6 voturi)    
      corect (Luni, 1 iunie 2009, 8:31)

      nimeni [anonim] i-a raspuns lui RaduV.

      subscriu...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e interzis (Luni, 1 iunie 2009, 14:00)

      Handrews [utilizator] i-a raspuns lui RaduV.

      Parcarea cu 2 roti pe trotuar, in aliniament cu drumul, nu e interzisa prin regulament. Ea se poate face in toate locurile permise, cu conditia sa existe suficient spatiu pt pietoni.
  • +12 (12 voturi)    
    intr-o tara civilizata...... (Luni, 1 iunie 2009, 6:53)

    intr-o tara civilizata [anonim]

    Sunt si pieton si sofer. Stiu cum e sa nu ai unde parca si vad cum e sa nu poti merge pe trotuar.
    Vinovati suntem noi! Pentru ca nu cerem sau nu vrem sa traim intr-o tara civilizata.
    Nu aud pe nimeni revoltat de lipsa parcarilor, ne-am invatat sa parcam pe trotuar sau pe spatiul "verde".
    Parcarile costa bani. In orice tara civilizata, mersul cu masina e un lux, nu te costa benzina cat te costa parcarea in "down town".
    Parcarea de la Unirea e jumate goala in timp ce trotuarele din fata intrarii sunt pline de masini, desi sunt semne de oprire interzisa peste tot. Adevarul e ca nu suntem obisnuiti sa platim pentru parcare. De vina suntem noi!
    • +1 (1 vot)    
      Un exemplu de "civilizatie" (Luni, 1 iunie 2009, 20:44)

      om modest [anonim] i-a raspuns lui intr-o tara civilizata

      Ca sa intaresc cele scrise de tine, iti dau exemplul meu:

      Pe un Teren revendicat de 9 ani de zile, din care mai mult de jumatate reprezinta parcarea unor blocuri din centrul capitalei (mai precis B-dul Nerva Traian). Cu plata la zi a taxelor si impozitelor fata de primarie.
      Nimeni nu a platit nici macar un LEU pentru folosirea acelor locuri de parcare, fiindca s-au obisnuit sa le foloseasca gratis de pe vremea lui Ceasca. (le-am oferit ocazia sa le cumpere sau sa le inchirieze)

      Sper ca in curand sa vand acel teren si sa uit c-am locuit vre-o data in Romania. O tara in care proprietatea este "un moft" pentru unii fosti conducatori (ca Iliescu).
      La asa mofturi, asa natie, sa va fie de 'Halal'.
  • +1 (5 voturi)    
    de ce ontanu nu a avut nici un comentariu? (Luni, 1 iunie 2009, 8:00)

    catalins [anonim]

    O intrebare care ar fi trebuit sa apara in mod normal este: cum a primit acel dispensar autorizatie fara a avea o minima parcare la dispozitie. Pentru cei care vor avea de comentat, le spun doar atat: sa dea Dzeu sa vi se imbolnaveasca cineva drag si sa fie nevoie sa il duceti cu masina zilnic sau chiar si de 2-3 ori pe zi la medic. Pe langa tratament veti plati cate 15-20 milioane pe saptamana la hotia lui ontanu numita Supercom (care ridica masinile - asa zis parcate ilegal).
    De ce nu face Evz un articol despre:
    - cate parcari noi a facut (h)ontanu,
    - care este directia banilor incasati de Supercom (cati din acei bani revin crearilor de parcari - pt ca asta este solutia pentru intrarea in legalitate)
    - sau ce a facut ontanu in general pentru a ajuta posesorii de masini din s2 pt a intra in legalitate in momentul parcarii
    - sau de ce singura parcare facuta de ontanu este betonarea unei bucati de parc din parcul Tei pentru restaurantul de turcaleti care s-a construit in acelasi parc????
  • +3 (7 voturi)    
    foarte bine a facut (Luni, 1 iunie 2009, 8:13)

    bogdan [anonim]

    foarte bine a faucut acel proprietar, trotuarul este prin definitie loc pentru pietoni nu pentru parcat masini nesimtitii

    autorul articolului este rau intentionat, /
  • +5 (7 voturi)    
    Articol tendentios (Luni, 1 iunie 2009, 8:59)

    Ion tiriac [anonim]

    omul ala are tot dreptul sa ceara autoritatilor sa oblige nesimtitii sa respecte legea. nu ai ce cauta cu masina pe trotuar !!!


    pentru ca a pus primaria 2 stalpi, asta inseamna ca "si-a luat trotuar"? vax albina crema puca.
  • +5 (7 voturi)    
    foarte bine (Luni, 1 iunie 2009, 9:12)

    goguleana lugojana [utilizator]

    si care e problema?
    trotuarul e pentru pietoni. doar nu si-a parcat jupanu cu casa masina. a cerut omu doar sa se ia o masura pentru respectarea legii.
  • +2 (2 voturi)    
    nu e singurul caz (Luni, 1 iunie 2009, 9:49)

    cristus [anonim]

