EvZ: Elevii pot intra la UMF Iasi fara examen daca platesc 5.000 de euro

de Andreea Archip     Evenimentul Zilei
Joi, 25 iunie 2009, 1:30 Revista Presei | Subiectele Zilei

Strategie de criza
Foto: Evenimentul Zilei
Textul Metodologiei concursului de admitere iunie 2009 spune clar: „Cetatenii din tarile mentionate mai sus (inclusiv cetatenii romani, ai statelor membre ai Uniunii Europene, ai statelor apartinand Spatiului Economic European si ai Confederatiei Elvetiene - n.r.) care nu doresc sa sustina concursul de admitere sau care nu au reusit, prin concurs de selectie de dosare, pot urma studiile in aceleasi conditii cu studentii pe cont propriu, dupa obtinerea avizului din partea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii, taxa de scolarizare fiind stabilita de Senatul UMF la inceputul anului universitar”.

Rectorul UMF Iasi, prof. univ. dr. Vasile Astarastoae, are drept argument actualizarea regulamentului in context european. „Avem studenti europeni care vin din tarile UE si, pentru ca noi nu organizam examen de admitere in limba engleza, ei au acest drept, de a intra fara examen. Si studentii romani sunt cetateni europeni, deci trebuie sa se bucure de aceleasi conditii. Din pacate, nici concurenta la admitere nu mai este cum era inainte, deci nu cred ca se va pune problema unui numar prea mare de doritori. In plus, daca dai examen si intri la „cu taxa” platesti 39 de milioane (lei vechi - n.r.) iar fara examen - 5.000 de euro. Diferenta este prea mare ca sa nu incerce sa dea examen”, a explicat rectorul Astarastoae.

Integral in Evenimentul Zilei


Citeste mai multe despre   























10861 vizualizari

  • +21 (29 voturi)    
    foame de bani (Joi, 25 iunie 2009, 1:40)

    Radu [anonim]

    Nu as vrea sa fiu tratat de unul care a intrat la medicina dand 5000 de euro. Le recomand tuturor celor de la UMF Iasi sa se care acasa, iar ultimul sa stinga lumina. Iar medicina sa o lase celor care au auzit de Hipocrate.

    Ce ticalosi...
    • +2 (10 voturi)    
      nu vad care-i problema (Joi, 25 iunie 2009, 8:52)

      io [anonim] i-a raspuns lui Radu

      foame de bani au toate universitatile. dar aceasta taxa este pentru admitere. in timpul anilor de studii, facultatea are tot timpul sa-si selecteze studentii prin examene. asa ca nu mi se pare atat de relevant pentru calitatea viitorilor absolventi faptul ca sunt primiti studenti fara examen. ce conteaza este calitatea invatamantului. si, intr-adevar, in vest sunt universitati unde se intra fara examen.
      • +4 (8 voturi)    
        Examenele alea se platesc... (Joi, 25 iunie 2009, 9:36)

        Traficantul de Influenta [anonim] i-a raspuns lui io

        Ori tu te crezi in vreo societate utopica?
        • +1 (1 vot)    
          Pentru baietii cu minusurile... (Joi, 25 iunie 2009, 15:25)

          Traficantul de Influenta [anonim] i-a raspuns lui Traficantul de Influenta

          Subliniez ca nu am zis ca dau bani personal pe examene sau sustin asa ceva, ci doar stiu ca se dau in general...Asa ca faza cu vor fi triati prin examene nu tine...Geeeezzzz, ce oameni...
      • 0 (4 voturi)    
        gresit (Joi, 25 iunie 2009, 9:37)

        rakkone [utilizator] i-a raspuns lui io

        Gresit, se intra fara examen DAR pe baza de interviuri, dosar, examinarea activitatii scolare si extrascolare anterioare, etc. Nicaieri "ai bani, intri" nu este singurul criteriu de admitere
        • +2 (2 voturi)    
          interviu (Joi, 25 iunie 2009, 12:06)

          alpha [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

          daca dai 5000 de iepuroi te primesc aia cu covor rosu si flori in glastra ! in romanica banii sunt SINGURUL criteriu pentru ORICE !
      • +3 (3 voturi)    
        vestul salbatic (Joi, 25 iunie 2009, 9:38)

        ia cucu [anonim] i-a raspuns lui io

        Diploma este garantia ca cel care o are, intradevat are ceva in cap. In Romania ne trebuie doar diploma nu si cunostintele pt ca asa suntem obisnuiti.

        Sa-ti spun ceva legat de universitatile din vest..

        Daca te uiti in SUA, universitatile gen Harward, Princeton si altele au niste taxe imense pe anul scolar dar au si examene de admitere sub diferite forme.

        In Franta de exemplu, nu dai exame sa intri la facultate in anul 1...dar testarea la sfarsitul fiecarui semestru este atat de severa incat 50% din studenti nu ajung in anul 2 si tot asa pana la sfarsitul masterului(adica 5 ani).

        Invatamantul in Vest iti da ocazia sa inveti dar se asigura de calitatea serviciilor prestate si se asigura ca cel care obtine diploma o si merita.

        Ca sa vezi diferenta, verifica top 100 sau top 500 Universitati in lume, sa vezi daca gasesti vreo universitate din Romania. Nu vei gasi nimic.. si asta pt ca in Romania, diploma nu garanteaza calitatea.
        • +2 (4 voturi)    
          intre admitere si diploma sunt 6 ani (Joi, 25 iunie 2009, 10:09)

          io [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

          nu as fi asa de sigura de calitatea invatamantului din Vest. exista si acolo universitati prestigioase si universitati slabe (Franta este un bun exemplu in aceasta privinta).
          problema este ca toata lumea este scandalizata de posibilitatea de a intra la medicina fara examen, dar tuturor li se pare perfect normal faptul ca examenele din timpul facultatii se platesc. si asta este o mentalitate romaneasca. ce sa spun, avem o groaza de medici buni pentru ca au intrat cinstit la examenul de admitere, iar pe parcursul facultatii au invatat ce inseamna spaga si cat drept au si ei la ea.
          cand de fapt ar fi mai normal sa se puna in primul rand baza pe evaluarea cunostintelor obtinute in cadrul facultatii. pentru ca de asta exista facultatea si examenele din cadrul ei.
          • 0 (0 voturi)    
            mda.. (Joi, 25 iunie 2009, 23:23)

            ia cucu [anonim] i-a raspuns lui io

            Pai.. invatamantul din vest te motiveaza sa inveti. Adica, materiile pe care le faci si profesorii care le predau iti fac chef de invatat. Stiu ca suna ciudat dar asta este realitatea.

            In momentul in care un profesor ,care este si cercetator, vine si-ti povesteste despre noi tehnologi sau noi descoperiri la care se lucreaza in domeniul tau.. spune-mi tu mie ca asta nu te motiveaza.

            Considerand faptul ca tne-am inscris la cursurile care ne intereseaza si si vrem intradevar sa facem o universitate nu doar sa avem o diploma.

            Acuma, te rog.. spune-mi o universitate din romania unde profesorii iti raspund la mailuri sambata si-ti dau raspunsuri extraordinar de complexe si interesante(implicand timp) + iti propun doctorate?? Doctoratul insemnand un contract pe 3 ani intr-un centru care se ocupa cu cercetarea..nu porcariile din Romania.
            • 0 (0 voturi)    
              raspuns (Vineri, 26 iunie 2009, 1:10)

              io [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

              pai nu stiu universitati, ci facultati in cadrul universitatilor, pentru ca nu am verificat decat ce era pe domeniul meu sau pot sa spun ce am auzit de la cunostinte.
              da, sorbona (1, cred, 4 mai putin, e posibil sa le confund, pentru ca doar mergeam la cursuri acolo, eu fiind cu bursa la alta din cele 12 univ pariziene), ens - sunt intr/adevar locuri unde gasesti profesori foarte bine pregatiti si maestri in domeniul lor. la paris 8, in schimb, se mai schimba treaba, si probabil trebuie sa ai ceva noroc ca sa dai peste cineva competent si interesat. acestea sunt doar doua exemple din situatii intalnite, e posibil ca optul sa aiba profesori de valoare in alte domenii decat cele verificate de mine; dar un lucru e clar, cel putin pentru franta: are multe universitati de unde studentii ies efectiv pe banda, cu examene luate aleatoriu.
              in tara, la fel, stiu sectii sau facultati intregi din care nu ramai decat cu diploma. facultatea pe care am facut-o eu avea cel putin profesori care stiau sa vorbeasca cu studentii, erau si unii care chiar raspundeau imediat la mail-uri, si destui fusesera (cativa inca mai erau) buni. de asemenea, cu ceva colaborari in afara, traduceri, articole. nu e grozav, dar poti nimeri rau si in afara, desi sansele sunt mai mici.
              in ce priveste doctoratul, insa, nu am raspunsuri... in facultatea unde am studiat eu, putinii oameni care ar merita sa conduca un doctorat nu au acest drept din cauza mancatoriilor bine cunoscute. in acest sens, cred ca suedia, anglia, germania suna bine.
              • 0 (0 voturi)    
                :) raspuns la raspuns (Vineri, 26 iunie 2009, 1:50)

                ia cucu [anonim] i-a raspuns lui io

                Pai uite..eu studiez la paris6, e prima univ din franta si pe locul 7 in Europa asa ca stiu espre ce vorbesc.

                Este o diferenta intre cei care merg acolo cu o bursa erassmus si cei care se inscriu normal ca mine si ca orice alt francez.
                Erassmusii sunt mai protejati de severitatea profesorilor pt ca este un program cultural de schimb de studenti si multi nici nu dau examene, prezinta doar niste rapoarte. Daca nu-si fac creditele, trebuie sa returneze banii, iar profii francezi stiu bine asta. Sa nu ma contraziceti aici pt ca stiu foarte bine ce vorbesc.

                Sorbona este o univ prestigioasa dar nu are tocmai aceleasi rezultate, in schimb numele o face cunoscuta in toata lumea.

                Te asigur ca dintr-o univ din Paris nu iesi fara sa sti ceva. Cei care fac licenta si masterul trec prin niste examene destul de interesante. Nu stiu daca ai observat dar se pune accentul pe logica, la examene. Esti lasat cu toata documentatia , important este sa sti sa gandesti. :) Eu cred ca asta este o diferenta importanta intre univ din Romania si cele din Franta.
                Sunt foarte multi romani capabili dar nu au ocazia sa se dezvolte in Romania.
                • 0 (0 voturi)    
                  pai felicitari :) (Vineri, 26 iunie 2009, 9:54)

                  io [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

                  da, si de paris 6 stiam ca e o universitate buna.
                  dar va spun doar ca lucrurile se pot petrece si mai rau ca la noi prin unele parti. domeniile la care am avut eu acces sunt cele din domenii umaniste - zona care nu presupune activitati ulterioare foarte productive. probabil din cauza asta, aici se vedeau mai pregnant tarele sistemului francez de invatamant.
        • -3 (5 voturi)    
          tip top mini top (Joi, 25 iunie 2009, 10:24)

          sc [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

          las-o mai moale, cucule, cu top 100, top 500....
          • +1 (1 vot)    
            topurile (Joi, 25 iunie 2009, 22:43)

            ia cucu [anonim] i-a raspuns lui sc

            Nu vreau sa supar pe nimeni dar topurile astea reprezinta calitatea invatamantului, fie ca ne place noua sau nu.
      • 0 (0 voturi)    
        FALS (Joi, 25 iunie 2009, 9:48)

        cix [anonim] i-a raspuns lui io

        e adevarat ca sunt unele facultati la care se intra fara examen...dar NU la MEDICINA. Mai informeaza te
        • +1 (3 voturi)    
          nu am spus ca la medicina (Joi, 25 iunie 2009, 10:15)

          io [anonim] i-a raspuns lui cix

          asa ca nu eu trebuie sa ma mai informez
      • -1 (1 vot)    
        cum "care-i problema?"?! (Joi, 25 iunie 2009, 17:14)

        Ion I [anonim] i-a raspuns lui io

        pai e o problema, stultus! cand intrii la facultate trebuie sa ai o anumita baza de cunostinte! Pe langa faptul ca sunt discreditati cat se poate medicii si e sistemul praf, acum permitem ca pe bani sa se faca orice.. intra toti bogatii si sigur o sa iasa medici... si asa se alege praful si mai mult de tot

        trebuie sa inveti si sa te stradui sa ajungi undeva. nu sa cumperi totul!
      • 0 (0 voturi)    
        ingrijorare (Duminică, 27 decembrie 2009, 10:58)

        neimportant [anonim] i-a raspuns lui io

        si daca nu este competitiv merge mai departe cu taxa,rezidentiatul se aranjeaza sau intra preparatori si nu mai stie nimeni istoria lor.
    • +1 (3 voturi)    
      Cam atat valoreaza 12 ani de scoala (Joi, 25 iunie 2009, 9:35)

      nam [anonim] i-a raspuns lui Radu

      5000 EUR sau inveti 12 ani. Cum credeti ca va pica acest "exemplu" in minunata Romanie? Becalizarea tarii? Cat despre medicina si orice alt domeniu, vor fi ori foarte prosti ori foarte buni de acum incolo.
    • +1 (1 vot)    
      e corect! doar avem economie de piata! (Joi, 25 iunie 2009, 13:10)

      calache [anonim] i-a raspuns lui Radu

      dar doctoratul?.... doctoratul?... cat e doctoratul? cat costa doctoratul?
      scump, doamna, scump! in partea ailalta era mai ieftin!
  • +14 (14 voturi)    
    ce se alege de invatamantul romanesc? (Joi, 25 iunie 2009, 4:04)

    body [anonim]

    Eram cam vreo cinci ani la Policlinica Batistei si am asistat, fara voia mea, la un dialog foarte elocvent: un profesor universitar, care avea, probabil, ore de consultatii la Policlinica cu plata, si ii spunea unei alte persoane (probabil tot medic la policinica) ca ii pare rau, dar pe studentul pentru care sunase, nu a putut sa-l treaca la examen, pentru ca nu stia nici macar oasele corpului uman. No comment.
  • +2 (8 voturi)    
    Licence to kill - 30000 euro (Joi, 25 iunie 2009, 5:45)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Cam asa ar putea arata "eticheta" de pe acest nou "produs" al "invatamantului superior" romanesc, acum si "european".
  • +5 (7 voturi)    
    diplome pe....banda? (Joi, 25 iunie 2009, 7:00)

    superior [utilizator]

    Ma intreb si eu ce se va mai intampla?
    Urmatoarea oferta va fi diploma fara "participare" pentru X euro? Haideti, stiu ca puteti, vreau si eu vreo 2 specializari, mi-ar place chirurgie si cardiologie...ceva "provocator", macar daca dau "banu sa fiu asigurat"
    Pacat ca mergem in aceasta diretie...pacat.
  • +4 (4 voturi)    
    Medici de criza ? (Joi, 25 iunie 2009, 7:22)

    Vasile [anonim]

    Poate se vor prezenta si persoane fara liceu sau fara maini, care vor sa devina chirurgi cu piciorul? Pentru bani, la noi orice e posibil... Daca am avea siguranta ca sita examenelor de pe parcurs ar fi foarte deasa, nu as avea nimic impotriva, dar si examenele de an se pot cumpara, probabil...
    Vai de medicina lui Papura Voda....
  • +6 (6 voturi)    
    Daca punem capul in nisip... (Joi, 25 iunie 2009, 8:13)

    worker [anonim]

    ...nu ni se vor rezolva problemele. Medicina este o profesie foarte grea atunci cind o faci cum trebuie. O societate care nu intelege acest lucru ajunge sa plateasca greu: cine ar vrea sa fie tratat de un medic care a facut facultatea numai platind 5000 euro pe an? Cine ar dori sa aiba ca medic o persoana care nu a dat nici un examen si a ajuns sa faca o "facultate"? E mai usor sa spui ca "are balta peste" si sa nu misti un deget cind medicii cei mai buni iti pleaca din tara. E mai profitabil sa-ti faci afacerile cu medicamente sau constructii de spitale aiurea si sa declari ca Nimeni nu este de neinlocuit". Rezultatul se vede: "Dorel" este acum medic si fiecare se descurca pentru el: unii se duc in Austria la tratament altii isi trateaza cancerul cu foaie de varza.
  • +4 (6 voturi)    
    catastrofa.... (Joi, 25 iunie 2009, 8:25)

    flo [anonim]

    ....invatamantul se indreapta spre prapastie...si atunci de unde sa avem universitati in top 100?
    • +6 (6 voturi)    
      top 2000 (Joi, 25 iunie 2009, 9:31)

      delia [anonim] i-a raspuns lui flo

      Noi nu avem nici macar in top 2000 al celor mai bune universitati din lume, nici in top 500 Europa, asa ca vise in top 100!!!!
      • +1 (1 vot)    
        top (Joi, 25 iunie 2009, 12:10)

        alpha [utilizator] i-a raspuns lui delia

        stati linistiti fratilor ca suntem in top ! pe primul loc ! in TOP TOP TOP RUSINIIIICAAA...!
  • +5 (5 voturi)    
    De acord, dar.... (Joi, 25 iunie 2009, 8:36)

    Rhadoo [utilizator]

    Eu sunt de acord, sa intre daca platesc aceasta taxa. Dar daca nu se descurca sa fie eliminati din facultate fara ezitare. Insa ... daca oficial se platesc 5000 de euro la inceput, ma indoiesc de corectitudinea profesorilor, care probabil se vor multumi cu sume intre 500-1000 de euro per examen, neoficial, bineinteles.
    Oricum... incep sa cred tot mai mult ca pe langa studiile pe care le facem, tre sa ne apucam sa citim muuulta medicina. Ca cine stie pe mana cui ajungem, de ne greseste reteta sau mai grav, diagnosticul.
  • +2 (2 voturi)    
    ARTICOL GRESIT! (Joi, 25 iunie 2009, 8:40)

    potoleanu [anonim]

    acum l'am ascultat pe rectorul astarastoaie de la iasi zicand ca e o chestie de 2 ani, taxa asta:))

    si ca taxa de 5000 euro e fosta taxa pt studenti straini, care, dupa intrarea in ue in 2007 a trebuit sa fie adaptata pt toti studentii din europa, asa au intrat in galeata si romanasii. dar care prefera sa dea examen si, dc pica, intra pe locuri cu plata pt romani si platesc 3800 lei pe an.

    halal!
  • +4 (4 voturi)    
    smecheri (Joi, 25 iunie 2009, 9:05)

    bic [anonim]

    Plin de smecheri la UMF Iasi,profesori univ ajunsi in 4 ani de la stadiul de medic primar, taxe intre15 si.....e...uro,nepotism ..suces,verificati cv si veti vedea cv-ul sotiei identic cu al sotului "carti" in cateva exemplare facute pentru a indeplini criteriile de promovare,venti si dati 5000 de euro ca pe urma tot o sa dati!
  • +1 (3 voturi)    
    Nu stiu de ce va mirati! (Joi, 25 iunie 2009, 9:05)

    medicu de garda [anonim]

    Mama si sora predau la liceu, eu predau la facultate. Cam in toate institutiile de invatamant de la noi este aceasta directie, "ciocu mic" la student/elev ca de acolo va vin salariile, ii treceti pe toti ca daca nu va trebui sa va taiem din norme, daca o beizadea te injura in fata clasei faci capul mic ghiocel, pt ca tatal e mare avocat si vezi bine, "ce probleme ne-ar putea face"...etc etc

    Chiar si in Canada, unde am facut un MBA, era o vorba printre studenti: "pay your fees, get your B's"

    Asa ca nu trebuie sa va mai mire aceasta foame dupa bani, se numeste "autonomie universitara", directorii scolilor noastre au sacrificat procesul de invatamant pentru o teshcherea mai mare (salarii, prime, facilitati mai bune de studiu - da Doamne!). Rezultatul firesc al economiei de piata, al banului ca scop final. Ce credeati, ca doar voi astia de la privat vreti BMW-uri si vile in Primaverii?

    Astept cu nerabdare momentul in care studentul va putea alege (oficial) sa invete pentru un examen din sesiune sau sa il plateasca ca sa treaca...hehehehehe
  • +3 (3 voturi)    
    Intrare cu bani (Joi, 25 iunie 2009, 9:24)

    _Dexter [anonim]

    Ca se intra cu bani nu e o problema!
    De nesuportat ar fi sa se si termine facultatea doar pe baza banilor. Aia medici...

    Atata vreme cat in tara asta totul e de vanzare, incepand de la onoarea politicienilor si pana la tablagiul de pe strada, ce incredere sa mai ai in autoritati?!
  • +3 (3 voturi)    
    Nu e nici o problema. (Joi, 25 iunie 2009, 9:51)

    Alexandru [anonim]

    Nu va speriati. Acesti copii vor lua examene, vor avea diplome.

    Dar mai apoi trierea tot se va face si vor sta cu ochii in soare pentru ca nu va merge nimeni la ei.

    Viitorul in Romania sunt clinicile private, iar in domeniul privat se plateste competenta.

    Noi suntem doar intr-un moment ciudat in care facultatea e mult supraapreciata. Daca ai o diploma ce? Nu inseamna nimic. Baietii vor diplome sa o impresioneze pe bunica pe de o parte si sa isi justifice vreo cativa ani de lene pe de alta parte.
  • +2 (2 voturi)    
    va panicati degeaba (Joi, 25 iunie 2009, 10:22)

    DrAlban [anonim]

    tin sa va reamintesc faptul ca si daca vor primi nota 10 din oficiu la toate examenele din facultate si chiar si la licenta nu vor putea profesa pe pacient. Licenta de medicina generala NU da dreptul de libera practica ,n-ai ce face cu ea decat sa fi reprzentant medical la vre-o firma farmaceutica.
    Ca sa fi medic practicant,cu sanatatea bolnavului pe mana,trebuie sa iei REZIDENTIATUL.Examenul asta este pe departe cel mai dur examen din romania,cel putin d.p.v al volumului de materie pe care trebuie sa-l asimilezi.Chiar si pentru sepcializareile medicina de familie si med. de laborator trebuie sa inveti foarte mult dupa ce ai luat licenta.Iar ca sa speri la ceva de genul cardiologie,chirurgie,medicina interna...trebuie sa inveti in ritm draconic(6-8ore /zi) foarte multe luni..unii chiar ani.
    E foarte bine ca sa introdus taxa asta pt ca facultatile de medicina au nevoie de bani ca de aer ...5000 e chiar o suma motesta.In vest ,taxa anuala de studiu la medicina e in medie de 50 000 de euro.
  • 0 (2 voturi)    
    raspuns la foame de bani (Joi, 25 iunie 2009, 10:31)

    simi [anonim]

    Radu .... te-a prins verticalitatea.
    Intre timp esti aparat de avocati de la Spiru Haret, de juristi de la Spiru Haret care nici macar nu au citit o carte cap coada.
    Majoritatea facultatilor au admitere pe baza de dosar, deci nu e nicio noutate calitatea invatamantului.
    Pregatirea si-o poate face foarte bine pe timpul facultatii daca rigorile universitatii sunt ridicate.
    Ai impresia ca unul care a invatat bine biologia si chimia in liceu stie sa te trateze mai bine ca si unul care nu a studiat materiile astea?
    • 0 (0 voturi)    
      examene nesimtite (Luni, 28 iunie 2010, 0:01)

      simion v [anonim] i-a raspuns lui simi

      am platit bani grei la umf ,sa -mi treaca odrasla,mult mai pregatita decat unii fii...spaga de aco intrece orice imaginatie...mi-e sila
  • -3 (5 voturi)    
    UMF Iasi (Joi, 25 iunie 2009, 10:31)

    George [anonim]

    Oricum e varza la capitolul invatatura. Tin minte din facultate ca toti studentii straini se transferau in anul 3 de la Iasi la Bucuresti, asta dupa ce treceau de examenele (criminale in Bucuresti) din primii 2 ani.
    Iar noi ceilalti care invatam pe rupte ne miram de calitatea lor.
    Dar a venit ultimul an si i-a triat pe toti.
    Nu neg faptul ca in orice padure exista uscaturi sau ca cei mai frumosi trandafiri ies tot din balegar, dar parca tot nu as da scoala de Bucuresti pe cea din provincie.
    Gata, hai la porumb ca tara are nevoie de muncitori cu sapa nu de purtatori de diplome.
    P.S Macar daca jumatate din cei care vin din provincie si-ar accepta statutul si s-ar intoarce acasa dupa ce termina facultatea, cred ca tara asta ar duce-o mai bine.
    • +4 (6 voturi)    
      :)) (Joi, 25 iunie 2009, 10:58)

      Luci [anonim] i-a raspuns lui George

      Ma faci sa zambesc ! Toate problemele tale sunt din cauza provinciei . ha ..eu cred ca prietena te-a inselat cu unu din provincie de asta gandesti asa . :)
      • -1 (1 vot)    
        provincie (Joi, 25 iunie 2009, 12:59)

        George [anonim] i-a raspuns lui Luci

        Eu sunt din provincie si in momentul de fata sunt plecat din Bucuresti, si chiar nu mai am chef sa ma intorc, asa ca stiu ce vorbesc.
        Am stat 10 ani dupa ce am terminat facultatea in Bucuresti, dar nu am gasit oameni de inteles asa ca am ales calea provinciei.
        In plus, vad cu ce probleme se confrunta provincia si ce smecheri se cred bucurestenii, asa ca scuteste-ma.
    • +2 (2 voturi)    
      provincial (Joi, 25 iunie 2009, 13:48)

      Iesanul [anonim] i-a raspuns lui George

      Studentii straini se transferau la bucicuresti pt distractie frate nu pt profii gaunosi plini de aere ai umf-ului capitalei!!! Iar la medicina primii 10 ani sunt grei pana treci de anul trei oriunde in tara. Ai facut tu facultatea de medicina si in cluj si in tg mures si in iasi de vorbesti in numele tuturor? Cat despre doctorii cei pregatiti din capitala, da-le dotarea materiala si celor din provincie si dupa aia fa clasamente!!
      • -1 (1 vot)    
        transfer (Joi, 25 iunie 2009, 14:23)

        George [anonim] i-a raspuns lui Iesanul

        Studentii straini (dar nu numai) se transferau la Bucuresti dupa anul 3 pentru ca stiau ca diploma e mai buna. Iar primii 2 ani in Bucuresti nu ii termina oricine, asa ca in provincie.
        Si nu am facut nici un clasament cu medici (ca doctori nu sunt toti). Eu ma refeream strict la potentialul uman, indiferent de meserie.
        Dar stiu cu siguranta pacienti care au stat ani intregi cu spagi si consultatii la spitalele din provincie si vindecati in Bucuresti dupa o singura vizita.
        P.S. Intreaba tu medicii din Galati ce stiu de guta si dupa aia mai vorbim de gaunosi si plini de aere.
    • +1 (1 vot)    
      Si despre ce statut vorbesti ma scuzi ca te intreb (Joi, 25 iunie 2009, 23:49)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui George

      ???...dezvolta putin te rog ca sa inteleaga si mintea mea umila de provincial...
  • +2 (4 voturi)    
    License to kill (Joi, 25 iunie 2009, 10:35)

    ivil [anonim]

    Aceasta universitate isi asuma responsabilitatea de a adaposti rebuturi care ori nu au determinarea de a studia ori nu au capacitatea oriu nu au interesul dar au bani (in timp probabil locurile neplatitte vor fi drastic reduse astfel incat doar cei care isi pot permite sa plateasca vor studia). La terminarea studiilor aceasta hoarda de needucati va fi solobozita in lume cu permisiunea de a ucide tot ce le cade pe masa de operatie. In timp o sa ajungem din nou sa avem durata medie de viata ca in evul mediu. Serios, nu mai incercati sa maimutariti vestul ca nu de acolo vin raspunsurile.

    In plus, nu mai incercati atat sa ii menajati pe sarmanii elevi si studenti. Nimeni nu a murit de prea multa invatatura.
  • +1 (1 vot)    
    ce scrie acolo si ce intelege romanu (Joi, 25 iunie 2009, 10:38)

    Andreea [anonim]

    in articol scrie pur si simplu ca daca nu reusesti sa intri prin examen, poti sa faci facultatea daca dai 5000 de euro taxa pe an....cine e nebun sa dea atatia bani? da in facultate 6 ani, la fiecare examen iar da bani...dar cati din astia credeti ca sunt? eu din articol nu inteleg nimic cum ca se intra pe bani....se intra cu examen....acum ca se intra si cu 5 la medicina asta e alta treaba....incepem sa devenim o tara plina de fumuri dar cu nimic in cap...am 23 de ani si mi-e rusine de tineretul din ziua de azi, mi-e rusine de maturii si de varstnicii in ziua de azi....insa ma mandresc cu familia pe care o am, cu educatia si cultura primita de la parinti si sper ca macar jumatate sa fi ajuns si in creierul fratelui meu care e si el un tanar
  • 0 (0 voturi)    
    si te mai miri d c e medicina cum e.... (Joi, 25 iunie 2009, 12:04)

    liviu_ [utilizator]

    inca o mica spaga la examene si te-ai facut medic (si tu nu stii diferenta intre rinighi si ficat...)...
    si ne mai miram d c mor astia intr-o veselie prin spitale...
  • 0 (0 voturi)    
    DOAMNA (Joi, 25 iunie 2009, 12:33)

    sabo [utilizator]

    andronescu...faceti odata admiterea ,iarasi obligatorie, ca uite se tuce totul de rapa!
    poate cititi acest lucru!
    ati promis in campanie asta....facultatile au devenit o cloaca de prosti si escroci!
  • +1 (1 vot)    
    But? (Joi, 25 iunie 2009, 13:40)

    m3th0dman [anonim]

    Dar dacă cineva ia examenul de admitere, şi vine altul cu bani, pe acelaşi loc. Cine av intra?
    • 0 (0 voturi)    
      istetului (Joi, 25 iunie 2009, 14:06)

      m4th0dman [anonim] i-a raspuns lui m3th0dman

      nu e concurenta frate pe locurile cu admitere! vin 1000 care dau cate 5000 de euro, intra toti! de-ar veni cat mai multi!!! nu e obligatoriu sa termine facultatea daca intra in ea, cu sau fara bani! cat despre spaga la profi: da-le d-le salarii ca lumea si dupa aia ochii albastri pe ei si daca-i cazul, la zdub!!
  • +1 (1 vot)    
    Calitatea sanatatii nu tine numai de bani (Joi, 25 iunie 2009, 14:06)

    n-am [utilizator]

    Sunt convinsa ca intratrea fara examen la Medicina este o mare prostie. Examenul de admitere trebuie sa trieze pe cei care vor si pot sa se inhame la o munca titanica.
    Sigur ca pot exista diferite metode de a absovi Medicina , numai cu bani, nu numai intrarea.
    Ii vad astazi pe medicii unui spital privat din Bucuresti, cu tarife piperate, care isi declina competentele in fata unui caz mai complex. Nu am cuvinte sa exprim indignarea fata de impertinenta de a se numi spital.
    Asa ca, sanatatea unui om fiind nepretuita, sunt obligatorii examene de admitere dure, examene de absolvire dure, rezidentiat, aproape de apostolat si pe urma necesitatea ca si cei care au ramas sa fie platiti regeste, nu alungati
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Joi, 25 iunie 2009, 15:22)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui n-am

      Sunt perfect de acord cu ceea ce spui!
      Da' omu intai trebuie sa se loveasca de ceva ca apoi sa inteleaga, daca o intelege... bunul simt, logica, corectitudinea, munca nu-s ascultate... Sa-i vad io pe aia care au propus asa ceva, sau pe copii lor si mai si, sa ajunga sa fie la mana unui medic din asta iesit din facultate dupa ani de spagi si examene cumparate... sa vedem ce o sa zica atunci...
      Sper ca macar modelul asta sa nu fie urmat si de altii in totalitate.
  • 0 (0 voturi)    
    medicina in romania (Joi, 25 iunie 2009, 17:27)

    ani [anonim]

    Prost sa fii sa dai 5000 euro sa intri la medicina, sa mai platesti si o taxa anual, sa inveti ca un idiot si sa te trezesti cu un salariu de 1000 ron ca rezident si fara nici o posibilitate de post in tara.
  • 0 (0 voturi)    
    off (Joi, 25 iunie 2009, 22:20)

    dddddddd [anonim]

    Si ma intrebam de ce mama, dupa o operatie banala, nu se simte tocmai bine...
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Joi, 25 iunie 2009, 22:20)

    ssssss [anonim]

    Si eu voiam sa dau la Medicina..
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Joi, 2 iulie 2009, 10:04)

      tot eu [anonim] i-a raspuns lui ssssss

      de ce sa nu dai dragule sau draga mea la medicina?????? daca iti doresti cu adevarat, fa-o!!! insa un singur amendament am de facut : parerea mea cea mai sincera e ca e bine sa te duci la bucuresti , cluj , tg mures , timisoara ..oriunde "numai in orasul cu floare de tei nu.."crede in tine!!!! succese !!! avem nevoie de medici normali la cap , profesionisti si umani!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Umf (Joi, 25 iunie 2009, 22:55)

    Silvia [anonim]

    UMF iasi! as putea scrie un roman despre lipsurile acestei institutii. E Incredibil de trist faptul ca desi intrii in facultate cu dorinta de a invata [si nu iau doamne fereste apararea studentilor, ca nu merita deloc] sunt unii profesori care nu te trec decat cu bani, nu conteaza de cate ori dai examenu, sau daca le visezi materia noaptea. Mai e sit faptul ca la majoritatea profesorilor nu le pasa deloc, si trec sau pun note la intamplare, daca sunt lingusiti, sau daca le place cum esti imbracat. Dar cel mai trist e ca sunt mult prea multi studenti care ies din facultate si nu stiu chestii de baza. Trebuie sa recunoastem, fugim de invatat ca de naiba. Multi profesori pornesc de la premiza ca toti dau bani sau toti copie si chestia asta dezavantajeaza enorm un student care chiar incearca sa invete la examene. Se vehiculeaza niste sume in facultatea asta ceva de speriat si e plin de nepotisme. Oamenii onesti pot doar sa incerce sa supravietuiasca. Plus ca mai e mentalitatea intre studenti "de ce sa fie ala mai bun" si e o continuu sabotaj. Un lucru iti face medicina din Iasi: iti zdrobeste orice speranta si te face sa numeri zilele pana cand poti pleca din tara. Si mai e si problema organizarii extrem de defectuase a universtitatii din iasi, pornind de la birocratia secretariatelor pana la organizarea materiei
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Joi, 2 iulie 2009, 10:14)

      tot eu [anonim] i-a raspuns lui Silvia

      draga mea silivia, stii ca poti fi acuzata de subiectivism???? da , sunt sigura ca stii , insa parerea mea e ca in proportie de 90% cam ai dreptate!!! depersonalizarea,lipsa motivatiilor si a profesionalismului a transformat acest taram al regretatului plurivalent "Gr.T.Popa" intr-o banca comerciala si o fabrica de facut medici tip robot , fara conexiuni si ratiunie umana...Eu insa, dragii mei, as vrea de la cei care intra si citesc aceste comentarii sa propuna si solutii...solutii , nu doar acuzatii...ma refer, in special, la solutii de schimbare...cum putem schimba??? eu cred ca singura sansa de a scapa de mizeria sociala e sa fin noi insine morali si pregatiti ca sa-i dam jos pe cei care sfideaza orice principiu si orice lege..pana atunci , insa , doar sa ne cerem drepturile si sa nu-i lasam pe cei de la orice conducere sa ne manipuleze, sa ne ia banii si sa ne depersonalizeze ca in final sa uitam scopul , menirea si drumul nostru prin viata...
  • 0 (0 voturi)    
    Corectura (Joi, 25 iunie 2009, 23:08)

    Silvia [anonim]

    intri*
    si*
    un*
    Scuzati scaparile! e ora tarzie
  • 0 (0 voturi)    
    o naiva (Miercuri, 1 iulie 2009, 15:54)

    Emma [anonim]

    doamne... ma ingrozesc de cele ce citesc :| eu vreau sa dau la medicina, dar nu stiu ce sa aleg intre iasi si bucuresti... din tot ce scrie aici, rezulta ca ar trebui sa ma reorientez... dar chiar vreau la medicina!
    • 0 (0 voturi)    
      :(trista (Joi, 2 iulie 2009, 9:53)

      mirabella [anonim] i-a raspuns lui Emma

      draga Emma(naiva), mergi si da examenul de admitere la bucuresti si nu vei regreta....La iasi nu ai sa ai parte decat de depersonalizare si risipa de bani si energie...cand intri la bucuresti si esti implinita si ai succese sa-ti aduci aminte ca cineva cu tot sufletul ti-a sugerat asta!!! hai , succes!!! nu te descuraja, crede in tine si fii un medic cu adevarat profesionist , empatic, uman si cerebral!!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        pfff... (Joi, 2 iulie 2009, 14:34)

        Emma [anonim] i-a raspuns lui mirabella

        problema e ca verisoara mea e la iasi, la umf si din cate spune e destul de bine, avand in vedere ca e in franta de 6 luni aproape,acum trebuie sa vina acasa, dar ma gandesc ca poate imi prezinta doar partea frumoasa a lucrurilor... in schimb profa de bio cu care fac pregatire imi zice sa nu ma duc la iasi, ca sunt invechiti etc etc.. din cauza asta sunt complet confuza...
  • 0 (0 voturi)    
    ce sa fac (Joi, 16 iulie 2009, 22:54)

    laura [anonim]

    eu as vrea sa dauexamenul la farmacie la iasi,pt ca a trimis coneva acolo.Ce sa fac?Pt ca vreau mult mai mult sa merg la mures
  • 0 (0 voturi)    
    daca ai bani,dupa 6 ani esti doctor in umf iasi (Marţi, 14 septembrie 2010, 5:56)

    andra [anonim]

    am citit un comentariu mai sus cum k facultatea are tot timpul sa-si selecteze studentii. nu este adevarat k atata timp kt iti permiti sa dai o taxa de 5000 de euro in fiecare an iti permiti sa-ti platesti si examenele si la umf iasi toti sunt niste corupti si dupa 6 ani ai diploma de medic dar tu nu stii absolut nimic!am auzit si cunosc cazuri!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică