Acord de liber-schimb intre India si ASEAN. India a incheiat un acord de comert liber cu cele 10 state membre ale Asociatiei Natiunilor din Asia de Sud-Est (ASEAN), dupa mai bine de 6 ani de negocieri, scrie BBC. Taxele ce se aplica produselor electronice, chimicalelor, textilelor si masinilor unelte vor fi reduse si chiar eliminate complet in viitorul apropiat. Aceste produse reprezinta aproximativ 80% din totalul shimburilor dintre India si blocul ASEAN. India a exclus din acest acord 489 de produse, printre care cauciucul natural, productia de software si articole de tehnologia informatiei, ce vor beneficia in continuare de protectia taxelor vamale. O parte mica din produse, catalogate ca fiind "foarte sensibile" pentru economiile statelor semnatare, precum uleiul de palmier si cafeaua vor beneficia de asemenea in continuare de protectia taxelor vamale, iar anumite reduceri modeste se vor resimti pe o perioada de 10 ani.

Cel putin 20 de morti in urma unui dublu atentat in provincia Mosul. Cel putin 20 de persoane au fost ucise si peste 30 ranite in urma unui dublu atentat sinucigas ce a avut loc joi in nordul Irakului, a declarat un oficial irakian. Doua persoane ce au purtat veste cu explozibil au detonat incarcatura intr-o cafenea aglomerata din Sinjar, localitate aflata la 390 km nord-vest de Bagdad, noteaza CNN. Majoritatea locuitorilor orasului sunt membri ai sectei preislamice Yazidi, grupare religioasa ce a fost in repetate randuri tinta unor atacuri in Irak. Tot in cursul zilei de joi, doi oameni au fost ucisi si 13 raniti in urma unui atentat cu motocicleta capcana intr-un cartier predominant siit din sudul Bagdadului.

Frecventa uraganelor a crescut in ultimii 1.000 de ani. Conform unui studiu publicat in revista Nature de catre oamenii de stiinta de la Pennsylvania State University uraganele din Oceanul Atlantic sunt mai dese acum decat oricand in ultimii 1.000 de ani. Oamenii de stiinta au ajuns la aceasta concluzie in urma examinarii sedimentelor ramase in urma uraganelor ce au traversat Coasta Americii de Nord si Caraibe. Comportamentul uraganelor din ziua de astazi este diferit, iar acest lucru se poate datora schimbarilor climatice, au mai declarat oamenii de stiinta. Michael Mann, conducatorul studiului, a declarat ca desi datele obtinute nu ofera un raspuns clar in privinta modificarii comportamentului uraganelor, acestea ne ajuta sa intelegem mai bine fenomenul. "Este un subiect puternic dezbatut si multe echipe de cercetatori ce au folosit diferite simulari pe calculator au ajuns la concluzii diferite", a declarat omul de stiinta pentru BBC.

Copilul-problema din spatiu: planteta care orbiteaza invers. Toate planetele au aceeasi directie de rotatie ca si steaua pe care o orbiteaza. Toate, cu exceptia uneia. Ceea ce parea a fi descoperirea banala a unei noi planete care orbiteaza o stea, s-a transformat intr-o premiera astronomica. Cercetatorii au observat o noua planeta, cu o masa mai mica decat cea a lui Jupiter, care orbiteaza in jurul stelei sale in sens invers fata de directia de rotatie a astrului. Descoperitorii ei sunt de parere ca o coliziune puternica a fost cea care a creat orbita retrograda, scrie Descopera.

Vietnamezii consuma peste 80 de animale ce sunt pe cale de disparitie. Expertii din Vietnam ce au participat la conferinta pe tema disparitiei animalelor salbatice au avertizat ca vietnamezii mananca prea multe specii de animale ce sunt pe cale de disparitie. In meniurile din Vietnam se gasesc aproximativ 200 de specii de animale, dintre care 80 sunt considerate a fi pe cale de disparitie, printre care rinoceri, gibonul, zibeta si tapirul, scrie BBC.

Amenda de 22.000 de dolari pentru o profesoara ce a vorbit la telefon in timpul orei. O profesoara de la o scoala publica din New Jersey a fost amendata cu 22.000 de dolari de catre o instanta pentru ca a vorbit la telefon in timpul orelor, relateaza FoxNews. Avocatul profesoarei a declarat ca aceasta recunoaste ca a gresit si nu va face apel la decizie. Amenda va fi oprita lunar din salariul profesoarei ce ajunge la aproximativ 70.000 de dolari pe an. Profesoara a fost filmata de catre un elev in timp ce vorbea la telefon, iar alti doi colegi de-ai baiatului dansau in spatele acesteia.