    Daca se uita cineva de la Primarie, va dau un pont : pe strada Putul lui Zamfir nr. 30 (in zona de fite, Dorobanti) exista un bloc a carui parcare subterana e construita din strada. Deci au taiat trotuarul, dar masinile si le parcheaza tot in strada, deranjand atat pietonii, cat si traficul auto. Ma intreb : cine trebuie sa plateasca pt. asta ? Constructorul sau cel care a dat autorizatia de la Primarie ?
    • 0 (0 voturi)    
      si pe uruguay e la fel (Luni, 1 iunie 2009, 14:22)

      si pe uruguay e la fel [anonim] i-a raspuns lui cristus

      si pe uruguay e la fel - are garaj dar isi lasa masina cu botu in usa garajului si cu fundul pana in strada .. vrei nu vrei trebuie sa mergi pe carosabil pana treci de vila/blocu cu pricina
  • +4 (6 voturi)    
    Asta e ziarist ??? (Luni, 1 iunie 2009, 10:02)

    Pietonu [anonim]

    Un articol scris de un "ziarist" de doi bani si care incearca sa transforme aberatiile in normalitate. Adica dupa el e normal sa parchezi pe trotuar si pietonii n-au decit sa moara ca nu avem nevoie de ei. Sfat pentru normalitate: Cind parcati ginditi-va ca parintii si copii vostrii trebuie sa circule prin zona!
  • +1 (1 vot)    
    Domeniul public… (Luni, 1 iunie 2009, 10:42)

    Guelfling [utilizator]

    … nu se întinde până la zidul clădirii. Proprietarii de apartament la bloc dețin o cotă indiviză de teren în jurul blocului – care, prin urmare, nu e domeniu public, ci proprietate particulară. Trotuarul e altceva, face parte din drumul public. În blocul meu cota care revine unui apartament e mai mare decât un loc de parcare, dar parte din acest teren e spațiu verde. Faptul că primăriile sau ADP închiriază proprietarilor propriile lor bucăți de teren este un abuz, dar chiar și noi, care știm acest lucru, plătim chiriile respective ca să nu ne certăm cu vecinii din alte blocuri, care "se bat" cu noi pe locurile cu pricina, deși ele se află lângă zidul nostru, nu al lor!
    • 0 (0 voturi)    
      Cota (Luni, 1 iunie 2009, 17:12)

      Jatrac [anonim] i-a raspuns lui Guelfling

      Proprietarii de apartament detin o parte din terenul pe care e construit blocul, nicidecum din jurul blocului...
  • +2 (2 voturi)    
    nu e ingradit! (Luni, 1 iunie 2009, 11:07)

    Codruta N [utilizator]

    Trotuarul este pentru ca sa circule PIETONII ! - iar pietonii vad ca pot circula!

    De unde si pana unde expresia "ingradit"?
  • +1 (1 vot)    
    respect!!!! (Luni, 1 iunie 2009, 12:31)

    respect [anonim]

    De mult imi doream asta in Romania. Daca nu suntem obligati, nu vom invata niciodata sa fim civilizati. Nu pot sa pun poze, dar in Frankfurt e plin de stalpi, intradevar mai frumos integrati(adica sunt gri ca asfaltul) si nu ai sub nici o forma sansa sa parchezi pe trotuare. Asa au invatat si altii sa respecte legea si pe ceilalti, sigur vom invata si noi.
    Respect pt oamenii care au luat o asemenea initiativa. Probabil frustrarea in fata neputintei autoritatilor dar si simtul civic i-au facut sa recurga la asemenea metode. Totusi, trebuie incurajate asemenea comportamente pana cand primaria isi da seama ca ei sunt cei care trebuie sa faca asemenea lucruri, pe langa multe altele care le poti doar vedea si copia de la altii: piste de biciclete, coborari lente de pe borduri pentru biciclete, carucioare, scaune cu rotile...etc..etc..
    Inceputul e bun, imi place!!

    Respect si succes in continuare!
  • -1 (3 voturi)    
    legal se poate parca pe trotuar (Luni, 1 iunie 2009, 13:16)

    Cristi [anonim]

    E plina tara de cretini care zgarie masini. Mie mi-a fost zgariata masina pe de la un capat la altul, pe ambele parti pentru ca o parcam pe un trotuar de 3m latime, lasand asa cum este regulamentar mai mult de 1m pentru pietoni. Bai handicapatilor in lege scrie ca se poate parca pe trotuar daca ramane 1m liber. Nu l-am prins pe idiot dar pana la urma o sa-l prinda cineva sau o sa prind eu pe altul care se ocupa cu asa ceva si mai mult ca sigur o sa aiba si el nevoie de reparatii.
    • 0 (0 voturi)    
      revizuieste-ti atitudinea (Luni, 1 iunie 2009, 14:44)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Una e distrugerea unui bun si alta e vatamarea corporala. Reactionezi disproportionat.

      In cel mai bun caz il poti obliga pe respectivul sa-ti cumpere alta masina.
    • 0 (0 voturi)    
      io-s :)))))) (Luni, 1 iunie 2009, 14:58)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      :D
  • 0 (0 voturi)    
    2-3 parcari (Luni, 1 iunie 2009, 13:18)

    andrei [anonim]

    unii cetateni care detin mai multe case in portofoliu, in acelasi sector, au aranjat la adp si au la fiecare domiciliu loc de parcare pe care il da bonus la inchirierea casei. eid e fapt au domiciul efectiv intr-un singur loc, logic. In aceste conditii desi casa nu este inchiriata sau chiriasul nu are masina nici nu poti lasa masina pe locul lui ca numai ce te miri ca vine proprietarul pe acolo si nu are unde parca si in baza actului ca plateste parcarea te arde pe tine care, ghinion, tocmai atunci te-ai gasit sa lasi masina pe un loc pe care de fapt il vezi ca tot timpul este neocupat...nu este un abuz al adp si al acestor cetateni acest fapt? Inteleg ca ai dreptul la un loc acolo unde domiciliezi de fapt, intr-un singur loc nu in 2-3 sau cate ti-a dat domnul...
    Cu masinile ruina care ocupa parcarile platite sau pe si pe langa trotuaresi stau nemiscate cu anii desi le sesizam la adp ce se intampla?
    Trotuarele blocate de diversi stalpi puse de cetatenii care isi aroga bucata respectiva de trotuar, si care le ieie in picioare alergand la statia de masina si pe langa care trec politisti comunitari zilnic ca si cum trec pe langa pomii de pe strada, ce se intampla? de ce trebuie noi cetatenii sa facem sesizari? ei, politistii comunitari pentru ce exista? sunt doar marionete care asteapta sa tragem noi cetatenii sforile care sa le miste mainile si picioarele si creierele?
  • 0 (0 voturi)    
    Despre subiect (Luni, 1 iunie 2009, 13:28)

    Ionut [anonim]

    Sunt si sofer si pieton:
    Ca sofer as vrea sa parchez in mod legal intr-o parcare, eventual platita, nu ma deranjeaza, dar sa n stau cu grija ca am lasat iar masina parcata aiurea. Aiurea o parchez in urmatoarele conditii: Cand ma duc la facultate in parcarea facultatii nu mi se permite sa parchez (numai cadrele didactice) iar pe o raza de 600m nu este nici un loc de parcare. Asa ca de fiecare data cand ma duc la facultate sunt nevoit sa parchez fix pe un trotuar. Acum...cu se sunt eu vinovat ca Oprescu fura banii publici in loc sa construiasca parcari, sau ca el in loc sa fluidizeze traficul vrea mai intai sa umple parcurile cu rate? Atunci cand sunt pieton ma enervez pe totii magarii care atunci cand au posibilitatea sa fo;oseasca o parcare cu plata, ca sa economiseasca ei 2 lei, parcheaza aiurea. Atunci stiu sigur ca cel ce conduce Hammerul ala e un marlan care are masina de jdemii de euro dar nu da doi lei pentru un parcaj regulamentar.
    Ca o concluzie pentru Primarii de pretutindeni: construiti parcari pentru masini si trotuare pentru pietoni. Asa se face infrastructura unui oras in dezvoltare. Atunci cand o sa oferi parcari, tot atunci sa impui si amenzi pentru cei ce parcheaza neregulamentar si tot atunci sa amendezi si pietonii care chiar daca au loc pe trotuar prefera sa mearga pe marginea drumului si care te injura atunci cand ii rogi sa se dea la o parte. Cam asta e...problema e complexa si trebuie privita din punctul tuturor de vedere.
    • 0 (0 voturi)    
      N-ai parcare nu mergi cu masina (Luni, 1 iunie 2009, 16:17)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      Cum vine faptul ca daca nu am unde sa parchez o pun oriunde pot indiferent ca incurc circulatia sau pun in pericol viata pietonilor numai ca, curu meu sa nu se deplaseze cu un taxi, un mijloc de transport in comun sau de la o distanta unde se poate parca regulamentar? IMI explicati si mie dragi soferi cu bun simt care va dati toti victime pe aici?
      N-aveti respect nici pt voi dar pentru altii ... si apropo, ca vad ca se tot intreaba toti de ce nu se fac locuri de parcare, ar trebui sa stiti ca in perioada in care s-a dezvoltat principala infrastructura a orasului nu se pune problema existentei a sute de mii si milioane de masini ... daca mergeti si in europa sua si oriunde altundeva veti vedea ca zonele cu infrastrutura veche sunt la fel ca si ale noastre, fara prea multe locuri de parcare. Oricum ar fi suntem o tara de oameni lipsiti de respect fata de cel de langa tine si din pacate vad dupa 20 de ani de democratie tot asa gandesc toti si nesimtirea si tupeul sunt cele care te scot din kkt.
      • 0 (0 voturi)    
        Simplu (Luni, 1 iunie 2009, 20:34)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui Razvan

        Arata-mi si mie un...dezaxat , care isi cumpara masina pentru a merge apoi cu taxiul.:)) Prietene, tu ai citit bine ce ai scris ? Ai trecut bine prin filtru informatia asta ?


        Soferul nu e o specie aparte, trust me. E OM tati, ca si tine, ca si mine, ca si postasul sau...laptarul.:) Raspunsul oricum nu e la noi , fraierii platitori de taxe catre stat.Aia ar trebui sa rezolve aceste probleme prin amenajarea de parcari supraetajate cu tarife ACCEPTABILE , incat poporul sa isi permita sa puna masina acolo si sa nu mai aiba nici o scuza ca a parcat aiurea. Exista tati, asa ceva ?? Aaaa.... sa mergem sa dam 3,4,5 mil/luna sa parcam la privati. no thanks, vorbeam de sume acceptabile, nu jecmaneala. Ma bucur ca, la finalul postului tau, ai recunoscut ca esti la fel ca noi, ca toata lumea. Apreciez sincer :)
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns pt. d-na/d-ul de mai sus... (Miercuri, 3 iunie 2009, 10:29)

    sofer [anonim]

    De foarte multe ori sunt pusa in ambele situatii, de a nu gasi loc de parcare sau, de a vrea sa merg pe trotuar si sa nu am pe unde.
    Incerc sa nu supar pe nimeni, dar nici sa prind d-na sau domnul de mai sus ca-i face ceva masinii mele, ca-l omor. Poate nu stie bine legile tarii si vrea sa faca cativa ani de parnaie si nu stie cum?
    Este asa de usor sa faci rau cuiva si asa de greu sa faci un bine.
    D-na/d-ul sa faca parcari, locuri amenajate cu bani, sa puna stalpi pe trotuare...decat sa slefuiasca masinile oamenilor.
    /
  • 0 (0 voturi)    
    Domeniu public,ingradire parcare (Marţi, 16 februarie 2010, 7:46)

    George [anonim]

    1)Ideea cu vanzarea sau inchirierea unui spatiu de parcare nu este ,dupa parerea mea cea mai buna solutie;
    - nu este clar care sant criteriile de alocare a unui anumit spatiu de parcare,
    - blocurile de locuinte nu au fost concepute ca fiecare apartament sa beneficieze de loc de parcare si daca ar fi, fiecare locatar doreste ca masina lui sa fie cat mai in siguranta sau cat mai aproape de locuinta ,intrare in scara, etc.

    - se lasa loc posibilitati de coruptie(lucru de care toti dorim sa scapam, ca nu cumva sa primim mustrari de la copii si nepoti)sau cine de cine apartine sau cati bani ofera,
    - apar suspiciuni cu privire la corectitudinea reprezentantilor primariei,
    2)Avand in vedere ca nr. masinilor este in continua crestere si fiecare apartament,mai devreme sau mai tarziu,este indreptatit sa detina cel putin 1 loc de parcare,asociatia de proprietari trebuie sa convoace o sedinta in urma careia sa identifice spatii care se pot amenaja ca si locuri de parcare,cu riscul de a lua putin din spatiul verde pentru ca acest lucru odata si-o data trebuie facut daca vrem sa scapam de certuri si discutii interminabile.
    3) Propunerea mea ar fi urmatoarea;
    - amplasarea indicatoarelor ,,STATIONAREA INTERZISA” intre orele 22-06 , cu exceptia riveranilor,acolo unde este necesar,
    - dotarea inspectorilor de parcare ,politiei comunitare,cu minicalculatoare in care sa fie introduse toate nr.de circulatie cu numele si adresa detinatorului legal al autovehicolului verificat ,actualizate zilnic,
    - toti detinatori de autovehicole sa achite o taxa de parcare pt. Fiecare autovehicol detinut,in functie de capacitate,gabarit etc.
    - autovehicolul sa poata fi parcat noaptea pe o raza de aproximativ 150m de domiciliul inregistrat ,
    - fieca


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri