EvZ: Reportaj de pe "ruta mortii"

de Maria Craus     Evenimentul Zilei
Marţi, 18 august 2009, 5:27 Revista Presei | Subiectele Zilei

Accident Scanteia
Foto: Evenimentul Zilei
Ancheta Autoritatii Rutiere Romane a stabilit ca soferul Apostu nu avea carte de munca la firma care detinea microbuzul - Valcris Trans, ca nu a respectat regulile rutiere si nici nu avea atestat pe acel traseu. Anchetele continua insa, axandu-se pe administratorii firmei de transport. „Referitor la raspunderea civila, administratorii au fost citati luni la Parchet, am avut o prima discutie cu ei, iar astazi, vor fi audierile propriu-zise”, a declarat Mihai Covalciuc, procurorul de caz.

In urma tragediei, „rata” Iasi, Scanteia a capatat o celebritate trista. In timp ce oamenii care calatoresc pe „traseul mortii” vorbesc despre evenimentele petrecute, soferii de microbuz continua sa incalce regulile vorbind la telefon si lasand sa li se supraaglomereze masinile.

Articol integral in EvZ


Citeste mai multe despre   






















3661 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    A cui este vina? (Marţi, 18 august 2009, 7:51)

    Eu [anonim]

    Faptul ca au fost mai multi in masina decat capacitatea acesteia prevazuta in talon, nu este vina soferului. Este vina firmei de transport. In general acestia sunt coordonati de catre un monitor, care obliga soferul folosindu-se de amenintarea cu disponibilizarea ca "sau accepti sau cauta-ti de munca, tatica!". Dar ce l-a indemnat sa treaca peste calea ferata semnalizata? Inconstienta, prostia, faptul ca a mai facut-o si alta data si nu s-a intamplat nimic...?
    • +4 (4 voturi)    
      ... vinovatii (Marţi, 18 august 2009, 10:25)

      man [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Cred ca ne hazardam prea departe, iar lucrurile sunt destul de simple, pe cat sunt si legile si pedepsele lor, idiot de permisive:
      1. Vinovatul principal este soferul. L-a obligat cineva sa conduca acea masina, i-a stat cineva cu pistolul la tampla, l-a obligat cineva sa vina la acea munca si sa nu se duca la alta la care sa aiba macar un contract de munca? Din pacate, si-a primit pedeapsa! Dumnezeu sa-l ierte.
      2. Vinovat colateral principal este firma de transport pt ca a trimis masina in curse ilegale
      3. Vinovat colaterlal secundar este statul roman pt ca prin proasta organizare si legislatie permite sa se intimple asa ceva. Uitati-va la efectele din acest tip de transport din zilele imediat urmatoare... si veti vedea ca doar sub o constrangere maxima putem sa fim si noi civilizati, sau macar sa ne respectam reciproc. Cum sa fie statul hotarat si drastic in a aplica sanctiuni?
      Pt ca dc ar fi asa... de unde si-ar mai aduna spagile?
  • +1 (7 voturi)    
    de ce nu se pun bariere? (Marţi, 18 august 2009, 8:07)

    Andrei Cosmovici [anonim]

    De ce nu se pun bariere la orice trecere la nivel cu calea ferata? Nu ar fi mai normal asa?
    • +5 (7 voturi)    
      De asta (Marţi, 18 august 2009, 9:34)

      spysoby [anonim] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

      Da de ce nu punem bariere la toate semafoarele?Bariere sunt la unele treceri ,dar soferi le ocolesc trecind pe contra sens.Dar de respectarea regulilor de circulatie n-ai auzit.Eu propun ca toti sa respecte regulile si nu numai cele de circulatie.Ce a facut soferul se numeste timpenie,nu eroare.
  • +5 (5 voturi)    
    nu trebuie mers pana la Scanteia (Marţi, 18 august 2009, 8:48)

    Bogdan [anonim]

    Microbuzele care fac legatura dintre Ploiesti si Bucuresti via Buftea(deci nu pe DN1):nu numai ca nu se elibereaza bilete dar se merge in picioare, claie peste gramada.Dar numai dupa vreun accident se vor sesiza "organele"...
  • +7 (7 voturi)    
    cu tot respectul (Marţi, 18 august 2009, 9:44)

    adrian [anonim]

    cu tot respectul pentru victime si familiile acestora - nu inteleg de ce este numit accident aceasta tragedie. accident inseamna eveniment imprevizibil iar in acest caz nu cred ca un sofer cu un minim de responsabilitate nu putea sa prevada ca vine trenul daca sunt aprinse luminile de semnalizare. cred ca nu a fost un accident - ca nu i-a cazut un copac pe masina si nici nu a facut pana de cauciuc. o fost o mostra de cum se iau permisele in tara noastra - a primit permis de conducere un iresponsabil care ar fi trebuit sa treaca un test psihologic. plus ca mai transporta si pasageri si nu stiu daca trebuie/avea autorizatie sau alte acte pentru asta
    • +1 (1 vot)    
      Tocmai de asta (Marţi, 18 august 2009, 15:36)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      fiindca putea fi evitat foarte usor, doar prin aplicarea unor reguli elementare.
  • +2 (6 voturi)    
    vina.. (Marţi, 18 august 2009, 10:31)

    hash [anonim]

    .. este in totalitate a soferului. Ar trebui sa i se scrie pe piatra de mormant ca a luat alte 13 suflete dupa el. S-a jucat cu vietile oamenilor.

    Din pacate sunt destui 'soferi' care trec printre barierele lasate. Ar trebui ca cei care sunt martorii unor astfel de 'ispravi' sa reclame la politie, iar respectivul sa 'stea pe bara' un an, doi. Probabil ca soferul acesta nu e la prima isprava de acest fel.

    Din pacate noi incepem cu gura doar dupa ce ireparabilul s-a produs, nu prevenim. De-aia nu o sa ajungem niciodata ca nemtii.
  • +1 (5 voturi)    
    solutia - sosele poka yoke(sau anti prost) (Marţi, 18 august 2009, 10:47)

    dadan [utilizator]

    adica sa se faca pasaje, benzile de sens opus sa fie despartite de parapeti (vezi autostrazi) , trecerile pietonale sa nu interfereze pe cat posibil cu autoturismele(pasarele) etc....
    degeaba sunt reguli caci nu prea sunt respectate , ca sa elimini eroarea umana ar trebui implementate solutii ce se aplica de mult in companiile de varf, e o intreaga filozofie si nu are treaba cu orgoliul ranit al unora care se simt poate luati de prosti....e de ajuns unul sa fie neatent pentru o clipa .....
  • -2 (4 voturi)    
    principalul vinovat... (Marţi, 18 august 2009, 11:19)

    qxu [anonim]

    ... este politia romana. Pentru ca permite astfel de comportament. Pentru ca uita ca principalul lor scop este prevenirea - si in loc de asta stau la vanatoare de amenzi. Fateti un experiment ( e ieftin in caz de nereusita): traversati prin loc nepermis, sau pe rosu, exact pe sub nasul politistului. Nici macar nu va fluiera - decat a paguba... Atata timp cat tolereaza astfel de comportamente, tragedii se vor tot intampla.
    De aceea politia e de vina.
  • +2 (2 voturi)    
    politia si calatorii (Marţi, 18 august 2009, 12:56)

    ady [anonim]

    am calatorit pe ruta iasi -bacau..a fost cursa vietii mele,raliu ..plus ca soferul aspira autostopisti fara locuri disponibile ,folosirea mobilului pe durata
    .. 3 cauze principale care conduc la astfel de tragedii
    1.Calatorii care tac malc,nu protesteaza si nu sesizeaza astfel de comportament
    2.Soferii sunt iresponsabil si lacomi
    3.Politistii sunt inexistenti ,ori sunt mituiti..prezenti doar cu radarul
  • +1 (1 vot)    
    Adevaratii vinovati ! (Miercuri, 19 august 2009, 8:47)

    Sofer de 30 de ani. [anonim]

    Stim cu totii ca cei mai prosti soferi din Romania sunt : 1 -Soferii de taxi. 2- Soferii de maxi -taxi . 3- Soferii de autobuze.Acestora nu le ajunge niciodata strada ,soseaua ,autostrada.Mai sunt si soferii criminali ,care provoaca accidentele mortale pe drumurile nationale ,mai precis soferii de camioane si dube care nu lasa pe nimeni sa-i depaseasca. Acestia accelereaza la maxim cand sunt depasiti de un alt autovehicol ,ca apoi dupa un eventual accident sa declare Nevinovati ca soferul care l-a depasit nu s-a asigurat,si ca ei au evitat si au facut tot posibilul sa nu se produca coliziunea !!! In legatura cu accidentul groaznic de la Scanteia , nu pot comenta dcat ca PRIMARIA <JUDETUL SI IN GENERE STATUL ROMAN SUNT VINOVATI !!! Trecerile de nivel sunt adevarate capcane ale mortii in Romania .Toate trecerile sunt denivelate , de-ti rupe masina-n doua fara sa fii lovit de nici un tren !!! Majoritatea nu au BARIERE ! Nu au Semnale acustice ! Il consider pe sofer vinovat 50 %.Vinovatia sa a constat in :-AROGANTA LA VOLAN ,SI INDIFERENTA TOTALA FATA DE SMENI , dovada ca a primit amenzi la greu,si dupa spusele mecanicului de tren ,la avertizarea facuta ,SOFERUL A INTORS CAPUL IN CEA LALTA DIRECTIE ,IN LOC SA SE UITE UNDE TREBUIA ,SPRE LOCOMOTIVA CARE VENEA ! Este lege rutiera ca sa nu se asculte muzica deranjanta , sa nu se vorbeasca la telefon sau cu alte persoane ,in timpul cand soferul conduce masina ,dar in Romania insasi tinuta (imbracamintea ) lasa de dorit.Sunt soferi imbracati doar in maieuri sa li se vada mai bine tatuajele bengoase de pe ei ,care umple masina de mirosuri de transpiratie si parfum prost. PE MAXI TAXI ,PE AUTOBUZE ,PE TAXIURI SI PE TIRURI AR TRBIU SA SE SUIE DOAR SOFERII PROFESIONISTI CARE AU IMPLINIT VARSTA DE 30 DE ANI. Stiu ca sunt cam dur insa iresponsabilitatea este extraordinar de mare in randul soferilor tineri ! 10Q.
  • 0 (0 voturi)    
    'LACRIMA RUTIERA' - FONDUL STRAZII- ASOCIATIA AVAC (Miercuri, 26 august 2009, 13:20)

    CORNELIA GALAVAN [anonim]

    cornelia galavan - 'lacrima rutiera' - fondul strazii - asociatia victimelor accidentelor de circulatie - avac.
    de la inconstienta personala la dispretul statului si indiferenta societatii civile.
    victmele tragediilor rutiere sunt ingropate cu bani inprumutati sau din mila unor oameni cu suflet.
    cum ajuta asociatia victimelor accidentelor de circulatie - avac, victimele tragediilor rutiere si urmasii acestora ?
    familiile celor morti in tragedia de la scanteia pot apela la 'fondul strazii' care are fonduri de 10 milioane de euro !
    sunt cornelia galavan victima unui accident rutier petrecut petrecut in urma cu 12 ani in urma caruia am ramas infirma si imlicandu-ma civic am initiat si derulez din proprie initiativa proiectul ' lacrima rutiera 'in care printre altele acuz pasivitatea statului legate de aceste tragedii in care mor mii de oameni. marea lor majoritate oameni nevinovati. nevinovati ca si in tragedia sin satul scanteia.
    sunt indurerata de acest tragic accident in care si-au pierdut viata 14 oameni din care 13 oameni total nevinovati.dar mai ales sunt indurerata datorita faptului ca aprope nimeni nu a sarit in sprijinul acestor familii sarmane care nu avut bani nici sa-si ingroape rudele. grav este ca nici statul nu se implica in srijinirea familiilor indurerate acordandu-le ajutor cu toate ca exista 'fondul de protectie
    a victimelor strazii 'care are fonduri de 10 milioane de euro si care ar trebui sa acorde sprijin material in timp util famililor nevoiase pentru decesul celor dragi.
    cunoscand pe parcursul anilor zeci de familii ce traiesc aceste drame cu efecte sociale si materiale devastatoare am dorit sa vin in sprijinul acestor oameni unii dintre ei devanind si victime ale unei justitii inechitabile, avand initiativa in anul 2000 a infiinta asociatia victimelor accidentelor de circulatie - avac asa cum reiese si din articolele aparutela vremea aceea. articolele aparand in cotidienele centrale sub semnatura unor ziaristi cunoscuti de la ca andi topala,


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă