EvZ: Apartamentele noi, mai profitabile decat cele vechi

de Teodora Trandafir     Evenimentul Zilei
Marţi, 30 iunie 2009, 5:23 Revista Presei | Subiectele Zilei

Apartamente noi vs. apartamente vechi
Foto: Evenimentul Zilei
Apartamentele noi pot fi investitia ideala pentru perioada de criza, spun specialistii. Asta pentru ca, in multe cazuri, dezvoltatorii au fost siliti sa scada preturile cu pana la 20-25% pentru a-si putea achita creditele sau chiar pentru a finaliza constructiile.

Daca un apartament vechi de doua camere, de exemplu, in cartierul Colentina, din Capitala, costa in jur de 55.000 de euro, unul nou, cu suprafata similara, poate fi achizitionat cu circa 70.000 de euro. Insa, in timp, cel vechi se devalorizeaza mult mai mult. Peste 10 ani, clientul va fi proprietarul unui apartament intr-un bloc de 10 ani sau a unuia de 40-50 de ani. Iar costurile de intretinere vor fi pe masura.

Integral in Evenimentul Zilei
























4342 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    e vorba de rezistenta ,nu de devalorizare (Marţi, 30 iunie 2009, 6:25)

    Boa Constrictor [anonim]

    s-a vazut recent cat rezista un bloc nou nout la flacari ,de ex;blocurile noi sunt realizate cu cele mai slabe materiale ignifuge,iar despre rezistenta la seism nici nu poate fi vorba ! cele mai bune locuinte sunt in blocuri construite intre anii 1978-1990
    • 0 (0 voturi)    
      imobile second hand (Marţi, 30 iunie 2009, 10:37)

      itic [anonim] i-a raspuns lui Boa Constrictor

      ete voila, 50 mp in Durmu Taberei, 40.000 euroi

      http://www.raiffeisen.ro/wps/portal/internet/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLN453N_AESYGYzkAWupAHQsjXIz83VT-oKF_fWz9AvyA3NKLc0VERANrb7fQ!/delta/base64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82XzNfMzBV?actiune=internetcontent_ViewAction&internetcontent_ID=873&idTata=480
    • 0 (0 voturi)    
      Aha, deci de exemplu din Colentina ;) (Marţi, 30 iunie 2009, 10:38)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Boa Constrictor

      De exemplu sa stiu de unde sa nu-mi iau :))
  • +3 (5 voturi)    
    apartamente mai rentabile (Marţi, 30 iunie 2009, 8:51)

    denaro [anonim]

    Sa nu uitam ca in Cluj Napoca proaspatul proprietar al unui apartament nou ( adica "mai profitabil " ) pe cand vroia sa faca si el o baie a cazut cu cada si cu planseul la vecinul de jos .....care din fericire avea programata baia la alta ora ....
    • +1 (1 vot)    
      dume (Marţi, 30 iunie 2009, 9:57)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui denaro

      asta ii cea mai slaba duma, nu stiu de ce toata lumea insista pe asta
    • 0 (0 voturi)    
      firme de firme (Marţi, 30 iunie 2009, 10:40)

      luputehno [anonim] i-a raspuns lui denaro

      cativa taximetristi au construit in cluj un bloc...cu trei lopeti si o betoniera....calitate garantata....standarde in constructii....ce mai....ne mai miram????
    • 0 (0 voturi)    
      din ciclul (Marţi, 30 iunie 2009, 13:51)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui denaro

      pescaresti si vanatoresti. e o poveste care circula prin urbe si toti avizati stiu de unde-a pornit: cearta intre 2 dezvoltatori pentru un petec de pamant in floresti. totusi mai exista mici papagali, ca tine, care incearca sa se arate importanti cu povesti cu pesti :D
    • 0 (0 voturi)    
      intrebari (Marţi, 30 iunie 2009, 14:16)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui denaro

      A platit pentru inundatia produsa? Era in chiloti sau a imprumutat un prosop de la vecinu?

      Daca vecinu era si el in baie se chema omor din culpa?

      Daca era vecina acasa fara vecinu se chema hartuire sexuala?
  • +2 (2 voturi)    
    Atentie la aparente... (Marţi, 30 iunie 2009, 9:04)

    Raluca [anonim]

    Daca ai avut ghinionul sa cunosti cat de cat culisele pietei de constructii, nu mai gandesti deloc asa. Cele mai multe dintre cladirile noi de locuinte sunt facute la repezeala, cu muncitori necalificati si ingineri care au absolvit facultatea de constructii dupa ani multi de repetentie si care habar n-au sa citeasca un proiect... Stiu ce spun atunci cand afirm ca nu vor trece 10 ani pana cand proprietarul de apartament nou isi va da seama ca a luat teapa vietii lui...
    • 0 (0 voturi)    
      Bloc nou? (Marţi, 30 iunie 2009, 16:16)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui Raluca

      Sunt proprietarul unui apartament in bloc nou in Timisoara si vreau sa spun ca e cea mai mare teapa care am luat-o pana acum....deci se lucreaza in bataie de joc, cele mai proaste materiale, compartimentare rigips nu poti sa pui nimic pe pereti de frica sa nu pice pe tine mobila....rigips cu burta asta ati vazut??....pereti din rigips strambi....deci imi vine sa-i dau foc la apartament si cu 100 mii de euro cat a costat faceam casa....acum platesc ca sclavu ani de zile la banci ....
  • +3 (3 voturi)    
    Colentina (Marţi, 30 iunie 2009, 9:04)

    Petre [anonim]

    Cine da 70.000 de Euro ca sa stea in bloc in Colentina, nu e in toate mintile ...

    Astia cu imobiliarele lor nu stiu ce zvonuri sa mai scoata, doar doar o mai pica vreun fraier in plasa.
  • +1 (1 vot)    
    Da da (Marţi, 30 iunie 2009, 9:15)

    Cristi [anonim]

    Asta s-o creada mutu. Pana la primul cutremur serios nu ma ating de blocurile voastre noi.
  • +2 (2 voturi)    
    iar a inceput manipularea imobiliara? (Marţi, 30 iunie 2009, 9:16)

    Je [anonim]

    Cizas! Lasa-ti oamenii in pace, ca stiu ei ce vor, nu tre sa le bagati voi pe gat.
  • +3 (3 voturi)    
    puteti sa... (Marţi, 30 iunie 2009, 9:21)

    konstruktor [anonim]

    ... cumparati cu 100k eur si un apt f frumos intr-un complex de pe prelungirea ghencea, de unde faceti cam 2 ore pana in centru, saaaaau sa cumparati cu aceiasi bani unul in centru, in bloc 80ist.
    E o comparatie extrema, sunt de acord, dar am luat preturi comparabile.
    Cred ca ala din centru va avea intotdeauna o valoare mai mare. Asa e normal.
    In plus, honestly, nu am nicio incredere in turnurile de 15 etaje construite in foame de bani de antreprenori obscuri. Poate e o prejudecata, dar timpul o va dovedi sau nu - eu sper sa nu am dreptate pentru ca o sa fie locuite la momentul unui cutremur.
  • +1 (1 vot)    
    Costuri de intretinere pe masura. (Marţi, 30 iunie 2009, 9:23)

    AlinN [anonim]

    Am inteles ca la blocurile noi intretinerea este "asigurata" tot de firma care le-a construit, si este cam 1000 Euro pe luna. (paznici 24/24, caldura, apa calda, etc etc)
    In blocul "vechi" de 50 de ani in care locuiesc, dupa anvelopare, pentru incalzirea apartamentului (~100mp), platesc in toiul iernii 150ron/luna la gaze pentru a mentine temperatura de 21.5 C .
    La ce alte costuri de intretinere s-ar putea referi?
  • 0 (0 voturi)    
    its all about size (Marţi, 30 iunie 2009, 9:32)

    io [anonim]

    in articol s-a strecurat o greseala; mai exact s-a folosit sintagma "suprafata similara"... or asa ceva nu exista...

    un apartament de 3 camere din anii 80 are 70m2, in timp ce unul nou are 110...

    sunt de acord ca materialele snt mai proaste, la cele noi, insa dimensiunile si impartirea nu se pot compara

    apartamentele noi au living, au baie la fiecare camera, iar dimensiunile camerelor incep sa fie decente.
    • 0 (0 voturi)    
      asa este, dar (Marţi, 30 iunie 2009, 9:53)

      florin [anonim] i-a raspuns lui io

      Intretinerea e mult prea mare pt diferenta de suprafata...

      Sa zicem ca la un bloc din 80 cu 50 de mp intretinerea e de 300 de ron iarna, la 100 de mp la un bloc nou mai mult de 600 ron nu ar trebui sa fie pt ca:

      -izolarea e mai buna, sau ar trebui sa fie,nu?
      -cheltuielile cu scara mai putine ca e nou..nu are ce sa se strice in primii 5 ani: tevi, canalizare bloc, subsol, lift..Bine astea daca sunt puse ca la carte..
      -fiind izolat mai bine blocul caldura necesara incalzirii unui apartament nu trebuie sa fie mai putina(gaz, curent mai putin..)?


      Cu toate astea platesti o groaza de bani pt intretinere si daca faci un cost anual, plus cat dai pe apartament iti dai seama ca mai bine iti faci o ccasa/vila si cheltuielile sunt aceleasi!!!
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 30 iunie 2009, 9:58)

    sictireanu [utilizator]

    reclama de doi lei....mor de foame zilistenii, au buzunarele goale :))))
    • +1 (1 vot)    
      Asa e (Marţi, 30 iunie 2009, 10:18)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui sictireanu

      Asa e, se vede dupa cum e pusa problema inca din titlu. Toate imobiliarele sunt "profitabile", numai ca unele sunt mai profitabile decat altele. Lasand la o parte dubiosenia acestei afirmatii, autorul judeca situatia ca exact ca un... speculant.
  • +2 (2 voturi)    
    cea mai proasta investitie: apartamentele (Marţi, 30 iunie 2009, 10:37)

    George [anonim]

    Cum sa dai 70,000 Euro pe un apartament de 2 camere?
    Oamenii din imobiliare au inceput sa delireze, din disperare.
    Adica sa dai 70,000 Euro pe un apartament prost facut care in cateva luni va ajunge 50 - 55 mii? Trebuie sa fii bolnav.
    Daca vrei sa investesti in imobiliare, te duci in Ungaria si dai 10,000 Euro pe ap. cu 2 camere.
    Uitati-va la "marele" dezvoltator Conarg (Rasarit de Soare), care n-a vandut nimic anul asta si care risca sa fie dat in judecata de viitorii proprietari pentru calitatea proasta a lucrarilor.
    • 0 (0 voturi)    
      totusi (Marţi, 30 iunie 2009, 13:14)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui George

      Puteti spune si unde ati gasit oferat asta - 10.000 de Euro pe ap. de 2 camere in Ungaria?

      Nu de alta, dar pare foarta trasa de par.

      Stiu ca preturile sunt mari la noi, au scazut si o sa mai scada, dar nici chiar asa.
      • 0 (0 voturi)    
        amice (Marţi, 30 iunie 2009, 13:57)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        in ungaria de multa vreme cumpara romanasii nostri din arad si oradea casute cu 20-30 mii euro, de calitate super-lux pe langa magariile din blocurile autohtone. cauta o agentie imobiliara din zona si te vei edifica. deci se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    poate or mai prosti pe vreunul (Marţi, 30 iunie 2009, 10:47)

    Vuck [utilizator]

    Astia cu imobiliarele nu stiu pe cine sa mai plateasca ca sa-si vanda gunoaiele.
    Daca ai destula minte sa intrebi cat te costa intretinerea pentru spatiile comune la un apartament nou iti piere cheful asa cum le-a pierit si la 2 prieteni de-ai mei (diferiti deci care au cautat fiecare pe drumul lui sa-si cumpere cate un apartament nou) care au afalata ca mai au de plata cam 200 Euro pe luna pentru : ingrijire spatii verzi, paza, iluminat, curatenie in complex. La asta se adauga 100 euro intretinerea curenta..si binenintales rata.
    In concluzie ambii si-au cumparat cate un apartament in blocurile "impuscatului".
    Iar daca stau si-mi mai aduc si aminte de investigatia facuta chiar de Hotnews anul trecut asupra calitatii muncii depuse pe santierele blocurilor noi sigur nu o sa-mi cumpar vreodata apartament in blocurile noi facute de neavenitii care s-au apucat de imobiliare in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    Ha (Marţi, 30 iunie 2009, 10:47)

    xyz [anonim]

    Investitie? Bloc nou? Hehe... e foame mare, baieti, e foame mare... Mai puneti mana si investiti si in economia reala, nu numai in cai verzi pe pereti in blocuri noi langa porumb. Hai la munca si numai bine!
  • 0 (0 voturi)    
    ia citi aici va rog (Marţi, 30 iunie 2009, 12:25)

    marius [anonim]

    adevarul despre blocurile noi: http://www.ziaruldeiasi.ro/economic/surprizele-neplacute-din-blocurile-noi~ni5ip2
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu daca mai pica (Marţi, 30 iunie 2009, 17:26)

    gigel_constructorul [anonim]

    Toata lumea incearca sa bage stiri de genul "acum e cel mai bun moment", "cele noi sunt mai bune decat cele vechi" ... daor pentru ca sunt inca interese in vanzarea apartamentelor noi. Cele vechi, apartinand in mare parte proprietarilor nu firmelor imobiliare, nu sunt promovate pentru ca nu persoanele fizice fac astfel de publicitate. Cine are interes sa vanda ce are pe stoc plateste in stanga si in dreapta ca sa apara stiri de genul "mai mult de atat nu o sa mai scada preturile"...stiri ce devin nule in saptamana imediat urmatoare. Niste mizerabili care incearca inca sa jecmaneasca oamenii. Le doresc falimentare placuta in toate formele.
  • 0 (0 voturi)    
    incercarea moarte n-are (Miercuri, 1 iulie 2009, 0:30)

    goe [anonim]

    Care va sa zica si cele vechi si cele noi sunt profitabile, dar cele noi sunt cele mai profitabile. Profitabile pentru cine? Va e foame, domnilor agenti imobiliari? Ati fi in stare sa crapati, numai sa nu munciti si sa produceti cumva ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    bataie de joc!!! (Marţi, 7 iulie 2009, 2:28)

    misi [anonim]

    http://www.glsa.ro/coltul_lui_bebitu/46725-subdezvoltatorii_imobiliari.html

    asa s-a lucrat peste tot.scump si in bataie de joc!

    http://www.glsa.ro/coltul_lui_bebitu/46725-subdezvoltatorii_imobiliari.html


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică